Rychlostní silnice z Polska na české hranice je hotová, začala přejímka. U nás místo dálnice přibyly radary
Nový úsek silnice S3 Bolków – Kamienna Góra. Foto: GDDKiA
Součástí nové stavby je i nejdelší polský tunel mimo městskou zástavbu.
Polskému Budimexu zrušili zakázku, protože se v ní nepočítalo s úplatky pro naše potentáty.
Za téhle vlády se staví víc dálnic, než za Babiše a socanů, tak si stěžujte tam. ANO tady vytváří atmosféru, že oni na co šáhli bylo bezvadné a tahle vláda nedělá nic dobře, to je na míle vzdáleno od historické reality. ANO v opozici slibuje tak, jako žádná jiná strana před nimi a jsem zvědavý, jak to všechno splní.
Dovolím si vás poupravit. Nynější stavby jsou pozůstatky Babisovi éry. Zásluhou této vlády je že úspěšně pokračuje v tom co připravila vláda předchozí. Podívejte se jak dlouho trvá administrace nejen liniovych staveb. Opravdu to není na jedno volební období. Bohužel.
to ani náhodou, všechny tyto stavby připravily vlády s Babišem, nejhorší propad staveb ale zajistil Vítek Bárta z VV, asi tak.
V České republice musíme živit tolik úředníků že na nic jiného už peníze nejsou.Musi se také plnit státní kasa aby se potom peníze posílali někam kde nejsou vůbec potřeba .Takže okrádat Česke občany kde se dá je prioritou České vlády.
Ještě bych doplnil že ti úředníci musí vykazovat nějakou činnost tak mnohdy udělají více škody jak užitku. A to někdo sliboval efektivní a štíhlý stát.
A teď se z Čech nebo z Česka nedá dostat po rychlostní silnici až k Baltu? Sice je to nesmyslná zajížďka, ale i z Prahy můžu po D1/D46/D1 dojet na polskou hranici a odtud po polských rychlostních silnicích bez přerušení dojet až do Gdaňsku. Vůbec k tomu není potřeba napojení na D11, jak se snaží článek tvrdit.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20060110146/O/M20060146.pdf
Ten titulek nemá absolutně chybu. Vůbec. Geniální!!!
Ten titulek vyjadřuje českou neschopnost a švejkovinu. Je mi z nás v ČR zle. Totální neschopnost!!!!
Tak to jste hodně přehnal. neschopní jsou jen lidé, kteří dělají a schvalují legislativu, protože ti ani nevědí, co je to cílové řízení, že jejich práce musí vést k požadovanému cíli, a to i v určitém časovém horizontu. A to nejsou poslanci schopni pochopit, oni prostě si dělají to své, neefektivní, pomalé, resp. ani resorty nejsou schopné představit návrh, jak se to správně mělo dělat. Naše legislativa je přesně opačná, postavene tak, aby ten proces schvalování byl co nejpomalejší. A to i přes částečné změny k lepšímu.
Další věci jsou chyby v projektech, geologickém průzkumu.
Pokud S3 není dálnice, ale jen rychlostní silnice, tak mě napadá co je vlastně D46, nebo D35 Mohelnice-Olomouc. Ty naše „dálnice“ by snad nesplňovali ani parametry rychlostní silnice.
I v Polsku jsou takové „dálnice“. Např. A4 Wrocław – Krzyżowa nemá odstavné pruhy vůbec. A4 Gliwice – Wrocław nemá odstavné na většině mostů.
Tak potom se nabízí otázka co to je vlastně dálnice. Ta polská A4 u Wroclawi mě taky překvapila, jak málo tam bylo místa. A sjedu na S3 a úplně jiný svět…
Ta dálnice je holt ještě předválečný německý standard. Je v plánu rozšíření na 3+3 do roku 2030.
Co k tomu dodat, místo lepšiho, bezpecnèjšiho cestováni, tu máme jen stres. který je horší pro jizdu, než vyšší rychlost
…ano není co dodat, jen závidět, jak to jinde jde
Zas někde je rozhledna, dotovaný pension a nebo inovativní toastovy chleba!
A těch cyklotras. Heslo dne „Všichni včetně seniorů na kola“.
Sranda je, že v tom Polsku mají nebo budují i ty cyklotrasy.
A nebo cyklostezka z peněz EU, za které jsme měli budovat dálniční síť.
……….. nebo celý areál, jak opravit a zdokonalit přírodu, třeba Střední Morava. O těch rozhlednách ani nemluvím, ……
No tak hlavně aby v Lubawce konečně doplnili cedule navigující z Čech na tu novou silnici, protože teď tam žádná taková není (jel jsem tam včera, kdyby měl někdo poznámky).
Ja myslím, že kdo chce,tak to najde, ( většina používá navigaci),v Lubawce na první křižovatce směr 369 Przelecz Karpacza ..po 300 metrech už je značení S3 a za cca 1,5 km jste u nájezdu…zřejmě čekají na oficiální otevření. Doposud je do Čech louka, směr Legnice se musí zatím před K.horou sjet a najet v Bolkowe, tak asi nechtějí navadet lidi na nedokončený úsek. Nebojte, co nevidět to bude a nezbývá, než závidět…jezdím tady často.
Je rok 2024, díky EU regulaci je po Evropě normální nezlodejsky datový roaming – fakt ještě někdo jezdí podle cedulí?
Budete se divit, ale ano. Ono ta navigace není vždy 100 %.
Ano, jezdí. Zrovna včera jsem na mapy.cz nahlašoval zcela *** chybu, která mě poslala trasou o 30 km delší, protože mapy mají blbě zapsané časy otevření jednoho mostu pro lodě.
Plus při návratu z dovolené se navigace sama od sebe přepla na delší trasu přes Berlín, což jsem naštěstí odchytil hned ve Štětínu.
Tak používat mapy.cz pro auto navigaci a ještě v zahraničí to je hodně odvážný
To není pravda, že tam není značení. Je tam už hodně dlouho ukazatel v zelené barvě, tak jak se značí nájezd na dálnici. Jezdím pravidelně do Kamienne Góry a cestu si zkracuji a zrychluji právě po novém úseku polské silnice. Zatím je otevřený úsek právě do Kamienne Góry, ale brzy má být otevřený dál. Letos jsme byly u moře v Polsku v Rowy a jely na výlet do Gdaňska. A když jsme viděly, co mají rozestavěných dálnic a jak se to všude hemžilo dělníky, tak si myslím, že do dvou let už bude i dálnice kompletně že Slupsku až po… Číst vice »
Poláci po ní normálně jezdí minimálně už 2 mesíce.
podle PL info bude otevření úsekui buď 31.7 nebo 1,8
Ty radary jsou jen pro stresování řidičů a vybírání pokut pro obecní pokladny. Každý přizpůsobuje svoji rychlost podle místních okamžitých podmínek a omezován í spotřeby paliva. Když je slabý provoz, žádní chodci a po obou stranách silnice chodníky, tak je nějaké omezování rychlosti na 2 věci.
Omyl, rychlost omezuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, případně Opatření obecné povahy v případě místní úpravy. Obě zákonné regulace jsou zcela závazné a platné pro všechny účastníky silničního provozu. Jakákoliv relativizace, kterou předvádíte je zcela nepřípustná a je v rozporu se zákonem. Kamerové systémy s měřením rychlosti jsou zákonným prostředkem k záznamu a sankci za přestupek jímž je překročení NEJVYŠŠÍ dovolené rychlosti.
To máte naprostou pravdu, ale co tak zavést nějakou toleranci? Mám pocit že rychlost se démonizuje byť není hlavní příčinou nehod. Myslím že pokud by se rychlost v obci vrátila na 60 tak by to jen a jen prospělo k plynulosti a bezpečnosti provozu. Nehledě že svého času se mohlo legálně jezdit v obci 90 a žádný armagedon se nekonal.
V 60 je mnohem větší riziko přejetí někoho.
Teoreticky ano, ale prakticky ne. Navíc ta vyšší rychlost je lepší pro plynulost provozu tudíž menší spotřebu. Což je bonus pro všechny.
“ Teoreticky ano, ale prakticky ne.”
Když už nevíme co, nastupují lži?
Ano v 60 působí při nárazu větší kinetická energie než v 50. To je fyzika. Jenže otázkou je o kolik klesla nehodovost a o kolik se zvýšila plynulost provozu.
Toleranci má radar. Nevím proto o jaké toleranci mluvíte. Tolerance v Česku? To má fungovat? Že to nemyslíte vážně. Opakuji, že rychlost je NEJVYŠŠÍ dovolená ne minimální dovolená….
Aniž budu soudit zda 60 v obci je dobré (generálně asi ne), budete rád když neprosadí „všude 30“ o šedesátce si nechte zajít sny…
Když volíme jak volíme a pak si ve jménu dobra necháme nakalet na hlavu tak se pak nedivme že se najdou magoři co tlačí 30.
30 je správná rychlost, magor je ten co ignoruje fakta.
A co tak rovnou 0. Nulová rychlost nula nehod i CO2. Nulová uhlíková stopa.
Nekonal se armagedon, ale taky bylo méně aut.
Je statisticky dokázáno, že 50 přináší méně smrtelných úrazů.
60 v obci mají jen na divokém východě, v Rusku atd. U nás, kde je to.mozne, se dá zvýšit rychlost na 70 km/h.
A kde se prosím zvedala v obcích rychlost na 70?
…a kolik tenkrát jezdilo aut?
Samozřejmě méně na druhou stranou dnešní vozy jsou někde úplně jinde. Tudíž si dovolím tvdit že zvýšení rychlostních limitů by nemělo nijak dramatický vliv na bezpečnost provozu. Jen by bylo méně stresu i pokut.
Přesně tak. Zlaté časy.
No vy jste ale materiál. Z existence takových lidí mi běhá mráz po zádech…
Víte co, pane chytrý? Běžte do prdele!!!!
Dopravni predpisy nejsou cochcarna nejakyho joudy. Cemu na tom nerozumite?
Dopravni predpisy jsou obcas vec odtrzena od zivota. Jestkize usoudim ze je bezpecne jet ve tri rano po prazdne dalnici 160, tak je to v poradku. Predpis je delany vseobecne, nebere do uvahy mozne a akceptovatelne zmeny. Klasickym prioadem jsou konce obci bekde v polich 5 km za zastavbou. Napr.
“ Jestkize usoudim ze je bezpecne jet ve tri rano po prazdne dalnici 160, tak je to v poradku.”
Ne, není, a flastr by vám to měl připomenout. Rozhledové poměry na dálnicích jsou projektované na 130.
Rozhledové poměry na vyasfaltovaných formanských cestách jsou projektované na kolik? A přesto tam platí 90, v zahraničí dokonce 100. Ve všech těch absolutních limitech se totiž ztrácí ten úplně nejdůležitější – že legální je jen taková rychlost, abyste stačil zastavit na vzdálenost, na kterou máte rozhled. Ovšem tenhle limit není konstantní a nedá se měřit radarem, takže kdo by se o něj staral, snad ne dopravní policie…
Pak je tu ovsem problem jmenem mozn
…y rozhled nekoho jineho, napr. krizovatka. Nebo jina interakce vuci okoli, dejme tomu hluk.
To se netýká dálnice, takže sorry. Jen další trapnej argumentační faul.
No jo, vlastně. Dálnice vede v odlišné dimenzi se zcela jinou fyzikou i optikou, kde schopnost přizpůsobit rychlost situaci neexistuje, málem bych na to zapomněl.
„Každý“ je příliš silný kvantifikátor… kdyžtak možná „většina“… lidí je, v podstatě když řeknete „toto by NIKDO neudělal“ obvykle stačí počkat pár dnů a on se někdo najde…
To se ale najde i když to bude nelegální.
Hluk způsobený auty, které překračují rychlost, milý pane je nezávislý na chodcích. Odpor k autům i počet radarů bude narůstat. Přestaňte plácat nesmysly o stresování řidičů.
ostuda, česká ostuda
to, že na různých stranách hranice je dálnice hotová v různou dobu je naprosto běžná věc..a navíc tady to zdržuje aktuálně spíše polská ostuda
Jakože dle názoru Metrostavu Budimex neumí stavět tunely?
dodali skutečné požadované reference? Zatím to na to moc nevypadá a na názoru Metrostavu moc nesejde
A co tak upravit požadavky na reference? To by nešlo? Tady jde hezky vidět jak moc dlouhé ruce má Metrostav.
Já bych to také přál Budimexu, ale jestli nejsou schopni doložit referenci na 100 metrů raženého tunelu, tak se asi není o čem bavit. Nepřiměřený požadavek ze strany ŘSD to není, vzhledem k tomu, že na dálnici bude několik km ražených tunelů. Tady prostě nechápu, čemu se Budimex diví.
Tak hlavně,že na tomto úseku od hranic mají dva tunely přesahující přez 2 km a Budimex delá silnice po celem Polsku nejméně 25 let.To se ale Metrostavu nelíbilo a tak když dostal zákaz veřejných zakázek,tak si založil dceřinou firmu a tou se odvolal,aby vyřadil Budimex,protože on by to dokázal udělat cca 2 roky, a Metrostav si s tím bude hrát 15 let.
Tady se mělo upravit zadání výběrového řízení. Jenže to by někdo musel chtít. Proč stavět levně a rychle když to jde jinak.
Šance že to budou mít oba státy zaráz je opravdu celkem mizivá… ale zase tady to vypadá na několik let, a to už by teda být nemuselo!
Tak to vidíte, Polsko dostavuje poslední úseky S3 na jednom je tunel dlouhý 2,3km, kdo ho stavěl? Když to Poláci neumí, pomáhal jim určitě Metrostav, můžou být klidní nezbortí se. Bohužel u nás vše mafie……není co dodat
Poláci asi myslí mozkem. U nás to tak nevypadá, každou stavbu zablokuje nějaký spolek/člověk kvůli kdejaké kravině. A když náhodou ne, tak se hádají firmy se státem. Doufám že aspoň ty VRT budeme mít dřív. I když…
Přesně v Česku můžem leda tak doufat.
Inu, kdo chce psa bít (protikandidáta vyřadit), ten hledá až najde… logiky tam okolo už moc nebývá, spíš kdo má lepšího právníka nebo vyššího koupeného politika/úředníka…
Tunel stavěl Porr.
Si říkám ze pro osobní dopravu z Čech je to nejrelevantnejsi část. Čekal bych, že z Bolkowa pojede většina lidi spis na Wroclaw mimo dálnici. I Varšava a další velká města jsou tím směrem.
Ano, celkově to trasování S3 na Legnicu/Lehnici je dost nelogické a velká většina dopravy vč. té kamionové bude i nadále jezdit po DK5 z Bolkowa do Kostomlot na A4.
Tak ona se má v dohledné době začít stavět ještě S5, jež povede z Bolkówa na předměstí Wrocławi, aneb propojí právě tuto novou S3 s právě se stavějící S8 (Wrocław-Kłodzko).
Na polskem diskuznim foru se resi nekvalita vystavby useku kolem Bolkowa a smesne male pokuty v Cechach…Tak ty radary asi nejsou uplne od věci…
Za směšně malé pokuty si můžeme sami. Pozdravujte ODS a ANO.
Vzhledem ke kupní síle jsou srovnatelné se západem, mimo extrémy typu extrémně bohaté Švýcarsko.
Jinak do Svinousti je cesta super. Byl jsem pred rokem a asi poslednich 50 km rychlostky zbyvalo dokoncit u Baltu. Ale mocne tam pracovali. Tak urcite uz cast otevreli.
Ne, pořád to tam není hotové, S3 končí před Wolinem a letos těch posledních 40 km nejspíš nestihnou.
No konecne. Opet bude vice aut Trutnovem projizdet. Dekujeme nasim predstavitelum jak se staraji o danove poplatniky.
Ale bude tam hodně radarů, takže je problém vyřešen……
Hlavně aby pokuty vymáhali od všech. Ještě než byla D11 dovedena k Jaroměři tak v úsek HK Náchod byla skoro jistota že předjíždění přes plné čáry, v křižovatkách, do horizontu bude provádět polský střelec zhusta v prečipovanem postarsim Pasatu…..a hlavně s CB anténou…
Na twitteru právě Radek Mátl oznámil, že UOHS odmítl stížnost Budimexu proti výběru zhotovitele, takže to vypadá, že na podzim by se mohlo začít stavět.
Ač bych chtěl D11 co nejdříve, v případě výhry korupčníků, bych si na soudní spor, snad i počkal.
A pak přijde na řadu S8 do Boboszowa.
Poláci do toho šlapou. Za 2 týdny jedu na trajekt do Swinoujscie, tak snad už to bude otevřené.
Ani ne. Když se to přepočte na velikost země, tak na tom nijak lépe než u nás nejsou.
Vy asi do Polska nejezdíte, že?
Až do Swinoujscie určitě ne, zapomeňte.
Připomíná mi to plánovaný rozvoj letiště Mošnov. Před, dnes už mnoha lety se plánovalo, že se letiště Mošnov zmodernizuje, rozšíří, postaví železnice a další infrastruktura. Kraj si od toho sliboval, že bude zajišťovat leteckou dopravu (osobní i nákladní) pro oblast nejen Moravy, ale i jihu Polska a severozápadu Slovenska. Bohužel než se rozhoupali (byly tam totiž jiné zájmy a zájmové skupiny… i stranické [KSČM]), tak jim to Poláci vyfoukli. Během pár let zmodernizovali všechna blízká polská letiště, postavili infrastrukturu a tím se rozvoj Mošnova zastavil. Co se doposud investovalo jsou celkem vyhozené peníze.
Komouši mají s vyhazováním peněz v této zemi již víc než tři čtvrtiny století bohaté zkušenosti.
Ikdyby byli s Mošnovem první, tak je Ostravská aglomerace násobně měnší než ta Katowická
Nic nevyfoukli, jenom by převálcovali Ostravu o pár let později, tam by nebyla tak jako tak absolutní šance s ambicemi, které Krakovsko – Katovická aglomerace má. Myslíte, že by koukali s otevřenou pusou jak se v Ostravě buduje letiště?
Proč by měli Poláci létat z Mošnova, to skutečně nechápu, k tomu není a NEBYL žádný důvod, když většina 5 milionové aglomerace je v Polsku.
A lidé z Vídně by měli létat z Brna ????
A co teda děla UOHS, který vyšel vstříc Metrostavu a zasekl Budimex ? Když se Budimex po opětovném výběrovém řízení a vítězství Metrostavu k tomuto úřadu logicky odvolal, tak by měl být asi rychlý proces, protože jestli UOHS vyhoví i Budimexu, tak to by byla fraška nemající obdoby.
Zní to neuvěřitelně a absurdně, ale je to zcela reálně možný výsledek. Pak zcela logicky nastává otázka, jaký přínos UOHS vůbec má.
Mimochodom, pokud i ne, stejně nás čeká několik let soudů.
Prostě budme sledovat pokračování frašky a Země se bude točit dále. prostě takovou máme legislativu.
V Polsku totiž zájmy státu a celé společnosti převažují nad zájmy brouka žijícího dva kilometry od stavby nebo strejce, kterej si v chatové oblasti koupil chatu a vadí mu, že by auta z dálky možná slyšel.
Řekl bych to trochu jinak. Poláci dali přednost celospolečensenskému zájmu před zájmy několika stavebních firem. Proto v Polsku staví kde kdo a výstavbě nikdo nijak ve velkém neháže klacky pod nohy.
No jo, to by u nás nesměla být tak velká korupce a kamarádičkování.
Tak nějak. Korupce a klientielismus jsou bohužel příčinou tristního stavu naší dopravní infrastruktury.
To je obvykle pravda, ikdyž českou část momentálně blokuje spor dvou velkých stavebních korporací a naprosto nelogické a ještě k tomu pomalé rozhodování UOHS.
Tak to je klasika. Poláci dálnici respektive rychlostní komunikaci a my radary. Místo toho aby došlo k urychlení výstavby jsou jen výmluvy proč to nejde. A ten tender na výstavbu D11 ani nemá cenu komentovat.
Technická: Kousek S3 od prvního do druhého sjezdu za hranicemi byl v provozu už koncem června.
V Polsku dálnice u nás rozhledny. Teď je posun. Vše pro lidi.
Pro “naše” lidi.
V Polsku přesně vědí, jak utrácet peníze EU. V České republice investují nejprve do radarového vybavení.
V ČR se investuje do radarů, protože nic jiného na čechy k dodržování NEJVYŠŠÍ povolené rychlosti nefunguje, a investujeme i do rozhleden 🙂
A co má nejvyšší povolená rychlost společného s bezpečností?
Myslím že ty radary si obce kupují že svého.
„Čtyři nové radary zapůjčené od ŘSD budou umístěny na trase směrem k hranici s Polskem. Toto opatření je reakcí na očekávaný nárůst dopravy, ke kterému dojde po spuštění nové polské dálnice.“
Takže ŘSD místo výstavby silnic a dálnic se dalo na pořizovaní kamer 😉
Tady je zápůjčka znouzectností, čeká se na rozhodnutí docenta z ÚOHS…
Do golfových hřišť miliardářů atd.
nejdříve rozhledny, pak radary….
Problém bude jinde. Jiné zájmy jiných zájmových skupin…
Cca před třemi roky (2021) v časopisu Krkonoše byly náhodně v jednom čísle dva články – jeden k tomuto tématu, že Poláci dotáhli dálnici na hranici i s obrázkem dokončené s tím, že dalších 22 km (číslo si přesně nepamatuji, ale bylo nižší než 30) na naší straně čeká na postavení s tím, že by to mělo být hotové mezi léty 25-30. Druhý článek se věnoval historii, kdy v roce 1870 dotáhli stavitelé do Trutnova železnici. Tehdy místní požádali císaře o možnost postavit železnici do Svobody nad Úpou – cca 11 km. Císař souhlasil, začala stavba a včetně několika budov,… Číst vice »
Jsme dal, ani radsi domyslet kolik ohrozenych brouku a zvirat kvuli te stavbe trpelo a nebo kolik lidem to zkazilo vyhled z chalupy.
Když se stavěla železnice Tyniste nad Orlicí- Nachod tak navrženou trasu jednou (!) pěšky prošla komise s geografy,v každé vsi do jejíhož katastru zasahovala si zavolali starostu ,s sebou měli pokladnu ,v hospodách si najali sál,hned vykupovali pozemky a okamžitě to zapisovali do pozemkových knih.
My si dáme radši pár radarů a uzavírek stávající silnice, to nám jde celkem dobře…
Bohužel. Místo toho aby jsme kopli do vrtule respektive do země. Je mi z toho všeho smutno.
Tak jako fajn, ale je to další zářez do „přesunu dálkových přeprav na koleje“, které v tom směru zůstávají, no, jak to říci slušně… Za chvíli budou tímto způsobem skoro k ničemu, bohužel pro nás.
Jdi už konečně do…
Na stránky o železnici. To co píšeš není pro nikoho přínosem.
V Polsku infrastruktura, u nás radary a rozmlácené silnice. Obrázek od roku 2012 pořád stejný.
Bohužel ale u nás jsou potřeba i ty radary. Osobně nechápu, proč radary není pokrytá komplet celá dálniční síť. Vzhledem k tomu, jak jezdí Češi, by se během měsíce zaplatil celoroční deficit státního rozpočtu.
Protože pokuty by padaly do obecních rozpočtů.
Pořád jsou to jedny veřejné peníze. Kdepak se tam asi berou teď? Lidé to neplatí na obecném úřadě…
Nejsou, jde to do obecního a ne krajského/státního rozpočtu a pak máte radar v obci, ale pod ním totálně rozmlácená silnice.
No a to může být nižší daň z nemovitých věcí ne? .-)
To by ty pokuty musel někdo vymáhat. Jenomže zatímco v civilizaci se posílaj výzvy k zaplacení automaticky, u nás to děla ouřada ručně. Přitom by to šlo krásně automatizovat – při registraci vozidla by se zadávalo rovnou číslo kreditky a odečet by probíhal online. Než by fitipaldi přejel Prahu z východu na západ, měl by na kontě 0…
Některá města mají rozesílání výzev dávno automatizované. Do datovky to pošle přímo příslušný SW, zbytek jde poštou přes službu, kdy to tiskne a do obálek vkládá přímo pošta. Pokud to provozovatel vozidla nezaplatí (což se stane málokdy, protože správní řízení stojí čas, platí se poplatek a pokuta bývá vyšší), teprve se tomu věnuje úředník.
Tak to je nesmysl. To mi ukažte tu zemi, kde vám automaticky strhnout pokutu z účtu. To máte asi nějak pomotané, co to je civilizovaná země, protože váš návrh je, aby někdo platil, přestože nebyl uznán vinným ze spáchání přestupku, případně s přestupkem nesouhlasil.
Ukazuju Vám jednu z možných variant do budoucna. Pravda, ne moc pravděpodobnou. Ta realističtější je, že se řidič před cestou přihlásí do auta jak do počítače (nebo spíš jako do telefonu), a auto bude propojené s jeho účtem (taky jako na telefonu). Samosebou to pojede i bez přihlášení – rychlostí 45 km/h, jak to Säuferauto Aixam….
V Nemecku rychlost na dálnici omezená není, tolik asi k potřebnosti radarů na celé dálniční síti… Většina lidí netuší, jaké jsou skutečné důvody vážných nehod na dálnicích, které prakticky nikdo nekontroluje – nedodržování odstupu, nevyspání, technický stav vozidel atd.
V Německu je víc jak velmi často omezení na 120, proto jezdím poslední roky přes Německo raději vlakem ( teď zrovna 300 směr Dortmund Paris)
Nojo, jenze nez se od nas vlakem k nejake VRT priblizite, tak jste autem uz nejmene za puli cesty.
Ano, více než polovina sítě je omezená dopravním značením nebo telematikou, často i na 100 km/h či méně. Zbytek omezuje silná nákladní doprava.
Protože tam nejdřív jezdili Němci. Byla území kde lidé neměli zámky na dveřích a taky proč? Ale pak si je museli pořídit .pokzd by u nas řídili lidi s rozumem, tak by ty limity mohly být orientační . Btw půlka Autobahn je pod proměnlivým rychlostním omezením a platí často 120km/h . V špičkách dne i 100-80 km/h
a paradoxně tam nad 130 jezdí možná míň vozidel než u nás, kde je to zakázáno
V Německu žádná „neomezená“ rychlost neexistuje. Existuje DOPORUČENÁ MAXIMÁLNÍ 130 km/h. Jet rychleji není za určitých okolností nelegální, ale má to právní rizika. Podobně, jako je není nelegální mít v sobě 0,5 promile alkoholu, ale v případě nehody taktéž může hrozit regres. Tj. nejde o nějakou bezbřehou svobodu.
Ve srovnání s námi je to přímo etalon svobody.
Tempo dopravní výstavby v Polsku a v ČR odpovídá HDP, HDP na obyvatele, geografickým poměrům i jakýmkoliv dalším měřítkům obou zemí.
Vaše sebemrskačství je k smíchu.
Hdp na obyvatele má ČR 45k usd a Polsko 41k usd.
Nějak to s tou výstavbou nekoreluje.
Vzjmenoval jsem několik faktorů, podstatné jsou všechny. Vy si vyberete jeden. K tomu těžko něco dodat.
Rozmlácené silnice jsou i v Polsku, a rozhodně ne málo. Asi máte nějakou zkreslenou představu.
Dálnice jsou mnohem lepší než u nás, okresky stejný, tedy někde super, někde s autem trpí i člověk.