S nejlevnější nabídkou na dálniční obchvat Slaného přišla firma Swietelsky
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo do finále tendr na dálniční obchvat Slaného, což je jeden ze tří posledních chybějících úseků dálnice D7 ve středních Čechách. Na stavbu s oficiálním názvem Knovíz – MÚK Slaný západ o délce 6,5 kilometru obdrželo pět nabídek.
Jak oznámil na síti X šéf ŘSD Radek Mátl, s nejvýhodnější nabídkou přišlo sdružení firem Swietelsky stavební a Herkul. Dálnici je ochotno postavit za 1,536 miliardy korun bez DPH, cena předpokládaná při vypisování tendru byla 2,27 miliardy korun.
„Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci,“ doplnil Mátl. Stavba by podle něj měla začít ještě letos a skončit v roce 2027.
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města. Ten bude tvořit pravou polovinu dálnice, levou polovinu nechá ŘSD nově postavit. Mimo jiné to bude znamenat stavbu několika dálničních mostů a demolici některých budov. Zmizí například zahradní domek, který se nachází v místě budoucího mostního pilíře, nebo hala stavebnin. Nejprve bude zprovozněn nový jízdní pás, následně projde rekonstrukcí původní silnice (pravý pás).
K dokončení D7 ve středních Čechách přitom zbývají celkem tři navazující úseky. Vedle úseku kolem Slaného jde o části MÚK Slaný západ – Kutrovice (jinak též obchvat Lotouše – 3,4 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). U obchvatu Lotouše ŘSD nedávno vybralo zhotovitele, u úseku Kutrovice – Panenský Týnec ŘSD vyhlásilo nejvýhodnější nabídku, smlouvy ale zatím neuzavřelo.
Téměř 17 kilometrů dálnice (všechny tři navazující středočeské úseky) by se pak mělo motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.