S předvánočním náporem pomáhal České poště i nový multimodální hub v Mošnově
V příštím roce budou mít pracovníci areálu k dispozici nový třídicí stroj, který zvládne zpracovat až 300 tisíc balíků za den. Ostravský areál se pak má stát přepravním uzlem pro zásilky z Asie.
Se zpracováním tradičně velkého množství zásilek během předvánočního období pomohl letos České poště už i nový multimodální hub v Mošnově. Ten je největší investicí v její moderní historii. Odebírá část zátěže z Olomouce, Ostravy, Brna i jiných měst v rámci celé České republiky.
Za poslední dva týdny je denní průměr podaných zásilek v pracovních dnech v Mošnově 47 192 a v celé republice 341 035 kusů zásilek. Areál svůj rekordní počet zpracovaných zásilek zaznamenal 19. 12. 2022. Konkrétně se jednalo o 71 242 balíků.
Správný chod logistické haly zajišťuje asi stovka zaměstanců. V příštím roce by jich mělo být o 350 víc. Pracovníci budou mít k dispozici i nový třídicí stroj, který zvládne zpracovat až 300 tisíc balíků za den. Smlouva na jeho nákup byla podepsána 16. 12. 2022. Aktuálně se v hale vedle vnitrostátních zásilek zpracovávají například zásilky Aliexpressu pro celou Českou republiku. V příštím roce v areálu zahájí provoz mezinárodní pošta.
„Hlavním přínosem moderního třídicího stroje bude zvýšení kapacity zpracování a rychlosti odbavení zásilek. Dojde tak k optimalizaci logistické sítě v rámci celé severní Moravy a zvýší se možnost expanze na zahraniční trhy,“ říká Pavol Ježík, vedoucí logistického centra Mošnov a dodává: „Díky jeho parametrům budeme v příštím roce skvěle připraveni na akvizici nových zákazníků. Instalaci očekáváme v druhé polovině roku.“
Uzel pro zásilky z Asie
Nový logistický hub se nachází na ploše bezmála 30 tisíc m² a je napojen nejen na silniční, leteckou a vlakovou síť, ale i první kontejnerový terminál v dějinách České pošty. V budoucnu se navíc Česká pošta pravděpodobně více zapojí do využívání letecké dopravy, umístění u ostravského letiště a jeho vysoké ambice v nákladní dopravě by pro ni mohly být výhodou. „Díky naší unikátní logistické síti plánujeme fungovat jako přepravní uzel pro mezinárodní zásilky zejména z Asie, které pak budeme dál rozvážet kamiony či vlakem po celé Evropě,“ přidává Tomáš Kubina, manažer regionální logistiky.
Současná kapacita logistické haly je naplněna z 60–65 %. Nový třídicí stroj zabere zhruba 8 000 m². Po jeho instalaci a očekávanému nárůstu mezinárodních zásilek bude kapacita plně využitá.