Scheinherr: Pražská doprava díky mně zažívá stavební boom, který tu nebyl desítky let

Adam Scheinherr. Foto: Praha soběAdam Scheinherr. Foto: Praha sobě

Do Prahy se přestěhuje dalších 400 tisíc lidí a MHD na to musí reagovat, říká v rozhovoru bývalý náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

150 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
viridis

Nehledejme jednotlivosti. Adam Scheinherr dokázal to, co málokdo. Opravdu rozhýbal rozvoj MHD v Praze (hlavně tramvaje) A byl to odborník na svém místě, který osobně posouval projekty, protože jim rozuměl. Na rozdíl od mnoha politiků, ministrů. Dříve se říkalo: ten soudruh ničemu nerozumí, ale politicky mu to myslí. Dnes se říká: nerozumí oboru, ale je manažer. A pak to dopadá, jak to dopadá. Adam Scheinherr byl jiný. Škoda, že už tam není.

Jan Boleslav

Pro mě zásadní otázka v článku, když mluví o svých předchůdcích, že na tak důležité funkci ne vždy sedí odborníci. A podle toho ten rozvoj tak vypadá. Kdyby jsou chyby, ale kdyby byla města více motivována rozpočtovým určením daní, aby nasávala co nejvíce obyvatel (zlepšováním okolí a životního prostředí pro obyvatele, bydlením, ne jen dopravou), tak by asi to osazenstvo vypadalo jinak.

J.D.

Udělal mnoho chyb a mnoho věcí bohužel nedotáhl. Ale na české poměry nadprůměrný manažer. Když tu čtu tu zášť a některé jednoznačné lži, které tu na něj někteří mají potřebu přilepit, tak to asi o jeho kvalitách vypovídá nejvíc.

vbb

Dovolil bych si použít slova své babičky: samochvála smrdí.

Gwann

Pokud Te nikdo nepochvali, pochval se sam.

Frantisek

Ten nadpis je ale dílem redakce, z rozhovoru samotného nic takového cítit není.

Vacátko

Adam Scheinherr byl nejhorší náměstek pro dopravu od r. 1989. Výsledkem jeho práce je přechod pro pěší přes magistrálu na Václavském náměstí. Akce Dozimetr je práce jeho podřízených, což svědčí o špatné práci auditorských a kontrolních orgánů. Nedivil bych se, kdyby v této akci měl namočené prsty.
Na Barrandovský most nemusel jezdit 2x do týdne. Měl tam dozor stavby a spoustu úředníků, kteří měli stavbu na starosti.
Magistrát spolu s Hřibem a Scheinherrem bojkotovali stavbu jihovýchodního úseku obchvatu Prahy. Nápady na stavbu trasy metra D bez stanic. Nedokončená lávka přes ostrov Štvanice.

Pavel

To bojkotovani PO podle vas vypada jak?

Emil

Boykot – nedělal nic. Prostě a léta běží. To je Maestor Scheinherr.

Jan Sůra

Investorem Pražského okruhu je ŘSD. Tvrdit, že nedělal nic pro stavbu je vědomá lež. Výkupy zelených pásů atd.

Emil

Vážený pane Sůra, to je silné slovo – vědomá lež. Kdo má dobrou pamět, tak si moc dobře pamatuje jaký nezájem měl Mr. Scheinherr od IAD. Výkupy zelených pasů byly provedeny, ale nic zásadního to neznamenalo. Investor je sice ŘSD, ale vše bojkotující MČ patří pod vládu magistrátu nebo se mýlím?

Jan Sůra

Městské části mají svoji samosprávu a tu náměstek pro dopravu fakt neovlivní. Neznalost vaše lhaní fakt neomlouvá.

Gwann

On pripadne jeste stavebni urad ani nespada pod samospravu ale jde o preneseny vykon statni spravy a tyhle odbory spadaji jen pod tajemnika. Ktereho obvykle ale jmenuje a odvolava zastupitelstvo MC ale se souhlasem mestskeho tajemnika/statni spravy magistratu

bbb

Ano, mýlíte se, městské části mají svoje vlastní volby, svoje zastupitelstva, svého starostu a tím pádem svoji samosprávu, pod magistrát rozhodně nepatří (srovnejte si postavení jakékoliv obce vůči kraji – například že si něco vymyslí v Mělníce neznamená, že je za to přeci odpovědná hejtmanka Středočeského kraje). Doporučuju si takové základní věci nastudovat, než příště budete něco komentovat nebo nedejbože půjdete k volbám.

Márty

PO staví MD. Samozřejmě na rychlost řízení může Praha mít vliv, na odvolání jednotlivců a mč už ne. Za Schenherra bylo získané územní rozhodnutí pro úsek 511, což je přesně o jedno územní rozhodnutí víc, než za vlády kteréhokoliv z jeho předchůdců od roku cca 2005. Navíc město státu pomáhalo s výkupem pozemků.
No ale jasně, protože někde udělal cyklopruh odnikud nikam, tak je proti jakékoliv stavbě pro motoristy, nic se za něj neposunulo a je vtělením zla, že?

Otakar

Přechod přes magistrálu bych bral jako plus, město (zvlášť v centru) má být pro lidi, ne pro auta. Auta se v takových částech mají cítit, že tam nepatří. Aspoň tak je to ve všech vyspělých městech – například v Amsterdamu. Auto se nechá na okraji a dojede se MHD.

Emil

OMG. Přechod na magistrále, když je tam podchod? To samé Karlovo náměstí? Návrat o 40 let zpátky. A město pro lidi je jako co? Dříve byly dročky, dnes auta.. Anebo chcete mít z Prahy vesnici?

Jan Sůra

Chcete mít z Prahy parkoviště a dálnici?

Frantisek

Chce, to je zjevné. V tom místě nežije, tak jej tam přemíra aut netrápí. A že by si dělal hlavu z toho, že třeba svým autem někde někomu vadí…

Gwann

Tak kdyz stejne jsou na Karlaku a u muzea semafory, jaky smysl ma kazdeho hnat po opici draze pod zem a z 20 metru udelat prekonavani dvou schodist a 150 metru?

Jen aby autari meli radost?

Wtf?

Gwann

Jak mohli bojkotovat stavbu neveho, co jeste ani nemelo uzemni rozhodnuti…

Prechod u muzea je spravne, stejne tam semafor kvuli napojeni Vinohradskr musi byt. Stejne tak je spravne chodnik k nadrazi.

Dozimetr je Hlubuckovina, rict, ze predstavenstvo DPP jsou podrizeni namestka chce znacne nepochopeni korporatnich struktur.

A ze se chodil divat na Barrandak – tak tohle vycitat muze uz akoraz clovek, co dotycneho bud strasne nesnasi nebo chce vymyslenymi vytkami zlikvidovat.

Takze jeden nesmysl za druhym, mnohdy na urovni lzi

Emil

naštěstí po chodníku nikdo nechodí… Hlavně, že se Vám líbí

Gwann

Ale chodi.

A chodilo by vic, pokud by dobra sprava neprivarila zpet to pole plotu co tam minimalne 10 let nebylo hned po otevreni chodniku (zjevny naschval toho dementa, co leta na dobre sprave blokoval visuty chodnik nad draznimi pozemky)

Jan Sůra

Na můj vkus až příliš mnoho lží v jednom příspěvku. Nebylo by lepší navštívit lékaře?

Emil

Scheinherr a pokrok v dopravě? Ale za jeho období se neopravil km silnice. Pro ostudu – Příjezd k D8, D5, Strakonická téměř komplet.

medical examiner

No to je v pořádku. Jediný přípustný způsob opravy silnice ve městě je zúžení na 1 pruh s proměnou povrhu na kočičí hlavy 😀

Gwann

Myslim, ze vyslovene lzete.

Emil

můžete být konkrétní? V čem lžu..?

bbb

„Ale za jeho období se neopravil km silnice“

Emil

Zbraslav-Baně přechod pro chodce. Scheinherr mi psal v 2020, že v 2021 se začne stavět, je 2023 a ještě se ani nekoplo. A to je jen díra pod silnicí, kterou bych snad za 3 roky vykopal sám.

Adam Scheinherr

Letos (jeste za mne) jsme vykoupili posledni pozemek, uzavreli dohodu s majiteli okolnich pozemku a nasledne ziskali pravomocne stavebni povoleni a vysoutezili tez zhotovitele. Zahajeni stavby uz nic nebrani. Doufal jsem, ze to pobezi rychleji, ale tyto procesy obcas prekvapi, navic je tam i slozita prelozka kanalizace. Dekuji za pochopeni.

Kuba

No výborně. tak když jste tady tak si dovolím připomenout další podobnou akci: Drážní promenáda Vršovice – Strašnice – lanový most na místě zrušené části železniční trati č. 221, která dnes vede v jiné stopě. Původně bylo slibováno dokončení v roce 2018, to bylo ještě za Krnáčové a Dolínka. Správa železnic několikrát posunula akci Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., takže ta začala až v 05/2018 a provoz na původním úseku kolem zastávky Strašnice byl zrušen ve 12/2020. Poté Hl. m. Praha na jaře 2021 pouze nechala odstranit část kolejí. Z nepochopitelného důvodu tam ale část kolejí… Číst vice »

flinta19

Jako pomník tohoto pána zůstávají nysmyslné cyklopruhy na místech, kde jsou souběžně vedeny cyklostezky, např. v ulici Chlumecká, Podolské nábřeží nebo Modřanská.

Ondra

Tam nevedou cyklostezky ale smíšené stezky. Cyklopruhy třeba v Podolí dávají smysl, když se s kolem nechcete motat mezi chodci.

vbb

No tak ať je tam buď cyklopruh nebo stezka. Oboje dohromady nedává smysl.
Nebo je cyklista nadčlověk s možností si vybrat, zatímco chodec musí to motání se mezi cyklisty strpět, protože on na výběr nemá?

Frantisek

Takže rekreační cyklisté a bruslaři v hejnech na silnici by Vám v zásadě nevadili? 🙂 Chodec je rád, že rychlí cyklisté jedou po silnici. Se zbytkem už se nějak vyhne.

vbb

Taktak, na křižovatce původně se 2 pruhy pro auta je teď 1 pruh pro auta a dva (užší) pruhy pro cyklisty, 1 rovně a 1 doprava… Cyklistu tam vídám tak 1x za přestupný uherský rok.

Pavel

Ve ktere krizovatce?

Honza V.

Řekl bych, že už od dob Radovana Šteinera je dopravní politika v Praze nezdravě personifikovaná.

medical examiner

To ano. Ale tím že existují radní pro dopravu jak na magistrátu, tak na radnicích…

Honza V.

Na magistrátě jsou tajemník a vedoucí odborů a oddělení. Rada města je něco úplně jiného.

Kuba

No nevím. Tento pán mě nijak neoslnil. Posun v rozvoji velmi malý. Jen prodlužování agónie zaostávání za evropskými městy. Jediná vize nenávist k IAD a prosazování cyklodopravy za každou cenu. Rozvoj veřejné dopravy nula. Překvapuje mě jeho zdejší adorace, ale asi je tento web už známé médium pro pražskou úderku Piráti, Praha Sobě a podobní.

bbb

“rozvoj veřejné dopravy nula”

já nevím, všiml jste si, že se třeba začala stavět nová linka metra?

Majkl

Kuba lží plná ****

Lukáš V.

Musím souhlasit. Za poslední období a díky působení Adama Scheinherra se opravdu začalo, nebo se alespoň výraz posunula. Někdy jsou to jen drobnosti, ale úsilí za tím skryté je hodně velké. A ty významné stavby se prostě za jedno volební období nedají zvládnout viditelně rozjet pokud začínáte od nuly.

MrMarkus

Mohl bych si stěžovat na zdržování napojení Komořanské na Pražský okruh, pomalost stavby Dvoreckého mostu která se tak překryla s rekonstrukcí Barrandovského mostu nebo to, že reálně se linka D staví pouze asi ve 1,1 km užitečné délky I.D1a. Ale protože se o ty věci trošku zajímám a pídím se, tak rovnou říkám, že mu tuhle nevyčítám, protože jsou za tím reálně jiné problémy a dost másla na hlavě mají místní radnice plné politiků, co krátkodobě využijí pozice u korýtka místo aby zodpovědnost přijali dlouhodobě. Scheinherra jsem zpočátku podezíral, že se jen rád fotí, ale on se opravdu do mnoha… Číst vice »

P_V

S těmi polibky na Déčko to přeci bylo jinak… První polibek dal Bém, když tlačil metro na letiště a kvůli tomu o D prohlásil, že je to zastaralý koncept a je nutné ho (už po několikáté) zrevidovat. Za Svobody se tudíž stavět nedalo, když se teprve vyhodnocovaly ty revizní studie a upravoval kvůli nim územní plán. Pak k tomu přišel Hudeček a ty studie, které našly prostor pro zlevnění, hodil pod stůl. Tím se sice umožnilo zprovozňování po etapách, ale celková cena narostla. Pak D získalo územní rozhodnutí, ale soud zrušil územní plán, podle kterého to ÚR vzniklo. Takže se… Číst vice »

M82

To je fakt stavební boom jak prase po 5 letech 6 km tramvajových tratí, jedna lávka pro pěší, jeden most pro tramvaje a rozjetí stavby metra. Na město velikosti Prahy si teda stavební boom představuju trošku jinak, ale holt nesmí být člověk moc zpovykanej. A teda výběr zhotovitele Blanky 2 v roce 2029, tak v tom je asi řečeno úplně všechno.

Gwann

Dokud nemáte stavební povolení, nemáte moc co vybírat.

Na povolování staveb si stěžujte ve sněmovně a na MMR, ne na pražském magistrátu.

Ale samozřejmě, vše je prd, radši nedělejme vůbec nic, stejně to každý poplive.

Jo, a k té zázračné Blance – je jen symptomatické, že se rozpočet překročil cca o 60% a je nezkolaudovaná a nezkolaudovatelná v příštích iks letech.

Chalupoidu konce metra A, což je IMHO poměrně nesmyslná stavba per se v jakémkoliv trasování oproti jiným potřebnější, stejně jako úžasný počin konečné metra Syslov, je rovněž nutno pochválit jako superúžasné stavby.

M82

Ano rozpočet se překročil, protože kdyby už na začátku někdo řekl kolik to bude stát, tak se to v životě nepostaví… Můžeme počkat na metro D zda se povede zachovat rozpočet. Myslím, že rozhodně ne. Metro v Letňanech vzhledem k tomu jaký se plánuje v místě rozvoj chybou rozhodně není.

Jan T.

Bém se chvástal, že rozpočet bude dodržen, v opačném případě prý dobrovolně věnuje svůj čas na veřejné práce. Samozřejmě lhal a od slibu utekl se staženým ocasem, neodpracoval ani hodinu. Místo toho jezdil lézt po horách během volebního období.

P_V

On se ten rozpočet na Blanku nijak výrazně nepřekročil. Jen Bém mlžil s tím, že cena za Blanku bude X, čímž ale myslel pouze stavební část a jen samotný tunel.

medical examiner

No…kdo ví co to není…ale přeci jen se udělal kus práce větší než předtím…

Vojta_7

Od zprovoznění Blanky a linky A se v Praze nic nového (delšího než pár metrů) nepostavilo. Posledních 10 let je zdaleka nejhorších v historii.
Kde jsou ty údajné nové dopravní stavby??????
V Praze by se mělo stavět x silnic, mostů, MÚK najednou, ale nic se nestaví.
Do práce jezdím 2.5 km. Přejíždím provizorně podepřený most s dilatační jámou šíře kolem 30cm a další desítky děr, kterým se nedá vyhnout. Asfalt z konce 80.let.

Gwann

Scheinherr tam seděl 4 roky.

Za něj se začalo se stavbou metra D, opravou Barrandovského mostu, stavbou TT na Holyni a Libuš, vyřídily se papíry i na Dědinu, udělala se diagnostika spousty mostů, podepsala smlouva na opravu Libeňáku, překreslil okruh kolem Balabenky, objednaly parciální trolejbusy…

Takže – sprostě lžete

M82

Tak metro bylo připravováno před ním, protože to by v životě nestihl vyřídit. Okej máme tu cca 6km tramvajových tratí no wau to je úspěch. Okruh překreslil, tak že je téměř nepostavitelnej a pokud ano, tak možná optimisticky v roce 2040. Objednal trolejbusy no další megaúspěch, který obyvatelé jistě ocení. Jen teda nevím, ale řekl bych, že valné většině lidí je úplně jedno jestli jedou busem či trolejbusem A do kolonky úspěchů jsme zapomněli těch rekordně dlouhých 160 metrů rozvadovské spojky…

bbb

Metro D mělo napadené územní rozhodnutí, AS povedlo se dohodnout s vlastníky pozemků, kteří žalobu stáhli. I díky tomu se pak v minulých letech získalo stavební povolení a navazující papíry, odvrátily se všechny obstrukce a žaloby, zasmluvnily se potřebné pozemky, udělal se geologický průzkum, vysoutěžil zhotovitel a zahájila výstavba první etapy, zahájila se soutěž na druhou, no není toho málo. Tyhle věci jsou prostě hrozně složitý, navíc v českém politickém a právním prostředí, že se to povedlo je fakt malý zázrak, novou linku metra tu od komunistů nikdo stavět nezačal. A kdy naposledy se v Praze stavělo tolik tramvajových tratí?… Číst vice »

Frantisek

Tramvaje člověka visícího chronicky na používání auta zjevně nezajímají, stejně jako vliv pro něj stavěných autostrád na okolí. Blbé je jen, že ten tunel současně zakonzervuje výhodnost současné míry užívání aut.

Gwann

Ta hrůza, co na Balabence byla nakreslená, byla neprojednatelná.

Stávající nákres je stavebně drahý jak pes. Aneb cena za IAD v hustě zastavěném prostoru s problematickou morfologii a geologií.

A ano – spousta věcí se táhne přes spoustu období. Jen jak se sám pochválil – za Krndy stavbu metra dovedli do možná účelového klinče v majiteli pozemků, aby asi zajistili kšeft (tuším) Pentě. To zmizelo, město si řeší bez prostředníka. že začali geologický průzkum etc etc, to zapomínáme.

Když ale to vše je prd, tak zkuste vyjmenovat, co předvedla Krnda, Hudeček a doc. Svoboda.

M82

Ty tři začali úplně stejné hovno, ale nemám pocit, že by měli potřebu se někde vystavovat a neustále se chvástat co všechno jsem zařídil. Jak říkám pokud má někdo, tak minimalistické nároky, že tohle vydává za nějaký boom, tak se nedivím, že jsme tam kde jsme.

Bram

Jste bohužel mimo a navíc k tomu pěkný osel.

Frantisek

On se nechvástá, nadpis trochu zavádí. Jen vyjmenovává, co se mu povedlo zařídit a s čím byla naopak obtíž.

Adam Scheinherr

Metro D nemelo ani uzemni rozhodnuti, ani soulad s uzemnim planem, ani potrebne pozemky, ani zahajeny geologicky pruzkum. Za 4 roky se nam toto vse podarilo vyresit a pred vice jak rokem i zahajit samotnou stavbu. A jinak stavime: 3 tramvajove trate, 2 uz hotove; 2 tramvajove smycky, obe hotove; 1 most pres Vltavu; 2 lavky, 2 uz hotove; opravujeme Barrandovsky most; zrekonstruovali jsme zasadni radialy – Prosecka, Patockova, Barrandovska, Sterboholska, Argentinska a dalsi; stavime 2 trolejbusove trate, odevzdali jsme dokumentaci pro uzemni rozhodnuti na dostavbu mestskeho okruhu a to se souhlasem vsech mestskych casti a spousta dalsiho. Tohle se… Číst vice »

Bram

Je to tak a proto mne velice mrzí, že ve své funkci Adame nepokračujete. Prokázal jste velké schopnosti. Voliči ale rozhodli tak, jak rozhodli, s tím nic bohužel nenaděláme…

Panda

Super vizitka a zároveň po žádné stavbě (zatím) nezůstává pachuť jako po prodloužení Áčka, Letňanech nebo Blance. Asi jediná drobná výtka může být lávka na Rajské Zahradě, která se začala stavět pozdě, ale chápu, že tam byla složitá synchronizace se SŽ.

Jan T.

Déčko se plánovalo ještě za komunismu, stejně jako ta tram trať na Dědinu a asi 20 dalších, ale důležité je kdo to dotáhne do realizace. Naopak třeba trať na Nákladové nádraží nebyla v roce 2019 ani v desetiletém výhledu rozvoje linek PID. Za minulého volebního období se to stihlo prioritizovat, protáhnout o několik zastávek dál až do současného prosazení výstavby tramvaje před další etapou výstavby bytů na NNŽ.

medical examiner

Ano…akorát že v roce 2040 bude nějaký okruh už úplně k nepotřebě…

vbb

Kdyby předposlední volby vyhrály jiné strany, tak by se tytéž stavby rozběhly úplně stejně…
Zásluha pana S. je asi stejná jako jeho zásluha na střídání dne a noci.

Gwann

Což je váš dojem, z principu nedojazatelbe. Takže manipulace

vbb

Kdybyste vysvětlil pojem „nedojazatelbe“, tak by vaše věta byla možná pochopitelnější.

Frantisek

To asi těžko, když jejich priority byly úplně jinde: Žádné tramvaje, přednostně auta, pro hromadnou dopravu jakoby metro, ale bez ohledu na účelnost: stanice „Bořislavka“ v místě soukromého obchodního střediska u Horoměřické versus pouze málo kapacitní výtah směrem k největšímu sídlišti, žádný přístup do stanice v lese nad Motolem od Malého Břevnova, stanice metra Letňany zcela mimo Letňany, strašnická stanice „Depo Hostivař“ bez protažení tramvaje od Limuzské ke zkráceným autobusům do Měcholup, žel dodnes „zazděné“ řádné druhé výstupy z některých stanic, a tomu podobně.

medical examiner

Neříkejte dvakrát, nebo se rozkopou ulice
Argentinská, Bělohorská, Chlumecká, Opatovská, Českobrodská, Kbelská, Prosecká, Kukulova, Modřanská, Patočkova, Podbabská, Plzeňská, Engelmüllerova, Na Chobotě, K Barrandovu, Legerova, Štěrboholská spojka, Ďáblická, Evropská, Na Radosti, Ústecká, Sokolská, Spořilovská – a to všechny najednou buď hned u nejbližší konečné MHD směrem do centra, nebo úplně.
Stejně tak horní polovina Karlova náměstí s Resslovou, Palackého náměstí a přilehlá část Rašínova nábřeží, Národní třída u Nár. divadla ze všech stran, nábřeží kapitána Jaroše i nábřeží Edvarda Beneše a pár desítek dalších ulic.

Majkl

No jestli je v té trase 2,5 km mininalní dostupnost mhd a ještě k tomu začínáte třeba ve 4 v práci nebo jezdíte na noční a vozíte sebou něco těžkého, jste invalida, vozíte děti na 1. stupeň ZŠ, tak to chápu. V jiném případě jste tak trochu líný a poznamená se to na vašem zdravotním stavu.

V. F.

Já celkově jeho práci hodnotím pozitivně, ale vybral si špatný tým. Název Praha sobě sice zní líbivě, ale to není to nejdůležitější. Čižinský je opravdu nepřijatelný. Pokud zůstane u nich a i další volby dopadnou dobře, jako ty poslední, bude si muset bohužel najít něco jiného, než působení ve vedení Prahy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

… a proto ho na 7 dvakrát zvolili. Dokonce tak, že se tam mafie ani nedostala na radnici.

Tomas

To neni argument. Babise si taky lidi zvolili, a objektivne to byl nejvetsi pruser od komunistu. A vypada to, ze za dva roky tuto chybu spachame znova. Nebo slovaci a Fico apod.

Frantisek

Spácháme (já ho volit nebudu), protože co opět předvádějí ostatní, bohužel… Tedy ti, kteří se tam přes početní kejkle s čistým poměrem hlasů dostali. Jako by čistě poměrné zastoupení postojů nebylo nejlepší… Zemi mají spravovat, ne ovládat.

MP22

Úžasně pracovitý člověk a byla na něm vidět práce srdíčkem, což se o předchůdcích ani zdaleka říct nedalo. Adam Scheinherr nastavil dopravně náměstkovskou laťku velmi vysoko a Hřib se toho snaží držet, i když je politicky zkušenější, tak mu tam chybí to dopravní srdíčko a je to znát. Jediné, co bych mu vytknul, je zrušení studie na budoucí rozvoj metra, čili nevíme a nepřipravujeme nic po metru D. A druhá věc je nepochopení toho, jak má vypadat infrastruktura pro mikrobilitu a že cyklopruhem na Argentinské lidi z auta na kolo nedostanete. Ale věřím tomu, že kdyby se v příštím období… Číst vice »

P_V

Ohledně metra prosadil do metropolitního plánu okružní linku. Věc spadlou z nebe, poprvé představenou krátce před volbami. A souhlasím s Vámi, že zároveň nechal zazdít vše ostatní. Prodlužování linek, co se v různých studiích posuzovalo, nebo co územním plánu bylo, ale v metropolitním plánu už není. U nové linky bude přitom trvat mnohem déle a stát mnohem více, než začne mít přínos, než prodlužování nebo větvení.

Honza V.

Myslel jsem, že metropolitní plán je územní plán metropole.

medical examiner

Jistě. Po dostavbě metra D se bude řešit placení v metru skrze žetony 😀 😀 😀

Frantisek

Rozvoj metra, no, ono aby to nebylo jen pro samotný rozvoj. Někde už to nenadělá tolik užitku jako v nejsilnějších směrech při těžišti. Osobně mi to „Ö“ přijde trochu slátané, zčásti supluje původně východní část D, kdovíproč odkloněného do už tak dopravně předimenzovaného centra, namísto rozložení zátěže, a na okrajích by měla zase lépe vycházet segregovaná tramvaj, pro tangenciální vazby. Praha ve vlastním zájmu nemůže růst donekonečna, ještě na postupující úkor všech ostatních krajů. Šikovná by byla hlavně drobná doplnění, A ze Strašnic k Zahradnímu Městu (jeden výstup k vlaku, druhý k sídlišti), C na severu přes Letňany k Čakovicím… Číst vice »

123

Jako, ne že by bylo všechno špatně, a ne že by se měl člověk divit, že o sobě mluví hezky. Ale možná by bylo fér přiznat, že u spousty věcí prostě něco začal a pak od toho „takticky“ ustoupil. Obsazením vedení DPP počínaje, kdy se mi hrozně líbí, jak furt brečí, že to všechno zlý Hluboček (což klidně jo) a jak jemu nezbylo nic jiného, než ustoupit (což teda prd), přes mýto, kdy zadali studii a zbylé dva roky pak ticho po pěšině, přes zóny, se kterými udělal opět úplné prd a nevím o tom, že by se nějak snažil.… Číst vice »

Bram

Více Adamů Scheinherrů a méně jiných zašíváků a všiváků. Adamovi Scheinherrovi mohu s klidným svědomím velice poděkovat za to, že nejen hromadná doprava dostala velký impuls, za které politické body budou sbírat jiní. Nejen hromadná doprava jsem psal kvůli tomu, že nyní je velice dobře zorganizována oprava Barrandovského mostu a že tnul do živého a velice zlidštil pokračování městského okruhu z Pelc-Tyrolky směr Libeň a dále k jejímu napojení na Jižní spojku. Jinak bychom tu neměli ani to dopravně inženýrské běsnění, které bylo na Balabence plánováno, neb by to místní vcelku pochopitelně torpédovali. Připomínám, že jsme bohatý stát a nemá… Číst vice »

Gwann

ano, to překreslení Balabenky bylo velmi významné

Bram

Bylo to velmi významné, protože je to klíč k realizaci. Nutný, ale nikoliv postačující.

JirkaA

Nevíte někdo, co je to „sklopná obruba u přechodu pro chodce“ ?

Frantík

Tipuju že se chodník postupně snižuje na úroveň vozovky.

Zbynek

Ma byt sklopena obruba.

HK~

Trochu tvz. bold statement, ale Adam převážně navazoval na Dolínka a měl na čem kde a jak stavět, protože měl od Hřiba volnou ruku, dostatek financí a jako schopný politik si nechal poradit od lidí z IPRu, přičemž se nebál střetu s obyčejnými lidmi viz pravidelné přednášky.

Hřib aktuálně manévruje a snaží se tlačit jak to jen jde proti sabotážím SPOLU a zpátečnické ODS, která se zasekla v dobách hluboké normalizace viz. pohrdání MHD a parkovací socialismus.

FrantaM

A co zásadního v pražské dopravě udělal neschopný plácal Dolínek?

MP22

Navazoval na Dolinka? Můžete mi ukázat nějaké ty projekty vyjma lávky HolKa kde ho k tomu víceméně dokopala Krnáčová? Scheinherr všechno připravoval od nuly, žádná tramvajová trať rozestavěná v posledních 2 letech nebyla v nějaké fázi přípravy.

Osamělý Vlk

Ona HolKa snad byla protlačena z P7, Krnáčová na tom zájem neměla.

MP22

Neměla ale dokopala svého náměstka se o to zajímat a pracovat. Alespoň trošku

MHD

Za Dolínka se začalo s projekčními pracemi na nových TT. Nebylo to vidět, ale běželo to. Proto mohl Scheinerr poměrně rychle tyto stavby zahájit.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jak navazoval na Dolínka??? Stačí jeden dva příklady. Tam nebylo an stole vůbec nic…

Beekee

Bezesporu činorodý člověk. A díky za ten psaný text. Bohužel ani za ta léta co byl ve funkci, kdy se od něj chtělo aby i trochu reprezentoval, se nebyl schopný naučit trochu rozumně mluvit. Jinak zajímavé přednášky, co měli s Hlaváčkem, se jeho části uposlouchat nedaly.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Souhlas, ale tady je prostě vidět jak to stádo volí. Prázdné řeči a billboardy. Jde z toho smutno.

jal

400 000 lidí navíc v Praze? Který kraj bude vylidněn a změněn na CHKO? : – ) https://www.reflex.cz/clanek/komentare/119753/nejhorsi-karlovarsky-kraj-je-na-zruseni-exekuce-a-spatne-skolstvi-politici-neresi-jezdi-jen-na-festival.html
Nebo se počítá s obohacovači ? Ti moc MHD nepotřebují, ve své čtvrti si žijí vlastním soběstačným životem.

Roman

Podle staťáku se za posledních 20 let do Prahy přistěhovalo 400k lidí, odstěhovalo cca 200k. Nejčastěji ze Středočeského, Ostravy, Brna, Liberce, HK. To je cca 70-100k za 10 let v rámci republiky. Dalších 100k za 10 let jsou přistěhovalí z ciziny, kteří, ač je to neuvěřitelné, se v drtivé většině taky stěhují do Prahy. Takže ano, ta čísla jsou v pořádku.

MP22

Ta čísla mohou být dokonce i mnohem vyšší, všechno záleží jen na naší schopnosti stavět infrastrukturu a povolovat bytovou výstavbu. Dobře je to vidět na Vídni, kde se staví o 106 a přichází tam cca 30K lidí ročně. A pro rasisty, převážně tmavších, ale jeďte se tam podívat, jediný, kdo tam večer dělá bordel, jsou ožralí běloši…

jal

V tom případě v Praze nebude vadit přeměna některých čtvrtí na melting poty, roztavující českou malost, ne?
V tom případě nechápu, proč se dělo toto: https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/164615/romove-opousteji-prahu-stehuji-se-na-sluknovsko.html

medical examiner

Ne ne…akorát že až se situace zase otočí, tak to budou čtvrti duchů…

Frantisek

No, jestli by přece jen nebylo lepší, než z ostatních krajů postupně tvořit vnitřní periferie a vše cpát do center, podpořit život primárně v těch krajích. Obdobně už se začíná mluvit o městě krátkých vzdáleností, čili podpoře místních center i v rámci města, a tím mimo jiné snížení dopravních (a souvisejících energetických a zdravotních) nároků.

jal

Proto se ptám, který kraj zruší.

Gwann

Od každého kousek.

Roman

Úplně nechápu, co se tu snažíte vyargumentovat ohledně jakého rušení krajů. Přírůstky/úbytky obyvatel krajů v rámci vnitřní migrace jsou za desetiletí řádově v nižších jednotkách procent celkového počtu obyvatel kraje. Z toho vašeho Karlovarského kraje se kupodivu do Prahy nikdo nestěhuje 😉

Celkový počet obyvatel Česka ale dlouhodobě stoupá díky zahraniční migraci, všechny kraje kromě Ostravska, Olomoucka a Zlínska mají kladné přírůstky počtu obyvatel. Pořád se ale jedná o změny řádově o max. 3 % za 10 let. Praha je v tomhle výjimka.

medical examiner

Protože se musí momentálně někam začíslit těch 300-500 000 přechodných bezdomovců z Ukrajiny?
Nehledě k tomu, že Karlovy Vary a přilehlé okolí se vylidní, ale za kolik roků následkem organizovaného pochodu Karlovy Vary – Praha – Charkov/Smolensk.

medical examiner

Zruší se Karlovarský pro nadbytečnost.
Ale jen na papíře, obyvatelstvo zůstane tam co bylo…

Frantisek

Tak to můžeme rovnou vrátit systémových sedm krajů (střed, sever, jih, západ, východ Čech a na Moravě sever s částí Slezska a jih), plus oživit okresy jako menší místní celky, bylo by v mnoha ohledech i lepší než současná rádoby „dominia“.

medical examiner

Patrně Ústecký. Před časem tam bylo nějaké spolčení v tom směru…

Martin Prager

I když jsem s řadou jeho názorů třeba nesouhlasil, musím přiznat, že to je člověk velmi pracovitý a s jasnou hlavou. Je za ním vidět opravdu obrovský kus práce (na rozdíl od těch předcházejících náměstků). Kdyby takových politiků na komunální úrovni bylo více ….

Jan T.

Mám stejný názor, včetně toho nesouhlasu. V článku pan Scheinherr říká, že „V politice musí být však i PRistou, rétorem a komunikátorem. Takoví pak často vyhrávají volby.“ Mě to připomíná jeho předvolební kampaň s Libeňským mostem, který chtěl za každou cenu jen opravit místo bourání a pořádné přestavby, klidně i v původní podobě. A lidi na to evidentně slyšeli, i když to šlo proti znaleckému posudku Kloknerova ústavu, takže prodat své vize určitě umí. Spíš je k zamyšlení, zda každý náměstek primátora má věnovat tolik snahy zviditelňování své práce místo kvalitní odborně-manažerské práce jako zde zmíněné popohánění staveb k realizaci.… Číst vice »

Pán jeskyně

Skvělý rozhovor i politik, který nedělá věci k prospěchu svému, ale k prospěchu všech. Snad v opozici nabere dost síly a do této pozice se ještě navrátí.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Kéž by, takových lidí (tažných) je poskrovnu. Většina je chovných.

Gwann

Za mne nelepší člen rady / náměstek z minulé sestavy.

Zato takový Pospíšil, co ten pekla způsobil…a furt se tam drží….

Ondra

Ano je to tak. Tak snad se budou mít pejskové za Pospíšila dobře..

123

To fakt netuším, co Pospíšil pekla způsobil v radě. když v ní vůbec nebyl …

Lukáš F.

Já si vybavuju hlavně to, jak přes média útočil na koaliční partnery. A pak taky byl jeho spolupracovník nějak zapletený do Dozimetru, jestli se nemýlím.

Gwann

Přesně tak, rozeštvával koalici, ve které seděl, jeho TOPka pomáhala Hlubučkovi dělat bordel v DPP atp.

Za mne je toto zcela dostačující.

Výsledek je ovšem – Scheinherr v opizici a Pospíšil radním.
Alespoň že Hanička, která tam byla tuším ale za STAN či co, teď škodí pražskému Spolu přesně dle jejího základního způsobu fungování neřízená střela.

dizgrafyq

Je pravda, že po nýmandovi Dolínkovi tam musel působit jako zjevení 🙂

FrantaM

Je to tak, to by to musel hodně pokazit, aby byl horší než Dolínek.
A přiznejme si, žádný zázrak to také nebyl.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nojo, jenže Pražáci…
Ti by snad nejraději zpátky Béma, Janouška, Rittiga.
Protože se přeci stavělo.

Martin Prager

Vy nezklamete! Využijete fakt každé, i té nejtrapnější, možnosti se otřít o Pražáky.

kolemběžící

Pane Praguer, tím nemyslel Vás osobně.

Martin Prager

Nejde přece vůbec o mě, ale o způsob, jakým někteří lidé jednají.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No vidíte, přitom jsem se tam narodil a skoro celý život i žiju.

Martin Prager

O to je to možná smutnější příběh …

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to smutný příběh. Lidi se prostě nezajímají o to, co se kolem nich děje a volí podle jednoduchých hesel. Ostatně, o tom Adam v rozhovoru mluví.
Pak ty volby dopadnou tak, že tam pořád zůstává stejná pakáž.

Martin Prager

V podstatě souhlasím, ale i Vy sám jste v této diskusi reagoval jednoduchým – a promiňte – hloupým heslem. A věřte, prosím, že politicky mě ty karty, tak jak jsou aktuálně v Praze loženy, naprosto neuspokojují.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A to ještě mají tu drzost považovat lidi z vesnic za balíky, že volí Babiše. V Praze bez mrknutí oka zvolí Pospíšila, Udženiu, senilního starce. A to ANO s Nacherem v zásadě taky.

adamgolias

já to věděl😂
člověk s tak ,,zvláštními ,, ( někdy) komentáři musí být vytvarován v centru dění.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak to jsem rád. Vždy mě potěší, když někomu udělám radost. Klíčenky bohužel došly, už mám je propisky Praha SOBĚ.

Osamělý Vlk

Ale kdepak. Jenže bylo potřeba zabránit vlivu Babiše(že podobní šmejdi jsou i jinde, mnoho lidí neřeší), a tak se volila převážně ODS, která má ale k ANO velmi blízko.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No právě… Koalice ANO+ODS byla v podstatě na spadnutí. Ostatně hlasovali společně už před volbami. No a pokračují v tom do teď.

medical examiner

To známe…ale nejlépe takhle vlastní nemovitosti a konta ve Švýcarsku 😀

P_V

To, že předával mnoho rozestavěných projektů a stavebních povolení, ovšem začalo už před ním. Tak rychle příprava nejde, i když se všichni snaží. Měl tedy pochválit i své předchůdce, kteří to začali rozhýbávat.

„Někdy totiž ani neví, že pozemky mají“
Daně z těch pozemků platil kdo? Nezajímal se ani berňák?

Petr Barta

Co si pamatuji, tak v roce 2018, kdyz odchazel jeho predchudce Dolinek, tak v Praze nebylo pripraveno nic.

LiborV

Představte si, že pan Seinher rozestavěné projekty nepřevzal. Proto nestihl za volební období střihat žádné pásky. A to je to, co lidé vidí a ocení. Paní Krnáčové se nedařilo ani utrácet peníze na investice, proto se převáděly velké investiční prostředky třeba na Botanickou zahradu, která díky neschopnosti týmu paní Krnáčové utratit peníze na magistrátu zažila ohromný stavební boom.

P_V

Ano, nepřevzal rozestavěné. Ale už byly rozjeté nebo hotové předchozí fáze, jako EIA a územní řízení. To se neudělá samo a hned. Příprava od namalování čáry do mapy ke kopnutí do země se na jedno volební období nestihne. I ta čára do mapy (územní plán) trvá dlouho, to už zahájil Hudeček.

Martin Prager

Jeho předchůdcem byl jakýsi pan Dolínek z ČSSD … Ten jak známo byl spíše pozér a tlučhuba. Když si utřel hu.u, tak měl uklizené pracoviště. Tolik, co on slíbil, už Praze nikdo nedá.

Dachs

Dolínek byl ukrutná slibotechna. Jednání s ním nevěcné, proto obtížné, nebo nebyl připravený. Jako člověk u mě skončil tím, když se vetřel na premiéru v dětském divadle a zde si přihříval politickou polívčičku před dětmi (bylo před volbami). Před mnoha dospělými svědky pak divadlu okázale slíbil „urychlené“ vybudování potřebné druhé scény. Aniž by měl místo, natož projekt nebo finance. A aniž by to bylo v jeho gesci. To spíš ta komická vize lanovky na Letnou… Nástupce z úplně jiného manažerského těsta, a nebál se ani jít do jámy lvové, to jest na srazy pražských šotoušů 🙂 Je to člověk, s… Číst vice »

Lukáš Chytil

Jen bohužel u mostu mezi Výtoní a Smíchovem nevidím ten lepší cíl.

krva

Některé jeho kroky mě opravdu hodně vytáčely, ale musím uznat, že se toho rozpohybovalo opravdu hodně. Podobně aktivních lidí by mělo být v tomto sektoru více.

TApalm

Díky, super práce.

Martas

Tak to vůbec

Jan T.

Kvalitní argument.

projekt2501

AS se významně zasadil i o povolení používat bus pruh v praze pro motocykly, další fajn věc, za kterou jako motorkář děkuji.

Mysel

Jo, na tohle se zapomina. Pritom to pomaha vsem, zdaleka nejen motorkarum.

David

Úžasný kus práce, děkujeme za to, je to vidět i v reálu