Schiphol poprvé ovládl žebříček, kam z Prahy létá nejvíce lidí. Klesá zájem o Dubaj

Boeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan SůraBoeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra

Růst počtu cestujících na Letišti Václava Havla mírně zpomaluje. Podle květnových statistik meziročně stoupl počet cestujících o 8,27 % v

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Dubaj nasazenim 777-300ER od Emirates poroste, protoze nabidne jeste vetsi variabilitu pro Asii..

Ondřej

Tak oprava: jde o květen 2017 (31000) a květen 2018 (34000) cestujících. Takže Dubaj naopak roste!!!

Ondřej

Ohledně Dubaje mě zajímá přesný počet pasazeru, protože si autor článku pravděpodobně plete květen s červnem 2018 – již tradiční sezonnost- výkony červen 2017 a červen 2018, které teprve stojí za zmínění – tato čísla ještě ofic. nejsou, v nejbližších dnech se objeví na PRG.aero

Nicky

Amsterdam i Paříž dávají pro přestup smysl – zejména po zavedení light tarifů se dá levně dostat dále.
Dubaj stojí za vidění, ale pro přestup je zbytečně drahá.

Pavel

S light tarify (resp. Jejich obdobou)se da cestovat i jinudy, a vyhodnost AMS i CDG bohuzel kapku podtrhuje fakt, ze skyteam (resp aerolinky v nem – v tomto pripade af a kl) patri mezi ty drazsi, a cesta lufthansou (a onecne star allianci) casto byva podstatne levnejsi. Vyhoda Amsterdamu spociva hlavne v pohodlnem prestupu (kde naopak vyrazne ztraci CDG). To o te drahote Dubaje pro prestup by me zajimalo… na to jste prisla jak ?Naopak, patri mezi nejlevnejsi. Nicmene duvody stojici za poklesem Dubaje by me zajimaly – ono rust se neda do nekonecna – to bude jeden znfaktoru. Ale… Číst vice »

DP

Do Asie se dá dostat levněji než přes Dubai. Např. využít singapore air nebo jeho low cost Scoot, nebo let přes Istanbul či jiné EU město.

raddie

Jen pro přesnost, Istanbule není v EU ani v Schengenu 🙂

Pavel

Apropo – light tarify nejsou zsdnou novinkou.

Nicky

V Dubaji se přestupuje s Emirates, nebo lowcost odnoží FlyDubai – obojí patří k dražším aerolinkám.
A pokles Dubaje? Jednou stojí za vidění, ale vracet se tam proč? Je tam zbytečně draho (ve srovnání s JV Asií, nebo Karibikem). Létám z Prahy a lety se Star Alliance vycházejí vždy dráže než se Sky Team (ideálně Amsterdam a pak třeba i s Číňany dále na východ. Dostanu se tak do JV Asie levněji než do Dubaje s E nebo FD.

Pavel

No, ono zrovna Dubaj u naproste vetsiny cestujicich neni cilova destinace (s vyjimkou tech, kteri tam leti smrt wingsem), ale tranzitni. Takze to, ze do Dubaje “jen jednou” nebude hrat roli.

Spise muze za poklesem Dubaje muze stat rozmach Katarce, ktery nezanedbatelnou cast cestujicich, kteri by leteli pres Dubaj, ukradne.

Nicky

Tady se řeší odlety z Prahy a pokud tam někdo potřebuje tak tam letí, ale pro tranzit je to zbytečně drahá varianta, stejně jako třeba transfer přes Istanbul s Turkish.

Pavel

Ach jo. Je drahe, ale letadla Turkishr a A Emirates jsou plna tranzitnich vestujicich (tranzitu je vyrazna vetsina).

Takze bud vy tun jen tak fabulujete a nebo jsou ti cestaci v tech 5 letadlech denne uplne blbi, ze tranzituji pres Dubaj a Turkish.

A katarce do toho taham proto, ze jenich “expanze” musi byt v Praze na linkach do Dubaje a Istanbulu znat.

Pavel

Samozrejme jsem mel na mysli to, ze Dubaj je pro naprostou vetsinu cestujicich z Prahy jen tranzitnim bodem.

A mimochodem, turci jsou cenove velmi konkurencni, skyteam jim moc konkurovat nemuze.