Sedm jistých let: Zastupitelstvo schválilo smlouvu na provoz vlaků do Malé Morávky

Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolekLokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek

Provoz letních vlaků na lokálce Bruntál – Malá Morávka bude po dalších sedm sezon zajišťovat společnost MBM Rail a Slezský

Provoz letních vlaků na lokálce Bruntál – Malá Morávka bude po dalších sedm sezon zajišťovat společnost MBM Rail a Slezský železniční spolek. Vlaky objedná a zaplatí Moravskoslezský kraj, definitivní jistotu přineslo včerejší jednání jeho zastupitelů. Ti závazek schválili jednoznačně v poměru 59:0.

Smlouva bude platit od letošního léta až do konce provozu v roce 2025. Letos budou vlaky jezdit od 5. července do 14. září. Kraj objedná na prázdninové víkendy a svátky pět párů vlaků, které budou navazovat na rychlíky z Ostravy a Olomouce.

MBM Rail a Slezský železniční spolek na trať nasadí lokotraktor (T211) s přívěsným vozem Blm. Vozy patří spolku, který ale nemá licenci dopravce. Spolek letos podle člena výboru Ladislava Antalce koupil lokotraktor určený ke šrotaci od soukromé firmy a kompletně ho nechal zrekonstruovat. Neměly by se tak opakovat loňské problémy, kdy stejné mašiny kvůli drobným poruchám několikrát vypověděly službu.

Kraj přitom původně uvažoval o tom, že zakázku v hodnotě 5,5 milionu dá Českým drahám. Ty by nasadily nejspíš vozy 810. Nakonec dal ale přednost železniční historii.

České dráhy na trati naposledy zajišťovaly pravidelnou dopravu v jízdním řádu 2008/2009. Tehdy tam jezdilo pět párů sezónních vlaků (sobota a neděle + svátek v letním období). Sedmnáctikilometrová trať ale byla následně opuštěna a určena k likvidaci.

O její záchranu se výrazně zasloužil právě Slezský železniční spolek, který loni s MBM Rail začal na trati provozovat nostalgické jízdy. Stalo se tak přesto, že SŽDC nechtěla nejprve o obnovení provozu ani slyšet. Dnes ji chtějí správci železnic naopak opravit. Opravy by nicméně neměly víkendový provoz narušit. Trať nabyla opět na významu i kvůli kůrovci a související přepravě dřeva.

Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jakuba Unucky bude první sezonu na lince platit tarif dopravce, využít bude možné i státní slevy 75 procent pro mládež a seniory. Od příštího roku už by měl platit tarif ODIS.

Tagy Bruntál - Malá Morávka MBM Rail Moravskoslezský kraj Slezský železniční spolek
62 komentářů