Restrikce v cestování přivedly do existenčních potíží provozovatele rychlovlaků mezi kontinentální Evropou a Velkou Británií. Důvodem je prudký propad počtu cestujících a tím pádem i příjmů.
Začíná se proto mluvit o možné záchraně dopravce ze státních peněz. Zatím ji plánuje francouzská vláda, ta ale požaduje pomoc i od britské.
Eurostar uvedl, že za poslední měsíce zaznamenal propad cestujících o 95 %. V prohlášení uvedl, že by rád získal státní pomoc s ohledem na skutečnost, že ji získaly i letecké společnosti.
Většinu v Eurostaru vlastní Francie přes státní dráhy SNCF (55 %), pět procent patří Belgii, zbytek penzijním fondům. Velká Británie prodala podíl ve firmě v roce 2015. Francouzský ministr dopravy Jean-Baptiste Djebbari uvedl, že pracují na záchranném mechanismu pro Eurostar.
Eurostar kvůli pandemii výrazně omezil provoz, aktuálně jezdí jednou denně z Paříže do Londýna a z Londýna do Bruselu. Djebbari uvedl, že Eurostar je strategickým spojením, a proto je potřeba ho udržet.
Akcionáři Eurostaru už do firmy napumpovali 200 milionů eur, šéf firmy Jacques Damas agentuře AFP na dotaz na budoucnost dopravce uvedl, že „je možná katastrofa“.
vidím, že nejen u nás vláda likviduje ekonomiku…
Lití peněz jen znamená, že akcionáři a banky, co Eurostar financují si přijdou na své. Není lepší nechat padnout, pomoci koncovým zaměstnancům, a postavit Eurostar č.2, tedy znova? To samé u jiných společností.
A v případě další takto výjimečně situace jako je covid to udělat zase znova a pak zase znova …. ?
Co to znamená, že akcionáři si přijdou na své?
dividendy budou 🙂
to bych řekl, že podmínky státní pomocí obvykle zakazuji
a jak si to představujete? že pošlete stávající vlaky do smelcu, zaměstnance na prácak a pak koupíte nové vlaky a zaměstnance najmete?
nebo to necháte padnout, vlaky koupíte zpět se slevou z konkurzu, ci jak?
To byste těm hodným SNCF udělal? Obrat je o jejich dividendy? Vždyť je to národní dopravce!
Akcionáři SNCF beztak už o část dividend zákonitě přicházejí, protože část prodělečné firmy Eurostar přece patří právě SNCF – tak proč by jim k nim naopak stát neměl pomoci?
Dluhy se neplatí. A ten Eurostar v2 se založí zadarmo. Přiďte k nám, my zase zkrachujem, až bude nějaký problém…
Možná by neškodilo se přeorientovat na výdělečnou nákladní dopravu a odpomoci si tak současně od kolon kamionů. Ovšem, chtělo by to i trochu veřejných investic do příslušné infrastruktury, která zůstává dosud upozaďována…
S vozovým parkem Eurostaru moc parády v nákladní dopúravě nenaděláš. Doporučuju nesměšovat pojmy Eurostar a Eurotunnel.
Projet s nákladem tunel je násobně dražší než loď , která je taktéž jakoby ekologická . Proto bez nějakých dotací běžné zboží tunelem nepojede a dotovat proč ? A systém mají standartní tak proč ho křivit dotacema pro vlaky a překladiště . Oproti letadlům má určité výhody a letadla se bez covidu taky nedotují přesto vlaky (infrastruktura určitě ) ano.
On je problém i dál v Anglii. Zdaleka ne všude projede kontejner, byť by byl na specálním voze – ty tam mají.
A Pendolíno by mohlo vozit pytle s moukou. Totiž musí se tam ty pytle nanosit v rukách, ani paleťák do Pendolína nezajede, paleta neprojde dveřma.
Mouka se normálně vozí volně ložená v silech, nafoukat to tam nebude vůbec problém…
Ale bude potřeba včas vypnout klimatizaci …
… sic nám to tu vybouchne.
Já nevím třeba jednou bude pohřební Pendolino, bude vozit rakve do Ostravy do vysokých pecí, když nebudou stíhat krematoria, jak prorokoval pan Flégr. Když byla pohřební tramvaj../ironie/
Zatím se ti nebožtíci vozili naopak z Ostravy jinam. Prý na celý Moravskoslezský kraj je jen jediné krematorium a to je právě to ostravské. A ono jim to nějak nestačilo…
Vite, kolik by se timto zpusobem vytvorilo pracovnich mist? Ja myslim, ze odbory by to podporily.