S Petrovským na cestách: Rychlovlakem Italo do Říma a na lůžku do Benátek
Jednotka Italo NTV. Autor: Zdopravy.cz/Aleš Petrovský
Po vybalení jsem zjistil, že je potah na polštář flekatý. Nejslabším místem vlaku byly asi toalety.
Tedy prospat průjezd Toskánskem od severu k jihu, to nepochopím 🙂
Nicméně někomu se může hodit informace, že kolem velkých nádraží v Itálii jsou samoobslužné úschovny. U Roma Terminy je to hned přes ulici, jsou i v Bologni nebo Florencii. Skříňka se zamluví online a platí se buď online, nebo na místě v automatu.
Aha, díky za tip 🙂
Predevsim v Italii dost buji system soukromych uschov (LuggageHero, Stasher, …) v ruznych kramcich ve mestech a u nadrazi, ktery si clovek najde a rezervuje online.
Modré světlo je šílenost. Nemělo by se obecně používat jako noční, protože člověka spíše nabudí.
Měl jsem stejný názor. Uf.
Pro spánek leda červená
Na spaní mimo domov u sebe vždycky vozím tu masku na oči, co se dává např. v letadlech. Vřele doporučuji!
Mohl bych se slušně zeptat, zda Italo akceptuje jízdenky typu Interrail ???
Co jsme tam byli na Interrail před 2 lety tak je u zajíce (znak Italotreno) podle dostupných informací neakceptovali, stejně tak ve Francii u Ouigo.
Super, italské jednotky (ať už Frecciarossy nebo AGV) jsou za mě to nejlepší v Evropě, akorát nechápu, proč mají Italové tak rádi 1 kolej mezi 2 nástupišti, mně to přijde jako mrhání místem. Díky za článek.
To druhé, úzké, je servisní.
Na hlavním nádraží v Praze přece taky tohle servisní nástupiště bývalo (od té doby se hlavák několikrát přestavěl). Italové ho prostě ještě nezrušili. A myslím, že jsem něco podobného viděl v Budapešti.
Nově se něco takového plánuje na Masaryčce pro nástupiště letištní linky S5/S55.
Pro výměnu cestujících to není špatné, protože správnou sekvencí otevření dveří (nejdřív jedna strana, pak druhá), lze docílit výstup na jednu stranu a nástup z té opačné. Proto je to populární v některých systémech metra.
Tady je ale účel samozřejmě jiný.
Těch jednorázových zbytečností… Kdyby to aspoň nabízeli jen na požádání. No klidně prodávali.
Díky za reportáž, prozradíte, kolik stála ta jízdenka na noční vlak? Moc lákavě to nezní, zlaté JLV….
V posledním díle bude kompletní přehled 🙂