Šéf IAG se pustil do Airbusu kvůli zpoždění, první 737 MAX chce do roku 2022

A321LR společnosti Aer Lingus. Foto: AirbusA321LR společnosti Aer Lingus. Foto: Airbus

Šéf International Airlines Group (IAG) Willie Walsh se pustil do velké kritiky Airbusu za zpoždění dodávek nových letadel A321. Podle

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Tak co si IAG stěžuje když kupuje místo toho Boeing? Teď už jim do toho vlastně nic moc není 😁

Nicky

Existují jen dva výrobci a jsou vyprodaní na roky dopředu. Úspěch bude pro aerolinky urvat alespoň něco, zejména pokud to má být hned.

Yellowhammer

Je nepřijatelné zpoždění dodávky, tak objednáme stroje, co občas spadnou s plným vědomím výrobce a už 5 měsíců mají zákaz létat? Jasneeee! Tam bude spokojenost 😌

Zdeněk

Rozhodnutí vedení IAG o předběžné objednávce cca 200 ks B-737 MAX má jednu vadu na kráse: cestující mohou odmítat s nimi letět. Co naplat, že Boeingy mají důvěru společnosti IAG, když by ji neměli cestující? Pokažená pověst se zejména u výrobců letadel napravuje velice těžce, pokud je náprava vůbec možná. A už vůbec ji nelze podpořit tím, že se tato letadla přejmenují, jak nějaká chytrá hlava před časem navrhla.

Panelák

„cestující mohou odmítat s nimi letět“
A to už se někdy stalo? Třeba když (tehdy, na počátku 70. let, úplně novým) DC-10 upadávaly za letu dveře zavazadlového prostoru a výrobce to ne(vy)řešil; situace velmi podobná té dnešní nejen s ohledem na to, že McDonnell-Douglas je dnes Boeing 🙂 (doporučuji nastudovat např. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422eedde5274a1317000247/8-1976_TC-JAV.pdf, než tu z vás zas bude spravedlivě rozhořčený internetový bojovník)? Cestující s nimi odmítali létat? Přestaly se snady vyrábět nebo se přejmenovaly?

Ondra

Odmítnout sice mohou, ale to je tak vše. Rozhodne to nebude důvod na vracení peněz. Holt pak sednou na vlak a pojedou vlakem.

MildaIV

V případě že spadne třetí MAX, senebudete stačit divit. A nebude moc míst, kam by létaly jenom aerolinky vlastněné IAG.

Ulafme

Samozřejmě. To je ten hlavní problém MAXů. To, že se budou opakovat ty dvě tragedie, je podle mne vyloučené. Boeing tu chybu opraví a hlavně už na to a na další věci budou připraveni (a možná i vycvičení) piloti. Jenže co se stane, když nějaký MAX bude mít nehodu, ale z úplně jiné příčiny? To je zase pro změnu bohužel velmi pravděpodobné. A v tom okamžiku budou mít bulváry na celém světě na prvních stránkách MAX, MAX MAX! A to šílenství fakt nastane, protože většinu lidí zajímá opravdu jen první strana bulváru a zprávy na TV Prima. Mimochodem; znal jsem… Číst vice »

Panelák

Boeing 747 ve všech svých verzích dohromady má na kontě 62 havárií, při kterých někdo zemřel (mj. nehodu s vůbec největším počtem obětí – navigační chyba posádky při pojíždění na Tenerife 27.3.1977). Má na kontě několik havárií kvůli technické závadě (mj. konstrukční vada vedení elektrických kabelů v blízkosti palivové nádrže) a nedostatkům varovných systémů. Přečtěte si něco o úplně první fatální nehodě typu 747 (Lufthansa v Nairobi 20.11.1974), najdete tam podobnosti s MAXy. Přesto je to jeden z nejúspěšnějších typů letadla v historii.

No ale hlavně když jste zajímavej svými katastrofickými scénáři, viďte?

Ulafme

S tím prvním odstavcem máte pravdu, s tou poslední větou již ne. Není vůbec potřeba „být zajímavý“; nemyslím si, že MildaIV to tak primárně myslel. Letecké nehody se stávají a stávat budou. Z různých příčin, bohužel a snad jich bude co nejméně. To je fakt a ne nějaký katastrofický scénář. Vy totiž zapomínáte na to,že dnes je zejména díky internetu naprosto jiná doba a zmanipulovat dav k čemukoliv je neporovnatelně jednodušší, než bylo v minulosti. Vždyť i v Česku působí hafo medií, které nežijí z ničeho jiného, než z vyvolávání strachu a paniky. Inteligence lidí se snižuje a „kritické myšlení“… Číst vice »

MildaIV

Přesně tak. Podstata věci dneska zajímá zlomek populace. Pro většinu je dúležitější mediální obraz. A jak jednou chytnete špatnou karmu, tak jste marketingově v prdeli na furt. Pokud ožralá posádka přistane na špatným letišti tak stejně bude dost chytrákú, co budou psát konspirační teorie o tom letadle. A když ještě napíšou, že se hlavní konstruktér narodil při špatné konstalaci planet, tak už tím nebude lítat skoro nikdo 🙂 To co jsem měl na mysli je, že žádná normální aerolinka nechce být v současné době mediálně jakkoliv spojovaná s MAXem. Lidi co to zachytí si jako jediné zapamatují, že si objednali… Číst vice »

Panelák

Letecké nehody se stávat budou, zmanipulovat dav se podařilo třeba Hitlerovi i bez internetu a že se inteligence lidí snižuje nepochybně pozorujete sám na sobě. Nic to nemění na tom, že MAXy lítat budou ještě velmi dlouho a ve velkých počtech, vohnouti konzumující „hafo média“ se za dva roky budou už dávno zabejvat něčím jiným a různí přechytralí hejtři dál budou za „fakta“ vydávat různé katastrofické scénáře jako protiváhu jejich totálně nudného života. (Akorát kdysi je dokázali šířit jen ve své rodině a štamgastům v hospodě, dnes to holt můžou vykřičet do celého světa.)

MildaIV

Svět v sedmdesátých letech minulého století byl hodně jiný než dnes. A letecká doprava se opravdu nedá vúbec srovnávat.

Zdeněk

Není nic jednoduššího, než si zjistit, jakým typem letadla ta která linka bude provozována. A podle toho se rozhodnout, zda uvedenou společností vůbec poletím. Budeš se možná divit, ale jsou i jiné alternativy, než vlak, a to jiné letecké společnosti, které B737MAX neprovozují. Případné tahanice o vracení peněz tak odpadnou samy od sebe.

Ulafme

Ten Willie Walsh už se fakt zbláznil? Skoro to vypadá, jako by chtěl jit do politiky, tam by ho za takové kecy milovali. 1. Na ty A321LR má Aer Lingus smlouvu s ALC, tudíž do Airbusu by měla primárně „rýt“ ta leasingovka, ne IAG. Když už někdo. 2. Smlouva mezi IAG a ALC byla podepsána v březnu 2017 s dodáním prvního kusu v 2Q 2019 s tím, že letos mají být dodány 3 kusy a zbylé 4 v roce 2020. První letadlo bylo dodáno 26/7, takže 26 dnů po konci druhého kvartálu. Walsh je v tomto businessu dost dlouho na… Číst vice »

Jen tak

nazor na co?

ze jsi rozeny reditel aerolinky? no, nic moc.

a medialni tyjatr pro masy? jo, ten mu docela jde.

MildaIV

Tam spíš bude problém v tom, že Airbus upřednostnil větší asijské zákazníky a dodal jim letadla dřív. Angláni se pořád považujou za nejdúležitější na světě, ale to už není víc jak 100let pravda.

Sitgestravel

Tahle velkohuba prohlaseni v ramci informaci pro investory je jenom takova kourova clona, za kterou je snizeni vynosu / zisku / popr. jiny pruser, ktery je treba svest na nekoho jineho, nez je management aerolinky.

Tomss

Je to totiž těžké lobby pro Boening. Vidím za tím jen a jen politiku. Jsou na kolenou. Odstranění kořenové příčiny by stálo majlant. Museli by totiz vrátit puvodni motory 737. Neekonomicke, ale konstrukčně vhodné. Ty, co nezpůsobují ofebrání licence za chování letadla při AoA.