Sbírku historických vozidel v Ostravě rozšíří tramvaj Tatra T3, renovaci podpoří magistrát
Renovace tramvaje. Zdroj: DPO / Jiří Boháček
Kompletně renovovány budou agregáty, exteriér i interiér. Přibude dobový červenokrémový nátěr.
V tomto provedení mají šanci být funkční klidně 70 a více let. To ty nyní nové i když pěkné takové štěstí mít nebudou.
Škoda, že není modrobílá. Červenokrémových bude plná republika..
Však je to taky připomínka na dobu, kdy jich byla plná republika. A za mě jí to sluší nejvíc.
Škoda toho laku… Leskne se to jak psí kulky. Původní lak byl matnější.
Jenom takový detail pro příště, všímám si toho v médiích velmi často a celkem mě to dráždí… magistrát je úřadem statutárního města, jeho servisní organizací, kterou formálně ani nevede primátor, nýbrž tajemník. Samosprávná rozhodnutí přijímají orgány statutárního města, magistrát je provádí (nebo plní, to zní oduševněleji). Tvrdit, že magistrát na něco přispěje, to je dost na hraně, tím méně že podpoří. Jako že na magoši někdo ze správců městského rozpočtu odešle peníze, to má být ta podpora? Vyjednat to ve volených orgánech statutáru jistě bylo pracnější. Dosaďme si místo statutárního města městskou část a místo magistrátu úřad městské části, pakliže… Číst vice »
Někdo s tím návrhem musí přijít, musí se to dostat do rady a musí být politická dohoda to schválit.Takže aby byla jistota, že to projde, musí to předkládat někdo s koalice co má většinu.Zajímavější je pro mě informace, kdo s tím příšel, kdo pro to loboval a kdo to schválil, což u některých projektů na jihu je téměř detektivní práce.
Primátor vede úřad, je nad tajemníkem.
Kdyby tomu tak bylo, může Rada města/primátor o své vůli tajemníka jmenovat a odvolat. Ovšem zejména z § 103 a § 110 OZř vyplývá, že je třeba to mít schválené o úroveň výše. Když se na úřadě mění vedoucí odboru (lhostejno zda na samosprávě, nebo na přenesené působnost), tak ho schvalují radní, ovšem návrh výběrové komise předkládá tajemník. Čili tajemník je personálním ředitelem baráku a zároveň spojkou na ministerstvo vnitra. Prý aby nedocházelo k ingerenci do výkonu správních orgánů (systémové podjatosti). Aby to ale nějak fungovalo, musí ten respekt mezi tajemníkem a politickým vedením být vzájemný. Takže je to v… Číst vice »
Tajemnik plní úkoly zadané od statutárního orgánu obce, čili starosty, ten jej jmenuje i odvolává. Úřad je “nástrojem” obce a logicky musí být podřízen orgànům samosprávy, tj. starostovi, který zase odpovídá zastupitelstvu. Nedávalo by logiku, aby byl úřad nezávislý na rozhodutí volených zástupců obce.
Bohužel ten úřad nezávislý na rozhodnutí zástupců často bývá. Protože tam vládnou úředníci, kteří nemají omezený mandát, nejde je jednoduše vyhodit pro neschopnost a rádi dělají věci dle §1, vždycky se to tak dělalo. Takže prosazovat změny jako digitalizaci, aby si netiskli maily a nechodili s nimi v ruce na jiné oddělení, je často nadlidský úkol.
Hezke, v Ostrave historie, v Praze standard..
1. Čisté T3 už kromě linky 23 nejezdí
2. Praha má skoro tisíc vozů – pravděpodobně nejvíc na světě. Navíc se otevírají nové úseky, tedy potřeba dalších vozů. A i přesto, že má téměř 1,5 milionu obyvatel a dalších víc jak půl milionu návštěvníků a dojíždějících, kteří městu platí daně, kde na tak rychlou obnovu má vzít, opravdu si myslíte, že město na to má peníze? Praha jako region, který je mezi pěti nejbohatšími regiony celé EU na dotace EU jako výrazně chudší a menší Ostrava, nedosáhne, resp. jejich získání je velice omezené.
Což takhle ve městě, které patří mezi pět nejbohatších regionů v EU, přizpůsobit výši jízdného okolním „chudším“ městům?
Praha 1000 tramvají už dávno nemá. Pro běžný provoz jich aktuálně má cca 750.
1. psal jsem SKORO 1000 včetně muzejních a pracovních
2. ano T3, T6, krátké nahrazovala 14T, 15T + KT8… tedy dlouhá za dvě a také výrazně vyšší cena
Donedávna byly k dispozici starší (1966) ex-ostravské skříně se zrychlovači tady v Liberci, naopak stejně starý ex-pražský vůz (ostatní již dávno přestavěny na T3R.P a vyřazeny) jezdí v Ostravě coby brousicí. Ty jednotlivé série T3 byly definovány velmi neformálně, tak na tom až tak nesejde. Ale určitě to stojí alespoň za zamyšlení, když už se vytvářejí sbírky s tímto nepochybně kultovním typem tramvaje, když se Praha ujala T2R a K2 a snad zpětně zařadí nějaké služební vozy. U nás si zase přejeme opětovné zprovoznění vozu 44 dodaného pro meziměstskou trať, který už několikrát málem skončil ve šrotu.
Cvičné 5502 a 5520 jsou zrychlovače. 5502 bude muzejní, ten druhý se vytěží na náhradní díly pro retrovozy.
Řeč je o tramvaji T3 s odporovou regulací a zrychlovačem. Ne o modernizovaných verzích, které sice vyšly z původní vozové skříně, ale výzbroj už mají úplně jinou.