SBB objednaly 33 jednotek Stadler FLIRT Evo, posílí přeshraniční dopravu s Francií
Nové jednotky budou zajíždět i na plánovanou trať na letiště v Basileji.
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) využily další opci na dodávku nových jednotek Stadler FLIRT Evo. Objednaly celkem 33 jednotek pro přeshraniční regionální dopravu mezi oblastí Basileje a Francií.
Objednávku dnes oznámili výrobce a dopravce v tiskové zprávě. Dnes zasmluvněná objednávka počítá s dodáním do roku 2030. Jde o kontrakt z rámcové dohody na až 510 nízkopodlažních jednotek FLIRT. Dosud si dráhy objednaly 286 jednotek, první jednotky nové generace již jezdí.
Stadler získal ve Švýcarsku obří zakázku na 510 jednotek pro regionální dopravu
Jednotky budou vybaveny a schváleny pro provoz v obou zemích. Rozšíření kapacity má pomoci uspokojit rostoucí poptávku po cestování vlakem. Vlaky budou dvousystémové, ve Švýcarsku je jiná napájecí soustava než ve Francii. Ve Švýcarsku půjde spojit do jedné soupravy čtyři jednotky, ve Francii do tří. Dodány budou ve verzi se 146 místy. Vyrábět se budou v hlavním závodě Stadler Rail v Bussnangu. Za 33 jednotek zaplatí SBB 230 milionů franků (5,75 miliardy korun). Detailněji jsou jednotky popsány na stránkách SBB.
Podle SBB je v oblasti velký potenciál přetáhnout další lidi do vlaků. Denně v pohraničním trojúhelníku Švýcarska, Francie a Německa jezdí za prací 60 000 lidí, z toho 30 000 mezi Francií a Švýcarskem. Devět z deseti lidí ale pro dojíždění používá auto, což chce dopravce změnit. Větší potenciál růstu vidí SBB i v kolejovém napojení letiště EuroAirport v Basileji.
Od prosince 2030 mají být uvedeny do provozu dvě přeshraniční linky S-Bahn: S2 Olten–Basilej–Mulhouse a S4 Laufen–Basilej–St. Louis. Po dokončení trati na letiště (pravděpodobně v letech 2034–35), budou obě linky zajíždět i tam. Spolu s francouzskou regionální expresní linkou Strasbourg – Mulhouse – Basel (TER200) bude mezi EuroAirport a hlavním nádraží v Basileji desetiminutový interval.