Šéf Kapsche: V Evropě se nikdy nestalo, že by se fungující systém vyhodil
Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Už příští týden se mají na ministerstvu dopravy otevírat obálky s cenovými nabídkami zájemců o velkou mýtnou zakázku. Hraje se
První odstavec: Neznám člověka, který by podporoval rozšiřování mýta? To se mi nezdá, že by pro to nebyly argumenty.
Tak ve Svycarsku zpoplatnili vsechny a vsude dle ujetych km, tonaze a emisni tridy. Pouzivaji odecty z tachografu. Rikaji k tomu internalizace externalit, ochrana horskeho prostredi, proste silnicni dan. Dari se snizovat objem celkovych vykonu i vykonu na tranzitnich cestach, caatecne i jejich presunem na zeleznici.
To zde nehrozí. Kamionová doprava je hladovou zdí současného systému. Joudové, které dříve v ohromných počtech uživily hutě, doly, armády, mají uplatnění tedy i dnes. Musí se pro to ovšem pěstovat podmínky – třeba vytvořením pardonu, protekčního prostředí, který MKD má od samého počátku existence. V každém společenství lidí je velká skupina, která nic neumí, nechce se učit a jen se líně veze. V případě většiny řidičů kamionů myslím celkem doslovně. Jakou jinou jednoduchou činnost pro tato kvanta nerekvalifikovatelných najít? Točení volantem se samo nabízí, práce vhodná i pro lidi s velice nízkým intelektem.
Snůška argumentů, proč zůstat u Kapsche. Dobře. A teď jak bude dlouhý seznam argumentů proti.
Z ČR Kapsch nevyhodí. Spíše „přejmenují“? Sloučením s perspektivním subjektem:-)
Mělo by se to jmenovat: Šéfovi Kapsche hoří koudel u zadku a tak kňučí.
taky se mně zdá. Pořád, když se to i vyhodí ten jeho systém, tak stát ušetří.
Na druhou stranu podmínky současné soutěže byly vypsány tak, aby se maximalizovala šance Kellnera na přisátí ke státnímu cecku.