S převzetím neuspěli, s byznysem ano. Talgo chce zadat většinu výroby rychlovlaků pro FlixTrain Maďarům

Vizualizace jednotky Talgo 230 pro německý FlixTrain. Zdroj: TalgoVizualizace jednotky Talgo 230 pro německý FlixTrain. Zdroj: Talgo

Ve Španělsku bude vyrobeno jen prvních pět vlaků z objednávky.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

To chci vidět, jak Maďaři ze dne na den přepřáhnou na hliníkové skříně z extrudovaných profilů. Když to nikdy předtím nedělali.

Tomáš Fuk

Postaví se linka, zaškolí personál jako všude.

Argo

Nepřekvapilo by mě kdyby se do toho škoda zkusila vecpat. Nedávno mluvili o tom že chtějí vyrábět 200km/h+ a „seriózně přistoupit“ k eventuálnímu návrhu VRVek pro česko.

Kolejový doktor

Proč vlastně skončilo v německu spojení Flix a Leo?

Avlaky

Flix přecházel na jeden typ vozu, ten LE nemohl nabídnout

A mašinu si umí flixtrain půjčit sam

Kolejový doktor

Z doslechu jsem slyšel verzi, že LE zajistilo licenci a personál na vlaku a zbytek Flix?

Manus

No jo, holt když se politika plete do obchodu, výsledkem bude, že závody Talga ve Španělsku zavřou, vlaky vyrobí to odporné Maďarsko napojené na Rusko, které tak místo přvezetí firmystejně vydělá, Češi jim zjevně nevoněli a výsledkem je, že horký brambor zůstane nakonec Španělům i se skormírajícími závody a propuštěnými zaměstnanci! Ale zase si zachovají tu svoji hrdost, nevím co na to ale ti zaměstnanci z Talga co přijdou o práci a půjdou na podporu. Asi se to Španělsku vyplatilo 😉

Kubrt

Španělské závody Talga mají práce dost.

mgr.pavel

A poslední odstavec článku jste také nečetl.

„Ty (španělské závody) však v současnosti nestíhají vyrábět a prodlužují dodací lhůty pro svého hlavního klienta, německého dopravce Deutsche Bahn (DB).“

Náhodný Kolemjdoucí

Kdyby je propustil maďarský majitel, tak by na tom byli Španělé nějak lépe?

SYN

To vypadá na „typický český scénář“??

Martin

Tak technologii ted mohou rusove zkopcit…

Martin

Vlastne ted pobalti i finsko nemusi prerozchodovavat trate, rusove muzou pouzit casem technologii talga..

JanM

V Rusku už jezdí něco jako ICE. Kde to vzali není známo

marek hudec

koupili si to – resp nechali vyrobit v Nemecku 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sapsan

Movia

Siemens jim to tam poctive dorucil?
Stejne jako Lastočky na moskveskym okruhu jsou tzv. Siemens Desiro RUS

Kubrt

Talgo jim je poctivě doručilo 😉
Siemens jim dodal lastočky a sapsany a know how pro nákladní lokomotivy porodukované v joint ventur Uralskie lokomotivy.

Movia

Tak predpokladam, ze autor komentare, na ktery jsem odpovidal, myslel tim “neco jako ICE” Velaro RUS 😉

O Talgach Striž nepadla rec.

Kubrt

Já to pochopil, že je řeč o těch talgàch, když je řeč o Talgu 🙂

Kubrt

Článek o Talgu, sorry.

automatic

tak i další jednotky na “moskevském okruhu” jsou vlastně Desiro jen už ale okopírované a prý se španělským designem.. mě spíš zaujalo to, že odprodej Talga Magyar vagonu by byl ohrožení národní bezpečnosti ale předat jim zdarma kompletní výrobu včetně dokumentace je úplně v pořádku i když ten důvod ohrožení národní bezpečnosti byl právě v tom aby se Rusové nedostali k technologiím které jim nakonec zdarma předají.. fraška

vlachjan

Že by to koupili od Siemensu jako všichni ostatní zákazníci, kteří jednotky Velaro provozují?

tarten

„Ruský“ vysokorychlostní Sapsan = Siemens Velaro RUS (verze ICE 3). Je to veřejná znalost, i když Rusové to asi moc nepropagují…

vlachjan

Ale zajmalo by mě, jak to mají nyní se servisem a náhradními díly.

vlachjan

Rusové mohli tu techologii asi v klidu okopírovat už když si Talgo otevřelo Joint-venture na montáž jednotek v Kazachstánu…

Addams

V období 2010 – 2022 jazdili aj vlaky Sm3-S220 (aka Pendolino) Helsinki – Petrohrad, takže mali Rusi prístup aj naklápacej technológii ALSTOMu.

Sch

Je to zvláštní situace, a zajímalo by mě, co za tím přesně je. Podnik, který nestíhá vyrábět a je na prodej, by měl jít na dračku, ale on ho vlastně nikdo nechtěl. Vidělají na těch zakázkach vůbec něco?

Martin

To ne, chteli ho cesi, madari, polaci… ale spanele tlacili nejvice madary a ted jim davaji alespon vyrobu…

marek hudec

spanele tlacili madarsko prave proto, aby se vyhnuli EUnijni buzeracni radoby antikartelove legislative, kdy by pripadny velky zajemce mohl mit problemy s urady kvuli monopolinimu postaveni na trhu………akorat jim to toho byly z bezpecnostnich kruhu vhozeny politicke vidle

Jaaa

Tam bude nějaké zájmové propojení, protože to není jen tak.

Náhodný Kolemjdoucí

Problém by mohlo být, že Talgo má v některých segmentech poměrně zajímavý tržní podíl, takže velké firmy by už v případě jeho koupě měly problém s úřady pro ochranu hospodářské soutěže. Menší hráči byli buď problematičtí (Maďaři) nebo nedali dost výhodnou nabídku (Češi).
Další věc je, jestli to nestíhání je známka vysoké poptávky nebo problémů ve výrobě.

Ddd

A další, že hodně kontraktů ještě nemusí znamenat, že jsou ziskové.