Rychlovlaky ICE musí v noci prázdné kroužit Berlínem. DB nemají dost odstavných ploch

DB se rozhodly pojmenovat po významných osobnostech 25 nových jednotek ICE-4. Foto: Deutsche BahnDB se rozhodly pojmenovat po významných osobnostech 25 nových jednotek ICE-4. Foto: Deutsche Bahn

Mluvčí drah noční „parkovací jízdy“ kolem Berlína potvrdil s tím, že jde o normální provozní proces.

Berlínský list Tagesspiegel informoval o „vlacích duchů“, které každou noc projíždějí hlavním městem a okolo něj bez cestujících. Podle deníku tak musí překlenout noc, protože v depech Deutsche Bahn není dostatek odstavných ploch. Železniční síť ve městě také omezuje řada stavebních prací.

Zdroje deníku uvádějí, že se to obvykle týká pěti nebo šesti souprav rychlovlaků ICE. Pokud je to možné, tak vlaky zastavují ve stanicích, aby si uměle prodloužily jízdní dobu.

Tagesspiegel také upozorňuje, že tyto noční jízdy značně vyčerpávají kapacitu strojvedoucích, kteří tak mohou chybět pro pravidelný denní provoz. To však mluvčí DB pro web Welt.de odmítl s tím, že žádný spoj dosud nemusel být kvůli nedostatku personálu zrušen.

Konec zlatých časů. Berlín šetří, ruší nákupy elektrobusů, skončí i extrémně výhodné kupóny na MHD

Mluvčí nicméně noční „parkovací jízdy“ kolem Berlína potvrdil s tím, že jde o normální provozní proces. Odstavné kapacity jsou totiž v hlavním městě omezené.

Deutsche Bahn proto plánují v Berlíně rozšíření odstavných a opravárenských kapacit pro dálkovou dopravu. Ve čtvrti Schönholz má vzniknout „ICE pit stop“, do kterého DB investují desítky milionů eur. Má zahrnovat osm vleček, každou o délce 400 metrů. V provozu však bude nejdříve v roce 2028.

Flotila souprav ICE německých drah se rychle rozrůstá. Jen v posledních letech přibylo 137 vlaků generace ICE 4. Další jsou přitom objednány.

Tagy Berlín Deutsche Bahn ICE4
83 komentářů