Sanitka projela padající závory, nezastavila ji ani výstražná světla
Sanitka ASČR projíždějící přejezd v Kolíně. Zdroj: Facebook.com - Záběry z kamer kamionů a přestupky osobních automobilů

Incident zachytila kamera. „Závažné selhání jednotlivce,“ uvedli záchranáři.
Jako strojvedoucí jsem už něco podobného zažil, objetí závor auta s doktorem. A nemám s tím problém, jelikož to bylo na lokálce, kde bylo celkem dobře vidět na obě strany (já stál v dopravně a přejezd je součástí dopravny, již jsem měl aktivovaný přejezd a chtěl se rozjet, tak jsem počkal až doktor projede). Nebo když byla trať souběžně se silnicí a po silnici se vedle mě řítila sanitka k přejezdu, který jsem měl za chvilku jízdou aktivovat, tak jsem prostě zastavil a nechal sanitku projet, protože při mé rychlosti 50 km/h by tam musela tak dvě minuty čekat a… Číst vice »
On je to vůbec takový nešvar, ambulance jezdící s majáky, někdy dost divoce (divočeji než záchranka, která jezdí často spíše poměrně pomalu). Normální neurgentní převoz a sirény jedou, což je špatně.
A i v případě záchranky, urgence se stejně řeší v sanitce, nejdříve stabilizovat, až pak převoz.
Pokud se jedná o urgentní převoz ,kdy jde o ohrožení života pak by měla mít sanita nastavenou volnou cestu od chvíle kdy naloží pacienta a spustí majáky až do příjezdu do zdravotnického zařízení.A to ať se jedná o zelenou vlnu na semaforech nebo křížení s železniční trati.Neni možné ,aby se někde šibovalo a RZP stala pět minut před závorami.At je průjezd na uvážení a rozhodnutí řidiče sanitky.On jediný je zodpovědný za vůz i posádku.
Bylo by možné, aby RZP vysílala signál někam na CDP, aby mu mohli nechat otevřený přejezd? Samozřejmě u přejezdů krytých návěstidlem, napadá mě Lanškroun.
Možné je lecos. S ETCS ještě více. Ale ISZ by musela se SŽ domluvit nějaký systém jak to organizovat. Obávám se že na to PZZ nejsou nijak technologicky připravená (otevřít na vnější žádost).
vaš neznalost a nabubřelost je zjevná. Zakon toto neumožnuje… tečka
Zákon to dříve umožňoval,nyní to neumožňuje.Nestalo by za to ho změnit? …tečka
Zákon to dříve neumožňoval.
Tak to pardon, my jsme nevěděli, že zákony jsou vytesané do kamene a neexistuje ve státě orgán, který by je mohl změnit.
Na rozhodnutí řidiče ani náhodou. Vlaky jezdí příliš rychle na to aby to šlo posoudit a když je rozstřelí vlak jedoucí hodně přes sto, pokus o záchranu se změní na několik mrtvých a ohrožení hromady dalších. A řidič opravdu nepozná jestli se výstraha kvůli šíbování nebo se tam řítí Pendolino.
Tak to bude drahé. Provozovateli vozidla přijde výzva k uhrazení určené částky 2250 Kč. Pak si to může vyříkat s řidičem, kterého by měl znát.
Když bude PČR pronásledovat pachatele ujíždějícího v autě a ten to před nima frkne takhle pod padajícími závorami, tak budou před tím přejezdem stát klidně dalších několik minut?
Tak pokud nepronásledují mezinárodního zločince s autem plným zbraní tak jako za (ne)vyřešení nějakého přestupku to opravdu nestojí…
Právě že i pokud takového pronásledují …
Tak ona to nejspíš není jediná hlídka v republice, takže přes dispečera předají informací dál a podle závažnosti trestné činnosti se s tím PČR nějak popasuje. Navíc jsou to pro ujíždějícího řidiče bonusové body do sbírky.
Správně by měli. Je otázkou, jestli to udělají.
A pak je otázkou, jaké by to mělo následky. Pokud by to teda někdo pověsil na jůťůb nebo fejbůk a musela by k tomu policie zaujmout nějaké stanovisko.
Samozřejmě. Nebo by tomu pronásledování nějak pomohlo, kdyby ti policisté byli mrtví ve zdemolovaném autě a s nimi i někdo z vlaku?
A teda dokážu si představit urgentnější věci, než pronásledování pachatele. Třeba záchranku nebo hasiče jedoucí k požáru nebo nehodě. Třeba k někomu, kdo si myslel, že ty světla a závory na přejezdu jsou jen tak pro parádu a je bezpečné na přejezd vjíždět, i když světla blikají.
Kdysi mohla vozidla s právem přednosti v jízdě jet i přes blikající přejezd, nevím s jakou verzí zákona to zmizelo ale dobře to není, neni důvod aby se někdo nedostal včas do nemocnice jen proto že maj někde železničáři zabezpečení z doby kdy sanitní vozy byly tahaný koňma. Samozřejmě jinde kde je vysoká traťová rychlost by to mohlo být nebezpečné, ale od toho je na takovém místě takové zabezpečení, že závory objet nejde, ale někde na lokálce kde je vidět na kilometr daleko, vlak tam jezdí 30 a přejezd bliká 10 minut opravdu není důvod aby to IZS bezpečně neprojela.
Jasně, a PAK budete vysvětlovat „normálním“ řidičům že pokud udělají to stejné, páchají čin ekvivalentní málem vraždě… jo to bude dobře fungovat!
A jak vysvětlujete dneska běžným řidičům, že jezdí IZS na křižovatkách na červenou?
Ze je na semaforu nesmete 88tunova lokomotiva s osmi vagonama stokilometrovou rychlosti
To je relativně jednoduché, na rozdíl od aut nelze po vlaku požadovat aby:
-slyšel zvukové znamení (houkačku) protože vzdálenost
-viděl světelné znamení (maják) protože oblouk a překážky
-zastavil na jakoukoliv „použitelnou“ vzdálenost (protože brzdná dráha řádu stovek metrů)
Jinými slovy, nelze nařídit vlaku (na rozdíl od aut) aby nenarazil do sanitky. Takže by to bylo buď vysloveně o náhodě, nebo byste musel tvrdit že řidič sanitky dokáže rozumně a bezpečně odhadnout zda může projet… což je přesně to co celou dobu řidičům zakazujeme a tvrdíme že to nejde, tak jakto že by to najednou šlo??
To snad pochopí každej jouda, že vozidlo s majáky může dělat věci, které oni dělat nemůžou.
Stejně jako nádražáci ve službě můžou přecházet koleje a nemusí do zahuleného a poblitého podchodu.
Jednak to nastavuje velmi špatný příklad, a jednak prostě kdo bude rozhodovat o tom, který přejezd je ještě v pohodě, a který už ne?
Navíc se dostáváme do doby, že i na lokálce se najednou může objevit bateriový panter nebo nějaký svižnější Lint. Na těch opravdu ospalých tratích s třicítkou jsou obvykle jen kříže a PZZ se moc neřeší.
Že by řidič vozidla IZS? Stejně jako dneska se rozhoduje jestli vjede do křižovatky na červenou, přitom světelný křižovatky kde je povoleno 70 km/h nejsou žádná extra výjimka a viditelnost je kolikrát taky špatná, ještě např. snížená okolním provozem.
Pořád ještě je tam to světelné a zvukové znamení, které ukládá ostatním vozidlům opatrnost a dání přednosti… a řidič IZS tam „nevlítne“ naslepo.
Ten přejezd kde je komfortně vidět kilometr daleko bych rád viděl.
Je škoda, že ten videozáběr není dotažen až do celého průjezdu vlaku: řidiče to sice viny na přestupku nijak zprostit nemůže, ale třeba právě jako informace o rychlosti jízdy vlaků v tom místě a o skutečné délce rezervy od uzavření přejezdu závorami do jeho průjezdu by to bylo jistě zajímavé.
Průjezd jednoho vlaku neříká nic o tom, jakou maximální rychlostí tam mohou vlaky jezdit.
Jediné, co tam jezdí, je posázavská čugála na/z Ledečka, donedávna obsluhovaná šukafony, která se v daném místě buď rozjíždí, nebo zastavuje.
Což ovšem pořád neznamená, že tam nemůže někdy jet něco jiného, co tam zastavovat nebude. „Touhle dobou tady nic nejede“ už také stálo několik životů.
A co přejezd u zastávky, kde vlak ještě nepřijel k peronu, ale blikají světla, nebo jsou stažené závory. A jsou stažené celou dobu, co vlak stojí a fíra se vykecává s výpravčím, jistě si sdělují důležité služební informace, to nechci znevažovat. Ale na takových nádražích by se mělo přejezdové zařízení uvádět do činnosti až když vlak chce odjet a ne když se objeví někde na cestě k zastávce.
Že by v takových místech mělo být PZZ řízeno jinak, je jedna věc. Ale to, že tam je zastávka, neznamená, že tam vlak bude zastavovat.
Nemyslím si, že by to někdy v zákoně bylo jinak. Ono to totiž odporuje fyzikálním zákonům.
Důležitější, než dovézt pacienta do nemocnice rychle, je dovézt ho tam živého.
No jo, ono se nám ale taky zvýšily rychlosti a věřte tomu že vlak jedoucí 160 km/h uvidíte příliš pozdě. Právo přednosti jízdy na železnici neexistuje a má to dobrý důvod. Takže ne, zachraňovat život tím že přímo ohrozíte životy celé posádky, ne e.
Kde je vidiet kilometer daleko, priecestie blika 10 minut a islo o skutocny zasah a nie ako clanok naznacuje prevoz pod majakmi (co je problem sam o sebe), z pohladu zakona by to sofer sanitky bez problemov uhral na krajnu nudzu.
Vůz řídil silomrdný masaritán
to nebylo Brno 🙂
vezli bitcoin do pračky
Rozhodne nechci ridice sanitky omlouvat, neznam to misto, kontext atd., ale… sam vim o nekolika prejezdech, kde se ceka opravdu dlouho, 5 minut zadna doba, a zaroven tam vlaky nejezdi moc rychle; napr. prejezd na Kydlinovske ulici mezi HK hl.n. a HK zast., kde zaroven podminky umoznuji rozhled atd. Byt v situaci, ze jde fakt o minuty a jako ridic sanitky znaly mista bych vedel, ze tam zkejsnu klidne tech 5 i vice minut, asi bych v tom nevjizdeni na cervenou na prejezd nemel zdaleka tak jasno. Nebo podobne v mistech, kde je prejezd vedle zastavky a cervena svetla spusti… Číst vice »
Přečtěte si článek ještě jednou. Jeho nadřízený, který ví o co jde, ani náznakem nehledá pro jednání řidiče omluvu. To co udělal je prostě průser, možná z frajeřiny, ale na silnici takové chování nemá co dělat.
To už raději ať to břevno rovnou prorazí… aspoň nebude muset nebezpečně kličkovat, a vlak dostane stopku…
Sice se to pak tutově bude vyšetřovat, ale to přece nevadí, doloží že měl závažný důvod ne??
Podle mě se jednalo o přejezd P5901 na bývalé silnici i/38 a křížení s lokálkou do Bečvár, kde v bezprostředním sousedství je zastávka Kolín místní nádraží = viz:
https://mapy.com/cs/zakladni?source=traf&id=14874&ds=1&x=15.2227058&y=50.0138675&z=17
– a sanitka jela ve směru do města.
Řidič nejsem a nijak podrobně to tam neznám, jen si ale matně vyb\vuji, že jsem se před asi 50+ roky snad někde tam pokoušel stopovat, ale tehdy to tam ještě vypadalo určitě poněkud jinak.
Ano, to je on. Po dodělání obchvatu Kolína je to tam oproti dřívějšímu stavu mrtvé.
Ve své mnohaleté železničářské praxi jsem zažil na závorách neuvěřitelné věci: projetí již padajících nebo uzavřených závor, i sanitkami, přecházení učitelky s třídou dětí tamtéž, uvízlé kamiony se spuštěnou závorou mezi kabinou a zaplachtovaným nákladovým prostorem, uvíznutí řidiče s osobním autem na přejezdu při spuštěných závorách, neschopného jakékoli reakce, bezpočet přeražených závor, chodci přebíhající před vlakem, dokonce i se sluchátky na uších…Lidi jsou nepoučitelní.
Lidi jsou nepoučitelní a projektanti přejezdů bohužel také. V normálních zemích se u čtyřdílných závor maximálně užívá sekvenční sklápění, u nás je to stále výjimka. Pak závory nikoho „uvěznit“ nemohou.
Je to „promlčené“, tak snad mohu zmínit: Přes slavný přejezd P261 jsem kdysi (ale ne až tak dávno) viděl mezi závorami viděl kličkovat sanitku (s majáky) dokonce dvakrát. Najetí, kroucení hlavy do všech stran a pak průlet. Po modernizaci přejezdu už to naštěstí nejde, dříve to bylo možné „vykličkovat“. Dnes tam bývají k vidění jiné okamžiky hrůzy, jako míhající se aktovka přebíhajícího školáka (ač jsem to viděl z dálky, krve by se ve mně nedořezal), občas to někdo přeběhne, protože mu na druhé straně jede bus, někdo je dokonce schopen jít volným krokem (a ten někdo byl tehdejší místní zastupitel,… Číst vice »
Mně to připadá i jako systémový problém.
Auto IZS je na místě A a jede pod majákem do místa B. Řidič (navigace, operační důstojník) považuje za dobrý nápad jet přes přejezd Pxxx – proč zrovna tudy? Mohla by existovat nějaká komunikace mezi vedením IZS a Sprželí ohledně zavírání či otevírání přejezdů, žádost typu „za pět minut chceme otevřený Pxxx“ nebo aspoň informace naopak „bude zavřený půl hodiny, jeďte jinudy“
Chápu, že dneska bylo sluníčko, ale tohle snad nemyslíte vážně. Provoz jak na železnici tak silnici je dynamický a nedokážu si představit jak by tohle mohlo fungovat jak na dráze tak na silnici. Někde necháme stát koridor pět minut a sanitka zatím uvízne v zácpě a bude z toho půl hodiny. Dispečeři jak od IZS tak SZ nemají na starosti jen toho druhého.
Ale aspoň ta informace by na novějších tratích s DOZ měla být možná ne? Se přece přibližujeme stavu kdy bude vědět kde je každý jeden vlak aktuálně…
Pokud by jste chtěl toto uplatnit na přejezdu ve Zlíně na Podvesné XVII, tak by jste při frekvenci sanitek mohl železniční dopravu na Vizovice úplně zastavit. Prostě vlak má přednost a je-li to někde zdrojem problémů, má se to řešit stavební úpravou.
To si říká o přestěhování výjezdového místa. Aby sanitkynemusely jezdit přes přejezdy.
V blízkosti nemocnic je prostě ta frekvence sanitek větší. Máme ve městě jednu křižovatku (vlastně jediná světla ve městě), kde i na zelenou se ohlížím, jestli nejede sanitka (bývají vidět odlesky modrého světla ale v těch místech většinou nehouká). Pro auta dobrý, ale na kole jsem pomalejší a nerad bych blokoval sanitku.
Zavodnik v sanitce nema co delat za volantem
Abyste zrovna někdy nějakého závodníka za volantem sanitky nepotřeboval. Za mě OK, dokonce ani závoru neulomil. A i kdyby tu závoru ulomil, tak záchrana života je přednější. Tady bych jen řešil, jestli oprávněně použil majáky a opravdu jel k akutnímu případu. Nechápu, proč sanitky nemůžou přejíždět blikající přejezd, když třeba do křižovatky snad na červenou můžou. Stejně tak ostatní vozidla IZS. Samozřejmě by bylo odpovědností řidiče, že nevjede pod vlak. Ale tady měl ještě dost času. Myslím, že dřív než za 10 sekund po spadnutí závor vlak nepřijede.
Hazardér nemá za volantem sanitky co dělat. Jsou pravidla a ta se dodržují. Pokud ne, stávají se průsery. A takový exot vás nezachrání, jen vystaví nebezpečí.
Tady ten možná naopak něčí život zachránil. Vlak může přijet za 10 sekund, za minutu, za 2 minuty a nebo tam zdechne a bude ten přejezd zavřený pěkně dlouho. To mě překvapila neschopnost SŽ zrušit výstrahu na přejezdech, když jsem kdysi na jednom přejezdu s kříži sejmul auto a za ním byli snad další 3 přejezdy se závorami a běželi pak ještě hodinu a totální kolaps dopravy ve městě.
Jojo, jede bez majáků, je to jen převozová sanitka, ale zrovna zachraňuje něčí život.
I když možná ano, některé důchodce může švihnout vzteky, pokud nejsou u doktora aspoň 40min před domluvenou hodinou. 🙂
Na tom videu ty majáky na sanitce ovšem při přejíždění přejezdu blikají.
Nezachránil žádný život. Pokud si budeme hrát na to, že by vlak viděl a že by nějaká další podmínka, tak to jednoho krásného dne skončí malérem.
Je potřeba si před lomentováním přečíst celý článek, jinač se snadno stane, že řešíte falešné dilema. Nešlo o vteřiny … přečtěte si znovu článek
Jsem dost často jezdil přes přejezd bez závor, kde byla rychlost 40. A je tam dost dlouho na něj vidět z vlaku, i vlak je vidět z daleka. A několikrát se mi stalo, že tam zastavila sanitka. Mě mohl vidět dost dlouho, ale nikdy to nepřejel. Bych klidně z té malé rychlosti mohl zastavit a tu sanitku pustit, ale když to nemá povolené, tak by to asi stejně nepřejel. Minutku, možná 2 minuty se tam ta sanitka vždy zdržela. Přitom v pohodě by to před vlakem stihla.
Řidič sanitky neví, jak rychle tam mohou vlaky jezdit.
Když něco nechápete, tak si nejprve zjistěte informace, abyste to pochopil, a teprve pak si dělejte názor. Opačný postup není moc rozumný. Přičemž zrovna tady je to velmi jednoduché. Na silnici se jezdí podle rozhledu, řidiči mají povinnost předvídat jízdu IZS s majáky a umožnit jim průjezd. Naproti tomu na železnici se jezdí podle zabezpečovacího zařízení, takže vlak rozhodně nemusí umět zastavit na vzdálenost, na kterou by strojvedoucí uviděl auto IZS s majáky. A naopak rozhledové poměry na přejezdu často nejsou takové, aby se mohl řidič vozu IZS přesvědčit, zda nepřijíždí vlak. Nebo-li i kdyby strojvedoucí vlaku a řidič vozidla… Číst vice »
Kecy v kleci, nešlo o vteřiny ani minuty … sanitka byla převozní, dopravní … fakt … přečtěte si znovu článek
1) přečtěte si ten článek raději 2x a pořádně
2) za podobné obhajoby rovnou vraťte papíry a dejte si facku
To nemyslíte vážně? Kvůli jednomu životu ohrozí všechny ve vlaku ?
Je docela vážná otázka zda bych toho závodníka potřeboval na to aby mě zachránil, nebo naopak na to aby mě dostal do ještě většího průšvihu…
A jestli je pravda že vůz byl skutečně pouze v převozní službě, tak pravděpodobnost prvního citelně klesá a druhého stoupá 🙁
>Nechápu, proč sanitky nemůžou přejíždět blikající přejezd, když třeba do křižovatky snad na červenou můžou
Opravdu srovnávate křižovatku a železniční přejezd? Opravdu vám nedojde, že vlak opravdu nezastaví na pár metrech, aby dal sanitce přednost?
Tak se běžte podívat třeba do Nučic u Prahy. Projíždějící vlak když pojede nejvyšší povolenou rychlostí, tak vjíždí na přejezd přesně v moment dopadnutí závory.
Nezapomínejte, že závora je pouze doplňková.
U nádraží v Semilech jsem viděl závory padající tak 2 vteřiny před průjezdem vlaku … blikalo se ovšem znatelně dříve. Ale „polepšili se“ … v poslední době jsem tam viděl zavřené závory podstatně déle, než je nutné.
Zde je již nyní interně nepochybně jasno co bylo a jak bylo. A nejspíš to bude trestuhodná nedbalost.
Příště ať zastaví a než se proplazí rychlostí 40 km/h ta regionova se 4 lidma na palubě, tak ať dotyčný umře. Viditelně to tak chceme…
Sanitka málokdy převáží někoho, u koho by o životě a smrti rozhodovaly vteřiny. Sanitky, které jezdí k urgentním případům, jsou pojízdné intenzivní péče, a záchranář se snaží stabilizovat pacienta před převozem. Tohle navíc byla převozová sanitka, která veze urgentní případ jedině v případě, že se v průběhu převozu pacienta náhle výrazně zhorší jeho zdravotní stav.
A když to bude cestou k případu kdy se pacientovi dostává možná laická první pomoc? Pak ty minuty které lze ztratit čekáním až se proplazí vláček často rozhodují.
Ne, nerozhodují – pak rozhoduje to, zda je tam nějaký laik, který se nebojí řídit se instrukcemi operátora.
A pro pacienta je rozhodně lepší, když k němu sanitka dorazí o dvě minuty později, než kdy nedojede vůbec, musí vyjet nová sanitka a pro posádku té první sanitky jede pohřebák.
Niekedy rozhoduju, niekedy nie. S hrdlom opuchnutym po bodnuti osou laik nieco zmoze akurat tak vo filme. A ono ani u idealnej laickej resuscitacie nie je tak uplne jedno, kedy pridu profesionali, tak v preziti, ako aj v pripadnych neurologickych nasledkoch. Zvlast pokial nie je poruke AED.
Převozová sanitka ale není vybavená tak, jako sanitka RZS. Každopádně pořád platí, že sanitka srolovaná pod vlakem nepomůže vůbec nikomu, právě naopak.
Občas v případě, ze je to zrovna nejbližší sanitka, jede převozovka k urgentnímu případu. Kde poskytne první pomoc a jako zdravotník řeší co dál (vrtulník, lékaře, zákchranáře)
V převozní sanitce se tolik neumírá … a hlavně se tam nehoní ty vteřiny. Přečtěte si znovu článek
Skoda zevnikdo nenatocil ce se stslo me pred cca 10 lety, taky frajer se sanitkoum mi udelal mysku mezi srankama, jel jsem tehdy s hlinikem dodnes si pamatuju jen zlutou cmouhu pod oknem… kolik asi chybelo metr a byl muj?
Řidič asi sledoval film Okresní přebor: Poslední zápas Pepika Hnátka…
Pán jede v sanitce,
život visí na nitce.
Sanitka se převrhla
a nitka se…přetrhla.
Klacky jdou dolů až s prodlevou proti varovným světlům, takže samaritán věděl do čeho letí.. navíc to není RZS.
A ani RZS nemá ve výčtu povolených výjimek z přepisů uvedeno, že smí vjet na přejezd ve výstraze.
Jen trochu male rypnuti 😉 RZS je co? Nemyslel si spise ZZS 🙂
SAMARITANI jezdi RLP,RZP,RV,DZP. Primáty, Sekundáry. Takže to píše pan dobré.
DRN
Pokud jel pod majákama oprávněně, tak mě to morálně nijak nepohoršuje. Závory šly teprve dolů, takže ještě byl čas.
Chrastinovi samozřejmě bez debat napařit pokutu a body za manipulaci se záznamovým zařízením za jízdy.
Dle mého názoru s ničím nemanipuluje, podledle vodoznaku v horní polovině obrazu používá řidič NA pro záznam 360° kameru, což považuji za velice chytré – má důkaz jak o tom co se děje před vozidlem, tak i že se věnuje řízení. U 360° kamery musí pro export vybrat jen část obrazu – proto máte pocit, že kamera sanitku „sleduje“.
Asi máte pravdu. Moje chyba.
A jak je to pak vypovídající? Myslel jsem, že soud vezme celý záznam nebo nic, nějaký výřez z fotošopu je k prdu.
Ale jo, výřez do médií beru a taky to asi nedělal při řízení.
I kdyby jel pod majákama oprávněně, tak nemá co dělat na zavřeném přejezdu. „Ještě je čas“ si říká každý kdo na blikající přejezd vjíždí a pak z toho máme časté nehody s fatálními následky. Je to neomluvitelné.
No… Na druhou stranu je to třeba ten případ hodný zřetele. Nevím… Je sice zmiňována jako převozová, ale mohl převážet něco na co tlačí čas (není nutno přemýšlet pouze o lidech) a měl by to být profík, když může jezdit pod modrými světly. Krom toho, právě s přihlédnutím k vyšší praxi a častějšímu přezkušování řidičů záchranek, daný přejezd je dostatečně přehledný, takže v důsledku nemuselo jít hned o nějaký katastrofický scénář a nedošlo k ohrožení, možná ani omezení sebe, jiných, či převáženého materiálu. Prostě kouknou na to zodpovědné osoby, vyslechnou dotyčného a uvidí se.
Ale ty jsi to tu již vyhodnotil 😁
Často usjou navíc převozové sanitky považované za zdravotnický taxík, ale mnoho z nich je například vybaveno defiblirátorem a může sloužit v tu chvíli jako tzv. First responder, protože to má RZS daleko a u mnoha případů jde o minuty
Jako první v kdejakém malém městě je obecní policie, proto vesniční strážníci vesměs mají v autě i zdravotnické vybavení včetně defibrillatoru.
Profík se zdravotnickým vzděláním samozřejmě ať k průseru jede, babča čekající na taxika ve vedlejší vesnici počká.
Jde o minuty, tedy sanitka může minutu počkat než vlak projede. Jinak se může stát, že těch lidí potřebujících první pomoc bude poněkud víc a původní pacient, který na sanitku čekal se už nedočka vůbec.
No, na některých přejezdech je ta minuta někdy dost dlouhá. To když se závory spustí před příjezdem vlaku z jednoho směru a zvednou se až po průjezdu vlaku ze směru opačného po jejich vykřižování. Mezitím ještě musí lidé donastoupit, musí se ještě přestavit výměna….. No, minuta to vždycky být opravdu nemusí. Já co zatím viděl tak vždy jen to, že sanitka k přejezdu přijela v protisměru až k závorám aby po zvednutí mohla všechna stojící vozidla předjet.
Do padajících zázvor ani omylem … zaky mohl o závoru v přejezdu uvíznout a …
K tomu opravdu raději žádný komentář.