Co takhle radši dodělat objezd Stradouně, V. Mýta a Litomyšle?
Michael
4 měsíců
Prioritní dálnice, jejíž poslední dva úseky se začnou možná stavět za dva roky. To je výsměch všem řidičům!!! Toto pánové Kupka s Mátlem nezvládli, mělo se stavět za státní a hned jak to bude možné.
To jí nikdo nebere a jsem za to rád, ale mít rozestavěné takřka všechny úseky po Svitavy a na zahájení posledních dvou čekat až vyberou poradce pro PPP atd. je špatné rozhodnutí. A mínusy mám úplně v paži.
Příprava dálnic je samozřejmě dlouhodobý proces, nicméně i ta příprava se může značně urychlovat, pokud do toho příslušná vláda začne šlapat. A za celých 8 let, co byl Babiš u vlády, se rozestavělo i dokončilo jen minimum dálnic. Také za to jeho vláda neustále sklízela mohutnou kritiku.
Babiš fakt nemám rád, ale za jeho vlády se hodně šláplo do pedálů co se týče dálnic. Bylo by to ještě lepší kdyby se více změnila legislativa, ale to si někdo nepřál.
Je dobře si uvědomit, že každá vláda „za níž“ se dojde k výraznému výkyvu v tempu budování dálniční sítě (ať už nahoru či dolů ) v tom sklízí plody úsilí jedné až dvou vlád předchozích.
Lví podíl na současném tempu výstavby má současné vedení ŘSD, které skoncovalo s někdejší úřednickou praxí „proč se namáhat s přípravou staveb, když stejně nejsou peníze“ a začalo tlačit, aby v každém přítomném okamžiku byly realizovány všechny kroky, které realizovat jdou.
To vedení je tam od roku 2019 a to kupodivu nebyla u moci současná vlada.
Není to jen o ŘSD. Nicméně stejně tak si lze pokládat otázku, proč za 8 let vlády Babiše se tedy taková změna udála až skoro v závěru jeho vlády. Nebylo to náhodou taky díky neustálé a mohutné kritice, kterou sklízela právě za ta, že za ANO výstavba dálnic klesla na nejnižší míru za celou dobu, co se u nás začaly stavět? 😉
I PPP je za státní peníze, akorát dovoluje stavět i v dluhové pasti, a to není málo. A navíc je podstatně větší záruka, že práce budou správně řízené a termíny dodrženy. Stavět za naše je totální protimluv, protože my v podstatě stejně nic nemáme ( stát je ve dluhu, a ten stále roste), a na investice si půjčujeme. Z toho, co máme, se hradí především MANDATORNÍ (zjednodušeně přeurčené, povinné)VÝDAJE, které jsou obrovskou částí výdajů SR. (viz Wiki) a samozřejmě úroky dluhů minulých let. Stavět za své, to bychom se nejprve museli zeptat třeba učitelů, jestli budou rok učit zdarma ???… Číst vice »
Vlastimile, já samozřejmě vím v jaké kondici je státní kasa, za prohloubení deficitu do půl bilionu můžeme poděkovat s. Babišovi, který to dělal pro, cituji, záchranu tisíců mrtvých, atp. Co mě neskutečně štve je promarněný čas při volbě této metody při stavbě PRIORITNÍ stavby. Tady už pár mld.navic do mínusu nepřeváží společenskou a ekonomickou výhodu, kterou těmito poslednimi úseky získáme.
Ona ta statni kasa není bezedna a dalnice na „hypotéku“ je zrovna ten druh zadluzeni, se kterym nemam problém. Jak jsou soucasna a předchozí vláda jako den a noc, tak obe u me mají kredit za to, jak se k dalnicim postavily a slaply do pedalu. Pokud tempo vydrzi, do 10 let je většina paterni dalnicni site dostavena…
Cestovatel
4 měsíců
Podle mě je chyba, že se už nerazí 4km tunel Mladějov to je práce nejméně na 4 roky.
Stavět sakra hned
4 měsíců
Proč to zase sakra nepředěleaji aby mohli stavět hned vždyť je to priorita
To každopádně, ale celkem dost se bojím o kapacitu téhle dopravní tepny. Zcela jistě vzroste provoz na D11, zejména úsek z Prahy do Poděbrad, pak nebude stačit. Jinak starý úsek D35 z Olomouce do Mohelnice bez odstavných pruhů, bude taky slušný adrenalin.
Tak nejen Olomouc/O, ale dobré vědět, že Ostrava je součástí 5 milionové katovické aglomerace, využívat se to bude i na cesty do Krakova, a severní část Slovenské D1 (Žilina- Ružomberok- Liptovský Mikuláš, Poprad, Prešov a Košice.
No tak např. já jezdím Olomouc-Čechy (všechny regiony, ale zejména Střední Čechy) cca 1x týdně a mohu s klidem říct, že těch olomouckých a ostravských SPZ potkávám na D1 fakt dost. Čechy opravdu nejsou jen Praha. Vlak je pro služební účely použitelný opravdu, jen pokud je cílová destinace v centru města, nebo dosahu MHD. Pokud jste obchoďák jako já a potřebujete za jeden den stihnout více schůzek, jste bez auta v loji.
D11 jezdím denně již 8 let a s přibývajícím km D11, D35 a opravami je to už na hraně. Navíc napojení na D1 nebo přejmenovanou R10 je přes Černý Most což je s pohledu nárůstu dopravy katastrofa. Dávno ji měli rozšířit na 3+3 a napojení na D1 a „R10“ posunout víc na východ. Navíc chybějí severní část MO Prahy je další tikající problém, ptž k čemu je dobré když Opatovice n/L – ČM zajedete za 40min když pak ztvrdnete mezi ČM a D8 další 45min!?!
To také, a nejen Hooverova přehrada, ale týká se to bohužel i dalších povrchových zdrojů pitné vody pro Kalifornii. Ještě horší je ale situace v Phenixu a Tusconu v Arizoně, tam už je odběr vody pro průmysl regulovaný a resp. v určitých hodinách prostě voda neteče vůbec.
Tohle do budoucna možná i vyřeší problém s narůstajícím automobilismem, protože nedostatek pitné vody bude do budoucna jednoznačně limitující faktor, pro růst lidské populaci.
Propojka D10-D11 je už dávno rozšířená na 3+3. Jen nejsou vypapírovaná povolení, takže vyznačené je to jen 2+2. A upřímně – žádné rozšíření nepomůže, nutné je regulovat počty kamionů pomocí vyššího mýta.
Smutné a strašně drahé řešení , jen se ustoupilo ekoteroristům … 2+2 je základ který by tam měl být pomcele vzdálenosti .. ohyzdne estakády u Rovenska.. nevím komu se projektanti chtěli zavděčit .. jedno je jasné , bezpečnosti a pohodlí řidičů určitě ne
Oni ty „luxusní jedničky“ jsou v podstatě parametricky to samé, co bývaly dřív rychlostní silnice, akorát dnes jsou to prostě jen jedničky, akorát čtyřproudé.
Hloupost s nárůstem tranzitu ta „luxusní I nebude stíhat. Spousta řidičů si spočítá, že jet na Dresden a dál na S bude rychlejší po prodlužované D35 směr Liberec než, aby se zasekli na Černým Mostě.
Tak pokud vím, tak dálnice z Jičína do Turnova se odpískala a bude tam jen nějaká nová silnice, co by se měla vyhnout obcím a někde budou úseky s 2 pruhy, aby se dalo lépe předjíždět.
Aha, takže bude to sice úplně nová silnice, široká bude skoro jako dálnice, ale dálnice to nebude, aby se dalo životnímu prostředí zadost. To je skutečně naprosto debilní řešení
To ale říkám já. Zástupci investora jsou velmi diplomatičtí. Pár projednání s odpůrci už jsem zažil a sám bych s odpůrci neměl zdaleka takovou trpělivost, jako železničáři. Možná byste si na takové projednání také mohl zajít…
Pardon, ale nejen šotoušci ocení, aby se alespoň jeden úsek dočkal takového zlepšení, jako I35 na D35. Pokud vím, tak aktuálně se zlepšuje jen Střelice – Zastávka a ano, je to málo.
Plány a povolení jsou na tom již lépe, ale nějak tak mám skepsi, že narozdíl od dálnic se to do realizace tak snadno nedostane.
Já myslím, že je to ten František, co tady od nepaměti zasahuje řečí do silnic a pořád preferuje železnice. Teď je to mírnější varianta, co si tam dal to X, ale předtím to bylo hrozné a lidi mu psali, že se má vrátit do blázince. Tak už to nedával a drží se zpátky, ale je to on. Kdo je tu krátce, tak půl roku nazpět.
Takže postavíme novou trať pro 120 km/h a nákladní vlaky. Tu současnou vylepšíme ze 120 až 160 na 120 až 200 km/h. To celé za 2násobek ceny VRT a s bambilionem výluk.
Pak se budeme se vztekat, že Praha-Brno se na trati 120 až 200 km/h s provozem osobáků nedá zajet pod 2 hodiny, protože se nepodařilo probourat 160 km/h středem zástavby ve všech městech na trase.
Sorry, ale dělat to, „co lidé chtějí“ je cesta do pekel. Podle tohoto scénáře jednoho dne bude připadat jedno auta na každého občana ČR včetně nemluvňat a všichni se budeme sunout v zácpách.
Já bych jásal, až DESU úspěšně vydá nějaké větší spolecné povolení, zatím se to povedlo jen u Litomyšle, kde se podařilo dosáhnout stažení odvolání, pak něco málo na železnici, jsou to vesměs u větších staveb „jen“ klasická stavební povolení, podložená pravomocnými UR… Ale i tak, klobouk dolů jak to Martin Kozák a lidé pod ním zvládli rozjet…
Michal M
4 měsíců
Docela by mě zajímal názor někoho z oboru jestli DESÚ a s ním zavedené procesy situaci tak výrazně zjednodušily.
Věčná škoda, že středočeská D3 se pytlíkuje někde po krajích a není taky tam.
Aha – žiju v dojmu, že územko a stavební povolení se dá i nějak i sloučit a tento proces by DESÚ umět mohl.
Ale chápu, že D3 je historická a velká věc a asi je vhodné, aby doběhla tak, jak se rozběhla…
Ano, ano, přesně tak. Sloučené mají na starost taky, ale spousta starších staveb právě už má rozpracované to územní řízení, takže se nevyplatí to předělávat a začít znova.
za mě to kidně může postavit třeba jezevec, liška a ježek, ale vadou na kráse PPP vidím to, že se to ještě neumí zadávat stejně rychle jako „bežná konfekce“. ale to je jenom vývoj…
Z těch chybějících částí od Mohelnice k Hradci pálí řidiče nejvíc Litomyšl a Vysoké Mýto, pak Moravská Třebová a tunel Hřebeč a jeho časté uzavírky. Tahle poslední část nahrazuje úsek stávající I/35 od Mohelnice k Moravské Třebové, který vede v podstatě jen přes lesy a netrpí na kolony jako úseky vedoucí přes město. Jet 90 km/h a občas počkat na stoupací pruh pro předjetí pomalých kamiónů je pořád snesitelnější, než stát v koloně ještě daleko před městem… tolik jen k výrazu „nejméně potřebná“ 😉
Co takhle radši dodělat objezd Stradouně, V. Mýta a Litomyšle?
Prioritní dálnice, jejíž poslední dva úseky se začnou možná stavět za dva roky. To je výsměch všem řidičům!!! Toto pánové Kupka s Mátlem nezvládli, mělo se stavět za státní a hned jak to bude možné.
Hned jak to bude možné = po uzavření VŘ na dodavatele stavby.
Jestli to někdo nezvládl, tak předchozí vlády, za téhle se začalo stavět tolik dálnic jako nikdy v historii.
To jí nikdo nebere a jsem za to rád, ale mít rozestavěné takřka všechny úseky po Svitavy a na zahájení posledních dvou čekat až vyberou poradce pro PPP atd. je špatné rozhodnutí. A mínusy mám úplně v paži.
uklidnete se.
Protože jí to předchozí vlády dobře připravily, že
Co jí ty předchozí vlády dobře připravily? Můžete se rozepsat?
Příprava dálnic je samozřejmě dlouhodobý proces, nicméně i ta příprava se může značně urychlovat, pokud do toho příslušná vláda začne šlapat. A za celých 8 let, co byl Babiš u vlády, se rozestavělo i dokončilo jen minimum dálnic. Také za to jeho vláda neustále sklízela mohutnou kritiku.
Babiš fakt nemám rád, ale za jeho vlády se hodně šláplo do pedálů co se týče dálnic. Bylo by to ještě lepší kdyby se více změnila legislativa, ale to si někdo nepřál.
Je dobře si uvědomit, že každá vláda „za níž“ se dojde k výraznému výkyvu v tempu budování dálniční sítě (ať už nahoru či dolů ) v tom sklízí plody úsilí jedné až dvou vlád předchozích.
Lví podíl na současném tempu výstavby má současné vedení ŘSD, které skoncovalo s někdejší úřednickou praxí „proč se namáhat s přípravou staveb, když stejně nejsou peníze“ a začalo tlačit, aby v každém přítomném okamžiku byly realizovány všechny kroky, které realizovat jdou.
To vedení je tam od roku 2019 a to kupodivu nebyla u moci současná vlada.
Není to jen o ŘSD. Nicméně stejně tak si lze pokládat otázku, proč za 8 let vlády Babiše se tedy taková změna udála až skoro v závěru jeho vlády. Nebylo to náhodou taky díky neustálé a mohutné kritice, kterou sklízela právě za ta, že za ANO výstavba dálnic klesla na nejnižší míru za celou dobu, co se u nás začaly stavět? 😉
Dobré si k tomu třeba přečíst článek zrovna z onoho vámi zmiňovaného roku 2019:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/proc-to-slo-a-proc-to-nejde-nejvic-kilometru-dalnic-vzniklo-v-70-a-nultych-letech-jinak-se-v-cesku-p-56807
Přijde mi,, že některé instituce fungují, protože lidi uvnitř chtějí, aby to fungovalo. Na ně vláda šahat nemusí. A pak jsou ty druhé….
Minulé vlády byly nuceny napravovat škody, které svým rozhodnutím, zastavit stavby včetně jejich přípravy, spáchal ministr Bárta v Nečasově vládě.
Bárta sice udělal hodně škody, ale svádět vše na něj byl oblíbený sport všech ministrů dopravy za ANO, byla to ale jen část pravdy.
I PPP je za státní peníze, akorát dovoluje stavět i v dluhové pasti, a to není málo. A navíc je podstatně větší záruka, že práce budou správně řízené a termíny dodrženy. Stavět za naše je totální protimluv, protože my v podstatě stejně nic nemáme ( stát je ve dluhu, a ten stále roste), a na investice si půjčujeme. Z toho, co máme, se hradí především MANDATORNÍ (zjednodušeně přeurčené, povinné)VÝDAJE, které jsou obrovskou částí výdajů SR. (viz Wiki) a samozřejmě úroky dluhů minulých let. Stavět za své, to bychom se nejprve museli zeptat třeba učitelů, jestli budou rok učit zdarma ???… Číst vice »
Vlastimile, já samozřejmě vím v jaké kondici je státní kasa, za prohloubení deficitu do půl bilionu můžeme poděkovat s. Babišovi, který to dělal pro, cituji, záchranu tisíců mrtvých, atp. Co mě neskutečně štve je promarněný čas při volbě této metody při stavbě PRIORITNÍ stavby. Tady už pár mld.navic do mínusu nepřeváží společenskou a ekonomickou výhodu, kterou těmito poslednimi úseky získáme.
Ona ta statni kasa není bezedna a dalnice na „hypotéku“ je zrovna ten druh zadluzeni, se kterym nemam problém. Jak jsou soucasna a předchozí vláda jako den a noc, tak obe u me mají kredit za to, jak se k dalnicim postavily a slaply do pedalu. Pokud tempo vydrzi, do 10 let je většina paterni dalnicni site dostavena…
Podle mě je chyba, že se už nerazí 4km tunel Mladějov to je práce nejméně na 4 roky.
Proč to zase sakra nepředěleaji aby mohli stavět hned vždyť je to priorita
Už aby ta D35 byla postavená
To každopádně, ale celkem dost se bojím o kapacitu téhle dopravní tepny. Zcela jistě vzroste provoz na D11, zejména úsek z Prahy do Poděbrad, pak nebude stačit. Jinak starý úsek D35 z Olomouce do Mohelnice bez odstavných pruhů, bude taky slušný adrenalin.
Kamiony co stojí u Brna to nepřesáhne a těch lidí co jezdí Ostrava/Olomouc – Praha a nejezdí vlakem zase taky tolik není.
Tak nejen Olomouc/O, ale dobré vědět, že Ostrava je součástí 5 milionové katovické aglomerace, využívat se to bude i na cesty do Krakova, a severní část Slovenské D1 (Žilina- Ružomberok- Liptovský Mikuláš, Poprad, Prešov a Košice.
No tak např. já jezdím Olomouc-Čechy (všechny regiony, ale zejména Střední Čechy) cca 1x týdně a mohu s klidem říct, že těch olomouckých a ostravských SPZ potkávám na D1 fakt dost. Čechy opravdu nejsou jen Praha. Vlak je pro služební účely použitelný opravdu, jen pokud je cílová destinace v centru města, nebo dosahu MHD. Pokud jste obchoďák jako já a potřebujete za jeden den stihnout více schůzek, jste bez auta v loji.
D11 jezdím denně již 8 let a s přibývajícím km D11, D35 a opravami je to už na hraně. Navíc napojení na D1 nebo přejmenovanou R10 je přes Černý Most což je s pohledu nárůstu dopravy katastrofa. Dávno ji měli rozšířit na 3+3 a napojení na D1 a „R10“ posunout víc na východ. Navíc chybějí severní část MO Prahy je další tikající problém, ptž k čemu je dobré když Opatovice n/L – ČM zajedete za 40min když pak ztvrdnete mezi ČM a D8 další 45min!?!
To je ale překvapení…
… že 100 let po stavbě Hooverovy přehrady přestává zásoba vody stačit, při stavbě počítali za 100 let jen 30 milionů lidí v Kalifornii.
Co s tím, zbourat přehradu i vodovod?
Tak hlavně Hooverova přehrada bojuje s nedostatkem vody. Před sto lety s nějakými klimatickými změnami vůbec nepočítali.
To také, a nejen Hooverova přehrada, ale týká se to bohužel i dalších povrchových zdrojů pitné vody pro Kalifornii. Ještě horší je ale situace v Phenixu a Tusconu v Arizoně, tam už je odběr vody pro průmysl regulovaný a resp. v určitých hodinách prostě voda neteče vůbec.
Tohle do budoucna možná i vyřeší problém s narůstajícím automobilismem, protože nedostatek pitné vody bude do budoucna jednoznačně limitující faktor, pro růst lidské populaci.
Přesně !!!!!
Propojka D10-D11 je už dávno rozšířená na 3+3. Jen nejsou vypapírovaná povolení, takže vyznačené je to jen 2+2. A upřímně – žádné rozšíření nepomůže, nutné je regulovat počty kamionů pomocí vyššího mýta.
Nejen kamionů. Bohužel.
Opravdu poslední úsek? Pokud vím, tak D35 měla původně vést až do Liberce. Nebo se snad definitivně počítá s jejím koncem před Jičínem?
Dál na Liberec povede luxusní jednička, částečně v nové stopě. JC mine.
Luxusní?
Novostavba s 2+1, snad i MÚK…
https://zdopravy.cz/pripravy-nove-silnice-i-35-mezi-turnovem-a-jicinem-pokrocily-v-cele-trase-bezi-geologicke-pruzkumy-199330/
Smutné a strašně drahé řešení , jen se ustoupilo ekoteroristům … 2+2 je základ který by tam měl být pomcele vzdálenosti .. ohyzdne estakády u Rovenska.. nevím komu se projektanti chtěli zavděčit .. jedno je jasné , bezpečnosti a pohodlí řidičů určitě ne
Luxusní jedničku si představuji jinak, viz nová silnice z Havířova do Třince, nebo z Plzně do Přeštic a snad do Klatov.
Z Havířova? Myslíte ten dálniční přivaděč na Třinec a Jablunkov?
JJ to je jednička a opravdu luxusní.
Z Plzne do Prestic je to Silnice pro motorova vozidla, prakticky po staru R, jenom oznacena jako bezna 1. trida.
Oni ty „luxusní jedničky“ jsou v podstatě parametricky to samé, co bývaly dřív rychlostní silnice, akorát dnes jsou to prostě jen jedničky, akorát čtyřproudé.
Ano splňuje to jednoznačně víc dálniční parametry, než např. D46.
Hloupost s nárůstem tranzitu ta „luxusní I nebude stíhat. Spousta řidičů si spočítá, že jet na Dresden a dál na S bude rychlejší po prodlužované D35 směr Liberec než, aby se zasekli na Černým Mostě.
Tak pokud vím, tak dálnice z Jičína do Turnova se odpískala a bude tam jen nějaká nová silnice, co by se měla vyhnout obcím a někde budou úseky s 2 pruhy, aby se dalo lépe předjíždět.
Úlibice – Rovensko střídavý 3 pruh, Rovensko-Ohrazenice 4 pruh, ale nebude ani jedno v kategorii dálnice.
D35 ukončena v Úlibicích, dále střídavý 3pruh na 110, od Rovenska na Turnov 4 pruh..no je to kravina, ale co se dá dělat
Aha, takže bude to sice úplně nová silnice, široká bude skoro jako dálnice, ale dálnice to nebude, aby se dalo životnímu prostředí zadost. To je skutečně naprosto debilní řešení
a na 100% nebudou ani mosty + nadjezdy dělané s možností rozšíření na 2+2 někdy v budoucnu..
Jistě že ne, pak se to bude opět draze celé předělávat.
Silnice nejsou životní nutnost. Pokud nestačí kapacita, je na místě regulovat počty vozidel poplatkovou politikou.
Ale hlavně Turnov – Jičín až po roce 2030. 😢
…a to nejhorší na konec, Turnov – Jičín
to nebude, D35 je Úlibice-Mohlnice, na Turnov je zrušena
Současné s tím by měli stavět i úsek na Zábřeh okolo obce Libiva
Tak už chybí jen Litomyšl -sever a můžu jezdit.
Brm, brm, brrrm… A to teď po stávajících silnicích nemůžete? 😮 Že by tolik popíraná indukce…
Může, ale musí projet zkrz Litomyšl kolem kostela. Být sjezd Litomyšl sever, tak do města nejede vůbec a doprava kolem kostela poklesne.
další povolení DESU, které bylo za pár měsíců místo za rok? doufám, že budou takhle rychlí i u železnice
Když jim sami zaměstnanci SŽ nebudou rozeštvávat místní obyvatele proti stavbě…
A jak nemají naštvat vidláka, který vlakem nejezdí a vadí mu už jen to, že povede v polích pár set m. za vesnicí?
neříkat vidláka
neříkat že jedí autem, tak co se do toho montuje
neříkat, že nejezdí vlakem
To všecho i ten vidlák správně pochopí jako snahu ho urazit, že přiijela vrchnost se vytahovat.
To ale říkám já. Zástupci investora jsou velmi diplomatičtí. Pár projednání s odpůrci už jsem zažil a sám bych s odpůrci neměl zdaleka takovou trpělivost, jako železničáři. Možná byste si na takové projednání také mohl zajít…
Železnice se nechce. Prioritu mají auta.
Bohužel subjektivně to tak přes všechna líbivá slova vnímám. A nový podchod v Kolíně nebo nějaké opravené okresní nádraží to nevyžehlí.
A co se mustí stát? IZS povinně kolejový?
Ať se děje cokoliv, šotouškům to bude pořád málo.
Kolejničky i pro zahradní kolečko a nákupní košíky.
Pardon, ale nejen šotoušci ocení, aby se alespoň jeden úsek dočkal takového zlepšení, jako I35 na D35. Pokud vím, tak aktuálně se zlepšuje jen Střelice – Zastávka a ano, je to málo.
Plány a povolení jsou na tom již lépe, ale nějak tak mám skepsi, že narozdíl od dálnic se to do realizace tak snadno nedostane.
Váš problémje v tom, že ke každému článku o silnici musí být něco o dráze. A pak účelově vypichujete, jak na želenici neci nebo jen málo.
Pokud vím, tak aktuálně se zlepšuje jen Střelice – Zastávka
Přestavba ze 100 na 160 km/h u Přibyslavi vám unikla, jak se to mohlo stát.
Samozřejmě – je to kritika dopravní (ne)politiky státu.
Dej pryč to X a odejdi k článkům o železnici.
Ať si tam to X nechá, Františků je tady víc, dokonce rozumných, až se někdo divil, co se s X stalo.
Já myslím, že je to ten František, co tady od nepaměti zasahuje řečí do silnic a pořád preferuje železnice. Teď je to mírnější varianta, co si tam dal to X, ale předtím to bylo hrozné a lidi mu psali, že se má vrátit do blázince. Tak už to nedával a drží se zpátky, ale je to on. Kdo je tu krátce, tak půl roku nazpět.
Železnice je přetížená, pomohla by další nová dvojkolejka podél hlavních tras. Ale přece je priorita rychlodraha Praha-Brno 😂
Takže postavíme novou trať pro 120 km/h a nákladní vlaky. Tu současnou vylepšíme ze 120 až 160 na 120 až 200 km/h. To celé za 2násobek ceny VRT a s bambilionem výluk.
Pak se budeme se vztekat, že Praha-Brno se na trati 120 až 200 km/h s provozem osobáků nedá zajet pod 2 hodiny, protože se nepodařilo probourat 160 km/h středem zástavby ve všech městech na trase.
A ta VRT neni dalsi dvojkolejka podel hlavnich tras?
prioritu ma to, co chtej lidi, a co je uzitecnejsi.
Lidi se chtej rychle dostat tam, kam potrebuji, a to pro vetsinu populace bude vzdy auto, a to i v dobe, kdy ti jednou budeme mit VRT.
Sorry, ale dělat to, „co lidé chtějí“ je cesta do pekel. Podle tohoto scénáře jednoho dne bude připadat jedno auta na každého občana ČR včetně nemluvňat a všichni se budeme sunout v zácpách.
ano, je to cesta do pekel. ale demokraticky system k tomu zakonite vede.
99% politiku bude (prirozene, je to smysl jejich existence) delat to, aby ho lidi znovu volili.
jak docili toho, aby ho lidi volili? no, tim, ze bude delat, co chteji…
z tohohle kolecka neni uniku. teda je, ale to uz se bavime o nedemokratickych systemech.
To se nám to nějak v poslední době rozjelo…👍
Já bych jásal, až DESU úspěšně vydá nějaké větší spolecné povolení, zatím se to povedlo jen u Litomyšle, kde se podařilo dosáhnout stažení odvolání, pak něco málo na železnici, jsou to vesměs u větších staveb „jen“ klasická stavební povolení, podložená pravomocnými UR… Ale i tak, klobouk dolů jak to Martin Kozák a lidé pod ním zvládli rozjet…
Docela by mě zajímal názor někoho z oboru jestli DESÚ a s ním zavedené procesy situaci tak výrazně zjednodušily.
Věčná škoda, že středočeská D3 se pytlíkuje někde po krajích a není taky tam.
Aneb méně vlaků z Prahy do Budějic, když už jsme tam zbastlili „koridor“? 🙂
Do Plzne bychom taky chteli takhle „zbastleny“ koridor…
A v čem že ta zbastlenost spočívá? Zrovna koridor do ČB je v rámci všech 4. koridorů nejvelkoryseji navržený a postavený.
Navržený ano, postavený zatím úplně ne. A na tunely NemaŠe si ještě hodně dlouho počkáme.
Neznám žádný koridor do ČB. Je mi znám leda koridor končící před ČB, takže…
DESÚ je stavební úřad, který vydává stavební povolení.
D3 v této fázi ještě není, tam se řeší umístění stavby (územní řízení).
Aha – žiju v dojmu, že územko a stavební povolení se dá i nějak i sloučit a tento proces by DESÚ umět mohl.
Ale chápu, že D3 je historická a velká věc a asi je vhodné, aby doběhla tak, jak se rozběhla…
Ano, ano, přesně tak. Sloučené mají na starost taky, ale spousta starších staveb právě už má rozpracované to územní řízení, takže se nevyplatí to předělávat a začít znova.
Dík za vysvětlení!
jako to PPP je trochu vada na kráse, ale 2029 se snad dožiju. i tak ta zpráva způsobila podobně příjemný pocit, jako když zákazník zaplatí fakturu 😀
Takže jste sám soukromník, ale stavba dálnice jinými soukromníky Vám vadí? 🙂
Nemyslím, že by mu vadil soukromník jak to, že se to kvůli PPP o rok zpozdí.
V těch desítkách let se to už ztratí…
To mi nevadí, já se i za rok budu cítit stále na devatenáct 🙂
Tak to si aspoň ten čerstvej řidičák trochu dostaneš do krve, ne? 🙂
za mě to kidně může postavit třeba jezevec, liška a ježek, ale vadou na kráse PPP vidím to, že se to ještě neumí zadávat stejně rychle jako „bežná konfekce“. ale to je jenom vývoj…
Chápu…takže vlastně proti PPP nic nemáte.
dobře, pro pomalejší, je mi fuk financování, se*e mě, že vyřízení „hypotéky“ trvá rok.
Ona je to nejméně potřebná část dálnice, tak to snad nebude tak vadit.
Nejseš ty ten hloupej Honza?
Z těch chybějících částí od Mohelnice k Hradci pálí řidiče nejvíc Litomyšl a Vysoké Mýto, pak Moravská Třebová a tunel Hřebeč a jeho časté uzavírky. Tahle poslední část nahrazuje úsek stávající I/35 od Mohelnice k Moravské Třebové, který vede v podstatě jen přes lesy a netrpí na kolony jako úseky vedoucí přes město. Jet 90 km/h a občas počkat na stoupací pruh pro předjetí pomalých kamiónů je pořád snesitelnější, než stát v koloně ještě daleko před městem… tolik jen k výrazu „nejméně potřebná“ 😉
Za 3 roky nebudou schopni vyrazit 4km tunel Mladějov.
Vyrazit možná ano, ale ne dokončit. Ražba trvá obvykle méně než polovinu celkové doby stavby.