S nejlevnější nabídkou na dálniční obchvat Slaného přišla firma Swietelsky
D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města.
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města.
Neví náhodou někdo, zdali je i v budoucnu plánováno nějaké napojeni na Chemnitz?
Není
Smutné. Se všemi ostatními státy má Německo perfektně napojené dálniční spojení, pouze s ČR krom dvou vůbec nic. Přitom se nabízí D6, D7 a výhledově D4.
Asi jedna z nejméně důležitých dálnic, ale i tak je fajn vidět posun.
Škoda, že se nepracuje na spojce s Vídni a Tábor-Praha.
Zrovna ten obchvat Slaného je potřeba jako sůl. A měl se dělat rozhodně dřív než zkapacitnění Loun.
No nevím-dle RŠD tam je provoz cca 11tis/den. Obchvat Benešova cca 24tis/den a žádná dálnice není a ani to na ni jen tak nevypada. Další příklad: Budejovice-Písek 11tis-žádná dálnice ani v plánu, Brno-Viden 20tis, žádná dálnice.
Spis to vypadá, že region “vyhrál” dálniční loterii 😀
Uz byla vybrana firma, ktera bude delat pruzkumne stoly tunelu na StC useku a zacalo prvni uzemni rizeni. To, ze o tom nevite neznamena, ze se to nedeje.
Dokud se nekopne, tak u nás v republice není nic jistého. Znám stavby, které se dokumentovaly klidně 40 let.
Spíše by bylo přesnější vždycky napsat že zvítězila ta nejlevnější ze všech předražených nabídek.
Tak ji postavte levněji
Hloupe kecy umim taky
Podle ceho na to predrazeni usuzujete? Ze to dodava firma co podnika za ucelem zisku? Se zakazkama na draze?
To už je letos třetí stavba pro tuto firmu. Severní obchvat Budějic, obchvat Hořovic a teď Slaný. Do toho obvinění z korupce v Chomutově.
Já bych hlavně apeloval na zřízení alespoň provizorního krouhače u sjezdu na Knovíz. Ta křižovatka na Slaný a Knovíz je tam příšerná a dost často je ve špičce na dálnici od Prahy nebezpečná kolona už před sjezdem v odstavném pruhu. Divím se že to tam do dneška nebyl schopnej nikdo vyřešit.
tam by to chtělo jednu zásadní změnu – ve směru od Prahy přesunout odbočení z dálnice do slaného z prostoru za mostem do prostoru před mostem. A OPRAVIT ten asfalt na na moste přes dálnici a okolí až po sjezdy na dálnici z obou stran – tam je to tragédi, propadá se to a nedávná „oprava“ kolem dilatací na obou předmostích to zprasila ještě víc než to bylo předtím
A ještě zmodernizovat starý úsek tehdejší R7 po tuto stavbu, aby byla bezpečnější.
ikdyž je na tom kopci před slaným ve směru z Prahy na jeho hraně zářez hluboký 6-8 pater (stolová hora) – pořád je to strašný krpál z obou stran – řešením by byl tunel – na straně u Slaného dálnici z podmáčeného údolí posunout cca 100 a více metrů do táhlého svahu vlevo ve směru z Prahy a už by se nepropadala – tím by se dálnice výškově více vyrovnala a z druhé strany kopce blíže k Praze (u Brandýsku) by se rubanina z tunelu použila na dvojnásobné navýšení současného náspu a tím by se dálnice také výškově velmi napravila… Číst vice »
Projekt modernizace D7 uz bezi, ale je za mnoha dalsimi asi podstatnejsimi akcemi.
A pak, ze to nejde. Opravdu dekujme RSD a MD, potazmo p. Kupkovi a Madlovi, ze se opravdu rychle posunuje kompletni dostavba zakladni patere CR. Do roku 2027 – 2028 budeme mit hotovou z velke casti i D35, D6, D3, kompletni D1 a spousty jinych useku. Je na case zacit propojovat krajske mesta s okresni mesty napr. Olomouc -Sumperk – Jesenik. To bychon mohli sfouknout do roku 2035 a to bychom v tomto case mohli mit i prvni useky patere VRT.
VRT tak jak je navržena je ekonomicky nesmysl a rozhodně na to nebudou po 2030 peníze.
Máte na to studie, máte příklady z desítek i mnohdy výrazně chudších zemí než je ČR, máte příklady ze zemí s řídícím zalidněním a menšími proudy než má ČR. Ale furt se tady najdou ignoranti, pro které je vrchol techniky a železniční přepravy 810 a chraň Bůh, aby se na dráze něco měnilo, protože „tak to bylo přeci vždycky“. Naštěstí lidé jako vy jsou v menšině, protože by tu železnicí úplně zničili…
Zamyslete se nad sebou, díky.
Někteří se zhlédli v ostrovním kálovství a odmítají vidět ČR propojenou v rámci Evropy.
No, bylo by toho více, kde by se ještě dálnice hodila. Namátkou: od D11 do Kolína, namátkou Tábor – Milevsko, namátkou cesty do Polska, například přes Králíky, tam na polské straně také chystají dálnici do Miedzilesí a na české straně nic … Brno – Svitavy. Ani nepíšu o cestě na Slovensko, pokračování u Fryštáku, tam už to je potřeba 30 let.
Tahnout dalnici pres Kraliky pro polsky tranzit je totalni nesmysl. K projeni s Polskem slouzi/bude slouzit D1 a D11.
Já teda panu Kupkovi budu děkovat až podle toho, jak pohne s D3 ve SČ a D0. U těch vámi zmiňovaných úseků postačovalo, aby to nestopnul.
Zatím to vypadá, že s D35 hýbe nevídaným tempem. Můžete mu vyčítat PPP, ale současné tempo tady dlouho nebylo. Velký podíl na tom má i pan Mátl, na něj se zapomínat nesmí.
Já mu vůbec nic nevyčítám. Naopak chválím, že dálnice jsou prioritou. Jen jsem chtěl upozornit, že základ toho je více v minulosti. To slušné tempo (nejen u D35) nenastartoval současný ministr. Osobně jej budu hodnotit zejména podle toho, jak posune D3 a D0.
Naopak. PPP na D 4 je super a před dokončením. Kdo a co vyčítá na PPP?
Kdyby se D35 v úseku Opatovec – Staré město – Mohelnice stavěla normálně, mohlo se začít stavět už letos. Díky tomu, že se MD rozhodlo pro PPP, začne se nejdříve v roce 2026.
Díky PPP se tak stavba minimálně o dva roky zdrží. Ono to bylo podobné i u té D4, ale tam to zkrátka tolik nebolelo. D35 je extrémně důležitá dálnice a každého zpoždění je zkrátka škoda.
Proto tedy ta kritika PPP. IMO je oprávněná.