Rychlostní silnice z Polska na české hranice je hotová, začala přejímka. U nás místo dálnice přibyly radary
Nový úsek silnice S3 Bolków – Kamienna Góra. Foto: GDDKiA![Nový úsek silnice S3 Bolków – Kamienna Góra. Foto: GDDKiA](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/bolkow9.jpg)
![Nový úsek silnice S3 Bolków – Kamienna Góra. Foto: GDDKiA](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/bolkow9.jpg)
Součástí nové stavby je i nejdelší polský tunel mimo městskou zástavbu.
ostuda, česká ostuda
to, že na různých stranách hranice je dálnice hotová v různou dobu je naprosto běžná věc..a navíc tady to zdržuje aktuálně spíše polská ostuda
Tak to vidíte, Polsko dostavuje poslední úseky S3 na jednom je tunel dlouhý 2,3km, kdo ho stavěl? Když to Poláci neumí, pomáhal jim určitě Metrostav, můžou být klidní nezbortí se. Bohužel u nás vše mafie……není co dodat
Poláci asi myslí mozkem. U nás to tak nevypadá, každou stavbu zablokuje nějaký spolek/člověk kvůli kdejaké kravině. A když náhodou ne, tak se hádají firmy se státem. Doufám že aspoň ty VRT budeme mít dřív. I když…
Si říkám ze pro osobní dopravu z Čech je to nejrelevantnejsi část. Čekal bych, že z Bolkowa pojede většina lidi spis na Wroclaw mimo dálnici. I Varšava a další velká města jsou tím směrem.
Ano, celkově to trasování S3 na Legnicu/Lehnici je dost nelogické a velká většina dopravy vč. té kamionové bude i nadále jezdit po DK5 z Bolkowa do Kostomlot na A4.
Na polskem diskuznim foru se resi nekvalita vystavby useku kolem Bolkowa a smesne male pokuty v Cechach…Tak ty radary asi nejsou uplne od věci…
Jinak do Svinousti je cesta super. Byl jsem pred rokem a asi poslednich 50 km rychlostky zbyvalo dokoncit u Baltu. Ale mocne tam pracovali. Tak urcite uz cast otevreli.
No konecne. Opet bude vice aut Trutnovem projizdet. Dekujeme nasim predstavitelum jak se staraji o danove poplatniky.
Ale bude tam hodně radarů, takže je problém vyřešen……
Hlavně aby pokuty vymáhali od všech. Ještě než byla D11 dovedena k Jaroměři tak v úsek HK Náchod byla skoro jistota že předjíždění přes plné čáry, v křižovatkách, do horizontu bude provádět polský střelec zhusta v prečipovanem postarsim Pasatu…..a hlavně s CB anténou…
Na twitteru právě Radek Mátl oznámil, že UOHS odmítl stížnost Budimexu proti výběru zhotovitele, takže to vypadá, že na podzim by se mohlo začít stavět.
Ač bych chtěl D11 co nejdříve, v případě výhry korupčníků, bych si na soudní spor, snad i počkal.
A pak přijde na řadu S8 do Boboszowa.
Poláci do toho šlapou. Za 2 týdny jedu na trajekt do Swinoujscie, tak snad už to bude otevřené.
Připomíná mi to plánovaný rozvoj letiště Mošnov. Před, dnes už mnoha lety se plánovalo, že se letiště Mošnov zmodernizuje, rozšíří, postaví železnice a další infrastruktura. Kraj si od toho sliboval, že bude zajišťovat leteckou dopravu (osobní i nákladní) pro oblast nejen Moravy, ale i jihu Polska a severozápadu Slovenska. Bohužel než se rozhoupali (byly tam totiž jiné zájmy a zájmové skupiny… i stranické [KSČM]), tak jim to Poláci vyfoukli. Během pár let zmodernizovali všechna blízká polská letiště, postavili infrastrukturu a tím se rozvoj Mošnova zastavil. Co se doposud investovalo jsou celkem vyhozené peníze.
Komouši mají s vyhazováním peněz v této zemi již víc než tři čtvrtiny století bohaté zkušenosti.
Ikdyby byli s Mošnovem první, tak je Ostravská aglomerace násobně měnší než ta Katowická
Nic nevyfoukli, jenom by převálcovali Ostravu o pár let později, tam by nebyla tak jako tak absolutní šance s ambicemi, které Krakovsko – Katovická aglomerace má. Myslíte, že by koukali s otevřenou pusou jak se v Ostravě buduje letiště?
Proč by měli Poláci létat z Mošnova, to skutečně nechápu, k tomu není a NEBYL žádný důvod, když většina 5 milionové aglomerace je v Polsku.
A lidé z Vídně by měli létat z Brna ????
A co teda děla UOHS, který vyšel vstříc Metrostavu a zasekl Budimex ? Když se Budimex po opětovném výběrovém řízení a vítězství Metrostavu k tomuto úřadu logicky odvolal, tak by měl být asi rychlý proces, protože jestli UOHS vyhoví i Budimexu, tak to by byla fraška nemající obdoby.
Zní to neuvěřitelně a absurdně, ale je to zcela reálně možný výsledek. Pak zcela logicky nastává otázka, jaký přínos UOHS vůbec má.
Mimochodom, pokud i ne, stejně nás čeká několik let soudů.
Prostě budme sledovat pokračování frašky a Země se bude točit dále. prostě takovou máme legislativu.
V Polsku totiž zájmy státu a celé společnosti převažují nad zájmy brouka žijícího dva kilometry od stavby nebo strejce, kterej si v chatové oblasti koupil chatu a vadí mu, že by auta z dálky možná slyšel.
Řekl bych to trochu jinak. Poláci dali přednost celospolečensenskému zájmu před zájmy několika stavebních firem. Proto v Polsku staví kde kdo a výstavbě nikdo nijak ve velkém neháže klacky pod nohy.
No jo, to by u nás nesměla být tak velká korupce a kamarádičkování.
Tak nějak. Korupce a klientielismus jsou bohužel příčinou tristního stavu naší dopravní infrastruktury.
To je obvykle pravda, ikdyž českou část momentálně blokuje spor dvou velkých stavebních korporací a naprosto nelogické a ještě k tomu pomalé rozhodování UOHS.
Tak to je klasika. Poláci dálnici respektive rychlostní komunikaci a my radary. Místo toho aby došlo k urychlení výstavby jsou jen výmluvy proč to nejde. A ten tender na výstavbu D11 ani nemá cenu komentovat.
Technická: Kousek S3 od prvního do druhého sjezdu za hranicemi byl v provozu už koncem června.
V Polsku dálnice u nás rozhledny. Teď je posun. Vše pro lidi.
V Polsku přesně vědí, jak utrácet peníze EU. V České republice investují nejprve do radarového vybavení.
V ČR se investuje do radarů, protože nic jiného na čechy k dodržování NEJVYŠŠÍ povolené rychlosti nefunguje, a investujeme i do rozhleden 🙂
Myslím že ty radary si obce kupují že svého.
„Čtyři nové radary zapůjčené od ŘSD budou umístěny na trase směrem k hranici s Polskem. Toto opatření je reakcí na očekávaný nárůst dopravy, ke kterému dojde po spuštění nové polské dálnice.“
Takže ŘSD místo výstavby silnic a dálnic se dalo na pořizovaní kamer 😉
Tady je zápůjčka znouzectností, čeká se na rozhodnutí docenta z ÚOHS…
Do golfových hřišť miliardářů atd.
nejdříve rozhledny, pak radary….
Problém bude jinde. Jiné zájmy jiných zájmových skupin…
Cca před třemi roky (2021) v časopisu Krkonoše byly náhodně v jednom čísle dva články – jeden k tomuto tématu, že Poláci dotáhli dálnici na hranici i s obrázkem dokončené s tím, že dalších 22 km (číslo si přesně nepamatuji, ale bylo nižší než 30) na naší straně čeká na postavení s tím, že by to mělo být hotové mezi léty 25-30. Druhý článek se věnoval historii, kdy v roce 1870 dotáhli stavitelé do Trutnova železnici. Tehdy místní požádali císaře o možnost postavit železnici do Svobody nad Úpou – cca 11 km. Císař souhlasil, začala stavba a včetně několika budov,… Číst vice »
Jsme dal, ani radsi domyslet kolik ohrozenych brouku a zvirat kvuli te stavbe trpelo a nebo kolik lidem to zkazilo vyhled z chalupy.
Když se stavěla železnice Tyniste nad Orlicí- Nachod tak navrženou trasu jednou (!) pěšky prošla komise s geografy,v každé vsi do jejíhož katastru zasahovala si zavolali starostu ,s sebou měli pokladnu ,v hospodách si najali sál,hned vykupovali pozemky a okamžitě to zapisovali do pozemkových knih.
My si dáme radši pár radarů a uzavírek stávající silnice, to nám jde celkem dobře…
Bohužel. Místo toho aby jsme kopli do vrtule respektive do země. Je mi z toho všeho smutno.
Tak jako fajn, ale je to další zářez do „přesunu dálkových přeprav na koleje“, které v tom směru zůstávají, no, jak to říci slušně… Za chvíli budou tímto způsobem skoro k ničemu, bohužel pro nás.
Jdi už konečně do…
Na stránky o železnici. To co píšeš není pro nikoho přínosem.
V Polsku infrastruktura, u nás radary a rozmlácené silnice. Obrázek od roku 2012 pořád stejný.
Bohužel ale u nás jsou potřeba i ty radary. Osobně nechápu, proč radary není pokrytá komplet celá dálniční síť. Vzhledem k tomu, jak jezdí Češi, by se během měsíce zaplatil celoroční deficit státního rozpočtu.
Protože pokuty by padaly do obecních rozpočtů.
Pořád jsou to jedny veřejné peníze. Kdepak se tam asi berou teď? Lidé to neplatí na obecném úřadě…
Nejsou, jde to do obecního a ne krajského/státního rozpočtu a pak máte radar v obci, ale pod ním totálně rozmlácená silnice.
No a to může být nižší daň z nemovitých věcí ne? .-)
To by ty pokuty musel někdo vymáhat. Jenomže zatímco v civilizaci se posílaj výzvy k zaplacení automaticky, u nás to děla ouřada ručně. Přitom by to šlo krásně automatizovat – při registraci vozidla by se zadávalo rovnou číslo kreditky a odečet by probíhal online. Než by fitipaldi přejel Prahu z východu na západ, měl by na kontě 0…
Některá města mají rozesílání výzev dávno automatizované. Do datovky to pošle přímo příslušný SW, zbytek jde poštou přes službu, kdy to tiskne a do obálek vkládá přímo pošta. Pokud to provozovatel vozidla nezaplatí (což se stane málokdy, protože správní řízení stojí čas, platí se poplatek a pokuta bývá vyšší), teprve se tomu věnuje úředník.
V Nemecku rychlost na dálnici omezená není, tolik asi k potřebnosti radarů na celé dálniční síti… Většina lidí netuší, jaké jsou skutečné důvody vážných nehod na dálnicích, které prakticky nikdo nekontroluje – nedodržování odstupu, nevyspání, technický stav vozidel atd.
V Německu je víc jak velmi často omezení na 120, proto jezdím poslední roky přes Německo raději vlakem ( teď zrovna 300 směr Dortmund Paris)
Nojo, jenze nez se od nas vlakem k nejake VRT priblizite, tak jste autem uz nejmene za puli cesty.
Protože tam nejdřív jezdili Němci. Byla území kde lidé neměli zámky na dveřích a taky proč? Ale pak si je museli pořídit .pokzd by u nas řídili lidi s rozumem, tak by ty limity mohly být orientační . Btw půlka Autobahn je pod proměnlivým rychlostním omezením a platí často 120km/h . V špičkách dne i 100-80 km/h
a paradoxně tam nad 130 jezdí možná míň vozidel než u nás, kde je to zakázáno
Tempo dopravní výstavby v Polsku a v ČR odpovídá HDP, HDP na obyvatele, geografickým poměrům i jakýmkoliv dalším měřítkům obou zemí.
Vaše sebemrskačství je k smíchu.
Hdp na obyvatele má ČR 45k usd a Polsko 41k usd.
Nějak to s tou výstavbou nekoreluje.
Vzjmenoval jsem několik faktorů, podstatné jsou všechny. Vy si vyberete jeden. K tomu těžko něco dodat.