Šéf Ryanairu navštívil Polsko, představil novinky a zesměšnil nové letiště Radom u Varšavy

Šéf Ryanair Michael O'Leary na tiskové konferenci v polském Krakově. Zdroj: Facebook.com - Krakow AirportŠéf Ryanair Michael O'Leary na tiskové konferenci v polském Krakově. Zdroj: Facebook.com - Krakow Airport

Návratu Ryanairu se dočká hlavní varšavské letiště, pro Krakov chystá dopravce dosud největší nabídku spojení.

Generální ředitel nízkonákladové letecké společnosti Ryanair navštívil v úterý 7. února Polsko. Jak informoval polský portál Pasazer.com, účelem návštěvy byla vyjednávání v otázce dalšího rozvoje letiště Varšava-Modlin. Dopravce bojuje s vedením letiště, které údajně nejeví zájem o dlouhodobý rozvoj a požaduje zachování stávajících podmínek provozu.

Vzhledem k tomu, že se zainteresované strany stále nedohodly, došlo k oficiálnímu potvrzení již dříve oznámených pěti linek Ryanairu z hlavního varšavského letiště, Chopinova. Návrat aerolinky na Okęcie přinese cestujícím spojení s Alicante, Bruselem, Paphosem, Vídní a Mallorcou. Modlin se kvůli napjatým vztahům žádné novinky nedočká a bude si muset vystačit se současnými 55 linkami.

Vzhledem k tomu, že nemůžeme počítat s expanzí v Modlinu, budeme se rozvíjet na hlavním letišti Okęcie. Loni Ryanair přepravil v Polsku 14 milionů cestujících, což je mnohem více než LOT Polish Airlines. Jsme největším dopravcem v této zemi, ačkoliv někteří stále blokují náš rozvoj,“ uvedl šéf Ryanairu Michael O’Leary.

Největší síť Ryanairu v historii krakovského letiště

Z blokády Modlinu bude těžit také letiště v Krakově. To získá pro letní sezónu hned osm nových linek. Půjde o spojení do Belfastu, Lurd, Memmingenu, Perugie, Poznaně, Rhodosu, Toulouse a Varny. Na krakovském letišti navíc umístí Ryanair své již deváté letadlo. Jak zdůraznil sám O’Leary, bude se jednat o historicky největší síť linek Ryanairu v historii krakovského letiště složenou až z 80 spojení. Šéf Ryanairu nezapomněl při své návštěvě Polska zmínit ani letiště Varšava-Radom. Svým specifickým stylem komentoval (ne)užitečnost dosud necertifikovaného letiště.

„Do Radomi nepoletí nikdo, kdo chce navštívit Varšavu. Jde o řešení pouze pro Radom a jeho obyvatele. Radom není turistická destinace. V zahraničí o něm skoro nikdo neslyšel. Jediná představa, za které bychom se tam mohli objevit s jednou nebo dvěma linkami, by byla, pokud by byl odblokován náš rozvoj v Modlinu,“ dodal O’Leary.

Právě projekt kontroverzního letiště budí v Polsku velké emoce. Podle šéfa Ryanairu je letiště nejhloupějším nápadem v historii Polska. Státní podnik PPL spravující také hlavní varšavské letiště se totiž rozhodl pro rozšíření Letiště Radom z důvodu nedostatečné kapacity hlavního varšavského letiště, a to navzdory plánované a tehdy čerstvě oznámené výstavbě nového hlavního letiště s kapacitou až 100 milionů odbavených cestujících ročně, které se má stát jedním z největších evropských letišť.

Terminál nového letiště Varšava-Radom.Zdroj: Facebook.com - Lotnisko Warszawa-Radom - Filmolot

Terminál nového letiště Varšava-Radom.
Zdroj: Facebook.com – Lotnisko Warszawa-Radom – Filmolot

Tagy FR Krakov Letiště Krakov Letiště Varšava Michael O'Leary Modlin Polsko Radom Ryanair
26 komentářů