Šéf Deutsche Bahn předčasně skončí, firma čelí kritice za ztráty i zpoždění

Šéf DB Richard Lutz představuje nový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche BahnŠéf DB Richard Lutz představuje nový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche Bahn

Lutz zůstane v čele firmy do nalezení nástupce.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

DB už opravdu nejsou etalonem dochvilnosti. Ale je potřeba se podívat, na hlavní příčiny. Poptávka hlavně v osobní dopravě roste. Ještě před 15 lety byl standardem v dálkové dopravě hodinový takt IC. Dnes je převážně půlhodinový ICE, k tomu ta IC stále jezdí. Navíc přibyli konkurenční dopravci, takový Flixtrain má dnes síť komerčních vlaků na hlavních trasách.
Druhá věc jsou investice do sítě. Tady Němci v minulosti poněkud zapsali, teď to dohánějí a to znamená výluky.

Leinad

Investice nemají prioritu, může být Deutscheland tickets.
Nicméně plánovaná výluka nemusí být důvod zpoždění – co prostě namalovat grafikon, posunout časy vlaku za výlukou

Istropolitan

Mohl by inspirovat Bc. Jiřího MBA z „Dobré správy“.

jan táborský

tam to bude těžší

Péťa

Chtěl jsem napsat něco podobného, že se bakalář drží jak ho*no košile ale byl jste rychlejší

M K

Doufám, že tam už dlouho strašit nebude.

KrizeVychodniSpolecnosti

Konečně…

Gajda

Myslíš, že jeho nástupce cokoliv zmůže? Podle mě s tím nezmůže nic nikdo, protože to s čím musí pracovat moc šancí na zlepšení nedovoluje.

KrizeVychodniSpolecnosti

Když to jde dlouhodobě do kytek, tak musí nést nějakou zodpovědnost. Času měl až až…

Franta Chcípák

To jsou ovšem ti pitomí Němci, kteří se bez tabulek a předpisů ani nevy… – to u nás, v zasmrádlé kotlince přeplněné zlatými českými ručičkami a hlavičkami se za ztráty ani za zpoždění nemusí žádný manažer ničeho obávat.

MHD

Shrnuto to jedné věty: bla bla bla….

Franta Chcípák

To je hluboké! To sám, nebo Vam pomáhal někdo z rodiny?

MHD

Děkuji za autorizaci 🙂

Nemel

Vy máte strašně rád generalizace, že?

Pan průvodčí

Porovnejte výsledky DB a jejich vývoj za působení Lutze a výsledky a vývoj hospodaření u ČD za Krapince.
O tom, že je v ČR přesnost vlaků proti Německu nepoměrně vyšší netřeba debatovat. To si srovnejte sám například na bahn.experte.

Péťa

Němci a Rakušané nám naši schopnost improvizovat a na místě vymyslet plán strašně závidí 😉

Leinad

Asi tak, neschopnost odborářů je někdy na škodu.
Řešení přeplněného vlaku voláním policie a vyhozením všech (včetně lidí s místenkou) a následná jízda Sv. To sice modrogumy občas zkouší, ale takový pokus se medializuje.
Řešení zpožděného vlaku odreknutím místo přeložení křižování. Řešení poruchy vagonu prohlášením celé soupravy za neschopnou(když se dá vůz zamknout, ale to by musel odborář otočit klíčem)

xyz

To co píšete sedí na Německo, ne však na Rakousko.

Rakousko mám vlakem projeté jako druhou nejprojetější zemi v pořadí, Německo v rámci možností taky. Ty dvě země se železničně v mnohém od sebe liší.

M K

Máš trefné jméno.

xyz

Když už píšete o vyměšování, tak z mnou projetých zemí jsem snad neviděl tak vysoké % vlaků s nefunkčním (obvykle jediným přítomným v dané jednotce) WC jako v Německu.

A většinou bez ohledu na konkrétního dopravce.

Josef Pešek

Klišé. Němci improvizovat umí a improvizují. Zlaté české ručičky neexistují, jen líné lemry, za které makají Ukrajinci.