Šéf IDSK: Jsme velmi nespokojeni s infrastrukturou. Trať na Beroun je před zhroucením

Ředitel IDSK Pavel Procházka. Autor: ROPIDŘeditel IDSK Pavel Procházka. Autor: ROPID

Ředitel organizace IDSK Pavel Procházka hovoří o zavedení nových spěšných vlaků, zdůvodňuje, proč se pro Prahu a okolí počítá s

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JOHNNY

Mel by se podivat na Kodan – tam jezdi jenom patrove hednotky…
Proc všichni koukaji a opisuji kazdou kravinu z Nemecka – které uz ma navíc sva nejlepší leta davno za sebou…

Michal

A kromě spěšných vlaků by mohli zavést i „spěšné“ autobusy… Jezdit do Jílového nebo Kamenice je velký zážitek.

Jiří Novák

Pokud jsem se četl správně, to se fakt uvažuje, že by po 1.7.2018 byly zaintergrovány i Rokycany? Takž. např. z Rokycan do Prahy by se jelo rychlíkem laicky řečeno „na lístek pražské MHD příslušné ceny“ ? Otázka je, jestli by rozšířili i pásma nebo by Rokycany spadly do posledního pásma č. 7. A pak by tedy cena vlaku z Rokycan + pražské MHD byla jen 84 Kč na 300 min? Pochopil jsem to správně?

železničář v důchodu

Ne, myslím, že jste to správně nepochopil. Sedmé pásmo PID, které bude podle Pavla Procházky zaintegrováno na železnici ke 4. únoru 2018, končí podle schématu dostupného na www stránkách ROPIDu (viz: https://pid.cz/ke-stazeni/?type=mapy ) ve směru na Plzeň Kařezem, který ovšem leží už v Plzeňském kraji, takže v tomto případě už tak půjde o maličký přesah do Plzeňského kraje. Pokud budou někdy do PID zaintegrovány i Rokycany, pak rozhodně ne od 1. července 2018, ale nejdříve až od prosincové změny jízdního řádu, a rozhodně nebudou zařazeny do 7. tarifního pásma PID, ale zřejmě do 9. pásma, které ovšem nejdříve bude muset… Číst vice »

Jiří Novák

No, částečně jsem snad princip pochopil – psal jsem o rozšíření pásem, tj. do Rokycan by vzniklo nějaké další pásmo (číslo teď neřeším). Nicméně o termínu 1.7.2018 je psáno v článku a není tam uvedeno nic o Kařezu, ale jsou tam zmíněny Rokycany. Proto mě to překvapilo a proto ten dotaz.

železničář v důchodu

Tak to jsem Vás nepochopil já – rozlišuji totiž (a myslím, že je to třeba rozlišovat) pojmy „rozšíření (= jednotlivých) pásem“ a „rozšíření (= zvětšení) počtu pásem“ … O Kařezu tam sice přímo nic psáno není, to je pravda, ale údaj o rozšíření působnosti PIDu (docela logicky) až do Kařezu (od 4. února 2018) lze najít v materiálech dostupných na www stránkách ROPIDu (úplně aktuálně viz: ROZŠÍŘENÍ INTEGRACE NA ŽELEZNICI OD 4. 2. 2018 – RAKOVNICKO A HOŘOVICKO = https://pid.cz/rozsireni-integrace-zeleznici-od-4-2-2018-rakovnicko-horovicko/ ). Rokycany jsou tam zmíněny jen jako potenciální výhled, z opačné strany (od Plzně) až do Kařezu ale už nyní… Číst vice »

Pavel

S těmi jednopatrovými soupravami to nepobírám. Zpoždění při nástupu do dvoupatrových elephantů je malé, dveře jsou široké, dvoukřídlové a zkušenosti s nástupem v Říčanech, která má ze stanic PID skoro největší obrat je ta, že prodlení nenastává, maximálně když vynechá vlak.

Naopak kapacita u dvoupatráků musí být výrazně větší, vždyť jsou využity i ty míst styku pater.

Zdá se to krok zpět ke snížení kapacity. Nástupiště už se do větší délky nenatáhnou, takže víc vozů nepomůže.

Romanero

Rozdíl kapacity RegioPanter (6 vozů) vs. 2x 471 mi vychází odhadem 15% ve prospěch CityElefanta. To není tolik.

Pokud specifikace vozidel úzce souvisí s výhledovými výkony (přidávání vlaků), pak se to zdá v pořádku.

Pavel

@ Romanero: tak sloni jezdí vždycky 3×471 nebo 3+3×471. To jsou RegioPanteři tak krátké, že srovnáváte 2 slony a 6 panterů?

železničář v důchodu

Nemyslím si, že pro cestování na krátké vzdálenosti jsou patrové vozy výhodou – a i u jednopodlažních vozidel lze nástupní dveře udělat tak široké, aby rychlou výměnu cestujících umožňovaly. Nevýhoda jednopodlažních vozidel spočívá pouze v tom, že jejich soupravy při stejné kapacitě vyžadují delší peróny, výhodou je naopak možnost větší variability souprav.

Tomáš

Škoda, že ta kapacita nestačí. Praze by určitě i prospělo něco jako čistě městskej S-Bahn, kterej by zahrnul i takový stanice jako Krč, Braník nebo Zbraslav…

Milan

Vybrané spoje Beroun-Praha by mohly jezdit z Radotína přes Krč, Kačerov, Vršovice na hl.n. kapacita by měla stačit, když to takto funguje při výluce Radotín-Smíchov.
Taky škoda, že S41 jezdí až do Hostivaře jen o víkendech, tohle spojení by odlehčilo autobusům přes Průmyslovou, kde bývají kolony a zdržení.

Jakub

ad Milan: A co městská linka? Ta jezdí v „odpovídající trakci“? 😀

AAA

Tam jezdí žabotlam, ne?

Romanero

AAA: Jak dlouho ještě. A za další tu máme městkou S34 do Čakovic v 810.

Milan

Líbil se mi názor na motoráky arrivy nesmyslně jezdící celou trasu na plně elektrifikované trati. Zřejmě se kapacitní problémy této trati netýkají, když mohou v přepravní špičce obsazovat trať tyhle motoráky.

Michal

No netýkají, jinak by nejezdily. 🙂 Navíc to má dvouhodinový interval…

noerf

Otázka je, proč Ropid objednává dopravu na trati Benešov – Praha, když tam jezdí Arriva bez dotací.
Kdyby Ropid a IDSK kousky na obsazenost, tak minimálně na třech linkách by byli ochotni jezdit dopravci bez dotací a upravit kapacitu dle potřeb cestujících.

Pavel

A jezdilo by se tam bez dotací dlouhodobě? Podle mě je zrovna příměsto na dotacích docela závislé, tedy pokud se tam má jezdit za PID tarif a v intervalu jako dosud.

Pavel

Jenže čistě z hlediska byznysu by se pak dopravci asi nevyplácelo provozovat vlaky mimo špičku, které jsou ovšem taky potřeba (už jen proto, že třeba směrem tam odvezou cestující ve špičce, aby zpátky cestující mohli přijet mimo ni).

55p

Při jezdění bez dotací by mj. museli všichni cestující platit přímo dopravci, takže by zanikla současná tarifní integrace. Jinak to nebude jezdění bez dotace, ale v závazku („vy uznáte tyhle jízdenky a my vám za to dáme tolik a tolik“). To je současný stav…

Jen tak

To jako oroto, ze tam ma arriva dva nebo tri pary vlaku, maji prestat objednavat?

Kdo vyjezdi ten zbytek? Kdo bude jezdit o vikendech? Kdo mimo spicku?

Trosku nad tim zapremyslejte 🙂

noerf

Pavel, 55p: Stejně by si dopravci vytvořili alternativu, například předplatné jízdenky, kreditní jízdenky. A občané by ušetřili za provoz organizátorů doprav.
O víkendu by nějaké spoje jezdily také, protože nechat stát soupravy dva dny z týdne se nevyplatí.
Samozřejmě, že dieselova jednotka na elektrifikovane trati je zvláštní, nicméně například Jikord přesně toto objednává na trati České Budějovice – Písek od CD.
A hlavně, aby vlak vozil pět lidí mimo spicku a z toho čtyři rezijkare je ekonomická blbost.

Jen tak

Noerf: ve vsi ucte, ale pindate neskutecne kraviny. Vas recept je krasny scenar, jak primestskou dopravu v okoli prahy rozlozit a totalne znicit.