Sedm důvodů, proč FlixBus v Česku neporáží RegioJet

Flixbus versus Regiojet. Kdo nakonec bude ten vzadu? Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářFlixbus versus Regiojet. Kdo nakonec bude ten vzadu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Od zítřka vstupuje v platnost nový jízdní řád FlixBusu. Více než čtvrt roku po jeho vstupu na české vnitrostátní linky

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kulhán

V každém Flixbusu je minimálně jeden podsedák. RegioJet veme každé malé dítě, sedačku nemá žádnou a cestující jsou spokojeni, ale jen do té doby než se stane neštěstí, pak to cestující začne řešit žalobou na dopravce/řidiče a bude žádat odškodnění…

Vojta

Doplnil bych, že Flixbus je obtížně použitelný při cestování s dítětem – povinně chce autosedačku. Komu by se jí chtělo na autobusák vláčet?

Kulhán

V každém Flixbusubusu je minimálně jeden podsedák. RegioJet veme každé malé dítě, sedačku nemá žádnou a cestující jsou spokojeni, ale jen do té doby než se stane neštěstí, pak to cestující začne řešit žalobou na dopravce/řidiče a bude žádat odškodnění…

Kulhán

V každém Flixbusu je minimálně jeden podsedák. RegioJet veme každé malé dítě, sedačku nemá žádnou a cestující jsou spokojeni, ale jen do té doby než se stane neštěstí, pak to cestující začne řešit žalobou na dopravce/řidiče a bude žádat odškodnění.

Tomáš Velendorf

Někdy takové podnikání nechápu. Autobus jako kráva, štreka 300-400km, a počet cestujících v něm, by se pohodlně vešel do minibusu. Ale jakže je to přísloví? Hamty hamty, ať mám víc než tamty? A podle toho to asi tak nějak i vypadá.

jančurobijci

Příjde na to kdy a kam. Nedávno jsme chtěli v sobotu s Flixem z ČB do Prahy a v domnění, že u nich bude obsazenost malá, jsme ani nezkoušeli rezervaci.
O to větší „překvápko“ bylo, když bus dojel skoro plnej z ČK a nastoupili jen ti, co měli rezervačku.
Nám se řidič velice slušně omluvil a museli jsme s LE 🙂

Martin

Jančura stejně mluvil o vyndání jen 4 sedaček!
FlixBus co jezdí s třínápravovými nepatrovými Scaniemi tak v nich má o 10 sedaček méně!!!
Identický rozměr interiéru a Jančura 63 a Flix 53 míst.
Paráda cestovat s Flixem!!!

Honza

Ten prostor je fakt zásadní výhoda, akorát to budou muset líp prodat. Navíc bude kvalitativní rozdíl i Scania/Setra vs. Irizar, ale o tom by mohl něco říct někdo informovanější.

Filip Chocholatý

Ani za tu blbou korunu bych s nima nejel. Stačí si přečíst recenze na fb a jinde na internetu. To riziko, že bych čekal na blbé zastávce, autobus nepřijel, nebo by ořijel extrémně zpoždění je tak velké, že mi to za to vůbec nestojí (hlavně když se dá jet za 200 s jistotou).

jančurobijci

První týdny to byl opravdu otřes. Z posledních asi cca 12-14 jízd na Praha – Brno, si nemám na co stěžovat. Tedy ano, jednou nešlo vůbec připojení. Celkem je vidět snaha ze strany Deštníků, žehlit to , co posr… na centrále Flixu. Docela mě překvapila vysoká úroveň práce řidičů, ať se jedná o samotný řízení, tak co se komunikace s cestošama týká. Bohužel ALE, nevím jak jsou nastavený new JŘ, ale to čekání, až bude moct bus vyjet kvůli bez. přestávce, by se jistě dalo řešit jinak. Třeba už to mají vyřešený, nechám se překvapit:). (Nepočítám u hodnocení první jízdu,… Číst vice »

Josef Kubeš

Jenže chudina co si nechá kvůli 10 Kč vrtat koleno na cenu slyší…

Tomáš Záruba

No prostě a stručně jsme mohli poslední měsíce sledovat něco, co bych neuvěřil, že je možné. Spektakulární prohru „velké evropské značky“ následkem totálního a bezprecedentního amatérismu v celé řadě ohledů najednou. Nemám nejmenší tušení, jestli to podobně vypadalo (popř. dosud vypadá) i „na Západě“. Každopádně pokud jsou tam srovnatelné ceny a srovnatelný přístup, tak jediný důvod, proč FlixBus může ještě existovat, bych hledal v naprosto přemrštěných cenách tamní železnice. Asi si neuvědomili, že zde nebudou mít výhodu X-krát levnějšího jízdného, pro které cestující ledacos strpí. No, buď to někdy příští rok zpětně prohlásí za „zkušební provoz“ nebo tak něco, a… Číst vice »

noerf

Hlavně si myslím, že ceny vlaků na západě jsou vysoké a autobusová doprava ve stavu před nástupem Student agency na Český trh, to jest, jezdilo se v nějaké časy v podstatě historicky, autobusy sloužili jako doplněk vlaků a nerozvinute služby v autobusech (občerstvení, součástí lístků automaticky mistenka), nízké využití autobusů (6 – 8 hodin denně).
V České republice po nástupu Jancury se tohle změnilo. Připomíná mi to nástup google v Čr proti Seznamu. Zatímco ve většině zemi daného segmentu se jednalo o zlepšení kvality služby v České republice je to standardem, proto je flixbus pouze doplněk R egiojetu.

Petr Jurutka

Já doplňuji: Neoznačené zastávky Flinkbusu. Domácí i mezinárodní. Na jejich FB stránce je spousta stiznosti o tom, že bus nejel a odpoveď Flinkbusu je pokaždé, že bus jel a cestující čekali na špatně zastávce. Start se jim nepovedl vůbec, osobně jsem jel Flinkbusem do Českých Budějovic z Prahy 5 (!!!) hodin, cesta trvá bezne 2 hodiny. Řidič přijel pozdě, pak dělal přestávku, pak bloudil, pak zase bloudil, pak zase bloudil a pak dojel do CB. :((( Otřes.

Pú

Jako provozavatel malinkého blogu radicestujeme.eu musím říct, že Flixbus buduje vztah vůči médiím docela svědomitě, když mají akční nabídku tak jejich markeťák pošle dopředu osobní email s prosbou o zveřejnění promo akce, pak další doplňující a pak oznámení spuštění akce. Nakonec ještě v dalším emailu pochválí již publikovaný článek. Student agency, Le, Eurolines nic takového nedělaj.

Josef Petrák

Nám chodí od všech jmenovaných firem… až na LE… všechny informace o podobných akcích standardně jako tiskové zprávy ve chvíli zahájení.

Petr

btw, viděl už někdo autobus Regiojetu s těmi vyndanými sedačkami? Nebo když se zjistilo, že Flixbus není tak silný jak se zdálo, tak se na to pozapomnělo?

Jan Sůra

Neviděl..a ještě dlouho myslím neuvidí:)

Filip

Radima představa byla že by se vše na 200 autobusech stihlo za cca 6 týdnů. Bohužel po setkání s Irizarem, Molpirem (výrobce obrazovek), Volvem a Scánií je tato akce stále ve formě úvah bez jasného řešení. Řeší se poblémy s odpovědností za záruku (Irizar vs Volvo / Scania), s výrobcem sedadel pro Irizar (součástí akce má být reklamace všech sedáků a područek u i8), s Molpirem (musel by pár měsíců vyhradit jen na demontáže/montáže obrazovek) a jak z logistického hlediska danou akci provést (kde vzít odpovídající zázemí na tyto úpravy). Celá akce by musela být provedena během pár měsíců, protože… Číst vice »

Petr

Regiojet má slušně pokryté i některé regionální spojení, kde Flixbus není buď vůbec nebo jen formou předražených mezinárodních spojů, u kterých je riziko zpoždění o dost větší než u Regiojetu.
Možná bych do článku jako negativum Flixbusu dodal i naprosto neschopnout zákaznickou podporu / linku, která se extra nelepší ani po několika měsících. K tomu i menší věci, jako nemožnost rezervace konkrétních sedaček (výmluvy na různé typy autobusů neberu, kdyby se chtělo, tak to jde alespoň částečně)
Na druhou stranu, možná by se slušelo napsat, že i Regiojet dost omezuje včetně Brno – Praha.

noerf

Jenže na trase Praha – Brno – Vídeň/Bratislava Regiojet nasazuje vlaky, takže se snaží přesunout lidi do vlaků. Jen mám pocit jestli se mu vyplatí jezdit do Bratislavi či Brno s pěti vagóny.

Lojza

Ještě bych doplnil přemrštěné ceny jízdenek u řidiče.

Pavel

Premrstene??? Brno Praha u ridice… flixbus 149… regiojet 199…??

petr

Aji kdybych si měl připlatit, tak flixbusem nepojedu. Kdyby odváděl daně v čr tak ano, nebot není vše jen o pěnězích ihned, ale třeba za pár roků.

Radim

Je videt, ze Radimek ti slusne vymetl hlavicku 😂 vzhledem k tomu, ze pro Flix v Cesku jezdi Umbrella, ktera je ceskou spolecnosti, tak asi tezko bude odvadet dane v Nemecku.