Dopravci Železnice

SBB věří jídelním vozům, do tří let jejich počet zvýší o polovinu

Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB
Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy poprvé ukázaly, jak bude vypadat stravování v nových dvoupodlažních jednotkách IC 200 od Bombardieru, které nasadí na dálkové vlaky, zatím hlavně mezi Ženevou a St. Gallen.

Do jídelního vozu se v soupravě, do které se vejde až 682 lidí, vejde 30 lidí. Jde vozy, které budou jezdit v jednotkách FV-Dosto, které začaly jezdit poprvé letos na jaře a výrobce je dodal se značným zpožděním.

Zatímco jídelní a bistrovozy jsou v dálkové dopravě u řady dopravců spíše na ústupu, SBB chce jejich počty neustále výrazně zvyšovat. S nástupem nových jednotek Giruno od Stadleru a FV-Dosto na výkony vlaků InterCity a EuroCity dojde k výraznému zvýšení počtu jídelních vozů ze současných 107 na 159 do roku 2021.

Možnost stravování má být v každém vlaku této kategorie. Podle SBB jde o jednu z konkurenčních výhod železnice. Provoz jídelních vozů má na starost stoprocentní dcera SBB Elvetino. SBB letos na jaře výrazně proměnila palubní menu, podle tiskové zprávy je výsledkem rostoucí zájem cestujících o jídlo ve vlaku.

21 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Bodejť. Jídlo ve vlaku = uspořená hodina oproti jinému druhu dopravy.

  • A my díky moravským kočovným dělníkům jsme rádi za bistro, protože kávička, a drobnosti jim stačí (resp. více neumí zaplatit…)

    • na kolik tam přijde oběd s pitím pro dva, my z moravy nejsme schopni zplatit ani to bistro.

      • A za koho mluvíte, že říkáte „my z Moravy“ ? Jsem si docela jistý, že naprostá většina Moraváků dokáže zaplatit tak levné jídlo, jako se podává v jídeláku.

        • Pořád je o trošku dražší než v obyčejné hospodě, ale hlavně realita ČR je taková, že je pro mnoho lidí stravování v restauraci/ve vlaku moc drahé. Cestou bageta a teplé jídlo doma… Kdo jezdí občas nebo naopak pravidelně a zaplatí si to, tak to ocení, ale většina si dá spíš točené pivo.

          • Naprosto nesouhlasím. Evidentně jsou ceny normální – jezdím měrně často a VŽDY je špajzák plný, občas je i dost vyprodáno . Mimochodem – telecí s čočkou je vážně skvělý. Zjm. v Pendolinu a RailJetu je gastronomie JLV na českých kolejích bez konkurence.

        • Já dostávám 90kč stravenky, chodím na oběd za 75kč včetně polívky a pití, někdy 80kč(150gr masa) Doma máme všechnu zeleninu a ovoce svoje a tak nevím, proč by moravák měl podporovat předražený jídla v jídelním voze.

      • A proč teda Moravané kočují do Čech, když jim výdělek nestačí ani na vyprážaný rezeň ve vlaku?

        • oni kočují do čech aby měli větší výplatu třeba pro ten jídelák.

Newsletter

Partneři


Výběr editora