S nejstrmější neozubnicovou tratí v Česku se nadále počítá. Moravskoslezský kraj vyčlenil peníze na dalších 5 let provozu

Vlak pro trať Bruntál - Malá Morávka. Foto: Moravskoslezský krajVlak pro trať Bruntál - Malá Morávka. Foto: Moravskoslezský kraj

Kraj uvádí, je připraven objednat minimálně 300 vlaků ročně, aby splnil požadované limity.

Zastupitelé Moravskoslezského kraje vyčlenili peníze na zajištění dopravní obslužnosti nejstrmější české neozubnicové  tratě mezi Bruntálem a Malou Morávkou do konce roku 2030. Cílem kraje je zajistit kontinuitu veřejné drážní dopravy na trati i po skončení stávající smlouvy s dopravcem MBM rail. Smlouva končí letos.

„Moravskoslezský kraj toto spojení potřebuje. Pro náš region má význam nejen dopravní, ale i historický, kulturní a turistický. Proto jsme se rozhodli jednat a zajistit jeho budoucnost,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka. Poukázal při tom na již vynaložené veřejné investice do infrastruktury.

Kraj uvádí, že je připraven objednat minimálně 300 vlaků ročně, aby splnil požadované limity pro to, aby trať nebyla zařazena ke konzervaci.  Zastupitelé proto vyčlenili finanční prostředky na zajištění této objednávky.

 „Věřím, že konstruktivní jednání se Správou železnic povede k dohodě o budoucím provozu. Ten by měl být zajištěn novou smlouvou o veřejných službách v přepravě cestujících,“ dodal Podstawka.

Letos byly vlaky na trati v provozu od soboty 5. 7. do neděle 21. 9. 2025 o všech prázdninových sobotách a nedělích. Jezdily vždy pětkrát denně v každém směru jako přípoje od/ na rychlíky a osobní vlaky ze směru Ostrava/ Olomouc. Sestaveny byly z motorové lokomotivy T 333 a a historického vagónku řady Blm z roku 1948.

Sedmnáctikilometrová trať byla po konci sezónních vlaků Českých drah v roce 2009 opuštěna a určena k likvidaci. O její záchranu se výrazně zasloužil Slezský železniční spolek, který s MBM Rail začal na trati provozovat nostalgické jízdy. Stalo se tak přesto, že SŽ nechtěla nejprve o obnovení provozu ani slyšet.

„Trať do Malé Morávky se pyšní technickým unikátem- je to nejstrmější adhezní trať na Moravě a ve Slezsku, která není vybavena ozubnicí. Její sklon v nejstrmějším místě dosahuje až 45 ‰,“ uvádí na svém webu Slezský železniční spolek.

Přehledně: Dalších 11 tratí na odpis. SŽ mezi ně zahrnula i tu, na kterou vlaky záměrně nepustila

Tagy Bruntál - Malá Morávka Moravskoslezský kraj
5 komentářů