Sedmimiliardová modernizace trati přes Vysočinu oficiálně začala, úřad dosud nerozhodl o stížnosti
Modernizace úsek Vlkov u Tišnova - Křižanov. Foto: Správa železnic
Mezi Vlkovem a Křižanovem je zaveden tzv. nickolejný provoz.
Bavime se tu asi o 200 km trati Brno-Kolín. Nešlo by to zrekonstruovat na dve etapy? Kolín – HavlBrod rok dva nickolejny provoz a pak Havl Brod -Brno nickolejny provoz. Takto se ta trat kolem deset let. To je pro cestujiciho fakt páka k tomu natlačit ho do auta.
A teď si vemte tu situaci. SŽ preferuje (snaží se o to) používání vysokovýkonné mechanizace aby se zkracovaly výluky. Tato mechanizace je rozlítaná po celé Evropě a rezervovat si ji chce tak rok-dva předem. Ale na kdy, když SŽ nedokáže garantovat kdy budou výluky?
Je tu stale spousta trati v dost špatnem stavu, nestálo by za to takovou mechanizaci pro česke trate zakoupit?
V te mapce je vynechany plan pro usek Golcuv Jenikov-Lestina u Svetle. Jaky je k tomu duvod?
Mezi nami: zrovna ten by potreboval vest v nove stope.
Golčův Jeníkov – Vlkaneč je hotovo (cca 2015-2016).
Komplet koridorizovany? Trakce puvodni, stanice Vlkanec cela taky. Svrsek jaksi asi zflikovany je ( v jakem stavu je spodek?), rekonstruovane prejezdy a zastavka GJ mesto.
A Vlkanec – Lestina zcela netknuto.
Dosud byl termín výluky Vlkov – Křižanov od 1.3.2024 do 30.9.2024 a teď v článku, že to bude až do začátku listopadu. Došlo k nějaké změně?
Jednoduché..o co později se začalo, o to později se skončí…
Jenže ono se reálně později nezačalo. Spousta prací už je hotova viz: https://youtu.be/OyxMOP03G2U?si=9BejF3mjtAk_B428
Jestli se nepletu, tak platné rozhodnutí (ještě od ÚPDI) je zákaz nickolejného provozu.
A nebylo-li řešeno odvolání proti tomuto rozhodnutí, tak zákaz platí.
Nebo se pletu?
Část výluk s nickolejným provozem je povolena, zákaz se týkal jen části výluk.
Mně by jen zajímalo, co udělá Správa železnic, když úřad rozhodne ve prospěch dopravce a ten bude chtít jednokolejně jezdit …
Leda tak po t. 256 (přes Nové Město na Moravě), protože přes Boží Požehnání už to nejde, případně si střihne okružní jízdu po Moravě, anebo bude muset počkat až udělají komplet jednu kolej. To ale však jen v případě, že daný úřad věc nerozhodne někdy v prosinci, kdy to už bude stejně jedno.
Nebude škodu dooravce naúčtuje SŽ a ta ji bude vymáhat po odpovědných pracovnících, jinak by porušila péči řádného hospodáře.
Hmm, jaká škoda by nastala, kdyby se akce musela odpískat? Hádám, že smlouva s prováděcí firmou obsahuje odstupné při zrušení zakázky.
Pokud by bylo rozhrabáno, tak už by se to muselo dodělat…
Ve článku bych uvítal celkovou délku úseků, kterých se to týká.
I ten plánek mapky by mohl mít žlutě zvýrazněné úseky.
Já vím že v převzatých materiálech to není, ale tohle jde udělat za 5 minut v Gimpu.
a) Rekonstrukce traťového úseku Vlkov u Tišnova (mimo)-Křižanov (mimo) – délka 12,8 km
b) Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav-Pohled – délka 7,6 km
Celkem: 20,4 km
Jen že zvědavosti, o kolik se na tom úseku zrychlí jízdní doba rychlíku?
Aha, už to vidím dál v diskusi. 🙂
Ostrov nad Oslavou – „modernizován“ 🤡🤡
Když je v přípravě?
Žst. Ostrov nad Oslavou není modernizována – je to samostatná stavba, t.č.v přípravě s neznámým termínem zahájení, po modernizaci je naopak sousední žst. Sklené nad Oslavou, která se dělala jako samostatná stavba, ale současně s akcí Rekonstrukce traťového úseku Křižanov-Sklené nad Oslavou (mimo) – čili je to vzor žst. Vlkov, která se dělá teď spolu s rekonstrukcí Vlkov – Křižanov. Škoda, že ten Ostrov se neudělal v rámci rekonstrukce Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, ale co už, no…
Na nyní probíhající přerušení provozu Vlkov – Křižanov existuje pravomocné rozhodnutí ještě UPDI…
A právě to dopravce CityRail napadl … tudíž Správa železnic teď dle mně staví nelegálně … nemá platné rozhodnutí…
Nechtěl někdo z rozhodování vyřadit stěžovatele, když tehdy nebyli „od dráhy“?
Dopravce napadl jen část výluk, omezení je legální. 😉
Tady vidm snahy ÚOHS k neplnění svých zákonných povinností. Ale řešit se to samozřejmě v tomto banánistánu nebude. Tohle má být ta pružná státní správa 21. století?
Koleje jsou už zhruba měsíc u Křižanova v obou směrech pryč, ale rekonstrukce začala teď… Doufám, že tam po dokončení rekonstrukce nebude trať měsíc jen tak čekat na to, že ji někdo oficiálně otevře.
A jen tak bokem: věděl by někdo jak se zkrátí jízdní doba po rekonstrukcích jednotlivých úseků?
Tam by se dalo jezdit i víc jak 160, ale zase magická hranice SŽ…
A kde že to?
Tvl to jsou kecy…
A dál? Dalo nebo nedalo?
Ta až 160 neni ani v celé délce.
Ano, není. A?
V tom kopci aneb: Nemáte někdo po ruce normativy sklonů pro RailJet zažený Vectronem?
S naklápěním, nebo bez?
a) Rekonstrukce traťového úseku Vlkov u Tišnova (mimo)-Křižanov(mimo) + Rekonstrukce ŽST Vlkov u Tišnova:
Sudý směr R – 6,5 min (původně 8,5 min)
Lichý směr 6,5 min (původně 8,5 min).
b) Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav-Pohled:
Sudý směr R – 12,5 min (původně 14 min);
Lichý směr 11,5 min (původně 12,5 min)
Celkem za oba úseky: R sudý/lichý 3,5 min./3 min.
A pro obyvatele Vlkova o 3/4 km blíž na vlak.
Moc děkuji. Mohu se zeptat, kde se dají tyhle věci najít? Ty jejich letáčky jsou naprosto k ničemu.
Hledá se to hodně blbě, protože i když prolezete DUR/DSP/PDPS jednotlivých staveb, tak to neznamená automaticky, že ta časová úspora tam bude napsaná = je to dost na náhodu, hledání jehly v kupce sena:-)).
SŽ by měla zásadně zapracovat na transparentnosti a informování veřejnosti. Cením online mapu a pár dalších věcí, ale obecně mají všechno schované. Je to škoda.
tyto investice jsou vyhozené peníze.slouží jen k tomu,aby si všichni
zúčastnění nakradli.Tratě a všechno ostatní máme dobré,ale špatně využívané.
propusťte 90% úředníků a ostatních parazitů
zpřístupněte železnici lidu,tím že zlevníte jízdné
zkulturněte cestování např.tím,že zřídíte a otevřete čekárny na nádražích
a mnoho dalších opatření ve prospěch cestujících
myslím,že uspořené miliardy nesmyslně vyhozené se dá udělat hodně
Tratě máme dobré: Čekárna v Komořanech u Vyškova nepomůže tomu, že tam rychlík čeká někdy i 5 minut na protijedoucí vlak.
To není ideální příklad, zastávka Komořany je zrušená a nebude se obnovovat.
To byla narážka na fakt, že mezi 2. 3. a 6. (potažmo i 11.) největším městem v ČR je jednokolejka.
Zase nějakej odborník. Když o tom nic nevíš,tak nepiš. Úsek Vlkov (včetně) – Křižanov patřil na síti k těm v úplně nejhorším technickém stavu a nechat ho dál bez rekonstrukce v provozu, znamenalo přímé ohrožení bezpečnosti. Někdy bych tě chtěl osobně potkat chytrolíne. Asi bych se neudržel a dal ti po čuni a nedivil bych se, kdyby si s chutí bouchnul i někdo další, byla by to asi jediná adekvátní reakce na tvůj stupidní příspěvek…😡😡😡
Zbytečná agresivita. Jednoduše o tom neví nic, tak je potřeba to vysvětlit, aby měl možnost změnit úsudek.
Nic o tom neví, ale má v tom jasno. Tento typ lidí úsudek nezmění ani když se při tom vysvětlování roztrháte… A předkládat důkazy? To budou jenom konspirace…
Logická argumentace zakyslýmu a senilnímu gerontovi? Good luck, Mr. Gorski…
Na té trati je ještě jeden špatný úsek … konkrétně druhá kolej úseku Kuřim Tišnov … tam to také slušně mlátí…To bude v podobném stavu jako Vlkov Křižanov
Však o jeho špatném stavu svědčí to, že se opakovaně v minulých letech konaly i víkendové údržbové výluky toho úseku.
Snad žádný jiný úsek té tratě něco takového nepotřeboval.
Já když někam jedu vlakem, tak chci co nejrychleji a nejpohodlněji jet vlakem, ne čekat v čekárně, byť by byla sebehezčí
A ty propady rychlostí neexistují, ze ?
A další, již několikátý populismus z dílny jakéhosi „zdeňka“. Tyto věci teď máte v plánu psát pod všechny články?
Takovejch inženýrů vo tom špekuluje a přitom jim náhodnej dědek v diskusi takhle fajnově poradí… Stačí selskej rozum a životní skušenosti přece.
Vedel by nekdo kde dojde k tomu naprimeni mezi vlkovem a krizanovem?
K napřímení asi nikde. Ale největší přeložka se dělá mezi Osovou Bítýškou a Ořechovem, hned za Bítýškou. Zbytek jsou jen lehké úpravy.
Také jsem na to „napřímení“ nevěřícně koukal, když jde pouze o drobné úpravy trasy.
https://youtu.be/OyxMOP03G2U?si=I811K5ZyxIunxSKe
V rámci návrhu směrového řešení došlo k úpravám některých směrových oblouků. U oblouku mezi km 51,673 – 51,996 byly navrženy krajní přechodnice a převýšení. U oblouku mezi km 52,329 – 53,109 byl zvětšen poloměr ze stávajících 600 m na R = 727 m. Dále byl vložen mezi km 53,210 – 53,387 levostranný oblouk o poloměru R = 8000 m bez převýšení. U oblouku mezi km 54,080 – 54,561 byl rovněž zvětšen poloměr, a to na hodnotu R = 729 m kvůli protažení rychlostního profilu Vk. Oblouk mezi km 55,820 – 56,237 má zvětšen poloměr na R = 1100 m. Oblouk… Číst vice »
Díky za podrobný popis úprav.
Nebylo by místo opisování z projektu lepší ten projekt vyvěsit, co?
Sž na YouTube udělala teď video záběrů z dronu
Na videu SŽ se to ukazuje jen ale miniaturní napřímení