Šéf airBaltic Gauss skončil, aerolinku provedl úspěšnou proměnou
Nové airbusy A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBaltic

Gauss nastoupil do airBaltic v době, kdy byl dopravce ve ztrátě a ve velkém rušil lety a propouštěl zaměstnance.
Promena byla natolik uspesna, ze auditor varoval pred moznym krachem spolecnosti. Pokud je spolecnost dlouhodobe ztratova tak je nesmysl mluvit o uspechu. Nakoupit hromadu A220 neni dukazem uspechu.
A kolikrát byla v zisku?
No zapátrejte..
Lietat len s Airbus A220 sa Airbaltic z dlhodobeho hladiska moze byt velmi rizikove. Ryanair si preto ponechal Airbusi pre svoju aerolinku Lauda (Laudamotion). Poucili sa z pruseru B737 Max.
A220 je snad jedno z nejlepších letadel za poslední minimálně dvě dekády, v čem může být rizikové? Z průseru boeingu I’m not goingu se nepoučil snad nikdo, určitě ne Ryan, který tento šrot provozuje dlouhodobě.
je to vyborne letadlo, ale problemy s motory jsou u nej dost zname.
A prevohovoril odborník. Mal by ste osobne napisat O’Learymu ,že to robí zle.Boze to je hrozne ked osobne sebavedomie vysoko predčí znalosti v danej oblasti.
To, že Lauda má stále Airbusy, nemá nic společného s tím, že by tím Ryanair snižoval nějaké riziko.
Většina aerolinek co má v provozu dva typy, to má kvůli tlaku na výrobce (líp se vyjednává, když můžeš okamžitě přejít jinam).
Neměl by letět do Kaula Kumpur?
Gauss nastoupil i odešel z AirBaltic v době, kdy ve velkém rušil lety.
Smutné, když se začne tahat politika do jedné z mála úspěšných firem. Ale za nás doporučujeme Járu Luftjardu, můžou si zase zkusit jaké to bude z druhé strany
Problém je ze pan Gauss sa až príliš zameral na acmi biznis pre Lufthansa Group, namiesto rozvoja airbaltic. Problému s motormi pre a220 bolo mimo jeho moci co i len ovplyvniť. Poslednou kvapkou trpezlivosti bol vstup Lufthansy do airbaltic.
moc nechapu, jak ty veci davate do souvislosti.
jak mohlo byt posledni kapkou pro odvolani gausse vstup lufthansy? bez souhlasu statu (cili toho, kdo gause odvolal) by lufthansa nikam nevstoupila.
Lufthansa group začína mať defacto monopol na európskom leteckom trhu. Predsa len hlavný akcionár airnaltic je Lotyšsko. Za ťažké peniaze ho ozdravili a postavili na nohy. Pre nich je priorita rozvíjať spojenie so svetom a leteckú spoločnosť. Nie suplovat rolu air dolomity.
tak jeste jednou – proc to tedy lotyssko te lufthanse prodavalo, kdyz nechce byt druhym air dolomiti?
nejak se v tom zamotavate.
ACMI vydelava airBaltic velke penize, bez tech penez by jen tezko prezila v baltic regionu.