S Petrovským na cestách: Mimořádná událost u Benátek a cesta do Terstu
Regionální vozba u Terstu. Autor: Zdopravy.cz/Aleš Petrovský
Úschovna zavazadel v Benátkách otevírala až v 7 hodin, což je důvod, proč nesnáším tyhle obsluhované úschovny. A naopak mám rád samoobslužné skříňky.
Terst je velice zajímavé město i s okolím a určitě stojí za delší zastavení. Třeba plavba pravidelnou vodní linkou do Muggia, která vede podél přístavu a při troše štěstí je zde možnost vidět proplouvání velkých nákladních lodí, nebo překládku návěsů EKOL z trajektu na nákladní vozy (donedávna jezdil jeden spoj i do terminálu v Paskovei, momentálně je díly výlukám u nás a v Rakousku přesměrován do Bratislavy). Z Opiciny pak vede turistická cesta do města s krásným názvem Prosecco a jednak lze z této cesty odbočit do kostela Monte Grisa který je proveden ve stylu brutalismu (betonová stavba ala panelák… Číst vice »
Ano, Muggia velmi pěkné přímořské městečko.. tip, vydejte se podél pobřeží směrem na Slovinsko a moc pěkné koupání/je to fakt kousek.
Jinak žel. muzeum v Terstu, tak probíhá rekonstrukce i zbytku budovy a konečně začali už něco dělat i uvnitř. Ale to je Itálie,takže si troufám říci že to bude ještě na dlouho..
A co se týče tramvaje, tak letos proběhlo už pár zkušebních jízd pro obnovení provozu… osobně tomu moc nevěřím.
Zmrzlina Gelateria Zampoli.
Díky za další díl! Ty malé vodičky a snacky, automaticky rozdávané k některým jízdenkám, to je za mě mor… Minule jsem dostal malé brambůrky a nějaká sladká srdíčka, ani jedno nebylo moc dobré, sám bych si to nedal a obal byl tak 3x větší než obsah (jasně, aby se to nerozdrtilo, ale pořád je to fakt) – a navíc je to většinou nutričně taky „odpad“…
Pane Petrovský, moc by mě zajímalo, jak jste se registroval do mobilní aplikace Trenitalia. Já se zarazil na požadavku italské adresy, kterou prostě nemám, a nějakou hotelovou jsem, prozatím, zavrhnul.
Pokud si pamatuji, tak pri samotne registraci zadna adresa potreba nebyla, az pri prihlaseni se k Freccia programu a sbirani „bonusovych bodu“.
Ja jsem zadal adresu italske pobocky nasi firmy (pokud by mi napriklad prisla nejaka karticka nebo neco), ale nikdo se mi (z firmy) neozval, tudiz predpokladam, ze je to jen nejaka byrokraticka vec.
Když si tvořím účet v aplikaci, zkoušel jsem několikrát během posledních 3 let, normálně vyplním všechny osobní údaje včetně data narození, zvolím heslo, a potom se objeví pole pro registraci adresy, povinné, které začínají výběrem italské provincie ze seznamu.
Asi to budou ty bonusové body, lakomě jsem se jich nechtěl vzdát. Díky!
Byly! Ještě jednou díky @Nocni_spoje
Děkuji za reportáž.
Docela mě zaujalo to projetí stanice. Protože při mých cestách, které absolvuji z 90% vlakem, jsem zažil tuhle situaci za svůj život dvakrát.
A to ani jednou v ČR, kde jezdím pořád, ale jednou ve Francii kdy jsme couvali zpět a potom ve Švýcarsku, kde se cestující také vraceli jiným vlakem (zde to asi nebyl problém při švýcarské frekvenci vlaků a bylo to řešeno s úsměvem cestujících i personálu).
A já to zažil s večerním rj, který měl zastavovat v Letovicích. A pěkně je profičel; ale následovalo couvání. 🙂
lodní MHD, která již také přešla na systém odbavení přes bezkontaktní platební kartu
To jste zdá se chytl docela novinku. To se přiznávám že v červenci jsem si toho nevšiml a kupoval v automatu jako dříve, nezdá se mi že to bylo někde více propagováno, ani na stránkách dopravního podniku…. ani že by tam bylo něco na odpípnutí při výstupu z lodi jsem nezaregistroval … to je řeseno jak, aby to neúčtovalo celý den?
https://www.nfcw.com/2024/07/03/388371/venice-goes-live-with-contactless-payments-across-its-fleet-of-water-buses-trams-ferries-and-more/
Jednorázová jízdenka je strašně drahá. Pokud počítáte s více cestami, je lepší koupit časovou; také to není levně, ale pokud nechcete jen chodit pěšky, vyplatí se (jezdím do Benátek na výstavy, aspoň na 4 noci). Lze ji koupit i přes mobilní aplikaci, jen pak musíte příslušný QR kód vždy otevřít, když chcete projít turniketem.
Tak „jednorázová“ jízdenka je časová – na 75 minut za 9.50 euro.
Ale je pravda že jelikož kratší nebo jednorázové nemají, tak asi není třeba pípat výstup a na konci dne stačí naúčtovat buď součet jízd nebo celodenní.
Samozřejmě když chce člověk jezdit po ostrovech tak se vyplatí celodenní, ale jinak ze svatýho Marka je to zpátky na nádraží tak 45 minut běžnou chůzí…
Jasně, pokud chce někdo jen chodit po hlavní části Benátek, ale nechce na Giudeccu, Murano atd. Já obvykle chci. 🙂
Murano je sice pěkný, ale že bych tam musel pravidelně, to nemohu říct 🙂
OK, ale to nemluvíme o odbavení přes bezkontaktní platební kartu, kterého jsem si tam začátkem měsíce také nevšiml. Na vstupu jsou turnikety co načtou vydanou jízdenku z automatu, netuším jestli u nich můžu pípat kartou. Na výstupu pokud vím žádné nejsou.
Provedení interiéru RJ NG mi pořád leží v žaludku. Chtěl bych se proto pana Petrovského zeptat jeho názor při na porovnání pohodlí ve voze 2. třídy RJ NG https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/23-Kupe-druhe-tridy-v-railjetu-NG-I.jpg a sezení ve vagonu 2. třídy klasické stavby italského příměstského vlaku, https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/Petrov_26.jpg se zaměřením zejména na ergonomii.a rozteče sedadel. Pohled na plochá sedadla/ lavice z jakékoliv třídy RJ NG mi evokují spíše čekárnu jedné instituce v Kongresové ulici v Praze, než vlak vyšší kvality, ve kterém bych měl na cestách strávit několik hodin svého života. Absence jakékoliv boční opěrky hlavy v kupé 2. třídy připomíná spíše klasické lehátkové kupé vozu Bc… Číst vice »
Pěkný report z míst, která jsem (opět) navštívil asi o 2 týdny později než autor. Do Benátek jsme si zajeli v pondělí večer, ale i tak tam bylo samozřejmě dost plno. Automat na lodní lístky má displej tak nízko (nevím zda kvůli cestujícím na vozíku), že jsem před ním klečel, abych na displeji v tom slunci něco viděl. Jako první to vtipně nabídne nějakou dvoudenní jízdenku, ta „jednorázová“ je až vedle a ještě je tak nejasně pojmenovaná aby si toho člověk nevšiml, něco s číslem 70. Je to tedy přestupní jízdenka na 70 minut, za tu dobu se stejně mockrát… Číst vice »
Té tramvaje je strašná škoda. Panoramatické výhledy si člověk užije i z autobusu, ale jet tramvají, kterou tlačí nebo brzdí lanovka, to je velice zajímavý zážitek. Kdo tuhle atrakci nezná, může se seznámit kupříkladu zde: https://www.youtube.com/watch?v=IxaeAF4HkA0
Doufám, že ji někdy opraví. Vyplatí se tam zajet jen kvůli tomu.
Z Trestu si toho moc nepamatuji, jen to, že v době mého příjezdu tam byl cyklistický závod a abych se dostal k hotelu, tak jsem musel projet 3 zákazy vjezdu :). Děkuji za reportáž a tu eco zubní pastu bych hned zkusil 🙂
Tyhle reportáže jsou prostě luxusní. Vřelé díky autorovi!