Rychlovlaky ICE musí v noci prázdné kroužit Berlínem. DB nemají dost odstavných ploch
DB se rozhodly pojmenovat po významných osobnostech 25 nových jednotek ICE-4. Foto: Deutsche Bahn
Mluvčí drah noční „parkovací jízdy“ kolem Berlína potvrdil s tím, že jde o normální provozní proces.
Když se odstavná nádraží ruší a draví developeři jej zastaví budovami, pak není kde odstavovat. Za nedlouho bude stejný problém i v Praze.
Nebyl tady nedávno článek o plánu stavět nové odstavné kapacity v rámci Prahy?
Ano. Poté, co zrušili odstavné nádraží ve Vršovicích.
… které se nevyužívalo, protože pro podmínky současné dálkové dopravy bylo o půl století mimo.
A ve výsledku sorry, ale… Snad alespoň mají nějaké zavedené i noční spojení. Což nevím. Nijak jsem nezjišťoval. Ale jestliže v noci nemají pokryté spojení určitých měst, tak je to od DB a spol. hoodně pokrytecké. Si představte, že se chcete někam kolem půlnoci odstát domů vlakem, poslední jel dle jízdního řádu okolo 22:00, a teď kousek od uvidíte prázdnou. soupravu, jak si to kolem vás jen „sviští“…
Smysl toho vozeni vlaků je, aby je i nikdo stojící nezničil – což je trochu v rozporu s tím dělat poslední noční ožralák, ne?
Zaráží mne, že jim nevadí úplně zbytečné opotřebení samotných souprav, nebo samotné zbytečné plýtvání na hodiny strojvedoucí… Elektřina je v noci naopak něco, čím se „plýtvat“ může, a z určitého hlediska je to i nutnost, vzhledem k nízké noční poptávce… Ale ty první 2 aspekty? No nevím, nevím.
Co na to zelená berlínská radnice?
Jsou tam z toho celí zelení.
Božinku, celých OSM kolejí? Doporučuju se podívat na depo Eurostaru v Londýně zde: https://maps.app.goo.gl/44SE9VsSm5Fww3a87
Moc se nesmějte, po odprodeji smíchovského, bubenského i žižkovského kolejiště to v Praze také nebude snadné.
V Bratislave tiež idi*oti predali 1/3 šírky stanice v Petržalke.😡😡😡
By mě zajímalo, kolik za tu noc propálí elektriky a co na to němečtí ekologové…
To je zelená elektřina, to je v pořádku.
Ze zelenouhelných elektráren. 😁
Ovšem, ze zelených přesliček. V Polsku snad ani jiné nejsou. 😀
Zase ušetří na hlídání a odstraňování škod od vandalů
Spíše, než elektřinu bych řešil mzdy samotných strojvedoucích, a úplně zbytečné opotřebení souprav… Elektřina je v noci naopak něco, čím se „plýtvat“ může, a z určitého hlediska je to i nutnost, vzhledem k nízké noční poptávce..
„To však mluvčí DB pro web Welt.de odmítl s tím, že žádný spoj dosud nemusel být kvůli nedostatku personálu zrušen.“
Tak toto vtip roku – DB dosud neodřekli žádný vlak kvůli nedostatku personálu.
Lze ty jednotky spojovat? Aby jeli dohromady dvě nebo tři?
Jako že 600 m dlouhý osobák? To asi né.
Jenze v tu chvili to neni „osobak“ a nakladni vlak muze byt dlouhy az 740 metru.
Jo, ale opravdu budou mít tolikačetné řízení, když se s tím v normálním provozu nepočítá?
Tak zase vzhledem k tomu, že ten vlak nepotřebuje kdovíjakou dynamiku, tak si umím představit, že v činnosti nebudou všechny jednotky. Ale je to jen spekulace.
Ano ty jednotky jdou spojovat. Viz odkaz.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sp%C5%99%C3%A1hlo_Scharfenberg#/media/Soubor:ICE_3_gekuppelt.jpg
To samé určitě bude tady taky díky slavné liberalizaci železnic. Vlečky a odstavné plochy se ve velkém ruší a při každé modernizaci kolejí ubydou 1 – 4 koleje. Tim, že je více dopravců tak dopravci se budou snažit svůj vozový park čím dál víc zvětšit a koleje potom už nebudou na to stačit a kryté haly na opravu vozidel také ne. Jenže u Němců ta náprava bude nejspíš snazší, protože tam dokáží stavět rychleji a vykupovat plochu pro koleje a odstavnou plochu taky určitě rychleji. Tady u nás se to zastaví novýma bárkami který potom už nepůjdou zbourat a pak… Číst vice »
To je neuvěřitelné. Jako že dojdou odstavné koleje v samotném Berlíně, to se dá chápat, ale že by nebyly ani někde v rozumné vzdálenosti např. Seddin, Eberswalde, Stendal … to bych se divil. Není v tom ještě něco jiného?
To jako, že se to nevejde už ani nechat stát na HBf nebo jinde, nebo je v tom nějaký spis administrativní háček typu “jakmile se ta kolej nejmenuje manipulační, odstavit nelze / stoji prachy”?
Přesně, dle německýho fóra se to musí platit… teda když ten pobyt je delší než 60 min., a pak ještě někdo argumentoval že to vytváří nebezpečný precedens, proto správce infrastruktury to moc povolovat nechce, aby si jiný dopravci o to taky neřekli
A co na to matka DB? Tohle je ještě větší zbytnělý moloch než jsme si mysleli, že se v rámci jednoho korporátu nedokážou dohodnout dvě části…
Oni se dohodnout nesmí – to by si na nich regulátor hezky smlsnul.
A proč se tomu DB infra tak brání? Čemu by vadilo odstavování souprav přes noc někde ve stanici (samozřejmě tak, aby nepřekážely)? Vždyť třeba u nás soupravy různě po stanicích nocují běžně a ničemu to nevadí.
Tak hlavně, aby si to nepřečetl někdo z GŘ SŽ a dopravcům to zakázal. SŽ rádo přejímá nesmysly od DB.
Že by například autobusy bloudily v noci po vesnicích, aby nestály na veřejné komunikaci, když mají soukromého vlastníka? Jestlipak je německá šotoúderka schpná tohle prosadit…
No škoda, že nemůžou otočit noční Prahu…
Jak to, že nemůžou? 😀https://zdopravy.cz/nocni-prahou-putoval-nezajisteny-vagon-projel-libni-zastavil-se-az-ve-vysocanech-188682/
vzal jste mi to z pusy, mohly by jezdit jako noční flamendrák
To je tím, že se za odstavná místa neplatí tržní parkovné! 😀
Podle vysvětlení výše právě naopak. 🙂
V Nemecku se netrzni pomerne vysoke parkovne plati.
To mi v TransportTycoonu / OpenTTD dělaly taky, když jsem odstřelil stanici a zapomněl vlaky poslat jinam. 😀
Řídit německé dráhy jako Transport Tycoon! 😀
Napadá mě ještě jedna varianta co se tady nezmiňovala, co nejstarší kusy odprodávat, pak bude odstavných kapacit dost, teď jen otázka, jestli by se tak ten problém dlouhodobě vyřešil
Večer prodat, ráno koupit zpět.
Pokud ještě fungují, jednodušší by bylo pozdržet nákup těch nových ICE 3neo, ne? A to se tuším právě i děje…
Nejlogičtější by z hlediska DB bylo pokusit se je na noc „zaparkovat“ v zahraničí, tedy například večer odjet do Prahy a Poznaně a ráno zas přijet. 😀
Zjevně chtějí nějak uspokojit i poptávku ráno z Berlína 🙂
První co končí odpoledne – poslední co začíná dopoledne- mezi tím by Prahu otočil 😀
Táhnul by ho do tý Prahy Vectron nebo něco stylovějšího minimálně 50 let starýho?
Táhla by to běžná česká expresní mašina – Vectron. Knödelpresse už by tam asi dávat nechtěli.
O jak dlouhou noc jde? Poslední ICE přijíždí do Berlína před půlnocí a první odjíždí po čtvrté ráno, nejde o moc dlouhou dobu pojíždění. Takže Prahu by nezvládl, možná až bude VRT do Prahy, ale to asi nebude v nejbližší době. A personál – v Berlíně a okolí jezdí místní a regionální vlaky furt, i v hluboké noci, tak personálu na noční šichtu bude dost. https://www.bahnhof.de/downloads/schedule/Regeltafel_1071.pdf
To by mne zajímalo, kvůli čemu tedy ruší denně desítky ICE spojů po celé zemi???
Z mé zkušenosti je jako důvod většinou porucha soupravy.
Zrovna ve Wuppertalu hlásili v pátek jako důvod zrušení ICE chybějící strojvedoucí.
Zřejmě nezvládnutelné množství výluk na infrastruktuře.
Moje zkušenosti z cest po DB: 1. Výluka spojená s výlukovým jízdním řádem (v apce to úplně nepoznáte, zda jde o plánovanou redukci spojů nebo o mimořádnost). 2. Mimořádnost, např. porucha na VRT a jízda odklonem, pak bývá zvykem ukončit vlak dříve a poslat zpět včas (stalo se mi např. cestou z Bruselu, vlak kvůli objíždce skončil mimořádně už v Kolíně a nepokračoval do Frankfurtu, naštěstí v této relaci jezdí ICE jak v Teplicích MHD, takže to nebyl žádný velký problém). 3. Porucha vlaku. I tady mám celkem dobrou zkušenost s tím, že DB dokázaly najít i náhradní soupravu, byť… Číst vice »
Jestli jako MHD V Teplicích, tak by to jelo 3x oklikou přes jinou konečnou, změnou čísla vlaku a musel bys nastoupit na opačný směr jízdy…
To je dobrá a věcná připomínka.
Což tady trochu platí, některé ICE jedou z Köln Messe (výstaviště) a na hlavní nádraží nezajíždějí, pak si člověk musí popojet jednu stanici něčím regionálním.
Strojvedoucí si chtějí po noční šichte pospat…
Snad raději odstavné koleje než odstavné plochy, nebo se snad mýlím?!?
A asi ne 8 vleček, ale 8 kolejí.
Být to u nás, tak z toho bude skandál první kategorie
U jaké cílové skupiny?
U těch, kteří hltají titulky „SKANDÁL“ apod., takže mírná většina.
Tohle široku veřejnost nezajímá. Krom toho dálkové vlaky DB fungují v komerčním režimu, takže ani na plýtvání dotacemi se to nedá navlíknout.
Ale da se to navliknout treba na green deal, tlak na omezovani letecke dopravy apod.
Nebylo by pro ně lepší, když už, udělat nějaké noční spoje? ICE nemusí jezdit jen po VRT a těch pár lidí by aspoň snížilo ztráty… Nebo jsem úplně mimo?
Třeba do Prahy 😂
Ono by to asi paradoxně náklady ještě navýšilo. Jestli mají podobný výpočet v Německu jako v Česku, za využití dopravní cesty, tak tam je několik koeficientů, včetně využití za vybavenost stanice. To se platí za každé zastavení ve stanici, kterou souprava využívá.
Takže asi reálně je levnější nechat soupravy kroužit kolem Berlína prázdné, než někoho vozit. Ale je to jen úvaha.
Ještě by tam byly náklady na palubní personál.
Noční IC a ICE už existují. Poptávka je, ale ne tak velká, aby se všechny jednotky využily, takže některé se musí přes noc někde odstavit resp. nechat kroužit.
Nádražní hlášení:
Na 5. kolej přijíždí ICE Bludný Berlíňan
A uměl by se také potopit pod hladinu (železničního svršku) a někde úplně jinde vynořit? 😀
To je sen ! Lze kroužit v noci jako
cestující ? Mam DB triko, mikču a batoh!
a teď ještě získat jízdenku na „Prázdný expres“ a máte to komplet. 😀
Mohli by z toho udělat pojízdný hostel.
Kvalitativně to nebude horší, než některé low cost podniky, které jsem v mládí v Berlíně zažil 🙂
V 1.tride by to mozna nebylo az tak zle …
Z DB leze čím dál větší nekoncepčnost. Kupují hafo ICE, ale nemají je kam dát…
Když je nebudou mít, budou jim zas nadávat, že nemaj kapacitu. Asi bych měl radši pár vlaků občas kroužících prázdnejch, protože nevyšly oběhy (a třeba je v rekonstrukci nějakej odstav), než dlouhodobou každodenní sardinkárnu…
Noční vlaky duchů jsou jistě špatně a zoufale, nicméně vlaky se kupují pro to, aby vozily cestující/náklad, ne aby se garážovaly. Odmítnout zákazníky „víte, my bychom vás rádi odvezli, ale nemáme kam odstavit soupravu, tak jí radši nekoupíme a vy si kupte jízdenku – hele, už příští týden tady bude jedno volné místo“ je ještě hůř. Samozřejmě nějaké odstavné koleje se měly řešit dříve, než 2028, ale zastavit z tohoto důvodu ten hlavní byznys?
Takže během Dunkelflaute zbytečně používají elektřinu z uhelných elektráren a současně zakazují vjezd vozidel Euro 6 do center měst. Německo je diagnóza.
V noci dost z větrných elektráren, i když zrovna v listopadu bylo až moc hezky, takže ke slovu přišly všechny uhelky, plynové elektrárny i dovoz od nás a z Francie. Ale byl to poměrně extrémní případ a i tak nebylo nutné přejít na některé regulační stupně (tedy cíleně odpojovat méně potřebné provozy). Ale cena elektřiny na spotu ve špičce hezky vyletěla, což je mimochodem také regulační záležitost.
Ještě jsem zapomněl dodat, že DB má vlastní elektrickou síť.
A nejezdí v tom alespoň ten německej študák, co se o něm onehdá psalo, že si koupil permanentku na vlak, protože to vyjde levnějc než intr a jezdí přes noc vlakem a ráno vystoupí a jde do školy ?
To bylo nejak s těmi letadly v Americe
To se dělo i v ČR, študák měl režijku, tak se vyspal ve vlaku.
To je nějaký nový román Jaroslava Rudiše?