Dopravci Železnice

SBB věří jídelním vozům, do tří let jejich počet zvýší o polovinu

Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB
Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy poprvé ukázaly, jak bude vypadat stravování v nových dvoupodlažních jednotkách IC 200 od Bombardieru, které nasadí na dálkové vlaky, zatím hlavně mezi Ženevou a St. Gallen.

Do jídelního vozu se v soupravě, do které se vejde až 682 lidí, vejde 30 lidí. Jde vozy, které budou jezdit v jednotkách FV-Dosto, které začaly jezdit poprvé letos na jaře a výrobce je dodal se značným zpožděním.

Zatímco jídelní a bistrovozy jsou v dálkové dopravě u řady dopravců spíše na ústupu, SBB chce jejich počty neustále výrazně zvyšovat. S nástupem nových jednotek Giruno od Stadleru a FV-Dosto na výkony vlaků InterCity a EuroCity dojde k výraznému zvýšení počtu jídelních vozů ze současných 107 na 159 do roku 2021.

Možnost stravování má být v každém vlaku této kategorie. Podle SBB jde o jednu z konkurenčních výhod železnice. Provoz jídelních vozů má na starost stoprocentní dcera SBB Elvetino. SBB letos na jaře výrazně proměnila palubní menu, podle tiskové zprávy je výsledkem rostoucí zájem cestujících o jídlo ve vlaku.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VRT
Host
VRT

Takhle se to dělá!

jan
Host
jan

tady je svět ještě v pořádku

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Bodejť. Jídlo ve vlaku = uspořená hodina oproti jinému druhu dopravy.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

A my díky moravským kočovným dělníkům jsme rádi za bistro, protože kávička, a drobnosti jim stačí (resp. více neumí zaplatit…)

Petr.R
Host
Petr.R

na kolik tam přijde oběd s pitím pro dva, my z moravy nejsme schopni zplatit ani to bistro.

W.
Host
W.

Něco přes litr, jídelák bude určitě někde na webu.

Michal
Host
Michal

Žádná tisícovka, ale 318 CZK (2 řízky s bramborem + 2 nápoje), pokud využijete meníčko.
To si běžně dávám (jedenkrát) + ještě připlatím za zákuseček 🙂

Michal
Host
Michal
Petr.R
Host
Petr.R

jo dobrý, ale dal bych si raději ten telecí s čočkou. Jdu hledat SBB, ti u nás nejezdí, kdyby ta souprava přijela k nástupišti, tak asi lítáme po vagonech a nebudeme mět čas sedět v restauračním.

To
Host
To

A proč byste lítal po vagonech?

Petr.R
Host
Petr.R

Já se zajímám o techniku.

W.
Host
W.

Článek je o SBB.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Ale řízky si ještě navařit umíte, ne?

Pavel
Host
Pavel

Řízky se smaží.

Petr.R
Host
Petr.R

Jak které, smažené ano.

Asdf
Host
Asdf

A za koho mluvíte, že říkáte „my z Moravy“ ? Jsem si docela jistý, že naprostá většina Moraváků dokáže zaplatit tak levné jídlo, jako se podává v jídeláku.

Honza
Host
Honza

Pořád je o trošku dražší než v obyčejné hospodě, ale hlavně realita ČR je taková, že je pro mnoho lidí stravování v restauraci/ve vlaku moc drahé. Cestou bageta a teplé jídlo doma… Kdo jezdí občas nebo naopak pravidelně a zaplatí si to, tak to ocení, ale většina si dá spíš točené pivo.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Naprosto nesouhlasím. Evidentně jsou ceny normální – jezdím měrně často a VŽDY je špajzák plný, občas je i dost vyprodáno . Mimochodem – telecí s čočkou je vážně skvělý. Zjm. v Pendolinu a RailJetu je gastronomie JLV na českých kolejích bez konkurence.

Petr.R
Host
Petr.R

Já dostávám 90kč stravenky, chodím na oběd za 75kč včetně polívky a pití, někdy 80kč(150gr masa) Doma máme všechnu zeleninu a ovoce svoje a tak nevím, proč by moravák měl podporovat předražený jídla v jídelním voze.

To
Host
To

A proč teda Moravané kočují do Čech, když jim výdělek nestačí ani na vyprážaný rezeň ve vlaku?

Petr.R
Host
Petr.R

oni kočují do čech aby měli větší výplatu třeba pro ten jídelák.

RSS2k
Sledovat přes email4k
Facebook5k
Facebook