Saudia odhalila novou identitu, mění se zbarvení a přístup k digitálním trendům
V rámci své „Vize 2030“ chce Saúdská Arábie do konce desetiletí získat na 30 milionů tranzitních cestujících, letecký sektor se tak dočká velkých investic.
Vlajkový dopravce Saúdské Arábie, letecká společnost Saudia, představila novou identitu značky. Rebranding jde ruku v ruce se strategickým plánem, zaměřeným na saúdskou vizi stát se globálním leteckým uzlem. Inovované bude například zbarvení letadel či uniforem palubního personálu.
Nové livery i logo připomíná již používané livery v letech 1971 až 1996. Několik letadel již s inovovanými barvami létá, představeny byly již dříve, a to jako speciální retro zbarvení. Zelená má symbolizovat národní hrdost, modrá ambice a písková národní dědictví.
Saudia mění také přístup k zákaznickému servisu, nyní chce klást větší důraz na digitální aspekty. Právě digitální transformace má být jedním z hlavních pilířů transformace. Aerolinka pracuje na zavedení generativní umělé inteligence jako virtuálního asistenta, který má cestujícím již na konci roku pomáhat s celým procesem rezervace letenek.
V rámci své „Vize 2030“ chce Saúdská Arábie do konce desetiletí získat na 30 milionů tranzitních cestujících. Nyní jsou to čtyři miliony. Kromě toho také země cílí na 100 milionů návštěvníků ročně. To je šestkrát tolik, než jich bylo v roce 2019. Umožnit to mají investice ve výši 100 miliard dolarů do leteckého sektoru během příštích osmi let.
Z celkové částky půjde hned 30 miliard dolarů na zřízení nového národního dopravce obsluhujícího globální trasy. Bude jim letecká společnost Riyadh Air se sídlem na novém megaletišti v Rijádu. Nová aerolinka má do roku 2030 létat do více než stovky destinací. První letadla už si objednala, dodá je americký Boeing.