dkv_obrazok

Sedačky, madla, stolky, police. Správa železnic prodává interiér ComfortJetu

Vagon ComfortJetu Správy železnic. Pramen: SŽVagon ComfortJetu Správy železnic. Pramen: SŽ

Zájemce si může domluvit osobní prohlídku vagonu. 

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Komarek

A co budou dělat s tím zbytkem vagónu, s tou prázdnou skříní?

Movia

Vyplní to měřícími zařízeními?

J.K.

Logické asi bude aby to koupily ČD jako náhradní díly?

Vitapb

Obávám se, že ve státním molochu, co je logické není chtěné.

Jiří Hajzl

Důvodem nákupu vozu i s interiérem a jeho následné “vykuchání” jsou právní důvody – koupit pouze osekaný vůz by znamenalo koupit vozidlo ve stavu v jakém není schváleno k provozu. SŽ by následně s vozy musela absolvovat celé schvalovací kolečko jaké musí absolvovat výrobce železničního vozidla. Proces “změny” již schváleného vozidla je snazší.

Pražák

Což jen potvrzuje, že největším nepřitelem železnice je ona sama.

Jan

O těch důvodech se zmiňovali v Železničním magazínu. Prý to bylo z právních důvodu. Ty vozy mají nějaké specifikace a to včetně interiéru. Pořizovat je prázdné by znamenalo buď hodně změnit a zkomplikovat (a tím i zpozdit) zakázku, což ČD a Siemens asi nechtěly, anebo zakázku úplně novou, čímž by ale odpadla výhoda nízké ceny za kus díky velké zakázce.

Tom

Tipnul bych si, že to SŽ udělala kvůli tomu, aby už pří vypisování výběrka nemusel být uváděn jiný typ vozu a tím se to celé zkomplikovalo. Logiku by dávalo, kdyby si interiér koupily přímo ČD jako náhradní díly, které zatím může mít někde bokem s potenciálním využitím i pro InterJety nebo RailJety.

Jiří Hajzl

Takový je zřejmě předpoklad (že to skončí u ČD), ale SŽ musí postupovat podle zákona o veřejných zakázkách a prodat to transparentně.

Kolvrat

Výrobce železničního osobního vozu Vám neprodá vykuchaný vagón, protože je schválen do provozu jako kompletní. Úpravy výrobcem by byly mnohem dražší, než koupit schválený nastrojený vůz a pak jej předělat na měřící vůz. Může to znít nelogicky, avšak je to levnější a jednodušší varianta.

noerf

Jeden Vectron Správa železnic má k tomu dva moderní vagony, tak mohou manažeři SŽ na dovolenou.

trapper

Okružní jízdou po vyloučených tratích 🙂

Honzík

ha. Do hodnocení komentáře se už přihlásilo 5 manažerů SŽ

remost

Neletěli jsme na nějaké projíždění tratí a ta čísla taky nesedí… ale ty b(B)ermudy jsme měli v barvách SŽ!