- Voda •
- Rozhovory •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Šéf ŘVC Fojtů: V Hamburku získáme plnohodnotný námořní přístav a překladiště
Česká republika má v Hamburku ve správě tři přístavní území. Moldauhafen (3000 m2) a Saalehafen (21000 m2) má v dlouhodobém
Česká republika má v Hamburku ve správě tři přístavní území. Moldauhafen (3000 m2) a Saalehafen (21000 m2) má v dlouhodobém
Mít část svého území, na území jiného státu je snem mnoha politiků.
Mít vlastní tzv. ekonomickou zónu v Hamburku, je snem mnoha byznysmenů.
Je naprosto jedno, jestli tam budou přistávat české lodě, nebo lodě zahraničních rejdařů. Pokud to bude do budoucna dobře vedeno, bude to vydělávat. Zisk může poté jít do Českých toků.
Anebo to bude vydělávat a bude to koryto a dobrá pračka.
Hlavní problém naší vodní dopravy – omezená splavnost Labe, stále není vyřešen. Bez toho nebude mít náš Hamburský přístav nikdy plné využití :-(.
Na Vltavě jsem neviděl plout nákladní loď už léta, dřív se aspoň vozila rubanina z různých staveb v Praze nebo písek, ale teď mám pocit, že vodní doprava úplně zkrachovala. Ani uhlí do Chvaletic se po vodě už léta nevozí.
Mně se také zdálo, že nákladní doprava po vodě v Praze úplně upadla, ale o právě uplynulém víkendu jsem po hodně dlouhé době pod Prahou jeden tlačený člun plující ku Praze se štěrkem (či co to bylo) viděl – takže se možná „blýská na lepší časy“ …
Tlačit plné čluny uhlí proti proudu do Chvaletic a nechat je prázdné plout po proudu byla z energetického hlediska naprostá pitomost: i „sergeji“ tažené vlaky uhlí byly energeticky úspornější, nehledě na rychlost přepravy – potřeba nákladních vozů přitom nebyla o mnoho větší.
A kde seženeme ten kanál k nám? A nebo… ne, dráhu gratis nám asi nepostaví… Prostě jak to dostaneme k nám?
Dalsi ukazka subvencovani vodni dopravy.
Neřekl bych subvence, spíše budování infrastruktury.