S nejstrmější neozubnicovou tratí v Česku se nadále počítá. Moravskoslezský kraj vyčlenil peníze na dalších 5 let provozu
Vlak pro trať Bruntál - Malá Morávka. Foto: Moravskoslezský kraj

Kraj uvádí, je připraven objednat minimálně 300 vlaků ročně, aby splnil požadované limity.
Super krok, krásná trať.
nejlepší by bylo převést málo využívané tratě na kraje at si tam provozují dopravu i údržbu
Když by dostaly příslušnou část peněz ze SFDI…
Mmch. ta hranice „malého využívání“ by dle vás měla být jaká? 🙂
alespon 4 páry vlaků denně
To není problém prakticky nikde – a podmínku minimálních 300 objednaných vlaků v roce tím splníte i při pouhém víkendovém provozu v letní sezóně za necelé 4 měsíce, tedy třeba od začátku června do konce září, takže všechno případné další už bude vlastně navíc
Nebo se tam takové vlaky uměle zavedou, viz svého času Nová Bystřice nebo i aktuálně Kamenický Šenov.
K čemu?
Od provozování dráhy máme ve státě SŽ, tak by si ji měli politici usměrnit. Další pašalíky není třeba zřizovat.
Vždycky mě vrtá hlavou, zda by nešla objednat pravidelná doprava alespoň mezi Bruntálem a Světlou Horou (a tam mít taky busový terminál).
Samozřejmě to má své nevýhody v podobě přestupů navíc pro některé a autobus má více zastávek.
Světlá Hora má nádraží docela bokem, trať míjí Staré Město a v Bruntále je nádraží sice u terminálu, ale jinak taky docela na kraji města…a další (vlaková) zastávka v Bruntále není. Nad autobusem nemá šanci vyhrát.
Z říše iluzí: Možná kdyby se protáhla z Malé Morávky do Karlova ke sjezdovkám, tak by mohla rozšířit svůj turistický potenciál…a to i na zimu.
Do Karlova? Tak se podívejte do mapy. Jednu trať co vede přes fotbalové hřiště už mají u sousedů na Slovensku a moc dobroty to tedy nedělá😉
Kdyby už, tak jedině až do Malé Morávky.
Resp. v ideálním případě 1h takt R Olomouc – Bruntál – Opava (- Ostrava) s uzlem Bruntál s přestupem všemi směry na bus… i na 1h takt vlaků do Malé Morávky.
Ovšem, ideálně v situaci, kdy by t-310 byla poněkud rychlejší než dnes + aby ta morávecká trať byla tak rychlá, že jedna souprava tam ten 1h takt stihne „otočit“ tam i zpět.
Autobus z Bruntálu do Vrbna pojede tak jako tak, přestup ve Svělé Hoře to spojení fakt nevylepší.
Všem v tomto vlákně díky za reakci, tady v tomto případě to je asi jen brouk v hlavě.
300 vlaků ročně, tedy necelý jeden denně není až zas tolik. Pokud díky tomu zůstane zachována celá trať a nezmaří se investice do infrastruktury, tak to asi za ty veřejné peníze stojí.
MSK = palec nahoru.
Předvolební tunel.
Tušil jsem, že se proti Správě železnic Moravskoslezský kraj postaví a trať podrží při životu …. je to pro kraj stejné turistické lákadlo stejně jako Osoblažka …
Hlavně je to nesmysl, protože trať končí u lyžařského střediska. Loni jsem tam chtěl jet na lyže vlakem, protože auto bylo neschopné provozu ale pak jsem jel jinam, když jsem zjistil, že tam vlaky nejezdí ve všední den.
To ale není vina nebo neschopnost železnice, ale zase jen lidí, kteří organizují v tom regionu VHD.
Píše se zde o lokomotivě T 333. Nemá být T 334.0?
Jo má to být T 334.0.
Klasický překlep😉
Jak píše kolega, obecně bývá udávána jako nejstrmější neozubnicová trať Velké Březno – Zubrnice.
Zubrnice jsou bývalá trať, dnes to je vlečka, ale to jsou marginálie.
Tak je to nejstrmější neozubnicová trať na Moravě/Slezsku, nebo v celém Česku? Není zubrnická strmější?
Není. Ta má v horní půlce asi 33-35 promile. Ale větší sklon má opuštěná vlečka z Kájova do papíren ve Větřní. Tam je přes 5 %.
Jel jsem do Zubrnic v sobotu a je tam 41 promile jistě.
Na trati Velké Březno – Verneřovice s odbočkou do Úštěka je horizontálně vedeno 2, 098km a ve sklonu od 33 1/3 do 50 promile je 13,389 km trati. Informace je čerpána z: U´stecký Expres /1993/ duben.
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-dil-60-zeleznice-vlecka-kajov-vetrni-papirny-uvrat.A220930_142714_po-cesku_vrja
ve videu říkají že trať má 5%
Není to pravda, na trati Velké Březno – Zubrnice byl maximální sklon 42 promile, dnes je tam po opravách nestabilního úseku přes 45 promile. Větší sklon byl pouze na trati Ostrov nad Ohří – Jáchymov, kde bylo 50 promile. Vlečka Kájov – Větřní měla maximální sklon 42 promile.
Na Wikipedii píšou, že od úvrati do Větřní je 46‰.
„Sedmnáctikilometrová trať byla po konci sezónních vlaků Českých drah v roce 2009 opuštěna a určena k likvidaci. O její záchranu se výrazně zasloužil Slezský železniční spolek, který s MBM Rail začal na trati provozovat nostalgické jízdy. Stalo se tak přesto, že SŽ nechtěla nejprve o obnovení provozu ani slyšet.“ Tady bych upřesnil, že trať byla počátkem roku 2011 (dle „Bártova seznamu“) už úředně zrušena, načež došlo k odvolání účastníků a zrušení bylo revokováno. Pak přišlo dějství druhé – rok 2018 a údajná nesjízdnost tratě zrovna ve chvíli, kdy tam Moravskoslezský kraj chtěl objednat vlaky na celou letní sezónu, na rozdíl… Číst vice »
A jak se hodila k odvozu dřeva při kůrovcové kalamitě v minulých letech…..pravda, další těžba bude za 80 let, ale….
To je jen neustále omílaný nesmysl. Nákladní doprava jak rychle začala, tak rychle skončila. Těch vozů bylo naprosté minimum a zvládlo by se to i kdyby se to mělo vozit k nakládce třeba do Bruntálu. Jediné co to přineslo, tak redukci kolejiště ve Světlé Hoře a následnou nemožnost tam křižovat vlaky.
Nechápu tu poslední větu – jako že kdyby se ve Světlé Hoře nikdy nic nenakládalo, tak by tam zůstaly 3 koleje, ale takto to zkrouhli na 2 (jen 1 dopravní)?
To jaké že naschvál? Jiné vysvětlení v tom nedovedu najít.
Původně byly dvě dopravní a jedna manipulační kolej. Sjízdná jen jedna, ta hlavní. V roce 2019 všechny výhybky a koleje opravili, vyměnili pražce, zprovoznili. Další rok v rámci připrav na obnovení nákladní dopravy, všechno vytrhali a zůstala jedna dopravní a jedna manipulační. A o nějaký čas později se zakázalo tam příležitostně křižovat, což se využívalo při jízdě více vlaků a větších akcích.
Pokud by se chtělo, šlo to opravit i se zachováním 2. dopravní koleje.
A pokud by se nechtělo, dala se vytrhnout 2. dopravní kolej i bez nákladní dopravy.
Ostatně, pro osobní dopravu tam také proběhla úprava (vyvýšené nástupiště v Malé Morávce).
Tohle byla jen škoda, že se vytrhalo to, co se krátce před tím po letech opravilo. Ale jinak se do trati opravdu solidně investovalo, svršek je ve velice slušném stavu. Jen by to ještě chtělo, aby na bruntálské traťovce zjistili, že již byla vynalezena motorová pila… Ten seznam míst kde zasahuje zeleň až tam kde by neměla, a kde to dělá neplechu je docela obsáhlý.
Ze strany SŽ to je dlouhodobá cílená sabotáž bez jakéhokoliv právního postihu, jak to sleduji podobně se staví i ke kozí dráze.
To ovšem není zdaleka jen tam a na „Kozině“ – to je obecný přístup SŽ ke v podstatě celé železniční síti a jen velký provoz na některých tratích jí nedovoluje úplně se na ně vy…t a prosazovat jejich úplnou a co nejrychlejší likvidaci u politiků, jimž podstrkují k odsouhlasení všelijaké seznamy vytvořené v duchu Kolovratníkovy škodlivé novely zákona o drahách.
Bude se soutěžit provozovatel vlaků?