Sedm výpůjček za den nenaplnilo očekávání. Karkulka v Plzni končí
Carsharing Karkulka. Foto: PMDP
V Plzni zůstávají v provozu carsharingové služby Autonapůl a HoppyGo.
V Plzni zůstávají v provozu carsharingové služby Autonapůl a HoppyGo.
To platím za km + hodiny? A benzin je v ceně?
Každých 10.000 km poškození vozu a každých 270.000 km totálka – to je docela dost, ne? A byla to půjčovna nebo sdílení? Když se pro obojí používá stejné slovo sharing, tak je to těžké poznat.
Co je to ten carcrashing? Proč to nenazvali česky?
K čemu by vám to bylo. Anglicky to neumíte ani opsat.
Carcrashing je náhodou dobrý nápad na službu, která by měla mnohem vyšší uživatelský potenciál, lidi z širokého okolí by se na to sjížděli.
Jen pojišťovny by se proti tomu mohly trochu ošívat.
Někdy je tenká hranice mezi blbcem a géniem. Zrovna tady to nejsem schopen rozeznat.
No, tak když teď nebude carsharing, tak bych mohl být aspoň bikesharing. :)))
Služba byla ze strany PMDP postupně utlumována, již několik měsíců už nejsou k dispozici auta tak, aby bylo možné službu využívat. Akviziční komunikace služby byla minimální, podobně jako péče o stávající zákazníky. Spíš to vypadá, že o službu a její rozvoj nebyl zájem interně v PMDP.
Zdá se mi, že dopravní podnik nemá úplně kompetence pro provoz něčeho takového a dělat by to neměl.
Opravdu se vám to jen zdá.
Dopravní podniky se hlavně mají zaměřovat na svoji činnost a to je provoz MHD. Auto si člověk může půjčit kdekoliv jinde v různých půjčovnách.
Kompetenci dopravního podniku neřeším, ale je rozdíl mezi carsharingem a autopůjčovnou.
„Sedm výpůjček za den nenaplnilo očekávání. Karkulka v Plzni končí“
Článek výslovně zmiňuje výpůjčky, hovoří tedy o půjčovně.
A ten rozdíl je přesně jaký?
Velký. Natolik, že má smysl tomu říkat jinak i u zcela komerčního podniku jako Car4way. Píšu coby uživatel obojího. 🙂
Je to pravda jinej typ dopravce, ale rakouský dráhy afaik půjčovnu aut nebo carsharing celkem úspěšně provozujou, Ty nizozemské zase mají obrovskou flotilu sdílených kol. Když se to dělá dobře, může to být velmi dobrej doplněk ke službám hromadný dopravy, kterej do ní přitáhne další zákazníky tím, že ji umožní snadno kombinovat s dalším druhem dopravy na těch částech/typech cest, kde je to hromadnou dopravou složitý.
Kdo o tom rozhoduje? Někdo neznámý?
Jj, odtud vítr fouká a není to zdaleka všechno.