Rychlost až 150 km/h si motoristé poprvé vyzkouší v říjnu. D3 dostane proměnné značky
Dálnice D3 v úseku Bošilec - Ševětín. Pramen: ŘSD

Proměnné značky mohou v případě nutnosti naopak rychlost snížit pod 130 km/h.
Proměnné značky mohou v případě nutnosti naopak rychlost snížit pod 130 km/h.
150km/h na D11 u Zehune a Volce bude super, hlavne na vyjezdech z ekoduktu, ktere jsou nahodou oba v pomerne ostre zatacce na dalnici
A ještě jsem zapomněl. Nejen nejvyšší dovolená rychlost vozidla, ale rovněž rychlostní index pneu. 🙂
Ok. Jen je potřeba aby si každý řidič podíval do velkého TP jaká je nejvyšší dovolená rychlost jeho vozidla. Ono to není o tom že lidé chtějí jezdit 150, ale o tom jestli je taková rychlost pro jejich vozidlo (nebo jakékoliv jiné vozidlo zapojené v soupravě) povolená. Ale já zapomněl, že to je mnohým uplně jendo. Včera D10. Na tacho 110km/h a jízda za dodávkou s připřaženým přívesem na kterém byla vzadu vyznačana nejvyšší dovolená rychlost 80. Takže všem hodně štěstí a pamatovat na to, že v případě nehody budou následky o dost horší než při rychlosti 130.
Za mě absolutně v pořádku. Na přehledném úseku je to v dnešních autech zcela bezpečné. Vyšší rychlost je podle mě mnohem menší problém, než nekoukání se do zrcátek, nepoužívání blinkrů (směrových, výstražných) apod.
co si predstavit pod pojmem “zcela bezpecne”? jako ze v modernim aute, at se stane co se stane, tak vam se nic nestane?
Myslíte si, že v případě nárazu do pevné překážky nebo stojícího vozidla není vyšší rychlost více na škodu ? V dnešních autech? A v čem jsou ta auta lepší než byla auta vyráběná před 20 lety? Kvůli těm dnes montovaným asistentům na které se dost řidičů spoléhá a myslí si, že jsou všemocné a vytáhnou je z každého prů.problému ? Ta dnešní auta řídí pořád jen lidé takže i kdyby byla ta technika sebelepší nehody budou stále. Jen díky vyšší rychlostem budou ty následky horší. Zrovna včera opět x nehod na dálnicích. Já bych žádnou rychlost nezvyšoval dokud se lidé… Číst vice »
Očividně jste toho na dálnici najezdil minimum nebo zcela nic… Jsem tam každý den a největší překážkou a hrozbou jsou řidiči kteří zvládnou jet v levém pruhu rychlostí 85 km za hodinu a předjíždět klidně hodinu 10 kamionů v nějakém rozumném sledu…Je jim úplně jedno že za nimi dobržďuje xy řidičů a že jsou hrozbou… proste jedou a ne, nejsou to sváteční řidiči… Nezlobte se na mně, bral bych jim řidičák okamžitě… A moje nejnovější zkušenost- řidič, který úplně s přehledem dokázal v levém jízdním pruhu NA DÁLNICI předemnou zastavit na nulu a hodit blinkr, aby se „zařadil“ do pravého… Číst vice »
… a předem se omlouvám za pravopisné chyby- telefon má občas jiné „potřeby“ než já…
Takže byste chtěl brát řidičáky řidičům, kteří žádná pravidla neporušují. A naopak obhajujete řidiče, kteří mají problém nenarazit do auta před sebou, takže nepřizpůsobili rychlost provozu nebo se nedostatečně věnují řízení.
Dovolím si tvrdit, že se mýlíte v tom, že jste zodpovědný řidič.
Myslíte ty co bezdůvodně pomalou jízdou až téměř do nulové rychlosti ohrožují (vybržďují) v levém pruhu?
Polovodiče co vám vjedou svou 100km/h do levého 100m před kamionem, kterého touto závratnou rychlostí budou předjíždět o 30s déle než kdyby nedejbože zrychlili na 130km/h?
Dokonce se takoví pitomci vyskytují i na 3 pruzích…
Jámámprávojetkolikchci a vy ostatní jste piráti co mě ohrožují, fňukyfňuk.
Rychlost 85 km/h není nulová rychlost. Jízda konstantní rychlostí není vybržďování. Jestli ta pomalá jízda má nebo nemá důvod nemůžete z venku poznat.
Že máte právo jet, kolik chcete, si myslíte vy. Jenže žádné právo na rychlou jízdu neexistuje.
A zejména nedodržování min. vzdálenosti. Ruku na srdce, taky těch 130 úplně nejezdím. Nicméně rychleji jezdím opravdu jen když vím, že mám dost místa to dobrzdit.
No a? Prej prolomení rychlosti 130km/h. Pouze postupná legalizace současného stavu. Dnes kdo jede 150, tak ještě patří mezi ty pomalejší. Ale co, na silnicích a dálnicích je běžné, že papírově jsou sice nějaká omezení (rychlost, hmotnost, zákaz vjezdu) ale většina řidičů na ně z vysoka seje. Bylo by dobré přijmout realitu jaká je a nehrát si na limity povinností šoférů, když na to policie zvysoka dlabe.
Kde konkretne patri mezi ty pomalejsi? Uz pri 130 je clovek v te rychlejsi polovine, ve 150 nejrychlejsich 10 procentech (spis i vyse)
teda upřímně moc nevím, jezdím po D1 často a vždy pokud provoz dovolí tak 130 a jsem jeden z nejpomalejších. a v levém pruhu ještě k tomu blikání a troubení že zdržuji provoz. Rychlost v Česku téměř nikdo nedodržuje, to je holý fakt, takže těch 150 je jen legalizace současného stavu, jen je problém v tom, že teď budou jezdit jede rychleji.
asi mate spatnou pamet a nebo trpite chorobnou pohadkovosti – jezdim 130 a aut, ktera me predjedou je vyrazne mene, nez tech, ktera predjedu.
S tím mohu částečně souhlasit. Pokud jedu po dálnici 130 bývám jedním z nejrychleji jedoucích vozidel. Ale je to místo od místa. To, co platí pro D10 neplatí na D1 nebo D11
Bohužel. Jsme mistři ve vymýšlení pravidel, jejichž vymáhání následně nikdo neřeší.
Proč mistři? Mimochodem u pravidel se primárně předpokládá, že je budou lidé dodržovat bez nutnosti jejich vymáhání.
Hezká, leč značně naivní myšlenka. Pokud vydáte zákon, vyhlášku nebo jiný předpis, tak zjistíte, že každý Čech má snad už v genetické výbavě potřebu zjistit, jak tento zákon/vyhlášku/předpis obejít či ošvindlovat.
No, on v podstatě už vlastně ani nemůže. Obecně máme právní řád tak zaplevelený, že už se v něm neorientují ani dobří právníci. Natož pak úředníci.
No nevím ale dobré to nebude v tomhle našem provozu ale uvidíme ?
Překvapuje mě, že se to na D3 neplánuje i od Krasejovky dál na jih. Není to sice až tak rovný úsek jako mezi Táborem a ČB, na druhou stranu je tam minimální provoz. Asi už se počítá s tím, že po dokončení až na hranice provoz výrazně vzroste?
Nejspíš právě proto, že to není tak rovný úsek + je jako bývalá rychlostní silnice v nižší (užší) kategorii, 25,5 (26,5 u hranic) oproti 27,5
Jde o profil dálnice. Od Budějovic na jih byla neprojektovaná (a staví se) jako původně rychlostní silnice R3 – užší odstavný pruh, kratší nájezdy.
K povolení rychlosti musí mít úsek dálnice určitě parametry sklon stoupání/klesání radiály zatáček atd
Osobní auta 150 km/hod a vedle nich kamiony 80 km/hod…
Auta na okresce 90 km/h a vedle nich stromy 0 km/h.
Strom nevlítne narychlo před rozjeté auto, aby předjel další strom, který jede o 2 km pomaleji.
Pokud se nepletu, ale je to zcela legitimně možné, tak strom by neměl předjíždět další strom, který jede o 2 km pomaleji… A to je tím pádem již podnět pro jiné orgány… Možná se pletu, ale myslím, že na dálnicích je to zakázané… Pokud ne, tak se hlásím jako první pro podpis petice.
To by mne zajímalo, zda ty značky budou upravené tak, aby zvyšovaly rychlost opravdu jen pro osobní auta. Nebo jestli ji zvýší paušálně, pak se toho nějaký kamioňák chytne, až dostane pokutu, vyhraje u soudu, a ty značky se raději přestanou používat.
Kamion má ze zákona maximálně 80 km/h. Žádná značka mu maximální rychlost zvednout nemůže. Když je zúžení nebo podobná omezení a je tam 100 tak taky nikdo nedává doplňkovou značku, že platí pouze pro osobní auta
Nikoli, od 1. 7. může místní úprava na dálnici zvednout rychlost o 20 km/h. V tom ustanovení není žádné omezení, že by se to týkalo jen vozidel do 3,5 tuny a autobusů. Takže pokud je někde na dálnici místní úprava omezující rychlost na 90 nebo 100 km/h, pro nákladní auta to ve skutečnosti znamená zvýšení rychlosti. Nikdo to tak nezamýšlel, ale v zákoně to prostě ošetřeno není. Protože to zvýšení rychlosti na 150 km/h je klasická lidová tvořivost, nic promyšleného. Pokud místní úprava zvýší rychlost víc, než kolik je zákonný limit, jde o zmatečné dopravní značení a je dost pravděpodobné, že… Číst vice »
Protože Zákon o silničním provozu § 18
Rychlost jízdy
(5) Řidič nesmí překročit konstrukční rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, konstrukční rychlost žádného z vozidel soupravy.
A máte pravdu, v tom ustanovení chybí specifikace, na koho se to vztahuje. Proto se za to považuje první věta odstavce 3, která se týká motorových vozidel do 3.5 tuny.
Nemyslím si, že neexistují nákladní auta s konstrukční rychlostí vyšší než 80 km/h. V ustanovení o možném zvýšení rychlosti nechybí specifikace, na koho se to vztahuje. Je tam odkázán celý odstavec 3. Žádné „považuje se to“ neplatí, prostě je v tom zákoně chyba.
Ne. Jde o běžnou právní interpretaci, kdy se při odkazech na odstavce zákona vychází z jejich vnitřního členění a z toho, jaký význam jednotlivé věty dávají. Pro kamiony tak prostě zůstává 80 km/h, i kdyby tam byla značka 200 km/h a vozidlo mělo konstrukční rychlost 160 km/h.
Při odkazech na odstavec zákona se odkazuje na celý odstavec zákona. Pokud se chce odkázat jen na nějakou část, napíše se to – třeba „věta první“. Není to tak, že si náhodně vyberete jen část odstavce. Jednotlivé věty prostě určují maximální rychlost různých typů vozidel.
Myslíte si, že když je v obci značkou zvýšena maximální rychlost na 70 km/h, že to pro nákladní auta neplatí? Platí – a je to formulované úplně stejně, jako to zvýšení rychlosti na dálnicích.
není to formulováno stejně, protože to odkazuje na odst. 4, kde se vozidla nijak nerozlišují, ale jinak je ten zákon napsán dost blbě, protože opravdu by ten výklad mohl být i jak píšete, což platí i třeba už na současných R, kde je 130, ale trochu by to narazilo na to, o kolik tedy ten kamion může jet více, zda 80+20 nebo rovnou 110+20
V odst. 4 se zase rozlišuje běžná obec a dálnice v obci. Takže by se stejnou metodou náhodného výběru mohlo určit, že jde v obci rychlost zvyšovat jen mimo dálnici. Nebo naopak jen v obci na dálnici.
Řidič může tolik, kolik mu dovoluje značka. To omezení, o kolik víc může značka dovolit, je omezení pro správce komunikace – řidič má mít možnost spolehnout se, že dopravní značení je v souladu se zákonem.
to sice má ale viděl jste někdy kamion jet tech 80 ? pokud to neni do kopců jako D1, tak běžně jezdí výrazně přes 100
pokud by byla soutez v hledani problemu, kde zadne nejsou, byl byste vitez. rozdilem tridy.
A v cem je problem? V Nemecku taky jezdi kamiony 80 km/hod a auta muzou jet treba 250 km/hod. Naprosta vetsina tak sice nejede, ale nevsiml jsem si, ze by tamejsi dalnice lemovaly rozmlaceny auta o kamiony.
Kamiony jezdí 90km/h přestože je u nás povoleno pouze 80km/h. Tolerováno policií, všichni o tom vědí, proč se tohle už konečně neřeší?
Není už načase i zde změnit legistativu?
Tag “volební kampaň za veřejné peníze “ by byl vhodný v rámci vyváženosti.
turek a jeho příznivci museli dostat erekci při přečtení pouhého titulku
to by tam muselo být 250
To je fakt..
to už by měly mokro v trenýrkách
😀
Turek na pravidla kašle, takže zrovna on ne 🙂
V každém rozhovoru pan Kupka říká, že tyhle značky budou umožňovat i snížení rychlosti, přitom zadávačka říká, že se buď bude zobrazovat 150 nebo nic. Jak to tedy je?
A když ta značka nebude nic zobrazovat, kolik se jezdí na českých dálnicích?
Víc než je povoleno. Každopádně když značka nebude ukazovat nic (a nic nebylo ani na předcházející značce), bude tam povoleno jet maximálně 130 km/h, což je základní rychlost, ne snížená. Kdyby ty značky umožňovaly snížení rychlosti, musely by umět zobrazit třeba i 110 a 90.
Současná, i celkem „průměrná“ auta na to stavěná jsou. Většina českých řidičů na to stavěná (mentálně, zkušenostmi) není. Tečka. Ale i tak děkujeme: když není silný provoz, po těch dálnicích s krásným plným profilem se běžně lítá 150 už dnes. Problém to není do okamžiku, kdy třeba někdo kolegiálně pustí strejdu z připojovacího tak, že ve 120 uhne do levého, aniž by se podíval… Když se jede kolem hradby kamionů a někdo z toho pomalého pruhu se rozhodne k akci s blinkrem (přičemž míní, že blinkr je přednost). Když zaprší, ne-li něco horšího. Když Turkové a spol. vezmou zlegalizování 150… Číst vice »
Na starem useku D7 je uz ted 110, takze zadnej problem. Tech 190 tam pojede naprosty minimum lidi, protoze 190 takovy bezny auto uz moc nepojede a bude to hodne zrat, to si vetsina lidi rozmysli. Nakonec staci se podivat do Nemecka, tam taky v neomezenych usecich stejne jezdi vetsinou kolem tech 130. Tech co to vali 250 je tam naprosty minimum, to vetsina beznych aut proste neda.
Nedávno jsem projížděl ráno okolím Hamburku. Ve vrcholu ranní špičky těsně před osmou se takových střelců svištících přes 200 najednou vyrobilo opravdu hodně –zřejmě spěchali na poslední chvíli do práce. Od přibližně půl deváté najednou klid a skoro všichni jednou 130.
Ale je pravda že po prvních pár minutách za Německou hranicí jsme se rychle naučil koukat do zrcátka hodně důkladně až k horizontu, protože auta jedoucí až dvojnásobnou rychlostí než já se tam fakt objevují, i když to zdaleka není většina.
Tomu bych až tak moc nevěřil, co tady povídáte. Protože v celém okolí Hamburku je už léta 120 a radarizuje se tam celkem intenzivně.
Kecáte…190 tam pojede naprosto každý kdo může a jezdí denně a komu to firemní auto dovolí a je naivní si myslet že ne… „Takový běžný auto“ které vyjede na dálnici jednou za rok na dovolenou „někam“ si opravdu spotřebu rozmyslí… Ale auta v denním provozu zcela s přehledem pojedou tolik, kolik jim maximálka auta dovolí- ať je to jakkoliv protizákonné…
Ten titulek je zavádějící – spousta řidičů si takovou rychlost na D3 vyzkoušela už dávno. 🙂
Proměnné značky jsou na D0 a když na ně svítí slunce, je problém je zaregistrovat.
Třeba si spousta řidičů ani nevšimne, že můžou 150… 🙂
Na D0 jde ale o LED značky, tohle budou hranolové se stejnou čitelností, jako běžná značka
A radar bude nastavený na kolik?
Pokud se to nebude měřit a vymáhat, tak je to stejně k ničemu.
Raději bych viděl místo toho polský nebo bulharský model. Čili na dálnicích se slušnými parametry (D25,5 a více) plošných 140 a na horších 2+2 rychlost 120, přičemž by se v podstatě jednalo o legalizaci stávajícího stavu.
Taky nechápu proč je na jedničce 2+2 dělené pruhy a muk rychlost 90 stejně jako na úzké trojce…
na některých se rychlost zvyšuje značkami, to neplatí rozhodně plošeně
Směrově dělený čtyřpruh není jediná podmínka zvýšení rychlosti z 90 km/h.
No však právě… a přitom ve dvou sousedních zemích se smí rychleji než 90kmh i na okreskách. Kdežto u nás si klademe těch podmínek hafo 🙁
Když cukr na 150 km/hod., tak taky bič s radary na těchto úsecích.
Doporučuji se tam někdy projet. Policejní vozy v civilních barvách tam měří každý den již nyní.
Měří a 150 nechávají plout. Chytají akorát závodníky. Kolikrát jsem měl bobky když jsem okolo nich profrčel 160 tempomat (150 GPS) a nikdy jsem jim nestál za to. Otázka je co bude po zvýšení … protože jestli budou nechávat plout 170kmh (180+ na tachometru), tak si můžeme zadělat na pěkný politický divadlo až to tam někdo v tu rychlosti rozstřelí a následný rychlý zrušení týhle populistický legrace.
Volební dárek ODS.
Před více lety, taky před volbami, se slibovala rychlost 130 km/h na D46. Skutečně se na jednom úseku objevila, po pár měsících tichou cestou zmizela. D46 nemá odstavné pruhy a má prudké oblouky, na takovou rychlost absolutně není stavěná.
Vámi zmíněná komunikace byla projektována podle parametrů pro rychlostnice, stavba 40 km probíhala 20 let (1972 – 1992). Dálnicí se stala administrativním přeřazením z R46 v 2015.
D3 se stavěla v parametrech dálnice už od začátku a navíc ve zmiňovaném úseku je příznivý i terén.
Tak ona D46 je dálnicí fakt jenom na papíře. Doufám, že ji po dostavbě D1 potká stejný osud jako bývalou R35 do Liberce (která je oproti 46 ještě zlatá) a přeřadí se do 1. třídy, kam patří..
Zrovna 90 mezi Rádelským Mlýnem a Hodkovicemi mi přijde dost přehnaná, když tam dřív byla 130 a nebyl s ní problém. 110 by tam odpovídala víc.
Ta 130 v tom úseku bohužel postupně mizí, kraj ji chtěl zrušit i mezi Libercem a Jeřmanicemi a nahradit ji 90. V posledním roce zmizela mezi Paceřicemi a Ohrazenicemi, v opačném směru zmizí spolu s rekonstrukcí MÚK Ohrazenice.
Proměnné značky jsou fajn, spousta lidí je dost mimo a potřebují na vše značku. 150 je taky fajn, ALE asi bych raději viděl vylepšenou současnou síť dálnic a TAKY silnic, ono 150kmh na dálnici se dá něco nahnat, ale k čemu to, když pak jedete po silnici první třídy (jiná možnost není) a na 50km je 12 obcí. Toto by se mělo hlavně řešit.. protože často někam dojet, hrůza. v obci 45-55, mimo obec pak 120, aby ten průměr za něco stál 😉
Absolutně vyhozené peníze.
Souhlasím, klasická plechová značka by naprosto stačila.
Na D3 ano, ale na tu D11 vy to s českou mentalitou už moc nefungovalo. Ta dálnice je ve špičkách dost přetížená, s dostavbou příhraničních úseků a hlavně D35 tam provoz dál poroste a bohužel těch agresivních řidičů, co budou vlevo hrotit a lepit se, protože nejedete alespoň povolenou rychlostí je tu furt dost. Přitom na té dálnici někoho pustit ve špičkách znamená zaplout za kamion a jít na brzdy do 80kmh.
A nějaká data k tomu máte, nebo je to jen dojmologie?
Jezdím po obou těch dálnicích. Na D3 jsem nezažil takový provoz, aby se nejelo aspoň 130. D11 se ucpává zcela pravidelně. Data o intenzitách provozu z roku 2020 říkají cca 15 tis. vozidel denní průměr mezi Miličínem a ČB, maxima přes 20tis. Na obchvatu Tábora. Pro D11 vychází průměr 30 tis. Praha – HK (45 tis. U Prahy kde 150 nebude).
Data jsou zastaralá, na aktuální si musíte počkat, sčítaní probíhá 🙂
…dojmologie… Dálnice na obrázku… 😃
Ale to je náhoda, že to zprovozní přesně před volbama 😀
Asi tak. Pořád ale nechápu, proč si vůbec něco takového dala “normální” politická strana do programu a neustále to opravdu prosazovala. Zavedení zvýšené rychlosti na celospolečenské úrovni má pouze negativní položky – práce úředníků na přípravě zbytečné legislativy a jejím schvalování, příprava výběrového řízení a jeho vyhodnocení, náklady na instalaci dopravního značení, zvýšená spotřeba pohonných hmot, zvýšené exhalace, zvýšený hluk, zvýšené riziko dopravní nehody s vážnými následky. Pozitivem je jedině to, že nějaký bezmozek v SUV za 3 mega ušetří pár sekund oproti stávajícímu stavu. Slovy jednoho známého marketéra: “A to se vyplatí…” 🙁
Nestane se vůbec nic. Nikdo nikoho nebude nutit tam jezdit 150. Je to rovný a přehledný úsek. Ale můžeme také zavést maximální rychlost 20 km/h a běžce s praporkem. Ale to pak budou chybět prachy ze spotřební daně, mýta a DPH.
Asi to bude tím, že v doprave ODS není tak úplně „normalni“ strana.
Bohužel. Rakouské zkušenosti ukazují, že váš výčet negativ je naprosto mimo mísu. Exhalace, nehodovost….. se nezměnily. Zřejmě jsou to jen fámy vyděšených „eko“. Ale počkáme si na výsledky u nás.
Teď nevím, zda s tím vláda raději čeká až po volbách, protože si není jistá, co na to voliči, nebo zda má jít naopak o volební tahák.
Tohle zajímá pár lidí typu Turek. Ostatní zajímá Ministerstvo spravedlnosti a bitcoiny…
Jasně že jo. Stejně jako 200 km/h Pendolinem přes Českou Sibiř. Budou tiskovky, budou fotečky, budou úsměvy s vybělenými zuby, bude velká sláva v té naší zemi české. A pak to dezoláti hoděj do urny Babišovi. Lid je nevděčný.