Zeleno-oranžovými vlaky na Šumavu: Jízdenka z automatu, wi-fi a chybějící stoleček

Vlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V neděli nastala železniční událost roku, když společnost GW Train Regio převzala díky vítězství v tendru Jihočeského kraje provoz na

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex, Havířov

Oskare, pokud by jelo ČD bez dotace, tak by jim v tom nikdo nezabránil, na to mají plné právo. Ale Ty si myslíš, že ČD vypraví vlak na lokálce jen tak bez nastavené ruky? To je teda velmi naivní představa hraničící s pohádkovým sněním.

Jedině snad nějaký historický vlak – parní nebo Hurvínek (M131), ale v těch je jízdné mnohem vyšší než v běžném osobáku, ale tyto valky nenaplní běžní cestující ani rekreanti a turisté, ale jenom úzký okruh železničních fandů a nadšenců.

Ondřej Šanda

Myslím si, že by Ministerstvo dopravy mělo objednat u ČD alespoň 2 expresy/ rychlíky z Prahy do Krumlova a zpět. Nyní mi ta souprava přijde dost nevyužitá. Do ČK přijede v 10.55 hod a zpátky jede ve 14.07 hod, to je přes 3 hodiny čekání. Mohl by 1 spoj do Prahy z ČK jet dopoledne a 1 odpoledne.

Alex, Havířov

Za ty kompenzace nemůže Regiojet ani LEO. Když stát nařídil nesmyslné slevy i v komerčních vlacích u neregulovaného jízdného (tam by žádné neměly být), tak dopravce to musí respektovat, ať chce nebo nechce. A z levného jízdného komerčních dopravců mi připadá špatné dávat ještě další slevu, kterou pak kompenzuje ministerstvo a tím zbytečně rostou státní výdaje. Naopak u nekompenzovaných slev – tj. důchodců je Regiojet mnohem vstřícnější jak ČD, stačí občanský průkaz (nad 60 let) a žádná další zbytečná INkarta jak u ČD, jako by těch předražených modrých nesmyslů už nebylo dost a hlavně u lidí starších 70 let, tam… Číst vice »

petr

jizdenka z automatu taky sem ji zvlad ale to se ji kupoval v nemecku bad schandau a taky umi kazdy treti slovo nemecky a on se nesmi clovek bat si to zkusit vsechno se da naucit jen se toho nebat

Tomáš

Tak to jsem rád, že reakce jsou zatím víceméně pozitivní. Když jsem ten vlak poprví viděl, tak sem čekal, že to bude pěknej kostitřas a lidi z toho budou spíš naštvaný. Přecejenom na první pohled je ten vlak ještě menší než Regionova. Tak ať se daří!

JOHNNY

ja tim jel do Varů – super vlacek- kam se hrabe CD – krsne hravy oranzovy vesely .. 🙂

Chachar Budvar

Úbytek spojů na trasách JČ jistě přebohatě vykompenzuje „krásný hravý oranžový veselý“ vláček. Napadlo mě, že by vlastně stačilo jej přistavit k prvnímu perónu v ČB a cestující (v JČ spíše diváci) by se mu chodili obdivovat. Nebo spíše jezdili auty, město je zcela prázdné a individuální doprava se pro JČ kraj hodí nejlépe (čti „rozvojový“ plán uveřejněný na stánkách JIKORDu – autoři Borovka, Žemlička). Kraj by opět ušetřil (jako už mnohokrát, naposled právě na „vylepšených“ trasách – 6 %) a mohl další přebytek rozdělovat mezi potřebné provinční politiky. Recept mají již od Zimolova vykutáleného šibalství na špitálech. Třeba časem… Číst vice »

Jan

Kapacita 65 osob 🙂 – strašná tramvaj. A snížení výkonů o 6,5%.

Michal

Ono to mnohdy nevozí ani těch 40 lidí, takže „tramvaj“ zatím bohatě stačí.

železničář v důchodu

Mimo hlavní výletnické sezóny to asi stačit bude, a protože většina běžných lidí vidí na prvním místě, že je to „nové a vesele barevné“, tak se jim to asi bude aspoň zpočátku i líbit. Krigar ovšem má, pokud vím, těch vozidel jen asi 11, a s tím se v létě nemůže kapacitě, kterou nabízely ČD, srovnat ani náhodou – a to je navíc jízdní řád proti předchozímu dost redukovaný. Navíc ani „kolovozy“ s manipulantem nejsou ideálním řešením – ty ostatně vznikly před asi 20 roky v letní sezóně (tehdy vymontováním sedaček z několika „Bafíků“) právě na trati České Budějovice –… Číst vice »

coudy

No a prý že když bude jezdit jiný dopravce tak že to bude levnější. Stále prostě chybí uznávání jízdného a nejen na železnici. Teď když pojedu na výlet tak zaplatím 651Kč o proti 579Kč

coudy

A ještě dodatek důchodci až od 65 mladší důchodce má smůlu a jede za plné jízdné.

Josef Kubeš

Důchodce není sleva že zakona. V podstatě by nemusela být vůbec.

Bery

Ona i na duchodce byla sleva ze zakona, ale v podstate ji zariznul nastup konkurence na trati Pha – Ova. I bez kompenzace za duchodce totiz stat nyni doplaci na kompenzacich za statem narizene slevy v komercnich vlacich cca desetinasobek toho, co drive vyplacel za tzv dotovane spoje, kde tato kompenzace jiz byla zahrnuta „v cene“. To, ze diky Leosovi a Jancurovi nyni danovy poplatnik zaplati mnohem vice i bez duchodcu se moc nerozmazava, protoze to nekteri velmi neradi slysi. 😀 A to nejen zde mezi ctenari, ale i na samotnem MD, protoze „nastup konkurence“ jim politicke body ziskava… ale… Číst vice »

železničář v důchodu

V tom 6 roků starém textu je zajímavý m.j. například odstavec konstatující, že „Kromě dosud platné padesátitprocentní slevy totiž dráhy seniorům nabízejí i další vlastní komerční slevy. Důchodci si mohou koupit in-kartu a pak jezdit s další, 25procentní slevou. A ti starší 70 let si mohou pořídit za 990 korun senior in kartu a pak mají jízdné vlakem zcela zdarma.“ – v porovnání s tím je aktuální výše slev pro důchodce, resp. ceny za průkazy na ni (podle hesla „nechci slevu zadarmo“), někde úplně jinde (myslím na jiné úrovni = růst je docela rapidní) …

Michal

Kua to jedeš z Košic, nebo odkud?

Martin

Ty podhlavníky co jsou na sedadlech, kde nad nimi jsou háky na kola, budou v létě jako prase. To teda není moc „takticky“ vymyšleno.

Marek

Kdyby ty vlaky nebyly tak strašně oranžové, tak by byly hezčí 🙂

Martin

Na barvu to nejezdí (a navíc design je jen otázkou vkusu). Spíše se obávám letní sezony, kdy je většinou velká poptávka. Věřím, že to dopadne tak, že soupravy navíc vypraví ČD nebo se prostě turisté nepoberou a o rok později již žádní tím vlakem nepojedou (ideální stav pro dopravce, který nemusí držet náležitosti, které využije jen v letní sezoně).

noerf

Na léto se mají soupravy zdvojovat dle objednávky kraje. Nicméně je pravděpodobné, že v případě většího zájmu to GWTR bude schopno i prodloužit, ale také je otázka zda pro tři soupravy budou stačit všude nástupiště.

Oskar Štejfa

Bylo by super, kdyby ČD vypravily soupravy navíc. Pokud by nechtěly příspěvek od kraje, mohlo by jim něco zabránit?

Michal

Oskare a v čem by to bylo super? Chybí ti plesnivé rezaté patráky a šukafon?

Elb

Šukafony jezdí pořád, rezavý patrák je v případě tří set lidí na vlaku lepší, než novější malý motorák..