Sanitka projela padající závory, nezastavila ji ani výstražná světla

Sanitka ASČR projíždějící přejezd v Kolíně. Zdroj: Facebook.com - Záběry z kamer kamionů a přestupky osobních automobilůSanitka ASČR projíždějící přejezd v Kolíně. Zdroj: Facebook.com - Záběry z kamer kamionů a přestupky osobních automobilů

Incident zachytila kamera. „Závažné selhání jednotlivce,“ uvedli záchranáři.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Mio

Rozhodne nechci ridice sanitky omlouvat, neznam to misto, kontext atd., ale… sam vim o nekolika prejezdech, kde se ceka opravdu dlouho, 5 minut zadna doba, a zaroven tam vlaky nejezdi moc rychle; napr. prejezd na Kydlinovske ulici mezi HK hl.n. a HK zast., kde zaroven podminky umoznuji rozhled atd. Byt v situaci, ze jde fakt o minuty a jako ridic sanitky znaly mista bych vedel, ze tam zkejsnu klidne tech 5 i vice minut, asi bych v tom nevjizdeni na cervenou na prejezd nemel zdaleka tak jasno. Nebo podobne v mistech, kde je prejezd vedle zastavky a cervena svetla spusti… Číst vice »

Zdeněk

Ve své mnohaleté železničářské praxi jsem zažil na závorách neuvěřitelné věci: projetí již padajících nebo uzavřených závor, i sanitkami, přecházení učitelky s třídou dětí tamtéž, uvízlé kamiony se spuštěnou závorou mezi kabinou a zaplachtovaným nákladovým prostorem, uvíznutí řidiče s osobním autem na přejezdu při spuštěných závorách, neschopného jakékoli reakce, bezpočet přeražených závor, chodci přebíhající před vlakem, dokonce i se sluchátky na uších…Lidi jsou nepoučitelní.

Dachs

Je to „promlčené“, tak snad mohu zmínit: Přes slavný přejezd P261 jsem kdysi (ale ne až tak dávno) viděl mezi závorami viděl kličkovat sanitku (s majáky) dokonce dvakrát. Najetí, kroucení hlavy do všech stran a pak průlet. Po modernizaci přejezdu už to naštěstí nejde, dříve to bylo možné „vykličkovat“. Dnes tam bývají k vidění jiné okamžiky hrůzy, jako míhající se aktovka přebíhajícího školáka (ač jsem to viděl z dálky, krve by se ve mně nedořezal), občas to někdo přeběhne, protože mu na druhé straně jede bus, někdo je dokonce schopen jít volným krokem (a ten někdo byl tehdejší místní zastupitel,… Číst vice »

Leinad

Mně to připadá i jako systémový problém.
Auto IZS je na místě A a jede pod majákem do místa B. Řidič (navigace, operační důstojník) považuje za dobrý nápad jet přes přejezd Pxxx – proč zrovna tudy? Mohla by existovat nějaká komunikace mezi vedením IZS a Sprželí ohledně zavírání či otevírání přejezdů, žádost typu „za pět minut chceme otevřený Pxxx“ nebo aspoň informace naopak „bude zavřený půl hodiny, jeďte jinudy“

celtic1985

Chápu, že dneska bylo sluníčko, ale tohle snad nemyslíte vážně. Provoz jak na železnici tak silnici je dynamický a nedokážu si představit jak by tohle mohlo fungovat jak na dráze tak na silnici. Někde necháme stát koridor pět minut a sanitka zatím uvízne v zácpě a bude z toho půl hodiny. Dispečeři jak od IZS tak SZ nemají na starosti jen toho druhého.

Martin

Pokud by jste chtěl toto uplatnit na přejezdu ve Zlíně na Podvesné XVII, tak by jste při frekvenci sanitek mohl železniční dopravu na Vizovice úplně zastavit. Prostě vlak má přednost a je-li to někde zdrojem problémů, má se to řešit stavební úpravou.

Gwann

Zavodnik v sanitce nema co delat za volantem

vid

Abyste zrovna někdy nějakého závodníka za volantem sanitky nepotřeboval. Za mě OK, dokonce ani závoru neulomil. A i kdyby tu závoru ulomil, tak záchrana života je přednější. Tady bych jen řešil, jestli oprávněně použil majáky a opravdu jel k akutnímu případu. Nechápu, proč sanitky nemůžou přejíždět blikající přejezd, když třeba do křižovatky snad na červenou můžou. Stejně tak ostatní vozidla IZS. Samozřejmě by bylo odpovědností řidiče, že nevjede pod vlak. Ale tady měl ještě dost času. Myslím, že dřív než za 10 sekund po spadnutí závor vlak nepřijede.

Martin

Hazardér nemá za volantem sanitky co dělat. Jsou pravidla a ta se dodržují. Pokud ne, stávají se průsery. A takový exot vás nezachrání, jen vystaví nebezpečí.

vid

Tady ten možná naopak něčí život zachránil. Vlak může přijet za 10 sekund, za minutu, za 2 minuty a nebo tam zdechne a bude ten přejezd zavřený pěkně dlouho. To mě překvapila neschopnost SŽ zrušit výstrahu na přejezdech, když jsem kdysi na jednom přejezdu s kříži sejmul auto a za ním byli snad další 3 přejezdy se závorami a běželi pak ještě hodinu a totální kolaps dopravy ve městě.

Martin

Nezachránil žádný život. Pokud si budeme hrát na to, že by vlak viděl a že by nějaká další podmínka, tak to jednoho krásného dne skončí malérem.

vid

Jsem dost často jezdil přes přejezd bez závor, kde byla rychlost 40. A je tam dost dlouho na něj vidět z vlaku, i vlak je vidět z daleka. A několikrát se mi stalo, že tam zastavila sanitka. Mě mohl vidět dost dlouho, ale nikdy to nepřejel. Bych klidně z té malé rychlosti mohl zastavit a tu sanitku pustit, ale když to nemá povolené, tak by to asi stejně nepřejel. Minutku, možná 2 minuty se tam ta sanitka vždy zdržela. Přitom v pohodě by to před vlakem stihla.

Filip Jirsák

Řidič sanitky neví, jak rychle tam mohou vlaky jezdit.

Filip Jirsák

Když něco nechápete, tak si nejprve zjistěte informace, abyste to pochopil, a teprve pak si dělejte názor. Opačný postup není moc rozumný. Přičemž zrovna tady je to velmi jednoduché. Na silnici se jezdí podle rozhledu, řidiči mají povinnost předvídat jízdu IZS s majáky a umožnit jim průjezd. Naproti tomu na železnici se jezdí podle zabezpečovacího zařízení, takže vlak rozhodně nemusí umět zastavit na vzdálenost, na kterou by strojvedoucí uviděl auto IZS s majáky. A naopak rozhledové poměry na přejezdu často nejsou takové, aby se mohl řidič vozu IZS přesvědčit, zda nepřijíždí vlak. Nebo-li i kdyby strojvedoucí vlaku a řidič vozidla… Číst vice »

Radomír Horeček

Zde je již nyní interně nepochybně jasno co bylo a jak bylo. A nejspíš to bude trestuhodná nedbalost.

Ferda Vomáčka

Příště ať zastaví a než se proplazí rychlostí 40 km/h ta regionova se 4 lidma na palubě, tak ať dotyčný umře. Viditelně to tak chceme…

Filip Jirsák

Sanitka málokdy převáží někoho, u koho by o životě a smrti rozhodovaly vteřiny. Sanitky, které jezdí k urgentním případům, jsou pojízdné intenzivní péče, a záchranář se snaží stabilizovat pacienta před převozem. Tohle navíc byla převozová sanitka, která veze urgentní případ jedině v případě, že se v průběhu převozu pacienta náhle výrazně zhorší jeho zdravotní stav.

Baja

Skoda zevnikdo nenatocil ce se stslo me pred cca 10 lety, taky frajer se sanitkoum mi udelal mysku mezi srankama, jel jsem tehdy s hlinikem dodnes si pamatuju jen zlutou cmouhu pod oknem… kolik asi chybelo metr a byl muj?

Jihocech125

Řidič asi sledoval film Okresní přebor: Poslední zápas Pepika Hnátka…

Pepa z Depa

Pán jede v sanitce,
život visí na nitce.

Sanitka se převrhla
a nitka se…přetrhla.

Petr Nick

Klacky jdou dolů až s prodlevou proti varovným světlům, takže samaritán věděl do čeho letí.. navíc to není RZS.

xyz

A ani RZS nemá ve výčtu povolených výjimek z přepisů uvedeno, že smí vjet na přejezd ve výstraze.

Aaron

Jen trochu male rypnuti 😉 RZS je co? Nemyslel si spise ZZS 🙂

David

SAMARITANI jezdi RLP,RZP,RV,DZP. Primáty, Sekundáry. Takže to píše pan dobré.

David

DRN

Petr

Pokud jel pod majákama oprávněně, tak mě to morálně nijak nepohoršuje. Závory šly teprve dolů, takže ještě byl čas.
Chrastinovi samozřejmě bez debat napařit pokutu a body za manipulaci se záznamovým zařízením za jízdy.

Lukan

Dle mého názoru s ničím nemanipuluje, podledle vodoznaku v horní polovině obrazu používá řidič NA pro záznam 360° kameru, což považuji za velice chytré – má důkaz jak o tom co se děje před vozidlem, tak i že se věnuje řízení. U 360° kamery musí pro export vybrat jen část obrazu – proto máte pocit, že kamera sanitku „sleduje“.

Petr

Asi máte pravdu. Moje chyba.

Leinad

A jak je to pak vypovídající? Myslel jsem, že soud vezme celý záznam nebo nic, nějaký výřez z fotošopu je k prdu.
Ale jo, výřez do médií beru a taky to asi nedělal při řízení.

Jan T.

I kdyby jel pod majákama oprávněně, tak nemá co dělat na zavřeném přejezdu. „Ještě je čas“ si říká každý kdo na blikající přejezd vjíždí a pak z toho máme časté nehody s fatálními následky. Je to neomluvitelné.

Olin

No… Na druhou stranu je to třeba ten případ hodný zřetele. Nevím… Je sice zmiňována jako převozová, ale mohl převážet něco na co tlačí čas (není nutno přemýšlet pouze o lidech) a měl by to být profík, když může jezdit pod modrými světly. Krom toho, právě s přihlédnutím k vyšší praxi a častějšímu přezkušování řidičů záchranek, daný přejezd je dostatečně přehledný, takže v důsledku nemuselo jít hned o nějaký katastrofický scénář a nedošlo k ohrožení, možná ani omezení sebe, jiných, či převáženého materiálu. Prostě kouknou na to zodpovědné osoby, vyslechnou dotyčného a uvidí se.

none

Ale ty jsi to tu již vyhodnotil 😁

Lukan

Často usjou navíc převozové sanitky považované za zdravotnický taxík, ale mnoho z nich je například vybaveno defiblirátorem a může sloužit v tu chvíli jako tzv. First responder, protože to má RZS daleko a u mnoha případů jde o minuty

Leinad

Jako první v kdejakém malém městě je obecní policie, proto vesniční strážníci vesměs mají v autě i zdravotnické vybavení včetně defibrillatoru.
Profík se zdravotnickým vzděláním samozřejmě ať k průseru jede, babča čekající na taxika ve vedlejší vesnici počká.

Jan T.

Jde o minuty, tedy sanitka může minutu počkat než vlak projede. Jinak se může stát, že těch lidí potřebujících první pomoc bude poněkud víc a původní pacient, který na sanitku čekal se už nedočka vůbec.

Aquinas

No, na některých přejezdech je ta minuta někdy dost dlouhá. To když se závory spustí před příjezdem vlaku z jednoho směru a zvednou se až po průjezdu vlaku ze směru opačného po jejich vykřižování. Mezitím ještě musí lidé donastoupit, musí se ještě přestavit výměna….. No, minuta to vždycky být opravdu nemusí. Já co zatím viděl tak vždy jen to, že sanitka k přejezdu přijela v protisměru až k závorám aby po zvednutí mohla všechna stojící vozidla předjet.

Miroslav

K tomu opravdu raději žádný komentář.