Salámová metoda zabrala. Válka archeologů o D35 skončila, ŘSD navíc ještě ušetří

Zahájení zemních prácí pro záchranný archeologický výzkum na Pražském okruhu. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZahájení zemních prácí pro záchranný archeologický výzkum na Pražském okruhu. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Archeologický průzkum má být hotový do čtyř měsíců, teoreticky by stavba mohla začít ještě letos.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pajik

Komedie, neda se zmenit zakon aby se tohle nestavalo? Ale opet dobre Matl

M K

Pane Svobodo, takhle se to dělá. Kéž by se mohl Mátl naklonovat a řídit i SŽ.

factory

Až bude mít Matl v 2033 hotové dálnice mohli by ho na SŽ dát… tam bude situace stejná jako dnes.

M K

Přesně

fous55

Vy jste tedy optimista. Na SŽ bude při současném vedení v roce 2033 situace podstatně horší.

Milan

Tak třeba u Praha-Kladno + letiště se podobnost dá najít… dokud to byla jedna megastavba, nedělo se nic. Když se to rozporcovalo, tak už je aspoň něco a něco dalšího brzo bude. Zůstávají ale pořád problémy od Stromovky do Ruzyně. 🙁

Priserak77

Tam se nic dít nebude, to jsou jenom PR hrátky. Ve skutečnosti bude normální doprava na letiště nejdříve v 2040.

Padre

Ať si na té stavbě pro mně za mně plácají třeba babovicky ,ale hlavně ,ať už se staví od Kralovce až do Jaroměře.Protoze to je taková ostuda ,když se jede od Legnice po luxusní dálnici kolem supermoderni fabriky Mercedes Benz a dalších staveb a za Lubawkou se najede na šílenou klikatou silničku do Trutnova a dále na Jaroměř ,původně určenou pro formanské vozy ,která se prakticky nezměnila od Prusko – rakouské války 1866.Jediné co od té doby přibylo je měření rychlosti.

Jiří Urban

Stejný pocit mám pokaždé, když jedu od Linzu na České Budějovice. Ale tam už je situace lepší no.

Jan

Taky se těším na ten přírůstek polských kamionů. To je přesně, co český občan potřebuje – plnou jižní spojku kamiony s polskyma „kuřatama.“

Padre

Jezdím po S3 -D11 docela často a můžu vám říct ,že tam tudy jezdí celá severní Evropa.A po zkušenosti s ,,umělohmotnými ,, kuřaty z Vodňan od uherského velkouzenáře je mi jedno ,jestli kuře bude z Polska nebo z tramtarie.

kuna

SAMSON – to je ta firma co si založil bývalí náměstek ŘSD a dělá vše od projektů, zemních prací a archeologického výzkumu, na který nemá licenci, proto jde s LABRYSem, který licenci má? Resp. po pár průserech, jako byl výzkum na zámku v Litomyšli jí vysoudil zpět (https://www.nssoud.cz/stazeni-dokumentu?filepath=SOUDNI_VYKON/2018/0078_1As__1800047_20181004100655_20181005114022_prevedeno.pdf).
Není nad to zůročit své znalosti a kontakty z předchozího zaměstnání.

Jindřich

Neorientuji se v tom, toto sdružení běžně dělá podobné zakázky a je seriózní? Není to tak, že by jen podstrelilo cenu a odbylo archeologický pru6? Nebo naopak univerzita přestřelila nad obvyklé ceny?

Priserak77

Ne je to tím, že univerzita ten průzkum potřebuje. Chtějí si na tom dělat kariéru.

Kodl

Mátl je prostě Most Valuable Player! Top!

Hájek

Nerika se tomu účelové dělení zakázky? Jsou za to slušné pokuty.

Honza

Neříká. Bylo to pořád otevřené řízení a nikoli účelové dělení, aby to spadlo pod limit a nemuselo to být vypsané veřejně.

Hájek

Bylo , aby to mohlo být soutezeno v tomto režimu, musí být zakázka do určité finanční výše. Což nebyla, tedy byla rozdělena do tří zakázek, které tuto výšku neprevysuji. Kdyby to tak nebylo nebyla by důvod rozdělovat zakázku na 3. Jedná se tedy o ukázkový případ dělení zakázky aby nemuselo být postupovano dle ZZVZ( zákon o zadávání veřejných zakázek).

Gawain

Dynamický nákupní systém je jedním z druhů řízení dle ZZVZ. Čili vyhlášením tří soutěží dle DNS nemůžete obcházet zákon.

Padre

Proboha radši do toho už nešťourejte, ať se nenajde nějaký Jouda, který do toho zase hodí vidle..

Hans N.

Tedy jinými slovy Univerzita HK byla původně sakra drahá! Teď musela pořádně slevit, aby si lízla. To bylo pohádek o výzkumu, odbornosti atd. Zatímco za první zakázku (dnešní tři úseky) chtěla 414 mega, teď bude mít za dva úseky 143 mega. Brutální propad.

Konkurenční a původně vítězný Samson mohl mít (za tři úseky) 283 mega, teď bere 114,5 mega za jeden. Pořád slušný, minimálně v přepočtu na úseky.
Každopádně vítěz je ŘSD. Radku díky.

Viktorín

Je ovšem otázkou, o kolik stovek milionů nebo miliard takhle akademici podojili státní rozpočet, než přišla komerční konkurence a ukázala skutečnou tržní cenu.

Tomáš Záruba

Skoro bych se vsadil, že ti “akademici” z toho viděli jen malou část… a většina zahučela v provozním rozpočtu školy.

Viktorín

Výše odměn za komerční projekty se na vysokých školách obvykle odvozuje od částky účtované objednateli. Když škola nastřelí přemrštěnou cenu a projde jí to, jsou odměny akademickým účastníkům taky výrazně vyšší.

vlachjan

V investičním rozpočtu školy, ne v provozním.

Martin V.

Stejně je s podivem kolik tohle stojí. Tak to y náklady nevidím. A vůbec ideálně tyhle průzkumy omezit jen na známých archeo lokalitách a ne aby s tím zdržovali po celé zemi. Stojí to miliardy a výsledek toho je nulový když odmyslim sem tam nějaké keramické střepy nebo hrob.

Swariner

Tedy jinými slovy, nevím o tom nic, ale vím, že to stojí moc a jak by se to mělo dělat. Bravo.

Jan K

Jojo, typické chování tady v naší krajině.. 🙁

FrenkyUL

Pán je zcela jistě vzdělanec….

Gwann

Vim prd ale mam jasno.

Jak vy, mysliteli, vite co kde bylo u Horic nekdy v neolitu? Mate snad doma nejakou mapu?

Tyhle plosne pruzkumy jsou naprosto zasadni pro archeology, maji pokryte velke uzemi a jeste to zaplati investor, sami za svoje na tohle prachy nenajdou a taky je tam nikdo nepusti.

Peter

Tolik zdržováni kvůli nejzbytečnějši činnosti při stavbě dálnice…

Panda

Že jste zřejmě naprostý ignorant co se týče historie ještě neznamená, že jsou archeologické průzkumy nejzbytečnější činností při stavbě dálnic.

Peter

Toto není nezbytná činnost pro stavbu dálnice a je nemyslitelné aby se stavba kvůli tomu zdržovala.

FrenkyUL

a ještě jeden …

FrenkyUL

Další vzdělanec…

kuna

Jako zemní práce a odstranení ornice? Hmmmm.
ŘSD vcelku rozumně souteží odstranění ornice a archeologický výzkum jako jednu zakázku, protože je zbytečné vozit hlínu sem a tam.

Dan

A vy si fakt myslíte, že se ta hlína nevozí sem a tam? tak to jste fakt velký naiva! Dokonce po silnici I. třídy s vrstvou 10 cm bláta a za tichého přehlížení PČR která kontroluje rychlost v následující vsi!!

Jarda

Tak třeba vykopou nějakýho vzacnyho dinosaura 😀

Nose Peak

Nebo strašidla ze Spessartu…

Padre

No jestli najdou kostru Žižky tak si na té dálnici zase pul roku nikdo nekopne.

FrenkyUL

Kostra se vyzvedne, situace se tam zdokumentuje a bude to trvat jako jindy.

Gwann

A jak takovou kostru Zizky poznate? Podle toho ze se katolikum z nej postavi vlasy hruzou?

Gawain

Teď ještě rychle odblokovat D11 Jaroměř – Trutnov.

MPE

Takze se dohodli a hezky si to rozdelili…Aspon ze RSD rozkouskovalo na tri casti, pokud by to bylo jen na dve, bylo by to prilis okate… :-). Ale co, i tak se celkove usetrilo, tak houby zle…

Jan

Dobře s nima vydrbali.

Ondřej Wagner

Hlavně že si Mlsna, ředitel UOHS, na Matlovi nesmlsne.

Zlubos

Hlavně by se měl pan Mlsna podivovat nad nízkou cenou od Univerzity Hradec Králové, kterou předtím sami napadli

Tom

Mátl opět potvrzuje šikovnost ředitele. Správa železnic jen kroutí hlavou a nechápe, jak může třeba u zabezpečení na železnici někdo ušetřit 😀

looking4bucho

Nepochybuji ze za cca 3 mesice dostane nabidku na ministra. Snad to odmitne.

Swariner

U východu z Burešova zadku bude tlačenice a pokud dotyčný udrží funkční aspoň jeden ganglion, nechá RM tam, kde je.

petrK

A to já doufám, že to vezme. Na MD je taky pořádně provětrat ty zaprděné kancly.

Pražák

Ono nebude za co. Prioritně se budou řešit peníze pro naše lidi, tedy pro Agrofert, koaliční hnědo-rudé partnery, aby drželi hubu a krok a co zbyde, tak pro lidi co tu svoloč volí, tedy důchodce. Nikdo z výše uvedených zase tak moc dalnice nepotřebuje.

Tom

Mátl je Bůh

Martin

Kloubouk dolu – pan Matl – tohle je ředitel – pěkně jste to udělal – ještě tu D 11

PetrN

Hlavně v režimu DNS (dynamický nákupní systém), který umožnil podpis smlouvy prakticky ihned po vyhodnocení výběrka. A to se nabídky podávaly teprve ve středu!!!

Jan T.

Taky si říkám že je to nějaké super rychlé. Jak se říká: kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody, u nás je bohužel příliš častý ten druhý přístup.

asfalter

Určitě proběhla nějaká jednání za zavřenými dveřmi. A zrovna u té archeologie mě to fakt neštve.

PetrN

Jsem si právě musel dohledat co je to ten DNS, protože jsem se nestačil divit té rychlosti 😀 DNS je plně elektronický způsob zadávání veřejných zakázek, který slouží především k nákupu běžně dostupných služeb, dodávek nebo prací. Zadavatel v něm: – Založí DNS (obdoba rámcové dohody, ale flexibilnější a otevřená). – Kvalifikuje dodavatele – kdo splní podmínky, je zařazen. – Vyhlašuje dílčí výběrová řízení jen mezi zařazenými účastníky DNS. Proč mohla být smlouva uzavřena den po podání nabídek? V DNS jsou dílčí zakázky zadávány rychleji než v běžném režimu. Platí odlišná pravidla, např.: – Není třeba dlouhých lhůt pro podání… Číst vice »

Jan

Chytrá hlava ten náš Radek 🙂

V. P.

Vlk se nažral a koza zůstala celá. Je vidět, že na ŘSD mají „Filipa“.

M K

Rovnou fištróna.

asfalter

Rozdělením na 3 úseky a práci „dvou“ subjektů, by se měli i urychlit práce, ne? Z článku čtu 4 měsíce na průzkum, takže stíhají termín začátku stavby, tedy 2026?