S kufry na Ruzyni by mohli opět pomáhat zaměstnanci z kanceláří. „V případě nutnosti,“ říká letiště

Podle společnosti Czech Airlines Handling jde o doplněk personálních opatření.
Společnost Czech Airlines Handling (CSAH) se připravuje na očekávanou rušnou letní sezónu. Posílit plánuje personální kapacity zejména na pozicích, jako je nakládka zavazadel či odbavení cestujících. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí CSAH Jiří Hannich.
Po zkušenosti z minulého roku, který se u dceřiné firmy Letiště Praha i celého letiště negativně zapsal letní kufrovou krizí, kdy cestující čekali na výdej zavazadel i několik hodin, si CSAH navíc formou dohod domlouvá také personální rezervy z řad zaměstnanců letiště, včetně těch z kanceláří.
Deník Zdopravy.cz na to upozornilo několik zdrojů z prostředí letiště. Ředitelé nebo hasiči pomáhali už loni.
„Jedná se pouze o doplněk všech našich personálních opatření. Z těchto personálních rezerv můžeme v případě nutnosti okamžitě čerpat,“ uvedl Hannich.
Podle Hannicha jde o lidi, kteří mají potřebná povolení pro práci na letišti, jsou tedy flexibilní a letištní prostředí dobře znají.
„Odpadá díky tomu delší adaptační proces, jenž je přirozeně potřeba u zcela nových zaměstnanců. V neposlední řadě jsou to lidé s pevnou vazbou vůči letišti, kteří jsou ochotni pomoci, jestliže to mimořádnost v provozu vyžaduje. Považujeme toto za přirozený a logický krok, abychom ve vztahu k letnímu provozu nic nepodcenili a učinili maximum pro komfort cestujících,“ dodal Hannich.
Noví lidé z řad propouštějících podniků
Nové zaměstnance do provozu hodlá CSAH přivést například skrz spuštěnou náborovou kampaň či chystané náborové dny. Firma je v kontaktu také s vedením kladenského závodu Dr. Oetker a také s managementem společnosti Spolana Neratovice, tedy se dvěma podniky, které nedávno ohlásily výrazné propouštění.
Proces náboru nových zaměstnanců postupuje podle Hannicha podle plánu.
„Vedle posilování personálních kapacit kontinuálně pracujeme v CSAH na zavedení efektivnějších pracovních postupů. Upravili jsme například systém plánování lidských zdrojů, abychom se dokázali lépe přizpůsobit předpokládanému provozu. Stejně tak zavádíme mentoring pro snadnější adaptaci nových pracovníků. Vylepšujeme rovněž pracovní zázemí,“ uzavřel Hannich.