S Prahou jsme jednali, ale prioritou zůstává Varšava. LOT reaguje na spekulace o možné základně na Ruzyni

Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Zdroj: Letiště PrahaBoeing 787 Dreamliner letecké společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Zdroj: Letiště Praha

Praha by byla pro LOT ještě horší varianta než neúspěšná Budapešť, ozývá se z polských médií.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sáček

Slibuje se, že každou chvíli se začne stavět druhé varšavské letiště, CPK aneb Solidarity Hub.

Sáček

Vtipný, šéf pražského letiště dělá svaly, že by Lot mohl být u nich, když nemá místo, načež Poláci po svém vrátí úder tím, že začnou mluvit o koupi Smartwings.

jakub

Docela mě překvapilo, těch 20% sedačkové kapacity z Prahy u Smartwings. Jsem měl za to, že je to víc.

Dominic

Třeba jen Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels, Eurowings) tvoří v Praze víc než 10% cestujících, na sedačkovou kapacitu to bude asi víc.

Sáček

abych byl přesný: jsou to otevřené domněnky nějakého redaktora polského webu

Roiman4

Pardon, ale dálkové letadla v Praze bázována ? A kam to chtějí dat ? Už tak přes den v některých exponovaných časech je to na hraně a nedej bože, aby někdo byl zpožděný nebo dostal technickou závadu… A do toho tady byli další bázována letadla.
A od Května to bude za hranou totálně. Navíc ani není dostatečný počet lidi od letiště na řízení autobusů, takže ani do těch „polí“ to nejde dávat v takovém množství, aby byly velké stojánky volné.

Apex

Tak letadla by měla být ve vzduchu, což platí pro bázovaná taktéž. Navíc, letadla pro long haul jsou mimo bázi v průměru 15-20 hod. denně. Takže, když bude na zemi, tak bude na Jihu na údržbě, ale určitě ne na Severu na apronu…

lvy

Tak nějak asi píšete o jiném letišti, co jsem kdy v Praze viděl, tak je to pořád poloprázdné.

Dominic

V zimě ano, ale v létě je již na hranici kapacity

Rdx

PRG je fakt docela k smíchu… LOT to celkem dobře definoval. To letiště slouží jen Čechám, Moravě vůbec a Slezsku tím tuplem. Já ani nevím, kdy jsem naposledy využil toto letiště ke svým cestám, a to se nepovažuju za nějakého příležitostného cestujícího, ale za pravidelného, létajícím za byznysem a do práce.

Nyní je v pozici, kdy dominují p2p linky, přestupy nejsou, východ nemá linku do PRG, takže asi tak. To letiště to bude mít velmi těžké v budoucnu… Začarovaný kruh…

vrms

V článku není ani slovo o tom, že by pražské letiště sloužilo jen Čechám, a proto tam LOT nechce. Naopak tam je, že dálkové linky má, na rozdíl od Budapešti. Což je podstatný důvod, proč se tam LOT nežene.
Pro vás je tedy možná k smíchu, ale to s LOTem a tímto článkem nemá nic společného.

Rdx

Asi proto, že tam lot nevidí dostatečný byznys, proto tam nechce jít, že v podstatě neslouží celé ČR, a za tím si stojím. Není navíc důvod jet do prg, když je za rohem KTW, KRK, VIE.. Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je.

Líbí se mi, jak se prg chvástá, že jedná… Ale jedna věc je mít letiště, druhá je ochota pax ho užívat…

Dominic

V KRK bude expandovat to jako jo, ale proč by měl jít do KTW (víceméně jen dovolenkové lety) a VIE (vysoká konkurence Lufthansa group a Ryanairu)?

mlokXCM

Znamená to tedy, že každoroční rostoucí počet cestujících (dlouhodobě, kromě covidu) je vyjádřením nezájmu ze strany cestujících?

Eman

Citím z vás nějakou frustraci, ale nechápu proč a o co vám jde. Cestující z a do Prahy letiště v Praze používají. A s tím, že Brňáci to mají blíž do Vídně a Ostraváci do Katovic i Krakova Praha nic nezmůže.

Eman

Proč by to mělo mít těžké? Jakože evropští turisté létající do Prahy přímýmy lety začnou létat do Mnichova nebo Varšavy?

Rdx

Těžké v rámci rozvoje a zvyšování počtu pax..

Sáček

Jak přesně to Lot definoval? Citace? Dopředu si uděláte názor a pak podle něj čtete tak, aby vám to vyhovovalo? Čtete na maličké obrazovce mobilu? Konfirmační zkreslení

Někdo

Lidem se víc vyplatí jet do Mnichova Vídně nebo do Krakowa protože i cesta tam bude stát míň než letenka z Ruzyně

Jarda

No todle uz je zde nekolikrat vyvraceny mytus….Kolikrat vychazi letenky z Prahy levneji nez z okolnich letist. Samozrejme a logicky ne vzdy a ne bezpodminecne…

Igelkott

Přesně tak, „dálky“ létám s rodinou za své, takže vybíráme místo odletu podle ceny a atraktivity (délky přestupů apod.). Krátké lety létáme vždy z Prahy. Manželka létá služebně, takže také vždy z Prahy. Tvrzení „Někdo“ je velmi nepřesné.

Tomáš

Když lidi nechápou, že čas jsou peníze….

Tomáš

Když nepoužíváte pro časté lety české letiště, tak jste vlastizrádce. To bych si já nikdy nedovolil, a to jsem byl pár let ubytován na jižní moravě. Vždy jsme všichni od Brna jezdili ráno do Prahy na naše letiště.

Jarda

Musím říct, že něco na tom bude. Odletem ze zahraničních letišť podporujete „cizí ekonomiku“. Určitě by bylo lepší, kdyby více lidí preferovalo odlety z českých letišť ( určitě by to pomohlo i regionům )

lvy

Když ono to má pár problémů. Občas je zahraniční letiště levnější v řádu desítek tisíc Kč případně z Prahy vůbec daná společnost neoperuje.

jakub

U mě se z občas stalo vždy. Už lety do/z Prahy ani pravidelně nevyhledávám. Výjimečně, když to zkusím, tak se mi potvrdí, co už vím.

jakub

Škoda, že si tohle neřeknou i v českých Smartwings a nenasadí ceny odpovídající českým mzdám aby Češi a Češky nemuseli za levnými lety do zahraničí. Jediné kde tohle funguje, tak je linka do Dubaje, kde jsou SW z těch tří společností jednoznačně nejlevnější. Kde nemají konkurenci, tam se snaží napakovat, co to jde.

Zdeněk

Nejlevnější ano, ale ta otresna sardinkarna na 6h let…to si radši priplatim s Emirates….

Otik

Prečo im Budapešť nevyšla je ze bázu zakladali na zaklade politickej objednávky. Druhá vec wizz a ryr maju bázu v Budapešti. V tomto svetle Praha jé oveľa vhodnejsia.

Dominic

A taky celková nezajímavost Maďarska pro lety z USA/nepotřebnost Maďarů létat do USA a u Asie v poslední době dost dravá konkurence čínských dopravců.

Sáček

Ze stejného pohledu jako v Budě je wizz a ryr tak v Praze už je Smart

Dominic

V PRG Smartwings, Ryanair a Eurowings

Tom Matto

U LOT se ma jednat o dalkova a středotraťová letadla. Tem wizz a ryr moc nekonkuruje. Oproti dalkovym linkam do Ameriky a Asie, ktere v Praze uz jsou a dalsi prostor pro LOT je díky tomu minimální.

odik

Ale konkuruju , prave feedove linky pre hub v Budapesti by museli konkurovat RYR a Wizz. Tomu sa nevyhnete. V pripade Prahy je to podobne ale tu je chytak. Ekonomika Madarska je na hlinenych nohohach oproti tej Ceskej.Praha si udrzala Deltu, Budapest nie.

Tom Matto

feedove lety v drtive vetsine pripadu resi bud sam provozovatel dalkovych letu nebo codeshare se spolupracujici aerolinkou a to rozhodne neni ani wizz ani ryr. Lidi co si kombinuji pripoj s nizkonakladovkou je porad relativne malo.

Anonym

Predpokladam, ze predrecnik to myslel tak, ze cast pasazeru na feedovych letech je p2p, kde pak muze hrat roli i ta nizkonakladova konkurence.

Tom Matto

Podle uvahy v clanku meli byt v Praze dalkova a stredotratova letadla LOTu, takze feedovani je tak nejak bokem a nebylo (minimalne hlavni) uvahou LoTu.

Samo

Budapešti do toho hodil vidly COVID, tá báza na sieťovom princípe fungovala extrémne krátko. Po pandémii tam už zostali len diaľkovky a tie sa samozrejme point to point bez prípojov veľmi kvalitne neužíva. Ale napr. ten ICN prežil dokopy okolo 5 rokov, až takmer dodnes.

Ak chce LOT expandovať, musí to byť mimo WAW. Ja by som skôr čakal geograficky vzdialenejšie huby, ale výhoda je že Praha má kapacitu a dieru na trhu.

Petr

Takze to LOT potvrzuje, že se jedná. Super! Zbytek je spekulace polských nebo našich novinářů.

Dominik

Nevím jak vy, ale já čtu o jednání v minulém času… 🤔

Sáček

Hovoří. Plus proběhly. To jsou neurčité fráze. Tzn. můžou probíhat dál, můžou proběhnout další.

Sáček

V byznyse je normální, že strany probíhající jednání nekomentují či tají. Takže se vyjadřují v obecných frázích a že něco bude se veřejnost dozví krátce před podpisem nebo po něm.

Ondřej

Na zavážení opilců z celého světa na Staromák Praha opravdu nepotřebuje LOT.

jakub

Ředitel letiště ,v odborných kruzích též známý jako Jirka „tlučhuba“ Pos. Tohle je fakt tragéd n-tou.

Jarda

Jojo, taky dle mě by už bylo lepší, kdyby tam zůstal tenkrát Řehoř.

Dominik

Hlavně za Řehoře jsme byli západ a šly i ty linky z US. teď nás táhnou zase na východ, navíc i ta výše zmiňovaná BUD už tam má lepší vztahy když jsme u číny…

Pavel Dvořák

Tak Jiří Pos má dlouhou historii v letectví a řadě věcí i rozumí, ale neumí řídit letiště jako celek. Navíc praxe u dopravce je jiný vesmír než co je potřeba znát a dělat na letišti, častokrát je to druhá strana barikády. No a pokud si tam nechává elektrikáře Krause a ještě mu navíc snad i věří, tak to bude pro něj brzo konečná.

Apex

Zkušenosti z obou stran „barikád“, resp. znalost fungování leteckého dopravce před příchodem na letiště či naopak jsou dle mého výhodou, takže zrovna to bych mu nevyčítal…a pokud jde o to zbavit se člena představenstva, tak toho jmenuje valná hromada, takže není úplně jednoduché se ho případně zbavit, i kdyby snad chtěl.

libor

Prahu spíš převezme Austrian Airlines, teda to tak vypadá dle mapky pod jedním článkem zde 😀 Takže nové hlavní město bude Vídeň a Alpy opět budou i naše hory ( ceny nejspíš zůstanou v EUR) . Jen na moře to nevypadá (aspoň zatím).

Jirka

Kéž by a to mluvím o všem, co jste napsal.

marty-t

…no a my z Brna bychom aspoň měla na nejbližší funkční letiště aspoň dálnici… 🙂

Martin Hanzal

Aktuálně máte jednou dálnici právě jen a pouze na letiště Ruzyně. S přimhouřením očí i na Mošnov (to se ještě letos zlepší), ale na Schwechat tedy jedině přes Bratislavu, bez jakéhokoliv výhledu na zlepšení.

Dálnice

Pokud hodlate do 2 let zemrit tak uz se zahajeni vystavby D52 obchvat Mikulova v 2026 nedozijete, pravda…

Sáček

Dle mapky o vlaku ze Švédska? Aha. Aerolinky převezmou skrz letiště celý stát pod jiný stát. Aha.

Padre

To bude asi nejrozumnější řešení..:-)