Dopravci Železnice

SBB věří jídelním vozům, do tří let jejich počet zvýší o polovinu

Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB
Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy poprvé ukázaly, jak bude vypadat stravování v nových dvoupodlažních jednotkách IC 200 od Bombardieru, které nasadí na dálkové vlaky, zatím hlavně mezi Ženevou a St. Gallen.

Do jídelního vozu se v soupravě, do které se vejde až 682 lidí, vejde 30 lidí. Jde vozy, které budou jezdit v jednotkách FV-Dosto, které začaly jezdit poprvé letos na jaře a výrobce je dodal se značným zpožděním.

Zatímco jídelní a bistrovozy jsou v dálkové dopravě u řady dopravců spíše na ústupu, SBB chce jejich počty neustále výrazně zvyšovat. S nástupem nových jednotek Giruno od Stadleru a FV-Dosto na výkony vlaků InterCity a EuroCity dojde k výraznému zvýšení počtu jídelních vozů ze současných 107 na 159 do roku 2021.

Možnost stravování má být v každém vlaku této kategorie. Podle SBB jde o jednu z konkurenčních výhod železnice. Provoz jídelních vozů má na starost stoprocentní dcera SBB Elvetino. SBB letos na jaře výrazně proměnila palubní menu, podle tiskové zprávy je výsledkem rostoucí zájem cestujících o jídlo ve vlaku.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

Takhle se to dělá!

jan

tady je svět ještě v pořádku

Tomáš Záruba

Bodejť. Jídlo ve vlaku = uspořená hodina oproti jinému druhu dopravy.

Franta Jouda

A my díky moravským kočovným dělníkům jsme rádi za bistro, protože kávička, a drobnosti jim stačí (resp. více neumí zaplatit…)

Petr.R

na kolik tam přijde oběd s pitím pro dva, my z moravy nejsme schopni zplatit ani to bistro.

W.

Něco přes litr, jídelák bude určitě někde na webu.

Michal

Žádná tisícovka, ale 318 CZK (2 řízky s bramborem + 2 nápoje), pokud využijete meníčko.
To si běžně dávám (jedenkrát) + ještě připlatím za zákuseček 🙂

Petr.R

jo dobrý, ale dal bych si raději ten telecí s čočkou. Jdu hledat SBB, ti u nás nejezdí, kdyby ta souprava přijela k nástupišti, tak asi lítáme po vagonech a nebudeme mět čas sedět v restauračním.

To

A proč byste lítal po vagonech?

Petr.R

Já se zajímám o techniku.

W.

Článek je o SBB.

Eskimo Joe

Ale řízky si ještě navařit umíte, ne?

Pavel

Řízky se smaží.

Petr.R

Jak které, smažené ano.

Asdf

A za koho mluvíte, že říkáte „my z Moravy“ ? Jsem si docela jistý, že naprostá většina Moraváků dokáže zaplatit tak levné jídlo, jako se podává v jídeláku.

Honza

Pořád je o trošku dražší než v obyčejné hospodě, ale hlavně realita ČR je taková, že je pro mnoho lidí stravování v restauraci/ve vlaku moc drahé. Cestou bageta a teplé jídlo doma… Kdo jezdí občas nebo naopak pravidelně a zaplatí si to, tak to ocení, ale většina si dá spíš točené pivo.

Oldřich Sládek

Naprosto nesouhlasím. Evidentně jsou ceny normální – jezdím měrně často a VŽDY je špajzák plný, občas je i dost vyprodáno . Mimochodem – telecí s čočkou je vážně skvělý. Zjm. v Pendolinu a RailJetu je gastronomie JLV na českých kolejích bez konkurence.

Petr.R

Já dostávám 90kč stravenky, chodím na oběd za 75kč včetně polívky a pití, někdy 80kč(150gr masa) Doma máme všechnu zeleninu a ovoce svoje a tak nevím, proč by moravák měl podporovat předražený jídla v jídelním voze.

To

A proč teda Moravané kočují do Čech, když jim výdělek nestačí ani na vyprážaný rezeň ve vlaku?

Petr.R

oni kočují do čech aby měli větší výplatu třeba pro ten jídelák.