S Prahou jsme jednali, ale prioritou zůstává Varšava. LOT reaguje na spekulace o možné základně na Ruzyni
Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Zdroj: Letiště Praha

Praha by byla pro LOT ještě horší varianta než neúspěšná Budapešť, ozývá se z polských médií.
Slibuje se, že každou chvíli se začne stavět druhé varšavské letiště, CPK aneb Solidarity Hub.
Vtipný, šéf pražského letiště dělá svaly, že by Lot mohl být u nich, když nemá místo, načež Poláci po svém vrátí úder tím, že začnou mluvit o koupi Smartwings.
Docela mě překvapilo, těch 20% sedačkové kapacity z Prahy u Smartwings. Jsem měl za to, že je to víc.
Třeba jen Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels, Eurowings) tvoří v Praze víc než 10% cestujících, na sedačkovou kapacitu to bude asi víc.
abych byl přesný: jsou to otevřené domněnky nějakého redaktora polského webu
Pardon, ale dálkové letadla v Praze bázována ? A kam to chtějí dat ? Už tak přes den v některých exponovaných časech je to na hraně a nedej bože, aby někdo byl zpožděný nebo dostal technickou závadu… A do toho tady byli další bázována letadla.
A od Května to bude za hranou totálně. Navíc ani není dostatečný počet lidi od letiště na řízení autobusů, takže ani do těch „polí“ to nejde dávat v takovém množství, aby byly velké stojánky volné.
PRG je fakt docela k smíchu… LOT to celkem dobře definoval. To letiště slouží jen Čechám, Moravě vůbec a Slezsku tím tuplem. Já ani nevím, kdy jsem naposledy využil toto letiště ke svým cestám, a to se nepovažuju za nějakého příležitostného cestujícího, ale za pravidelného, létajícím za byznysem a do práce.
Nyní je v pozici, kdy dominují p2p linky, přestupy nejsou, východ nemá linku do PRG, takže asi tak. To letiště to bude mít velmi těžké v budoucnu… Začarovaný kruh…
V článku není ani slovo o tom, že by pražské letiště sloužilo jen Čechám, a proto tam LOT nechce. Naopak tam je, že dálkové linky má, na rozdíl od Budapešti. Což je podstatný důvod, proč se tam LOT nežene.
Pro vás je tedy možná k smíchu, ale to s LOTem a tímto článkem nemá nic společného.
Asi proto, že tam lot nevidí dostatečný byznys, proto tam nechce jít, že v podstatě neslouží celé ČR, a za tím si stojím. Není navíc důvod jet do prg, když je za rohem KTW, KRK, VIE.. Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je.
Líbí se mi, jak se prg chvástá, že jedná… Ale jedna věc je mít letiště, druhá je ochota pax ho užívat…
V KRK bude expandovat to jako jo, ale proč by měl jít do KTW (víceméně jen dovolenkové lety) a VIE (vysoká konkurence Lufthansa group a Ryanairu)?
Znamená to tedy, že každoroční rostoucí počet cestujících (dlouhodobě, kromě covidu) je vyjádřením nezájmu ze strany cestujících?
Citím z vás nějakou frustraci, ale nechápu proč a o co vám jde. Cestující z a do Prahy letiště v Praze používají. A s tím, že Brňáci to mají blíž do Vídně a Ostraváci do Katovic i Krakova Praha nic nezmůže.
Proč by to mělo mít těžké? Jakože evropští turisté létající do Prahy přímýmy lety začnou létat do Mnichova nebo Varšavy?
Těžké v rámci rozvoje a zvyšování počtu pax..
https://www.prg.aero/letiste-praha-vloni-odbavilo-164-milionu-cestujicich-zaznamenalo-mezirocni-narust-o-18-procent
Jak přesně to Lot definoval? Citace? Dopředu si uděláte názor a pak podle něj čtete tak, aby vám to vyhovovalo? Čtete na maličké obrazovce mobilu? Konfirmační zkreslení
Lidem se víc vyplatí jet do Mnichova Vídně nebo do Krakowa protože i cesta tam bude stát míň než letenka z Ruzyně
No todle uz je zde nekolikrat vyvraceny mytus….Kolikrat vychazi letenky z Prahy levneji nez z okolnich letist. Samozrejme a logicky ne vzdy a ne bezpodminecne…
Prečo im Budapešť nevyšla je ze bázu zakladali na zaklade politickej objednávky. Druhá vec wizz a ryr maju bázu v Budapešti. V tomto svetle Praha jé oveľa vhodnejsia.
A taky celková nezajímavost Maďarska pro lety z USA/nepotřebnost Maďarů létat do USA a u Asie v poslední době dost dravá konkurence čínských dopravců.
Ze stejného pohledu jako v Budě je wizz a ryr tak v Praze už je Smart
V PRG Smartwings, Ryanair a Eurowings
U LOT se ma jednat o dalkova a středotraťová letadla. Tem wizz a ryr moc nekonkuruje. Oproti dalkovym linkam do Ameriky a Asie, ktere v Praze uz jsou a dalsi prostor pro LOT je díky tomu minimální.
Ale konkuruju , prave feedove linky pre hub v Budapesti by museli konkurovat RYR a Wizz. Tomu sa nevyhnete. V pripade Prahy je to podobne ale tu je chytak. Ekonomika Madarska je na hlinenych nohohach oproti tej Ceskej.Praha si udrzala Deltu, Budapest nie.
Budapešti do toho hodil vidly COVID, tá báza na sieťovom princípe fungovala extrémne krátko. Po pandémii tam už zostali len diaľkovky a tie sa samozrejme point to point bez prípojov veľmi kvalitne neužíva. Ale napr. ten ICN prežil dokopy okolo 5 rokov, až takmer dodnes.
Ak chce LOT expandovať, musí to byť mimo WAW. Ja by som skôr čakal geograficky vzdialenejšie huby, ale výhoda je že Praha má kapacitu a dieru na trhu.
Takze to LOT potvrzuje, že se jedná. Super! Zbytek je spekulace polských nebo našich novinářů.
Nevím jak vy, ale já čtu o jednání v minulém času… 🤔
Hovoří. Plus proběhly. To jsou neurčité fráze. Tzn. můžou probíhat dál, můžou proběhnout další.
V byznyse je normální, že strany probíhající jednání nekomentují či tají. Takže se vyjadřují v obecných frázích a že něco bude se veřejnost dozví krátce před podpisem nebo po něm.
Na zavážení opilců z celého světa na Staromák Praha opravdu nepotřebuje LOT.
Ředitel letiště ,v odborných kruzích též známý jako Jirka „tlučhuba“ Pos. Tohle je fakt tragéd n-tou.
Jojo, taky dle mě by už bylo lepší, kdyby tam zůstal tenkrát Řehoř.
Hlavně za Řehoře jsme byli západ a šly i ty linky z US. teď nás táhnou zase na východ, navíc i ta výše zmiňovaná BUD už tam má lepší vztahy když jsme u číny…
Tak Jiří Pos má dlouhou historii v letectví a řadě věcí i rozumí, ale neumí řídit letiště jako celek. Navíc praxe u dopravce je jiný vesmír než co je potřeba znát a dělat na letišti, častokrát je to druhá strana barikády. No a pokud si tam nechává elektrikáře Krause a ještě mu navíc snad i věří, tak to bude pro něj brzo konečná.
Prahu spíš převezme Austrian Airlines, teda to tak vypadá dle mapky pod jedním článkem zde 😀 Takže nové hlavní město bude Vídeň a Alpy opět budou i naše hory ( ceny nejspíš zůstanou v EUR) . Jen na moře to nevypadá (aspoň zatím).
Kéž by a to mluvím o všem, co jste napsal.
…no a my z Brna bychom aspoň měla na nejbližší funkční letiště aspoň dálnici… 🙂
Aktuálně máte jednou dálnici právě jen a pouze na letiště Ruzyně. S přimhouřením očí i na Mošnov (to se ještě letos zlepší), ale na Schwechat tedy jedině přes Bratislavu, bez jakéhokoliv výhledu na zlepšení.
Pokud hodlate do 2 let zemrit tak uz se zahajeni vystavby D52 obchvat Mikulova v 2026 nedozijete, pravda…
Dle mapky o vlaku ze Švédska? Aha. Aerolinky převezmou skrz letiště celý stát pod jiný stát. Aha.
To bude asi nejrozumnější řešení..:-)