SDP: Podíl vozů s klimatizací v tuzemské MHD se za tři roky zdvojnásobil

Nová tramvaj DPMB. Pramen: SDPNová tramvaj DPMB. Pramen: SDP

Největší podíl klimatizovaných vozidel je u autobusů, loni se přehoupl přes polovinu.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kleist

Ještě by ty statistiky chtělo vydělit počtem autobusů kde je zrovna úplnou náhodou „rozbitá“ 🙂

Radek

klimatizace je šílený žrout energie. a zvlášť, když se každé 3minuty otevřou všechny dveře. to je fakt ekologie jako hrom

Vojtěch Gross

Nejhorší je, když se to s tou klimatizací přehání tak, že si člověk i v horkém létě musí s sebou brát mikinu, aby se v MHD nebo i obchodech nenachladil. Rozdíl mezi venkovní teplotou a klimatizovanými prostory by měl být max. 5-10 stupňů. Kolikrát je ale v těch vozidlech jak v ledničce a to není pro lidský organismus vůbec dobré.

PetrH

Přesně. Minulý rok v létě jsem usoudil, že energie jsou ještě stále příliš levné, chtělo by to 2x-3x zdražit.
Oni se ti fanoušci klimatizace na studeno budou divit, až z toho budou mít zdravotní potíže…

Petr Novák

Zajímavé, že všude v civilizovaném světě, od Ameriky, přes Asii (hlavně Japonsko, tam byste to vy AC hateři milovali LOL) až po západní Evropu, se klimatizace nastavuje nízko, aby lidi ve veřejných prostorech nekolabovali horkem, ale u nás, když je to i nastaveno na pokojovou teplotu (což je cca. 20 stupňů Celsia, při kterých lidský organizmus, podle vědců, funguje nejlépe), tak je to málo a lidi hromadně chcípají na podchlazení nebo rýmy. Proč se to na tom západě neděje a lidi tam z klimatizace, která se tam používá mnohem déle, než u nás, žádné zdravotní potíže nemají? A to i… Číst vice »

PetrH

Taky záleží, jak je člověk obléknutý a jak je tlustý… tuk docela zahřívá. Mám pocit, že AC v kancelářích je nastaveno pro obtloustlé pány v oblecích, kteří tam přijedou klimatizovaným autem. Není normální na sebe v létě foukat studený vzduch na 20 stupňů a méně – i to jsem zažil. Chodil jsem do práce v kraťasech a tričku, jinak by to nešlo a tam jsem měl kalhoty a svetr. Divili se, proč jsem utekl po 2 týdnech. S jednou kolegyní nosíme i nyní takhle 2 vrstvy a další kolega klimošku vypíná úplně, prý mu fouká na krk, což chápu. A… Číst vice »

PetrH

Mimochodem, dress code v Japonsku je úplně někde jinde. Tam je i MHD plná pánů v oblecích (to v ČR neuvidíte), tak se dá nastavit na nižší teplotu. Že to dělá obrovské nároky na energie a přidává tak ke globálnímu oteplování, to nevadí…
Ale i tam jsou snahy ten dress code právě kvůli horku trochu uvolnit.

PetrH

No z klimošky zas takovou radost nemám, ty přechody ze 30 venku do 20 uvnitř jsou tak na nachlazení. Když si lidé ohřívají planetu, tak to mají taky na vlastní kůži poznat, klimatizace k tomu spotřebou energií jen přispívají.

Jarda

V zimě zase obráceně, venku mraz jako kráva a vevnitř přetopino. 😉

MHD

A podíl tramvají by byl větší, kdyby Šurovský „nezapomněl“ napsat do smlouvy na 15T klimatizaci. On se klimatizaci dodnes brání.

Jochimstahl

Proboha kde? Tady v Česká Lípě klimošku v MHD nikdo nikdy neviděl.

Petr Novák

Hmm, tak konečně můžu říct, že alespoň v něčem jsme v Hodoníně napřed. Skutečnou klímu tu mají tři z pěti autobusů MHD a ty zbylé dva alespoň parodii na ni, zvanou „mokrý hadr“. Že se ale ta klíma reálně používá jen v jednom z těch tří autobusů, co ji mají plnohodnotnou, to už raději zamlčím LOL

pupek

ještě donutit řidiče ji zapnout, že

Jan

To zas bude rýmiček…

HonzaH

Ted by jeste mohli tu klimatizaci obcas pustit, v Brne je zapnuta tak v jedne petine vozu klimatizaci vybavenych. Ve zbytku (Saliny EVO, nove oboustranne Skodovky) pro zmenu lidi mrznou.

zwi

V Brně se zapíná až nad 23°C ve stínu. V šalině vyhřáté díky slunku je mnohem více. To si ten, kdo o tom rozhodl, bohužel neuvědomuje. Klíma má běžet na automat jako ve vlaku. Pro některé je důležité, aby vozidlo klímu mělo (statistika), ne však aby běžela (šetříme).

HonzaH

Pohadky o 23°C jsem slysel taky, ale naprosto tomu neverim – posledni dobou bylo venku o dost tepleji a klimatizace porad nebezela. Mozna tu teplotu ve stinu meri jeden senzor nekde v kolektoru 🙂

Antonín

Její provoz stojí peníze na energiích…. Tak asi proto. V Praze v těch pár tramvajích, kde je, také nejde.

PetrH

ale jede a jak, si pamatuju, jak jsem vlezl před pár dny do T15 na lince 21 a z těch 30 venku to byl teplotní šok.

Antonín

Ještě za bolševika se třeba zapínalo topení naplno, když bylo v Kobylisích -8°C. Tak setrvačnost trvá

Tomáš Tichý

Škoda že, u mnohých soukromých autobusových dopravců se klimatizace jenom vozí. U spousty autobusů, např. u společnosti Arriva, je klimatizace vypnutá a uvnitř vozidla k padnutí.

Antonín

Až na Prahu – tady tramvaje, snad jen 100 vozů, a u busů to je též docela minimum a navíc mnohdy jsou vypnuté.