Sdílená kola s pražskou Lítačkou využilo v loňském roce 34 tisíc lidí

Kolo Nextbike v Praze. Foto: NextbikeKolo Nextbike v Praze. Foto: Nextbike

Naprostá většina lidí používá tuto službu opakovaně, přes 36 % lidí si půjčilo kolo více než desetkrát.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Š.

Chtělo by to přidat kola, bikesharing dává smysl v centru, ale mimo něj je bohužel málo kol a málo stanic. Přitom na periferii, kde není tak frekventovaná MHD, by se taková služba hodila nejvíc.

Jan P.

Počin je to dobrý, hlavně Nextbike sám občas využívám. Hlavně večer, kdy jsou delší intervaly a potřebuji např. sjet z bydliště (Pražského povstání) na Podolí nebo Výtoň, tak je to ideální. Ráno pak občas využívám od metra Želivského k práci, kam je to pěšky 10 – 15 min. bez možnosti využít tram nebo bus. Večer občas od Želivského k náměstí bratří Synků.

DjDD

Přesně jak tu říkají i další. V centru je to na nic, tam jezdí fort něco. Ale na koncové úseky, kde když máte smůlu, tak čekáte třeba 15 minut na „návazný“ spoj, tam bych to využil i teď v zimě. Jenže smůla.

looking4bucho

Za sluzbu jsem rad a vyuzivam ji pravidelne i ted v zime. Na druhou stranu musim rict ze v centru je pokryti tradicni MHD tak dobre a naopak sit cyklostezek jeste natolik pozadu ze je to zatim spis a fanouskovstvi nez o casove uspore. Naopak v mistech kde jsou intervaly spoju delsi, zadna kola vetsinou nejsou, navic 15min je v celku sibenicni. Ale nemusi prset, staci kdyz kape…

původní Jakub P

Mám stejnej dojem. Ono i v tom centru to občas pomůže, ale dál od centra by to bylo ještě o dost využitelnější, bohužel pokrytí je tam většinou slabota.
To ve všech TZ opakovaný pokrytí stanic metra je k ničemu, když není kam od toho metra (nebo odkud k tomu metru) na kole dojet. Jedna z těch „pokrytejch“ stanic je i Nemocnice Motol. Ale kolem není žádná další rozumná a rozumně na tom kole dosažitelná stanice.
Jsem za tu možnost rád i tak, ale opravdu by to mohlo být ještě daleko využitelnější a využívanější.

Lacis

Ja si myslim, ze koncepce postupu ve smeru od centra ven je chybna. Menit cokoliv v centru, kde je minimum mista je mnohem obtiznejsi nez vybudovat infrastrukturu (jak cyklostezky, tak dedikovane statince pro parkovani sdilenych kol) v sirsim centru a na sidlistich. Pritom tam bych kolo vetsinou vyuzil, MHD je v centru dostatecne husta, rychla a levna, ze ji da prednost vetsina lidi. Na okraji Prahy a zejmena mimo spicku by kolo MHD porazilo ve vetsine pripadu, i jako priskok na metro a podobne…

původní Jakub P

Ono i v tom centru se to hodí. I tam je řada míst, která jsou od MHD daleko (a pokud je má člověk na začátku i konci cesty, dohromady už je to výrazné – zejména tam, kde je ta nejbližší MHD velmi hluboká stanice metra). Navíc ta MHD je v centru často extrémně vytížená až přetížená a ta povrchová vázne v kolonách aut, kolo může být o dost pohodlnější, než přecpaná tramvaj.

Spíš jde podle mě o to u toho centra nezůstat.

jkjk

I v centru je spousta spojení, na které MHD není ideální (zbytečně dlouhá trasa, nutnost lézt kvůli jedné stanici do metra). Na takové spojení jsou sdílená kola ideální. Ale musím souhlasit, že cykloinfrastruktura v centru je dost bídná a pro „začátečníka“ dost nepřívětivá. Ale pomalu se to zlepšuje.

Ondra

Kdysi mohla Praha mít svůj vlastní systém sdílených elektrokol . Vraceli by se do stojanů, kde by se nabíjeli a nikdy nepřekáželi. Ale naši radní se tenkrát na to vykašlali.

Petr

A kdo bude platit elektřinu pro elektrokola?

czhunter

To bych řekl že je ten úplně nejmenší náklad tohoto systému.