Saúdští giganti na nákupech, Saudia a nový Riyadh Air objednávají u Boeingu až 121 Dreamlinerů

Boeing dodá do Saúdské Arábie až 121 Dreamlinerů. Objednávka zahrnuje i stroje pro nový Riyadh Air. Zdroj: BoeingBoeing dodá do Saúdské Arábie až 121 Dreamlinerů. Objednávka zahrnuje i stroje pro nový Riyadh Air. Zdroj: Boeing

Objednávka obou dopravců výrazně přispěje k cíli Saúdské Arábie stát se globálním leteckým uzlem.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

Pokud se zvýší konkurence s éře Asie, je mi jedno kde budu prestupovat. Plány to jsou morbidne velký. Ale tam prachy jsou. Vize saudů byly na Expo v Dubaji monumentální a pro mě ta expozice byla z těch TOP. 150.000.000 cestujících nejde vzít jen jako nové „duše“. Bude se pretahovat.

Pavel

.. a také se (pro Rijád) mluví o 777X a A350.

VíKo

Obě mi přijdou jako logická volba. Především 777X s jejich monstr motory mě zajímají. Těším se až to uvidím na vlastní oči.

Apex

Otázkou je, kdy se 777X konečně začnou dodávat, zda s nimi nebudou takové problémy, jako byly (a jsou) se 787. Při počtu stávajících objednávek (360+) by se Riyadh dostalo někdy začátkem nového desetiletí. Ono vůbec bude zajímavé, kde chtějí na takto ambiciózní projekt sehnat dostatek techniky v tak relativně krátkém čase… navíc, létat do 100 destinací během do 7 let, to není jen o letadlech, ale musejí sehnat dostatek kvalifikovaného personálu (i když peníze asi nebudou problém), získat všechna povolení, letištní sloty…

Johnyboi

Na to je jednoducha odpoved: Cash is king 😉

VíKo

Problémy asi mít budou, ale určitě mají nějaký timeline. Mezi letištní personálem je určitě spoustu „nomádů“, kteří se přestěhuji za dobrou nabídkou. Bude to drahý, ale s tím do toho určitě jdou.
777X je samozřejmě zádrhel. To máte pravdu. Ale uvažovat o něm určitě musí. Škoda jen konce A380. Tu by podle mě brali jako MKG lákadlo.

Sch

Rijád není Dubaj. Život letušky bázované v Rijádu bych asi nechtěl okusit. Peníze nejsou všechno.