S nejstrmější neozubnicovou tratí v Česku se nadále počítá. Moravskoslezský kraj vyčlenil peníze na dalších 5 let provozu
Vlak pro trať Bruntál - Malá Morávka. Foto: Moravskoslezský kraj

Kraj uvádí, je připraven objednat minimálně 300 vlaků ročně, aby splnil požadované limity.
Píše se zde o lokomotivě T 333. Nemá být T 334.0?
Klasický překlep😉
Tak je to nejstrmější neozubnicová trať na Moravě/Slezsku, nebo v celém Česku? Není zubrnická strmější?
Není. Ta má v horní půlce asi 33-35 promile. Ale větší sklon má opuštěná vlečka z Kájova do papíren ve Větřní. Tam je přes 5 %.
„Sedmnáctikilometrová trať byla po konci sezónních vlaků Českých drah v roce 2009 opuštěna a určena k likvidaci. O její záchranu se výrazně zasloužil Slezský železniční spolek, který s MBM Rail začal na trati provozovat nostalgické jízdy. Stalo se tak přesto, že SŽ nechtěla nejprve o obnovení provozu ani slyšet.“ Tady bych upřesnil, že trať byla počátkem roku 2011 (dle „Bártova seznamu“) už úředně zrušena, načež došlo k odvolání účastníků a zrušení bylo revokováno. Pak přišlo dějství druhé – rok 2018 a údajná nesjízdnost tratě zrovna ve chvíli, kdy tam Moravskoslezský kraj chtěl objednat vlaky na celou letní sezónu, na rozdíl… Číst vice »
Bude se soutěžit provozovatel vlaků?