S převzetím neuspěli, s byznysem ano. Talgo chce zadat většinu výroby rychlovlaků pro FlixTrain Maďarům
Vizualizace jednotky Talgo 230 pro německý FlixTrain. Zdroj: Talgo

Ve Španělsku bude vyrobeno jen prvních pět vlaků z objednávky.
To chci vidět, jak Maďaři ze dne na den přepřáhnou na hliníkové skříně z extrudovaných profilů. Když to nikdy předtím nedělali.
Postaví se linka, zaškolí personál jako všude.
Nepřekvapilo by mě kdyby se do toho škoda zkusila vecpat. Nedávno mluvili o tom že chtějí vyrábět 200km/h+ a „seriózně přistoupit“ k eventuálnímu návrhu VRVek pro česko.
Proč vlastně skončilo v německu spojení Flix a Leo?
Flix přecházel na jeden typ vozu, ten LE nemohl nabídnout
A mašinu si umí flixtrain půjčit sam
Z doslechu jsem slyšel verzi, že LE zajistilo licenci a personál na vlaku a zbytek Flix?
No jo, holt když se politika plete do obchodu, výsledkem bude, že závody Talga ve Španělsku zavřou, vlaky vyrobí to odporné Maďarsko napojené na Rusko, které tak místo přvezetí firmystejně vydělá, Češi jim zjevně nevoněli a výsledkem je, že horký brambor zůstane nakonec Španělům i se skormírajícími závody a propuštěnými zaměstnanci! Ale zase si zachovají tu svoji hrdost, nevím co na to ale ti zaměstnanci z Talga co přijdou o práci a půjdou na podporu. Asi se to Španělsku vyplatilo 😉
Španělské závody Talga mají práce dost.
A poslední odstavec článku jste také nečetl.
„Ty (španělské závody) však v současnosti nestíhají vyrábět a prodlužují dodací lhůty pro svého hlavního klienta, německého dopravce Deutsche Bahn (DB).“
Kdyby je propustil maďarský majitel, tak by na tom byli Španělé nějak lépe?
To vypadá na „typický český scénář“??
Tak technologii ted mohou rusove zkopcit…
Vlastne ted pobalti i finsko nemusi prerozchodovavat trate, rusove muzou pouzit casem technologii talga..
V Rusku už jezdí něco jako ICE. Kde to vzali není známo
koupili si to – resp nechali vyrobit v Nemecku 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sapsan
Siemens jim to tam poctive dorucil?
Stejne jako Lastočky na moskveskym okruhu jsou tzv. Siemens Desiro RUS
Talgo jim je poctivě doručilo 😉
Siemens jim dodal lastočky a sapsany a know how pro nákladní lokomotivy porodukované v joint ventur Uralskie lokomotivy.
Tak predpokladam, ze autor komentare, na ktery jsem odpovidal, myslel tim “neco jako ICE” Velaro RUS 😉
O Talgach Striž nepadla rec.
Já to pochopil, že je řeč o těch talgàch, když je řeč o Talgu 🙂
Článek o Talgu, sorry.
tak i další jednotky na “moskevském okruhu” jsou vlastně Desiro jen už ale okopírované a prý se španělským designem.. mě spíš zaujalo to, že odprodej Talga Magyar vagonu by byl ohrožení národní bezpečnosti ale předat jim zdarma kompletní výrobu včetně dokumentace je úplně v pořádku i když ten důvod ohrožení národní bezpečnosti byl právě v tom aby se Rusové nedostali k technologiím které jim nakonec zdarma předají.. fraška
Že by to koupili od Siemensu jako všichni ostatní zákazníci, kteří jednotky Velaro provozují?
„Ruský“ vysokorychlostní Sapsan = Siemens Velaro RUS (verze ICE 3). Je to veřejná znalost, i když Rusové to asi moc nepropagují…
Ale zajmalo by mě, jak to mají nyní se servisem a náhradními díly.
Rusové mohli tu techologii asi v klidu okopírovat už když si Talgo otevřelo Joint-venture na montáž jednotek v Kazachstánu…
V období 2010 – 2022 jazdili aj vlaky Sm3-S220 (aka Pendolino) Helsinki – Petrohrad, takže mali Rusi prístup aj naklápacej technológii ALSTOMu.
Je to zvláštní situace, a zajímalo by mě, co za tím přesně je. Podnik, který nestíhá vyrábět a je na prodej, by měl jít na dračku, ale on ho vlastně nikdo nechtěl. Vidělají na těch zakázkach vůbec něco?
To ne, chteli ho cesi, madari, polaci… ale spanele tlacili nejvice madary a ted jim davaji alespon vyrobu…
spanele tlacili madarsko prave proto, aby se vyhnuli EUnijni buzeracni radoby antikartelove legislative, kdy by pripadny velky zajemce mohl mit problemy s urady kvuli monopolinimu postaveni na trhu………akorat jim to toho byly z bezpecnostnich kruhu vhozeny politicke vidle
Tam bude nějaké zájmové propojení, protože to není jen tak.
Problém by mohlo být, že Talgo má v některých segmentech poměrně zajímavý tržní podíl, takže velké firmy by už v případě jeho koupě měly problém s úřady pro ochranu hospodářské soutěže. Menší hráči byli buď problematičtí (Maďaři) nebo nedali dost výhodnou nabídku (Češi).
Další věc je, jestli to nestíhání je známka vysoké poptávky nebo problémů ve výrobě.
A další, že hodně kontraktů ještě nemusí znamenat, že jsou ziskové.