SBB objednaly 33 jednotek Stadler FLIRT Evo, posílí přeshraniční dopravu s Francií

Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBBJednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB

Nové jednotky budou zajíždět i na plánovanou trať na letiště v Basileji.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Monsieur Gadebois

Zrovna pred tejdnem sem ze Strasburku do Bazileje a zpet jel, urcite by to novy vozy zaslouzilo, protoze nynejsi vagony Corail (stari 40-50 let) v rezii SNCF i po renovaci, ktera ale probehla skoro uz pred 20 lety moc lakave nevypadaj.

Tahne to tam kvuli 15kV/16 2/3Hz lokomotiva BB26000, souprava si ale prisla diky ty renovaci i naridici vuz, takze zas na druhou stranu na ten takt 2 spoje za hodinu v kazdym smeru zas jezdi docela svizne.

David

174 mil Kč na jednotku, to není špatná cena. A to je tam ještě navíc krom druhého sytému i francouzský požadavek na vnější dveře do kabiny. Nevíte jak je to s údržbou, je to jen kupní cena nebo i full servis na X let?

franta

No jo, u nás musíme kupovat pantere.

Elb

Nebudou ale taky Švýcaři teď někdy vyřazovat ty první FLIRTy?

Martin85

Budou.

Tyhle FLIRTy Evo jsou nahrada i za tu prvni generaci FLIRTu. Coz jsou mimochodem zrovna ty basilejsky 😉

Jiří Kocurek

Neblněte, další pohřební tramvaje a navíc německý šrot?

Pravdou je, že RABe 522 by mohly dělat zálohy tam, co jezdila řada 560 a RABe 524 zase zaskakovat za řadu 460. Přičemž by mohly jezdit jak přes hranici do Rakous, tak kolem Labe do Saska. Pod SBB ale mají odježděno ani ne 15 roků, takže bych s nimi nepočítal, že by to Ústí a Břeclavi prohánělo Pantery.

První Flirty by mohly jenom do Znojma, jsou jednosystémové. Leda by si někdo objednal a zaplatil přestavbu.

Elb

Tohle bude spíš vypadat jako super kauf pro FlixTrain a větší prachy by měli z toho, když by jezdily z Kolínska/Frankfurstska do Belgie/Francie, z Berlína/Hamburgu do Norska, případně novou linku Frankurt-Essen, či jiné vnitro linky se zastávkami blízko u sebe, kde by to rychlostně porazilo soupravu s lokomotivou.