S Petrovským na cestách: Rychlovlakem Italo do Říma a na lůžku do Benátek

Jednotka Italo NTV. Autor: Zdopravy.cz/Aleš PetrovskýJednotka Italo NTV. Autor: Zdopravy.cz/Aleš Petrovský

Po vybalení jsem zjistil, že je potah na polštář flekatý. Nejslabším místem vlaku byly asi toalety.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pedro72

Tedy prospat průjezd Toskánskem od severu k jihu, to nepochopím 🙂
Nicméně někomu se může hodit informace, že kolem velkých nádraží v Itálii jsou samoobslužné úschovny. U Roma Terminy je to hned přes ulici, jsou i v Bologni nebo Florencii. Skříňka se zamluví online a platí se buď online, nebo na místě v automatu.

Aleš Petrovský

Aha, díky za tip 🙂

HonzaH

Predevsim v Italii dost buji system soukromych uschov (LuggageHero, Stasher, …) v ruznych kramcich ve mestech a u nadrazi, ktery si clovek najde a rezervuje online.

Šalina na Špilas

Modré světlo je šílenost. Nemělo by se obecně používat jako noční, protože člověka spíše nabudí.

Aleš Petrovský

Měl jsem stejný názor. Uf.

Michal.S

Pro spánek leda červená

Herold

Na spaní mimo domov u sebe vždycky vozím tu masku na oči, co se dává např. v letadlech. Vřele doporučuji!

Fandík

Mohl bych se slušně zeptat, zda Italo akceptuje jízdenky typu Interrail ???

Radius

Co jsme tam byli na Interrail před 2 lety tak je u zajíce (znak Italotreno) podle dostupných informací neakceptovali, stejně tak ve Francii u Ouigo.

KrizeVychodniSpolecnosti

Super, italské jednotky (ať už Frecciarossy nebo AGV) jsou za mě to nejlepší v Evropě, akorát nechápu, proč mají Italové tak rádi 1 kolej mezi 2 nástupišti, mně to přijde jako mrhání místem. Díky za článek.

-mm3

To druhé, úzké, je servisní.

Petr

Na hlavním nádraží v Praze přece taky tohle servisní nástupiště bývalo (od té doby se hlavák několikrát přestavěl). Italové ho prostě ještě nezrušili. A myslím, že jsem něco podobného viděl v Budapešti.

Juraj

Nově se něco takového plánuje na Masaryčce pro nástupiště letištní linky S5/S55.

Pro výměnu cestujících to není špatné, protože správnou sekvencí otevření dveří (nejdřív jedna strana, pak druhá), lze docílit výstup na jednu stranu a nástup z té opačné. Proto je to populární v některých systémech metra.
Tady je ale účel samozřejmě jiný.

-mm3

Těch jednorázových zbytečností… Kdyby to aspoň nabízeli jen na požádání. No klidně prodávali.

libcha

Díky za reportáž, prozradíte, kolik stála ta jízdenka na noční vlak? Moc lákavě to nezní, zlaté JLV….

Aleš Petrovský

V posledním díle bude kompletní přehled 🙂