Šéf Království železnic Matěj Horn: Nehrajeme si na klasickou modelařinu, hledáme nové místo

Railjet v Království železnic. Foto: Království železnicRailjet v Království železnic. Foto: Království železnic

Vybudoval druhé největší kolejiště na světě, nečeká ale, že by na něm někdy začal vůbec vydělávat. Matěj Horn sní o

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozef Kaniansky

cbonerailway.sk mu určite drží palce a nech sa v žiadnom prípade nevzdáva…

Rudolf Pospíšil

Děkujeme!

Mates

Mrzí mě, že projekty dělané s citem, jako uvedený Dům vláčků, končí v propadlišti času, ale naleštěný prd, jehož jediným účelem je vydělat peníze, přežije vše. Duch doby. Nemá to nápad (Hamburk), nemá to provedení (Dům vláčků), nemá to ani formu (kdy že to už mělo být celé hotové?), ale má to management schopný zajet do toho správného zadku, tak to pomocí škol a sponzorů udrží aspoň nulu. Akorát nevím, jestli je to v takovém případě vhodné vydávat za úspěšný a zajímavý produkt.

ApolloXI.

Tleskám. Lépe bych to nenapsal. Navíc toto vše v době, kdy modelařina (a manuální zručnost všeobecně) je na ústupu. Jednou z příčin nezájmu je i horší nedostupnost pro každého (nákladný koníček).

ApolloXI.

Chtěl jsem napsat horší dostupnost 🙂

K.S.

Uvědomujete si že takový projekt nebude asi nikdy hotový? že jenom co se někde něco dodělá, tak můžete začít předělávat začátek protože se tam něco začne kazit? Pokud chcete něco dělat takto velkého a pro veřejnost, tak musíte najít způsob jak to celé finančně udržet, to už není klubové kolejiště někde v zakouřeném sklepě, nebo kolektivní sbírka modulů po špajzkách co se sejdou jednou za uherský rok. Nevím, možná jste modelář, možná dokonce počítač nýtků, tak se Vám to nelíbí, ale asi tak 90 % populace (což jsem asi podstřelil) a 99 % návštěvníků se o to jestli to má… Číst vice »

Mates

Vážený pane K.S., původně se jedná o ryze komerční projekt, provázený velkohubými prohlášeními pánů Horna a Pospíšila, kterak bude celá ČR hotova tuším v roce 2014 a zařadí se to mezi top pražské atrakce. Pokud někdo přestřelil business plan, nemám důvod ho litovat a tvářit se, že za to může zdejší prostředí.

Rudolf Pospíšil

Vážený pane Matesi, je mi opravdu líto, že se Vás tak zásadně dotkla má velkohubá prohlášení a mrzí mě, že jsme neuměli předpokládat neochotu lidí utrácet za zábavu v letech po finanční krizi, následovanou 3 roky trvajícím a naprosto nečekaným posílením koruny (nájem platíme v €). A protože projekt nebyl plánován jako rychle ziskový, nebyl relativně krátce po startu na takové vlivy připraven. Tedy ano, dnes lze říci, že jsme přestřelili původní podnikatelský záměr. ¨ Bohužel tou dobou nebylo po ruce moc zkušených lidí, kteří by nám s projektem podobného rázu mohli poradit a Vás jsme neznali. Tak jsme udělali… Číst vice »

Petr

Na druhou stranu, ty stížnosti na vstupné trochu nechápu ze strany provozovatele. Hamburk stojí myslím 15 nebo 18 Euro pro dospělého, když si vezmu, že je to větší a známější kolejiště, tak od cca 10 Eur v Praze za plné vstupné to už není až takový rozdíl, zvláště při započítání kupní síly apod. A zajímavé je taky porovnání cen a nabídky občerstvení, docela jsem byl příjemně překvapen, když jsem se díval na nabídku a ceník v Hamburku. Tedy obligátně kromě nápojů, ty uznávám u nás vycházejí lépe než v Rakousku/Německu. Jsem zvědav, jak vysoké bude vstupné v tom Rakousku. Tam… Číst vice »

Petr

Oprava: vstup do ZOO Vídeň je 18,50 pro dospělého, čili ještě o něco méně. Těch 24 bylo i s dítětem na Vienna Card (kde předpokládám bude pak i kupon na vláčky, docela to v té Vídni je populární)

Rudolf Pospíšil

Dobrý den, vážený pane Petře, díky za konstruktivní pohled na věc, cena bude na vídeňském prostoru zcela konkurenceschopná a o zařazení do Vienna Card samozřejmě stojíme, ale na to je dost času. Ještě jsme ani nekopli do země 😉 Jen ještě krátká reakce na poměr ceny/výkon. Z vnějšího pohledu máte samozřejmě pravdu, otázkou ale je, nakolik je výše vstupného do např. do ZOO oprávněná, přihlédnete-li, kolik tyto organizace dostávají jako dotace na svůj provoz. Jsou to stovky mil. Kč ročně z našich daní… Tím ani na sekundu nesnižuji kvalitu pražské ZOO, také tam chodíme rádi, ale cítil jsem potřebu doplnit… Číst vice »

petr

S DP by se taky mohlo o něčem domluvit, nebot se tam dostat do tramvaje nebo do karosy je téměř nemožné. A co místo na nějakým nádraží?

Jakub

Zdravím, jaké tam bývají fronty na tu 810, T3 a Karosu? Dlouho jsem tam nebyl.

Rudolf Pospíšil

Dobrý den, pane Jakube,
simulátory jsou obsazené permanentně během víkendů, prázdnin a svátků,tedy v dobách největší návštěvnosti. Chcete-li si je s dětmi užit v klidu, doporučujeme odpolední hodiny všedních dnů.