Zajímavé, že najednou to jde za 50 milionů a ne za stovky milionů.
Kuba2
7 měsíců
Nechci moc šťourat, ale majitelem té trati je snad stát, SŽ je jenom správce. Proto mi stanovisko ministerstva připadá jako důležitější než slib SŽ.
zdnek
7 měsíců
konečně dráha uďála něco rozumného.ještě na ní snižte jízdné!!!!
Trumway
7 měsíců
„S opravou Kozí dráhy až do Krupky počítáme, potvrdila Správa železnic“
Když člověk s něčím počítá ještě to nutně neznamená, že jeho očekávání vyjde a neukáže se, že se přepočítal.
„Oprava má být hotová do konce září letošního roku.“
Má být neznamená, že bude. Proto budu jásat teprve až bude hotovo.
Asi tak. Vloni tam mezi pražci za Telnicí rostly docela pěkné stromky… Copak bude letos na podzim?
Schiller
7 měsíců
Kupkovo kupčení v Krupce👍
Pája
7 měsíců
Ještě jednou někdo napíše berličku „nicméně“ a dostane ode mně doživotní ban. Opravdu to dnes bez ní nejde?
Jinak zajímavé postoje, jsem docela zvědavý, co za tím vším bude. Škoda, že trať zbytečně chátrala.
Aby bylo jasno jak jsem to s počítáním a přepočtem myslel pro příklad nemusím chodit daleko. Dneska taky někde čekali na T34ku a počítali s ní. Nicméně ta se zatoulala k CZ/PL hranicím a díky tomu nemohla na akci dorazit. Tak to prostě je. Jeden člověk míní a jiný člověk to mění a stejné to může být v jakémkoliv jiném případě a i v případě opravy Kozí dráhy.
S posteskem, že trať zbytečně zchátrala souhlas.
Tak u jedné T34 došlo k dopravní nehodě tahače s podvalem, podle všeho natlačení osobního vozu na stojící transport jiným náklaďákem. Přesné okolnosti neznám. Bylo tam bohužel i úmrtí, což je informace zásadní. Dopravní nehody se bohužel dějí až příliš často. I to je důvod, proč se líp cítím jako cestující ve vlaku. Shon, stres, spěch, arogance, nevěnování se řízení a další nešvary umí člověku znechutit jakoukoliv cestu a až na výjimky člověk pokaždé něco z toho kolem sebe vidí.
Happy
7 měsíců
Opraví někdy SŽ něco za sumy, u kterých se nebude tajit dech?
Jj, je to milosrdná cena, ale ne proto, že se po té trati 17 let nejezdilo, ale proto co všechno se z ní ztratilo. https://youtu.be/PeUXJpuQcMg?t=239
Mimochodem to mi připomíná, že kdysi bylo řečeno, že Záhadu lokálek bude možné zakoupit a co jsem nedávno koukal pořád jen vypůjčení ke shlédnutí po omezenou dobu.
Bergman
7 měsíců
Náměstek Řehák neřekl celou pravdu, protože se v dubnu 24 sešel s ministrem Kupkou, který mu nabídl obchod :
On zaúkoluje nechat SŽ opravit Kozí dráhu a Spojenci pro kraj budou hlasovat pro schválení 5. aZUR UK – v červnu nebo září (poslední 2 zastupitelstva před krajskými volbami).
Tak uvidíme, zda-li zastupitelé za Spojence: Řehák, Kučera, Žákovská a Medáček se nechají „koupit“ za 30 stříbrných a budou hlasovat pro dokument 5. aZUR UK.
Dokumentu, který má naprosto děsivou úroveň a za jehož „kvalitu“ je přímo zodpovědná Ing. Hana Bergmanová, protože se SEA „za 3 měsíce“ opravdu nedá kvalitně zpracovat.
Obojí je potřeba udělat, ještě by k tomu mohli přihodit opravu trati Úpořiny-Lovosice. Ale je každopádně smutné, že je Správě železnic tolerováno neplnění jejích základních povinností a musí se s nimi takto „kupčit“.
O tom není sporu – obojí je potřeba udělat – VRT je pro Ústecký kraj obrovská příležitost a má být co nejdříve… Otázkou je: Má být VRT podle 5.aZUR, jejíž současná SEA je děravá jak ementál? Po schválení 5.aZUR v současné „kvalitě“ totiž díky chybám v SEA dojde určitě k žalobám a je pravděpodobné, že se to celé soudně zruší.. Tj. ke zrychlení přípravy VRT ve výsledku vůbec nedojde… Daleko efektivnější pro urychlení výstavby VRT je cesta, kdy se tyto „díry“ v SEA vyřeší do roka a předloží se opravený dokument zastupitelstvu UK znovu ke schválení. Opravený dokument totiž bude… Číst vice »
Upřímně: nedokážu posoudit, co bude rychlejší. Tak jako tak nevěřím, že se dožiju hotové VRT z Prahy do Drážďan. Postaví se maximálně německá část a tunel pod Krušnými horami. A o tom zbytku se budou nějaké zbytečné existence donekonečna dohadovat a soudit.
V kontextu mezinárodní dopravy zbytečné jsou, nebo lépe řečeno zanedbatelné. NIMBYstické samosprávy jsou s naší hustotou zalidnění prakticky všude a vždycky si najdou argumenty aby se mohly hádat, proč to u nich nejde a nesmí být a že se to má postavit támhle u sousedů…
Dokud budou jednotlivci a malé skupiny prakticky neomezeně blokovat stavby národního a mezinárodního významu, tak se infrastruktura naší země nikdy kupředu neposune.
Aha, tady se jedou bomby volby, že? Za kterou stranu kopete? Kde je záruka, že za rok to nedá proti strana k soudu a dopadne to stejně. Zoufale navržená VRT? Skoro v každém místě naší země žijí lidé, takže trasa VRT bude vadit vždy. Ústecký kraj má úplně stejný politiky, jako zbytek země. Jsou na prd, ale je to naše zaprděná demokracie a nikdo nic lepšího nevymyslel.
1) Starostové malých obcí jsou většinou nezávislí…Těm je jedno, kdo na kraji vládne…
2) Ústecký kraj si hodně libuje ve své ublížení, jak to rozhodli ti oškliví lidé v Praze… Žádný jiný kraj v ČR není u VRT tak neschopný
Podepisuji. Zdravíme ze Zlína, kde podle slibů už asi stojí nové nádraží, modernizovaná a rlektrifikovaná trať a finišuje se s připojením na Valachy…..
Kraji utíkají obyvatelé a kraj řeší objednávání turistických vlaků na dráze, kde s odpuštěním chcípl pes.
Památek UNESCO máme v ČR v celku dost, ale lze porovnat rozdíly v návštěvnosti mezi například Telčí a Třebíčí, kdy je Telč navštěvována hojně zahraničními turisty a Třebíč výrazně méně.
Hodně falešné dilema – s těmi obyvateli. Mmch. těch turistických vlaků objednává kraj mnohem víc – a to i na tratích v „Dobré správě“ a to i do odlehlejších oblastí jako např. okraj doupovského vojenského prostoru.
S těmi turisty to je dvousečné – aspoň v Třebíči není „overtourism“ (mmch. jak kteří zahraniční turisté – tím, že v Třebíči je památkou UNESCO mj. bývalá židovská čtvrť, je tato navštěvována mj. zahraničními turisty židovského původu).
Ono hodně záleží na tom, jak se kraj k významu výletnických aktivit a turistiky (zejména té „příjezdové“ návštěvnické) postaví: mají-li tam šikovné organizátory a jednotlivé aktivity vzájemně co nejlépe propojí, měl by se dostavit i synergický efekt a mohl by být až nečekaněě významný: třeba Teplice sice přímo na Kozí dráze neleží, ale do Novosedlic k vlaku jezdíval kdysi trolejbus přímo z města, a i teď snad tudy jezdí nějaká linka z Teplic do Dubí, tak by šlo jen o zajištění řádné provázanosti jízdních řádů.
Ano, do Třebíče jezdí mnohem více lidí vlakem, nežli do Telče.
Např. i právě ti z Telče, kteří na vlak do Třebíče přijedou busem a pokračují po kolejích do Brna.
Až budou všichni dělat u pásu, tak to půjde zaměstnat někoho v turistickém ruchu? On i ten totiž přináší pracovní příležitosti. Máte nějaký zdroj pro své tvrzení o tom kolik je kde zahraničních turistů? A proč to musí být zrovna zahraniční turisté?
Tak za A – trať byla před svým nesmyslným uzavřením na poměry lokálek poměrně užívaná i místními, za B – snaha o oživení turisticky zcela opomíjených Krusných hor, která povede k oživení těžbou zdecimovaného kraje je podle vás špatně?
Možná proto neutečou a nebo možná přijede někdo soudný z jiného kraje na železniční turistiku, přestože se Ústecký kraj prezentuje jen jako díra po komunistické šachtě a do zpráv se dostane, když se něco špatného stane.
Já tam jel letos už dvakrát a loni pětkrát…a ještě jsem nechcípl.
Hoermalmeister
7 měsíců
Tak aspoň že bude opravená. Ale zase tady zaznívá, že propojení Moldavské a Kozí dráhy kraj přebírá do vlastních rukou. Co je tím myšleno? Opravení trati mezi Krupkou a Oldřichovem, nebo něco jiného?
Zajímavé, že najednou to jde za 50 milionů a ne za stovky milionů.
Nechci moc šťourat, ale majitelem té trati je snad stát, SŽ je jenom správce. Proto mi stanovisko ministerstva připadá jako důležitější než slib SŽ.
konečně dráha uďála něco rozumného.ještě na ní snižte jízdné!!!!
„S opravou Kozí dráhy až do Krupky počítáme, potvrdila Správa železnic“
Když člověk s něčím počítá ještě to nutně neznamená, že jeho očekávání vyjde a neukáže se, že se přepočítal.
„Oprava má být hotová do konce září letošního roku.“
Má být neznamená, že bude. Proto budu jásat teprve až bude hotovo.
Asi tak. Vloni tam mezi pražci za Telnicí rostly docela pěkné stromky… Copak bude letos na podzim?
Kupkovo kupčení v Krupce👍
Ještě jednou někdo napíše berličku „nicméně“ a dostane ode mně doživotní ban. Opravdu to dnes bez ní nejde?
Jinak zajímavé postoje, jsem docela zvědavý, co za tím vším bude. Škoda, že trať zbytečně chátrala.
Aby bylo jasno jak jsem to s počítáním a přepočtem myslel pro příklad nemusím chodit daleko. Dneska taky někde čekali na T34ku a počítali s ní. Nicméně ta se zatoulala k CZ/PL hranicím a díky tomu nemohla na akci dorazit. Tak to prostě je. Jeden člověk míní a jiný člověk to mění a stejné to může být v jakémkoliv jiném případě a i v případě opravy Kozí dráhy.
S posteskem, že trať zbytečně zchátrala souhlas.
Tak u jedné T34 došlo k dopravní nehodě tahače s podvalem, podle všeho natlačení osobního vozu na stojící transport jiným náklaďákem. Přesné okolnosti neznám. Bylo tam bohužel i úmrtí, což je informace zásadní. Dopravní nehody se bohužel dějí až příliš často. I to je důvod, proč se líp cítím jako cestující ve vlaku. Shon, stres, spěch, arogance, nevěnování se řízení a další nešvary umí člověku znechutit jakoukoliv cestu a až na výjimky člověk pokaždé něco z toho kolem sebe vidí.
Opraví někdy SŽ něco za sumy, u kterých se nebude tajit dech?
50 milionů je s ohledem na to, že se po trati 17 let nejezdilo, ještě velmi milosrdná cena.
Takže bych očekával třicítku a Op.
Kdyby to tratovka aspoň minimálně udržovala ..tak by to nebylo ani tolik.
Čím, když má jen MV 75 a pár dělníků???
Proč by to udržovala, když tam léta nic nejezdilo. Provoz se nezastavil kvůlu technickému stavu trati ale letitému nezájmu kraje.
Jj, je to milosrdná cena, ale ne proto, že se po té trati 17 let nejezdilo, ale proto co všechno se z ní ztratilo.
https://youtu.be/PeUXJpuQcMg?t=239
Mimochodem to mi připomíná, že kdysi bylo řečeno, že Záhadu lokálek bude možné zakoupit a co jsem nedávno koukal pořád jen vypůjčení ke shlédnutí po omezenou dobu.
Náměstek Řehák neřekl celou pravdu, protože se v dubnu 24 sešel s ministrem Kupkou, který mu nabídl obchod :
On zaúkoluje nechat SŽ opravit Kozí dráhu a Spojenci pro kraj budou hlasovat pro schválení 5. aZUR UK – v červnu nebo září (poslední 2 zastupitelstva před krajskými volbami).
Tak uvidíme, zda-li zastupitelé za Spojence: Řehák, Kučera, Žákovská a Medáček se nechají „koupit“ za 30 stříbrných a budou hlasovat pro dokument 5. aZUR UK.
Dokumentu, který má naprosto děsivou úroveň a za jehož „kvalitu“ je přímo zodpovědná Ing. Hana Bergmanová, protože se SEA „za 3 měsíce“ opravdu nedá kvalitně zpracovat.
Nechat zprasit kraj zoufale navrženou trasou VRT a dostat za to 50 miliónu na opravu Kozí dráhy…
To je „obchod“ hodný úrovně vedení Ústeckého kraje….
Obojí je potřeba udělat, ještě by k tomu mohli přihodit opravu trati Úpořiny-Lovosice. Ale je každopádně smutné, že je Správě železnic tolerováno neplnění jejích základních povinností a musí se s nimi takto „kupčit“.
O tom není sporu – obojí je potřeba udělat – VRT je pro Ústecký kraj obrovská příležitost a má být co nejdříve… Otázkou je: Má být VRT podle 5.aZUR, jejíž současná SEA je děravá jak ementál? Po schválení 5.aZUR v současné „kvalitě“ totiž díky chybám v SEA dojde určitě k žalobám a je pravděpodobné, že se to celé soudně zruší.. Tj. ke zrychlení přípravy VRT ve výsledku vůbec nedojde… Daleko efektivnější pro urychlení výstavby VRT je cesta, kdy se tyto „díry“ v SEA vyřeší do roka a předloží se opravený dokument zastupitelstvu UK znovu ke schválení. Opravený dokument totiž bude… Číst vice »
Upřímně: nedokážu posoudit, co bude rychlejší. Tak jako tak nevěřím, že se dožiju hotové VRT z Prahy do Drážďan. Postaví se maximálně německá část a tunel pod Krušnými horami. A o tom zbytku se budou nějaké zbytečné existence donekonečna dohadovat a soudit.
10-15 samospráv se určitě zbytečnými existencemi nazývat nedá…Nebavíme se tady o Vodě z Tetčic ap., ale o starostech vzešlých z demokratickým voleb…
V kontextu mezinárodní dopravy zbytečné jsou, nebo lépe řečeno zanedbatelné. NIMBYstické samosprávy jsou s naší hustotou zalidnění prakticky všude a vždycky si najdou argumenty aby se mohly hádat, proč to u nich nejde a nesmí být a že se to má postavit támhle u sousedů…
Dokud budou jednotlivci a malé skupiny prakticky neomezeně blokovat stavby národního a mezinárodního významu, tak se infrastruktura naší země nikdy kupředu neposune.
Aha, tady se jedou bomby volby, že? Za kterou stranu kopete? Kde je záruka, že za rok to nedá proti strana k soudu a dopadne to stejně. Zoufale navržená VRT? Skoro v každém místě naší země žijí lidé, takže trasa VRT bude vadit vždy. Ústecký kraj má úplně stejný politiky, jako zbytek země. Jsou na prd, ale je to naše zaprděná demokracie a nikdo nic lepšího nevymyslel.
1) Starostové malých obcí jsou většinou nezávislí…Těm je jedno, kdo na kraji vládne…
2) Ústecký kraj si hodně libuje ve své ublížení, jak to rozhodli ti oškliví lidé v Praze… Žádný jiný kraj v ČR není u VRT tak neschopný
Je smutné, že o provoz na tratu neměl nejměně 10 let ústecky kraj zájem a trať SŽ za tu do u trať nedokázala zrušit.
A celé se to provalilo kvůli chamtivosti kandidátky ODS přivlastnit si téma opravy Kozí dráhy před volbami…. Bizár UK
Jj, body u voličů se sbírají jakkoliv. Bohužel….
Pokud s něčím dobrá správa „počítá“, je to ekvivalent „slibem neurazíš“…
Podepisuji. Zdravíme ze Zlína, kde podle slibů už asi stojí nové nádraží, modernizovaná a rlektrifikovaná trať a finišuje se s připojením na Valachy…..
…..elektrizovaná…..
Kraji utíkají obyvatelé a kraj řeší objednávání turistických vlaků na dráze, kde s odpuštěním chcípl pes.
Památek UNESCO máme v ČR v celku dost, ale lze porovnat rozdíly v návštěvnosti mezi například Telčí a Třebíčí, kdy je Telč navštěvována hojně zahraničními turisty a Třebíč výrazně méně.
Hodně falešné dilema – s těmi obyvateli. Mmch. těch turistických vlaků objednává kraj mnohem víc – a to i na tratích v „Dobré správě“ a to i do odlehlejších oblastí jako např. okraj doupovského vojenského prostoru.
S těmi turisty to je dvousečné – aspoň v Třebíči není „overtourism“ (mmch. jak kteří zahraniční turisté – tím, že v Třebíči je památkou UNESCO mj. bývalá židovská čtvrť, je tato navštěvována mj. zahraničními turisty židovského původu).
Ono hodně záleží na tom, jak se kraj k významu výletnických aktivit a turistiky (zejména té „příjezdové“ návštěvnické) postaví: mají-li tam šikovné organizátory a jednotlivé aktivity vzájemně co nejlépe propojí, měl by se dostavit i synergický efekt a mohl by být až nečekaněě významný: třeba Teplice sice přímo na Kozí dráze neleží, ale do Novosedlic k vlaku jezdíval kdysi trolejbus přímo z města, a i teď snad tudy jezdí nějaká linka z Teplic do Dubí, tak by šlo jen o zajištění řádné provázanosti jízdních řádů.
Ano, do Telče jezdí davy lidí a všichni vlakem. Nenechte se vysmát. Tady michate hrušky a jablka.
Třebíč je Telč?
Turnov není Trutnov, Lexo!
Ano, do Třebíče jezdí mnohem více lidí vlakem, nežli do Telče.
Např. i právě ti z Telče, kteří na vlak do Třebíče přijedou busem a pokračují po kolejích do Brna.
Až budou všichni dělat u pásu, tak to půjde zaměstnat někoho v turistickém ruchu? On i ten totiž přináší pracovní příležitosti. Máte nějaký zdroj pro své tvrzení o tom kolik je kde zahraničních turistů? A proč to musí být zrovna zahraniční turisté?
Jo, šoto komunita, co tam pojede ještě na rezijku a svačinu i s pitím budou mít v ledvince jsou terno!
Ti co by využívali cyklostezku by tam aspoň přespali či se stavili v restauraci.
Pán je naprosto mimo. Vláčkem jezdí rodinky s dětma a to je pro občerstvovací průmysl terno.
Tak za A – trať byla před svým nesmyslným uzavřením na poměry lokálek poměrně užívaná i místními, za B – snaha o oživení turisticky zcela opomíjených Krusných hor, která povede k oživení těžbou zdecimovaného kraje je podle vás špatně?
Možná proto neutečou a nebo možná přijede někdo soudný z jiného kraje na železniční turistiku, přestože se Ústecký kraj prezentuje jen jako díra po komunistické šachtě a do zpráv se dostane, když se něco špatného stane.
Já tam jel letos už dvakrát a loni pětkrát…a ještě jsem nechcípl.
Tak aspoň že bude opravená. Ale zase tady zaznívá, že propojení Moldavské a Kozí dráhy kraj přebírá do vlastních rukou. Co je tím myšleno? Opravení trati mezi Krupkou a Oldřichovem, nebo něco jiného?
Nádraží v Louce u Litvínova 🙂
Předpokládám, že je míněna výpravní budova? Kraj tam bude mít nějaké informacntum, nebo? Děkuji za info.
Ano a bude tam další výstavní plocha pro muzeum a galerii v Mostě.
nejspíš tím je myšleno, že to kraj zaplatí ze svého…
Tak to je jasné, ale co přesně má platit ze svého
Výpravní budovu a přilehlé pozemky, určitě ne kolejiště a dopravní cestu…