Rychlost 200 km/h na 4. koridoru je spíše iluzí. Ministerstvo naklápěcí vozidla nechce
Vzácná návštěva, pendolino se v ČB běžně nevyskytuje. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo bude při přímém zadání požadovat vozidla pro 200 km/h. Bez naklápění ale maximální rychlost nevyužijí.
No a koněspřežnou dráhu náhodou budovat nebudeme ??
No, buďme rádi, že to tam bude na 200. Jinak by se za pár let zase řvalo, že je to jen na 160 (viz I. koridor)
Regíny se také klopí. Ale na druhou stranu. 🙂
klopidla by soukromník hůře sháněl a to nejde…
Kdyz uz je tady rec o tech klopidlech – aktualne bych nejradeji videl pendolina na metropolitanech, kdyz budou jezdit pres vysocinu. Pokud se nemylim tak tam jdou taky vyuzit. A s obsazenosti by nemel byt problem. (A az skonci lockdown tak budou mozna i malo …)
lockdown jen tak neskončí…
tzv. „lockdown“ bude ukončen spontánně zdola s postupujícím teplejším počasím…(viz parky ve velkých městech minlých dnů) následně se tomu přizpůsobí i dopravci a ostatní (zřejmě i ta banda zoufalců, co si bůhvíproč říká vláda)
obsazenost tipuju tak na 75-80% předloňských hodnot v odpovídajících měsících
https://www.youtube.com/watch?v=vaiX6gZVoE4
Tady je třeba říct, že českým koridorům uškodilo nejvíc to, že se furt myslelo, že za pár let bude VRT. Prostě zmodernizovat trať na 160 km/h v na rovném úseku není problém, ale bohužel se nevyřešila problematická místa. Je to jako kdyby se v Rakousku optimalizovala Semmeringbahn na 80-95 km/h tj. o těch 10-20 km/h víc. Ale tady to tak probíhá, nyní se začne modernizovat úsek Brno-Blansko, nebo Ústí-Choceň v původní poloze, přes Vysočinu se bude modernizovat úsek Světlá nad Sázavou-Leština také v původní stopě… prostě my si tady opravujeme tu naší „Semmeringbahn“ pořád dokola. 4. koridor má tu výhodu,… Číst vice »
Svetlá nad sázavou je katastrofa. O tom se cestující nyní přesvědčí. Teda ti co v tom vlaku zůstanou.
proč ??
Za Říčanama je asi jediné místo, kdy by sedala trať trošku zrychlit… úsek Říčany-Strančice 130-115-110-120-110, přeložkou dvou oblouků za Světicema by vznikl souvislý úsek s rychlostí 130-135 v délce 6,5 km. Jinak se v té zastavěné oblasti není kam hnout.
Při té rychlosti a velkému obratu cestujících bych ty Pendolína protáhl po opravě a modernizaci úseků z ČB přes Ostravu do Žiliny!
Naprosto nejvhodnější spojení pro řešení zvýšení rychlosti je Brno – Vídeň, ale v současné době toto trvá téměř dvě hodiny při vzdálenosti asi 150km.
To ano. Z Brna do Břeclavi to není o moc horší. Tam to Sprasíme Železnici dokonce i napadlo.
A protože ta 383 nevykolejila, tak ze svého laického pohledu nevidím žádné překážky…
Obraťte se na hófráty ve Vídni. Nicméně i když dvorní radové zvýší rychlost od Grenze někam na Abzweigung Süsenbrunn na rychlost 160 km/h, tak dál pojedete v lepším případě stovkou – ne-li pomaleji ….
Nemáte pravdu, bohužel, protože nakonec v úseku státní hranice CZ/A – Dürnkrut má být V = 200 km/h a odsud po Süsenbrunn pak V = 160 km/h.
OPRAVA: nemá to být Dürnkrut, ale až Angern.
U Nordbahn je už od příštího roku plánovaná velmi solidní modernizace trati i stanic na rychlost 160 km/h až po státní hranici. Jízdní doba Brno-Vídeň by se v roce 2025 měla zkrátit z dnešních 1 h 30 minut na 1 h 20 minut. Pokud to tedy dovolí hustota provozu, hlavně v nákladní dopravě, protože navazující Jižní dráha až do Villachu se zásadně modernizuje (tunel Semmering 27 km, Koralmtunnel 33 km, masivní přeložky pro zlepšení směrových poměrů) a poptávka nákladních dopravců díky lepší infrastruktuře silně roste.
To je děs !!
A tady se ukazuje, že ačkoli vlastně to NEZřízené utrácení je pod hlavičkou jednoho baráku SŽ + MD, ani oni se nedovedou dohodnout, za co to utratit a jak s vynaloženými penězi hospodařit. Svoboda si 200 dal jako metu a ostatní ho plácají po ramenech. Ale pánové, ono to fakt něco stojí. Postavit, udržovat, revize, údržba… a má to smysl? Nemá… …ale medaile budou Ale ten rozdíl ceny, pokud si ho pan Svoboda a kol. neobhájí, by měl jít na vrub SŽ. Staví si nesmyslné vzdušné zámky za spoustu veřejných peněz, které jim nepatří. Mají je racionálně, ekonomicky a smysluplně… Číst vice »
Ono se to hlavně mělo dělat na 200 už než Svoboda přišel.
Mělo se dělat na systémové jídní doby. Když 200, tak v celém delším úseu, kde to má smysl.
Po vybudování Ne-Še bude dosažitelný naklápěcími vozidly systémový čas pro Ex Praha – Tábor – ČB 2 hodiny. Jde o to, jestli v té době nějaká klopidla budou k dispozici.
Ted mi to ukazuje že vzdálenost na současné trati je 166 km, už ted expres jede 2 hodiny 27 minut. To tedy je nějak stejně hodně – 2 hodiny po celé modernizaci při rychostech jaké tam budou? 6e by se to zkrátilo jen o 27 minut oproti dnešku?
Ex mezi Prahou hl.n. a ČB jede 2h 4 min. Po dokončení IV.koridoru by jízdní doba neměla být u Ex vyšší než 90 minut.
máte pravdu koukal jsem na normální rychlík. No každopádně 90 min už vypadá mnohem lépe
90 min čisté jízdy je tak akorát na systémový čas 2 h, aby nebyly příliš ostré obraty.
Ono to nebude 90 minut, ale spíše 100 minut. Ty tři dosud nehotové úseky (Votice-Sudoměřice, Doubí-Soběslav a Ševětín-Nemanice dohromady celou půlhodinu neušetří. Ale na dvouhodinový systémový takt to u expresu stačit bude. Jenomže ty expresy většinou pokračují do Lince a tam to bude dál na průměr 70-80 km/h.
Tak ono se ještě dá trochu času ušetřit už v Praze, až bude hotový úsek Vršovice-Hostivař… Z hlaváku do Benešova asi 33 minut, na zbývající úsek z Benešova do Budějovic (tarifně 120 km) by byla potřeba průměrná cestovní rychlost asi 128 km/h, tratí v nové stopě se to o pár kilometrů ještě zkrátí (cca 6 km) a řekněme průměr těsně nad 120 km/h je už dosažitelný. Výsledek bych odhadoval 1h 29m. 😀
Brejlákový R jezdil 3 hodiny ….
Ne…protože mezitím se 680 přestěhují do České Třebové…
To jsem přesně čekal. Pokud možno, navrhuji odkoupit italské ETR 485, které se postupně začnou do 5-10 let vyřazovat. Stačí, aby v Česku prošly modernizací a může to jezdit dalších 20 let. Samozřejmě nové naklápějící jednotky by byly úplně nejlepší, jenže to bude asi to první, co MD odmítne..
ETR 485 by bylo vhodné a je jich koukám 15 🙂
ETR 485 už se přesunuly do Řecka k OSE, které vlastní italská FS.
Z Řecka by to chtělo dotáhnout ty NAŠE nebohé stroje, co tam stále hnijí. Je tam tuším pár MUVek, Kocour, sypák a nějaké další vozy.
Je tam toho krapet víc. Ale dopravovat zpět do ČR teď už opravdu shnilý nepotřebný šrot ,je naprosto mimo realitu. Jen MUV-ky tam nejsou.
Tak je třeba Hitachi, co jezdí i na taiwanu. Otázka co tsi..
Už jsem to tady vypočítával pod článkem z 1.3.2021 (pro Davida, je to počítáno s letmým startem). Ty časové úspory 160 vs. 185 (200 km/h) jsou v jednotkách max. něco nad 10 minut. Podle mého a budu se opakovat, je zásadní mít hlavní koridory mezi krajskými městy na těch cca 160 km/h a páteř Německo-Praha-Brno-Rakousko/Slovensko na rychlost mezi 240-320 km/h, a to je jen osobní doprava.
zásadní je nějaký „takt“.
je rozdíl mít jízdní dobu na celé lince 55 minut nebo 62 minut (jakkoliv 5 min na obrat je o hubu). ale jestli 62 nebo 69, to už je jedno.
Myslíte aby vojáci u 3.-16.pluku (Pohraniční stráž) měli dobré dojíždění? 😀
185 je slušných. Otázka jestli i pro 185 by se muselo dělat to ostatní. Typu podklad. Nástupiště..
vždyť už se na rychlost vyšší jak 160km/h dva úseky staví…
muj tip je že pokud se to dostaví a zprovozní na těch 200 km, nepochybně si ČD nenechají ujít tu možnost tam to pendlino dát a předvést se
Asi těžko. Taky se myslelo, že se bude jezdit 200 tunelem u Plzně a nic…
může spoň jedním směrem 🙂 lepší málo než nic
A jaký to má smysl z hlediska zkrácení jízdní doby o několik vteřin ve srovnání se zvýšenou spotřebou EE. Lze vůbec dosáhnout rychlosti 200 km s vlakem o hmotnosti 500 tun na tak krátkém úseku ….
klopidlo sice nemá ani 400 t ale stran vaší otázky:
teoreticky ano, lze, směrem do plzně, páč je to z kopečka…….když jedete opačným směrem, dostanete se (s klopidlem) někam na 190 a pak už úsek pro 200 km/h končí…
Shinkansen N700S
Bombardier Zefiro 380
oba vlaky dokazi zrychlit z 0 na 300 km/h za cca 3min., draha kterou pri zrychlovani ujedou je cca 12km… zpomaleni je na kratsi draze a rychlejsi…
To ale uvadim vlaky na VRT, jake zrychleni maji vlaky u nas, to je otazka, flirt z 0 na 160 to zvlada taky velmi dobre…
Skoro nejzajímavější je ta informace o požadavku na rychlíky – pokud budou požadovány vlaky na 160 km/h tak to znamená konec pro Esa a GHW. Čili v Budějcích vyhodí prakticky celý depo.
Už bylo na čase.
a na nové mašiny 100 mio/ks a vagóny 50mio/ks jim přispějete z kasičky? nebo jen blafáte?
Nějaké vagony už ČD vysoutěžily, zrovna je vyrábějí. A těm mašinám je plusmínus 40 roků, takže během 10 let za ně bude potřeba náhrada tak jako tak.
A pak jsou tady rychlíky tažené plecháčem…
plecháčem určitě Vltavy/Lužnice nikdo netahá, bo by skončil někde před benešovem.
a ano, na jihlavu ty rychlíky tahat zatím plecháče můžou, ale na téhle elektrizované lokálce snad nechcete rovnou vectrona…nebo čemu tam plecháč vadí?
esa mají 31-37 let. řešit se to bude muset. ale kvůli životnosti až za 10-20 let.
k vagónům – ano, Bčka mají a musí pomalu končit. ale nové vozy na rychlíky asi nikdo nezaplatí. můžou se tam přesunout nějaké slušnější rekonstrukce nebo dovozové ojetiny. a to co se soutěží na rychlíky opravdu nepůjde.
No tak se 362 přesunou místo 242…
A ty se tak mohou odebrat do šrotu…nebo na Slovensko…
tím lépe, je načase už to museum nahradit novými
Čekal bych spíš esa na R11 místo 242.
jen eso pouze na střídavé trakci je plýtvání zdroji, ne? 😉
„Odporník“ patrně neví, že 362, 363 se na Slovensku rekonstruovaly na 361 s konstrukční rychlostí 160.
nebylo by by lepší poslat na Košičany „klasické“ EuroCity soupravy a Pendolino nechat na ty ČB? Stejně na Slovensku při kvalitě tratě Čadca – Žilina – Poprad – Košice nemá žádný význam
náhodou – mě to jako cestujícímu vyhovuje tak jak to je , pendolino jede rychleji než klasika minimálně na českém území, na Slovensku se modernizuje po částech úsek čadca-žilina a začlo se bagrovat už i na Liptově a pokud chtějí ČD dál soupravu v košicích hned posílat jako doposud zpátky, pak je to další plus
Pendolino na trase Pha-Ova je rychlejší hlavně proto, že nemá tolik zastávek.
pro mě je i pohodlnější (věc názoru)
pro mně třeba ne, pendolino třeba z Plzně do Prahy ok, ale na Slovensko (Košice, Poprad) z tohoto důvodu volím RegioJet a místo v kupé.
jenže naklápění není na Slovensku povolené ani na zmodernizovaných úsecích viz. Krásno nad Kysucou – Žilina…
Kvůli 80 sec. jízdy rychlostí 200 km/h ?
Chápu, že ta 200 km/h má být magická rychlost, po které SŽDC kýží, ale vlastně ji nikde nedosáhne.
Nešlo ani tak o úsek Doubí -Soběslav, ale o to, jak někde v síti SŽDC 200 km/h vymáčknout.
Co je otázka dál, jestli budeme z Budějic jezdit do Lince stále po koněspřežce..
Koněspřežka bude jen na rakouské straně.
Na české straně se bude modernizovat do Horního Dvořiště. Za 20 let se začne.
No právě na „rakouské“ koněspřežce by se naklápěcí skříň hodila. Jenže Vídeň hodila Praze Pendolina na hlavu, protože nesplňovala představy náročných rakouských cestujících na vlak kategorie EC.
Z Veselí n. L. směrem na jih za obloukem na 145 dvoustovka nebude? Jediný krásně rovný úsek…
Ano to bude určitě další projekt z dílny SŽDC, jak z této rovinky na 160 udělat časem 200 km/h.
Jenomže mám obavy, že se to stavělo na 160 se vším všudy, tzn. únosnost podloží a tak…
Tady aplikujete v praxi teorii relativity, že rychleji se pohybující předmět má větší hmotnost?
Jestli si to dobře pamatuju, požadovaná únosnost pláně pro 160 km/h je 50 MPa, nad do 200 km/h je 90 MPa.
A nestavi se trat zaroven na tezke nakladni vlaky? To by problem byt nemel,… ale parametry na 200 by podlozi splnit melo…
Jak je to s troleji, osovou vzdalenosti koleji, apod. netusim…
Do dnes nechápu ten ČD model pro Pendolina z Prahy na Ostravu, natož pak až do Košic, když přes Slovensko jezdí po starém svršku a bez možnosti naklápění. Košičany by se daly krásně nahradit lepšími vozy a ta jízdní doba by se stále stíhala a jako vedlejší bonus by byly tyto vozy pohodlnější na starší trati na Slovensku). Přitom je tu tolik logičtějších možností – třeba takové dva komerční spoje z Děčína až do Lince přes Č. Budějovice by určitě měly úspěch – z Lince se dá za normálních okolností dostat rychle do Alp a je tam rozsáhlá síť vlaků… Číst vice »
když ono není jisté, zda by se to dalo „prodat“ mezi Děčínem a Lincem
Rakušanům je spojení z Lince někam na sever úplně buřt.. vlastně wurst 🙂
Nedalo, Pendolino není v Rakousku vítáno …. nesplňuje požadavky náročných rakouských cestujících na vlak odpovídající 21. století.
Za luxus ho považují pouze ČD ….
jinak nechápu, proč MD jakožto vlastník ČD nenařídí provoz klopidel na Budějice a Cheb tečka
To by si to muselo zaplatit.
MD nemá ČD rádo…..
zkuste se podívat do historie pendolín a bude Vám to jasné, byly pro linku Praha-Hamburg, ale němec nakonec řekl, že je nechce, pak už Vám moc možností nezbývá, linka Děčín-Linec nedává smysl (na přímo nikdo nepojede a do Lince moc velké návaly lidí nejezdí), takže linka do Ovy byla logickou volbou, velké množství zákazníků, možnost dát pendolíno jako něco navíc, nikoliv jen ZDO, nekonkurenceschopný bus to, že by jízdní doby stíhala běžná souprava je věc druhá (když po výpadku pendolín jezdily náhradní soupravy, dojela 1/3 včas a 1/3 se zpožděním do 5 minut), ale lepší obchodní (!) využití pendolín než… Číst vice »
Právě předstírání, že je Pendolino něco navíc, je na celé věci nejhorší. Slušný interiér může být i v klasických vozech, zbytek je marketing. Pendolino pak ať jezdí tam, kde jeho provoz dává po technické stránce smysl.
a po technické to právě bude jedině na 4 koridoru
Po technické stránce dává smysl… ale po stránce ekonomické nikoliv. No a chcete si vydělat, nebo aspoň nebýt v mínusu.
Jaký je ekonomický rozdíl, jestli pojede moderní vůz nebo jednotka o stejné kapacitě bez naklápění do Chebu a Pendolino do Ostravy nebo naopak? Leda snad v nákladech spojených s tím, že se bude víc klopit (údržba, spotřeba energie). Ale myslím si, že pro úsporu klopidlem radši neklopit, je mírně řečeno šetření na nepravém místě.
viz moje odpověď kousek níže
To tedy. Bmz245 je jiné kafe. Stejně jako prostorné Amz138.
pak je ale vidět, že nákup Pendolin byla naprostá blbost, když se nepoužívají tam, kde by to mělo a dávalo smysl…
tak ono je hlavně nesmyslné, že jich máme celých 7…. jejich nákup i užití bylo komplet marketingová akce. vstupovaly do provozu (a to ještě se šíleným zpožděním) v době, kdy málem nejlepší vůz na vlacích Brno-Praha via MuN bylo oplyšené béčko, běžně jezdily na Brněnském Drakovi koženky jako kmenová souprava a teprve se rušilo kouření ve vlaku (a ty vagóny byly jako slušně vyuzené). nyní ten rozdíl oproti různým Bpmz a Bmz moc není, ale tehdy bylo těch lepších vozů pár desítek na celé síti, nebyly většinou ještě ani ty různé reko jako Bpee, Bdmpee a jak se to vše… Číst vice »
ano nákup pendolín byla blbost, ale už jsou, tak se hned měli rovnou sešrotovat?? Prostě teď jde o to je co nejlépe využít, a hlavně co nejekonomičtěji, to právě je na lince do OVY, lépe netechnicky s dobrou ekonomikou, než technicky s horší ekonomikou
Pěkná snaha, ale tohle šotouši nikdy nepochopí.
Můžete to nějak rozvést, čím by se zhoršila ekonomika provozu, pokud by Škodajet se 330 místy k sezení zamýšlený na Ex6 šel jezdit na Ostravu místo Pendolina se 333 místy k sezení a to Pendolino by jezdilo do toho Chebu?
průměrná vytíženost, zájem/nezájem objednatele, možnost přilákat cestující (byť už to dnes není takové terno) a jako třešnička na dortu využití palubního cateringu,
zatímco na lince do OVY uděláte dobrou vytíženost po celé trase, směr Cheb bude stejná vytíženost jen Plzeň-Praha,
můžu vědět, proč je tak nutně potřebujete do Chebu? nevím, zda klopením se něco ušetří, protože pak musí vyjít křižování s ostatními vlaky….
Zájem/nezájem objednatele je bohužel to, na čem to celé stojí a padá, ale vy jste psal o ekonomických kritériích. Možnost přilákat cestující je u nové jednotky větší než u letitého Pendolina, stačilo by to jen správně marketingově uchopit. Na vytíženosti nesejde, když obě porovnávané soupravy mají stejnou kapacitu. Klopením se na Cheb ušetří asi 10 minut jen mezi Plzní a Chebem (koukám do GVD 2016), na úseku Plzeň – Praha by byl přínos mírně sporný kvůli nutnosti držet takt s mnichovskou větví. Je možné, že na jiných linkách, například R9, R15 nebo zmiňované Ex7 by byl rozdíl ještě výraznější, ale… Číst vice »
Nákup 7 Pendolin v tomto provedení byl skutečně nesmysl. Původně jich mělo být 10, nicméně z provozního hlediska na dvouhodinový takt mezi Berlínem a Vídní přes Prahu, potažmo takt „ráno“ a večer z Prahy do Berlína / Vídně by jich bylo potřeba minimálně o polovinu více, se zálohou a případným posilováním souprav tak 20. Bohužel kapacita 7 vozů je zhruba o 100 míst menší než kapacita sedmivozovky ICE …. takže DB řekly … děkujeme, nechceme …. málo míst jak pro cestující, tak pro zavazadla. DB ani OeBB nebyly přizvány ke konstrukčním pracím z hlediska kapacity, ačkoli se měly na jejích… Číst vice »
nebylo pendolino určené pro celou větev Vindobony tj. Hamburg-Praha-Vídeň? přinejmenším mezi Prahou, Brnem a Blavou by se asi uživilo…
do Vídně/Blavy již Pendolino jezdilo 2/1×denně a žádná sláva to nebyla, Rakušáci byli proti a tyhle náhodné výstřely jsou o ničem, chce to konkrétní vozební rameno pokryté pendolinem, do vídně již jezdí railjety, tak tam uvažovat o pendolinu je bezpředmětné……
Nebylo to Berlin – Viden? Pac pak jezdili Praha – Viden… jezdil jsem s nim pravidelne do Brna, byl to nejrychlejsi spoj…
Ano původní záměr byl do Berlína a Vídně, ale to by muselo mít Pendolino kapacitu o 100 míst větší – asi tak na úrovni naklápěcích ICE a současně interiér by musel odpovídat těm ICE …
Nesmysl. Nevíte o historii Pendolina nic …. S Hamburkem to nemělo nic společného.
Projekt Pendolino by důsledkem memoranda týkajícího se zkrácení cestovní doby mezi Berlínem – Prahou a Vídní …
Smlouva na 10 souprav byla podepsána v roce 1996.
Výsledkem je, že spojení Berlína s Vídní s přestupem v Norimberku trvá – bez naklápění – 8:15, rychleji než přes Prahu.
Pendolino jezdilo do Rakouska 3 roky, pak je pro stížnosti cestujících Rakousko označilo za nežádoucí soupravu.
Tak pokud vezmete ten stávající stav, tak Ex z Prahy do Benešova to stihne cca za 34 minut (po ukončení stavby z Vršovic do Hostivaře), Zbývá 120 km do Budějovic, novostavba to o něco zkrátí. Pokud tam dosáhne Ex průměrnou cestovní rychlost 126-127 km/h, tak se dostaneme na systémovou dobu 1h30m i klasikou. S novostavbama vychází už docela dlouhé úseky na 160 km/h, když to na novostavbě bude 170-180, tak by to mělo vyjít i bez klopidla do 1,5 hodiny. Jen pro srovnání Metropolitan z Prahy do Pardubic má cestovní průměr 115,5 km/h i se zastávkou v Kolíně a přitom… Číst vice »
Problém klopidel.je že hodně opotřebovávají trať. Ani bych se nedivil, kdyby v Rakousku bylu klopení zakázáno. Němci také od klopení ustupují. Je to složité a drahé na údržbu.
Railjet myslím naklápění vůbec nemá (a přesto jezdí 230 km/h).
A nedivil bych se, kdyby ICE neklopilo.
pak na to musí být přizpůsobená trať a ty u nás nejsou, proto někteří chtějí klopidla, protože mohou jet rychleji na „normální“ trati než neklopící souprava
Klopicí ICE jezdila nějakou dobu z Vídně po Arlberské dráze do Bregenzu …
Nad tým som tiež uvažoval prečo Pendolino do Košíc už od jeho zavedenia. Keď vidíte bežný osobák a Pendolino v rovnakej rýchlosti prijde to trocha divné. Je možné že v niektorých úsekoch bude rýchlejšie, ale kvôli pár minútam to hnať až na východ Slovenska mi príde ako mrhanie schopnosťami vlaku. A po rekonštrukcii trate až do Košíc už bude tieto jednotky ČD možno aj vyraďovať.
Je to o tom že ČD prezentují Pendolino jako něco extra, stejně jako railjet.
Zlatá slova …
Kam se komfort Pendolina hrabe na rakouskou kupátkovou dvojku nebo modernizovaný rakouský velkoprostor … s ICE jsoucí standardem v německé dálkové dopravě nelze srovnávat, podobně jako se švýcarskem pendolinem ICN ….
Takže typický české Kocourkov 🙂 Teď, kdy vyhodí Svobodu?
Posledního. Bude mít kremaci společně s čarodějnicemi…
No Pendolinu zbývá 13 let do konce plánované životnosti a 3 roky do konce garance dodání náhradních dílů. Takže jestli se tratě plánují zrychlovat pro klopidla, tak by bylo záhondno pomalu začít shánět nástupce.
a začít poptávat zásobu náhradních dílů
On už Siemens nevyrábí osobní vozy?
Pokud ano, tak žádný problém…
Takže pokud nebude jezdit někdo na komerční riziko, tak se to opravovalo skoro zbytečně
Časová úspora Ph-ČB pro naklápěčky má být 10 minut. A vzhledem k ceně této technologie je to opravdu zbytečné.
Pro srovnání: Ejpovický tunel stál kolem 6,8 miliard a ušetřil asi 8 minut. Takže vícenáklady za 0,4 mld. pro úsporu 10 minut se zdají být velmi efektivně vynaložené.
Něco vám v tom srovnání chybí, aby to mělo nějaký smysl.
To je pravda, celá stavba Sudoměřice – Votice má stát kolem 7,2 mld.
V podstatě novostavba, v obtížném terénu ….
Jenže těch 10 minut je na celé trase, ne?
Nemáte v tom prozdíl proti ceně rekosntrukce staré trati, která by se musela dělat, nebýt tunelu. Tudíž počítáte kravinu.
Především proto, že trasa Plzeň-Rokycany se zkrátila o 6 kilometrů, nicméně z účetnického hlediska – má dáti dal – se těch 6,8 mld nikdy nevrátí. Je to „politické“ rozhodnutí … ve Švýcarsku se ražba základnových tunelů schvalovala v celostátním referendu, u nás – pokud by bylo pro „neúčast“ platné by skončilo patrně zamítnutím …
Vrátí, od toho je CBA. Ta se dokonce ohlas výrazně dolů proti reallitě, nikoli opačně, aby nevyšla novostavba Ejpovice-Beroun.
Tak to Ti trochu hapruje matematika 🙂
Mně tedy vychází, pokud jsem někde o nějakém úseku četl 200 naklápěcí a 185 nenaklápěcí, pokud by obdobný rozdíl byl po celé trase, rozdíl tak do 4 minut.
Třeba sem přesměrují pendolina z chebské Ex6, kde podle mě, není adekvátní obazenost.
No teď fakt není. Jinak jezdí plná.
V úseku Plzeň-Cheb ve vagónu kolem 10 cestujících – vlastní zkušenost, mimo období nákazy.
Jel jsem vloni v létě z Plzně do Stříbra a nesedli jsme si, jak bylo plno.
no nevím, z ranního pendolina vždy v Plzni vystupovalo hodně lidí a z Plzně jelo skoro plné
PS: myslím to, které jede po 6. z Chebu na Prahu, ale uvědomte si, že zde je to ZDO, ne komerční provoz
Dojíždění do zaměstnání
Vlaky jezdí mimo Coronu plné.
Proč je stavba NemaŠe v nedohlednu? Dle mapy SŽ by se mělo začít příští rok.
To je jak Praha – Kladno, nebo Ústí – Choceň… Stavět se bude do pěti let, je jedno v jakém roce je tato věta řečena…
To si nemyslím. Mezi termínem “do 5 let”, což realne znamená 5-x let, přičemž těch 5 je značně nepravděpodobných a termínem “2022” už vnímám poměrně velký rozdíl. Naopak, v kontextu dnešních nekonečných stavebních procesu vnímám, ze začátek stavby už je na dohled. Proto jsem se ptal, jestli nejsou ve věci nové skutečnosti, které mi unikly.
Jestli se něco nezměnilo, tak na tunely bylo soudem zrušeno územní rozhodnutí, takže začátek 2022 je utopie.
Takže počítejte tak 20 let, až se Ing. Jan Šatava ujme postu ministra železnic… 😀
Na to zapomeňte, za 20 let bude dávno na penzi, už teď je důchodcem-čekatelem.
Škoda. Tato trať je šitá na míru pro naklápějící skříně. Přesně pro takové tratě se vymyslela technologie naklápění. Tam se investice do Pendolina atd
promění v plnohodnotný užitek, zhodnotí se. Prosím aspon 2 spoje denně …
A určitě se zhodnotí? Bude těch cca 10 minut stát za nárůstem zákazníků natolik, aby se zaplatila dražší údržba těch pendolin?
Každý stroj co používáš musíš servisovat. Pračku, jízdní kolo, auto…
To rovnou můžete Pendolina zalít do pryskyřice a zakonzervovat do muzea. Aby se nepoškrábalo či aby se kolečka neopotřebovala
Konečně projev zdravého selského rozumu. Vždyť nákup a servis všeho stojí stejně, takže se všechno stejně „promění v plnohodnotný užitek“, že. Je vidět, že jsou dnes prázdniny, ale ten obraz je neskutečná tragédie.
Měnit olej v motoru. Hmm jenže olej do „staré dobré“ OHaVy, M6AD, vyjde na 54 kč litr. Ale do sportovního vozu to stojí přes 500 kč/litr.
Dva nebo jeden spoj denně jsou smysluplné třeba u vlaků někam k moři, pro systém vnitrostátní dopravy, má-li to být systém, je největší smysluplný interval 2 hodin, pro železniční dopravu v rámci MHD velkých měst jako Praha během dne pak 10, nejvýš 20 minut.
k moři?..no třeba se někdo dožije toho že se to z Budějek zmodernizuje až do Lince, tudíž dál pak až k moři 🙂
Kvůli jednomu páru týdně (MV 45000/45001 „Laterane“) se ale taková modernizace nikdy nevyplatí… 😀
To je právě ono SŽ to nemá dělat na vozidla, která tu nejsou a nebudou – jenže oni se neptají.
Koncepce není… ani od MD.
Výhledově naklápěcí vozidla mají smysl, tam kde je silný potenciál, silná přepravní kapacita a taky silná infrastruktura i požadavek a kopcovité reliéfy.
Tady není ani 1km VRT.
To je právě ono SŽ to nemá dělat na vozidla, která tu nejsou a nebudou – jenže oni se neptají.
To je právě úplná blbost. Když se začínaly dělat koridory, tak tady na rychlost 160 bylo jen 20 350 a to ještě Slovenské. Proto taky na spoustě úsecích stačilo 120/140. Dnes už to nestačí, protože jsou běžně vozidla na 160/200.
To samé je i tady, ta infrastruktura se buduje na dalších 30-50 let.
20 x 350 ??? Kde jste to vzal … 350.011 zničena 1977 v Bratislavě nehoda Ex 271, 350.009 při nehodě Ex 372 Nové Kopisty 1989
011 žije padla 010
První otázka je, jaká má být jízdní doba, vejdeme se do systémové doby 2 hodiny i bez naklápění? A vešli bychom se i po staru na 160?
Podle mě ty stamiliony za zvýšení rychlosti o 10-15kmh nestojí, Naklápěcí soupravy nebudou, jsou moc drahé, i když jak píši jiní, zde by udělaly měřitelný rozdíl v jízdní době.
K čemu je mezi Prahou a Budějovicema systémová JD dvě hodiny, když v Praze není žádný uzel? Na téhle trase jde spíš o Budějovice – Tábor za 30 minut, případně Budějovice – Linec za 2 hodiny.
Přesně tak: pokud v určité fázi nebo v konečném stavu půjde o stíhání systémové jízdní doby 2 hodiny, hodinu a půl nebo hodinu, vyplatí se i „malé“ zlepšení trati nebo „o trochu“ lepší soupravy, zatímco v úsecích (třeba na jiných tratích), kde se o žádnou podobnou metu (včetně přiměřené rezervy) nehraje, malá drahá vylepšení nemají smysl, a může tam dojezdit něco horšího/staršího.
Opakuji to porad, ze tento stat je kocourkov a prava ruka navi co dela leva. Pritom na ty Budejovice by s 200 Pendolino vyuzilo naklapeni prakticke ve 100 % cele delky trate, nezapominejme na pomaly usek Benesov-Praha. Po tomto vyjadreni se uz na ceske zeleznici nedivim nicemu a i toto zapada velmi dobre to zapada do konceptu totalni nekoncepce ceske zeleznice. Toto uz snad neni ani omyl, zle zamer.
V původním biblickém významu ta pravá a levá ruka naopak neplatí vůbec, neboť to znamenalo naopak výkonnost, kdy když jedna ruka pracovala, neznamenalo to lenošení pro druhou.
Nemyslím si to.
„Proto když děláš milosrdný skutek, nevytrubuj to před sebou, jak to dělají pokrytci v synagogách a na ulicích, aby byli chváleni od lidí. Amen, říkám vám: Mají svou odplatu. 3Když však děláš milosrdný skutek ty, ať levá ruka neví, co dělá pravá ruka, aby byl tvůj milosrdný skutek ukryt. „
Přitom udělat rameno Linz – Děčín, tak by se to využilo dobře.
jen kdo by jim z toho Tetschen či Aussig do Linz via Prag, Beneschau a Budweis jezdil….
Většina lidí z Linze jezdí do Prahy. Od Dolního Dvořiště do Děčína by to bylo pro vnitro. Již teď část expresů začíná v Linz a část v Dolním Dvořišti. To by se zachovalo, jen by se to protáhlo do Děčína.
Kdo z vás viděl reálně vlak mezi ČB a Lincem? Vždy, když stojím před přejezdem u kaplického nádraží nebo u Štilce, tak počítám cestující. Při té „rychlosti“ to není problém. V letní sezóně jsem tam možná několikrát zahlédl i okolo 30 lidí, většinou okolo 5 a nejsou vzácné případy, kdy vlaková četa (= fíra + průvodčí) hraje na cestující přesilovku. Snad nejzbytečnější vlaky v ČR.
Ze stání u přejezdu toho moc nevidíte, ta frekvence je tam různá …
Jestli se tu ale neotaci pricina a dusledek. Ono dojet do Lince na paterni trat Rakouska odkud se da pokracovat ledas kam, myslim, ze by o to zajem byl. Ale ne vlakem, ktery jede do Lince po trati, ktera svymi parametry je stale na urovni konezprezky s jizdni dobou, ktera je zcela mimo realitu dnesnich pozadavku.
V Dolním Dvořišti je nějaká železniční stanice ? Máte to nějaké popletené. Byl jste někdy v těch končinách ….
Melo by to vyhodu, ze se vam uvolni kapacita v Praze na hl.n. Vlak by prijel a hned zase odjel, zadne dlouho stani.
To dělá už teď a otáčí v Holešovicích.
V Budějovicích by přece chtěl žít každý-:))
Je to o koncepci. Není to poprvé, kdy je chlubení se vyšší traťovou rychlostí pro vozidla s naklápěcí skříní iluzí, protože nasazení takových vozidel je iluzí. Vedlejším efektem podpory takové iluze je pak třeba „překvapení“ pro řidiče, které jistě potěší, že si před přejezdem pokaždé počkají například o 26 sekund déle (P5674, žst. Praha-Uhřínevěs), což není iluze, ale tvrdá každodenní realita, protože železniční přejezdy jsou pro takové hypotetické rychlosti včas uzavřené. A taková vlastní zkušenost samozřejmě utváří pro veřejnost obrázek o železnici daleko víc, než nějaké mapka plná iluzí: https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf
Řidič a daňový poplatník v jedné osobě by se měl ptát, co dělá přejezd na koridoru……
Vlak to zdržuje a auta ohrožuje…
Nejsou peníze na podjezd ….
Jo…jo…a taky nejsou lidi….:-)
26s navíc na vyklizení, když vlak jede trochu pomaleji, to mi nevadí 😀
Ale lepší je pokyn SŽ „nechoďte, dokud neodjede vlak který na vás čeká“ (kauza Řeporyje)
Jenže když tam bude přibližovací úsek pro 160 a pojede tam „drezína“ rychlostí 40, budete tam stát 4x déle.
Chybi nova trat Praha-Benesov, tam je rychlost kolem 80km/h… resp. casove asi 1h…
Bez tohoto useku nebode do CB trat bez dotovanych vlaku… Bohuzel…
Ta se měla stavět společná pro VRT do Brna. Ze záměru sešlo, VRT povede jinudy.
Pokud vůbec někdy někudy povede… 😀 😀 😀
43 minut. A naprosté většině více než 80 km/h. Jinak souhlas.
Expres projede z Prahy do Benešova už teď za 36 minut (tedy po staré trati přes Strašnice a nebo přes pomalou na staveništi), 80 km/h na trati nikde není , traťová rychlost je od Prahy 100-140 pro klasiku, k Benešovu to padá až na 90-95, jediná výjimka je oblouk u Benešova na 70 km/h. Hlavně je tu velmi silná příměstská doprava.
https://www.youtube.com/watch?v=_xrkONQbOrg&t=8s
Oprava: oblouk v Benešově je na 80/75, a jeden krátký propad na vjezdu do Čerčan 85/80 (NS 95)
Toto se bude omílat ještě dlouho. Považuji za správné, že se přistupuje ke zvýšení rychlosti. Považuji za špatné, že se tak neučinilo už při přípravě projektu.
V dnešní době se od naklápěček v Evropě spíše ustupuje. Budovat trať s úpravou na 200 jen pro ně není moc vhodné.
Problem je ze trat na CB, byt z valne vetsiny v nove stope, byla planovana na 160, az pozdeji se prislo s tim ze na takove rozsahle stavbe by mohlo byt 200, tak velkoryse rovnani oblouku, diku puvodnimu zadani, vsak provedeno nebylo, takze pro klasicke vlaky se rychlost zvysi mezi 170-185 a ta 200 je opravu jenom pro naklapeci vlaky. To bysme museli jit zpet do 90 let a zmenit uplne cely koncept planovani koridoru, ktery se pomerne kratce jiz po jejich zahajeni vystavby ukazal jako zcela chybny, kratkozraky a silne poddimenzovany. Zrekonstruovali jsme koridory a oni previti nam po… Číst vice »
Když už nechtěli velkoryse rovnat oblouky, bylo podle mne vhodnější rekonstruovat trať pouze pro klasické soupravy. Kvůli pár naklápěčkám, které se tam možná někdy projedou(pokud vůbec) o pár kilometrů rychleji nemá cenu zdražovat stavbu úpravou nástupišť, troleje, možná i zab. zař. a bůhvíčeho ještě.
Jenze v tom spociva ta nekoncepce, kdyz se podivate do 90 let tam filozofie rekonstrukce koridoru bylo nic moc nerovnat, je to drahe a jizdnich dob dosahnout nakupem naklapecich souprav. Vysledny stav je, ze se koridory az na nekolik vyjimek nechaly v puvodni obloukovite stope a pendolin se koupilo s velkymi probemy 7, ktere s bidou vijezdi jednu trasu.
Člověče čtete vůbec ty články? Vždyť i pro klasiky bude vyšší rychlost než původně plánovaných 160. Ale ne 200, to bude jen pro naklápěčky.
Člověče kde píšu o 160?
Naklápění vozové skříně povinně vyžadováno – to snad neznemaná že si ho tam dopravce nemůže z vlastní vůle dát ne? Byli by blbí kdydy alespoň jedno na jih sami nadali aby přitáhli třeba další cestující.
Nooo, reálně nikdo nové jednotky nekoupí, takže zbývají Pendolina. A Pendolina tam ČD nasadí jen v případě, že by na trase do Ostravy prodělávala.
Což se děje běžně.
To je samozřejmě pravda, nicméně vzhledem k tomu, jak dlouho Pendolina jezdila na této trase, tak to není úplně pravděpodobné. Nicméně, co se stane po koronakrizi, je ve hvězdách a pokud se zjistí, že cestování za prací a studiem je z velké části zbytečné (protože je efektivnější pracovat home-office a vysoké školy mohou ve většině případů v pohodě fungovat v online režimu), tak přijde redukce spojů a lze předpokládat, že se to dotkne především komerčních vlaků.
Nemohou. Je to v rozporu s akreditací.
Mohou, jen se musí změnit akreditace…
Které se dělají na 10 let, takže některým by to klapnout mohlo. Ale zároveň se (doufejme) zruší nebo radikálně omezí slevy 75%…
Souhlas … ale ještě k těm akreditacím. Sice nevím, jak je to přesně stanovené, nicméně si nemyslím, že se jedná o „student musí být v budově“, ale „student se každodenně připravuje prostřednictvím přednášek, cvičení“. Myslím si, že akreditace není ani potřeba nijak významně upravovat. Ale toto nevím, jen mi to přijde logické…
ODS slevy po volbách zruší určitě.
Což dle vyjádření českých drah minimálně od jejich splacení (2016?) Neplatí a pendolina byly v zisku.
Ono se tomu dá i věřit, protože pendolino jezdívalo z ostravy slušně obsazeno. Ale popravdě, myslím, že zrovna na koridoru Praha Budějovice by jim druhá půlka jejich životnosti slušela víc, než na koridoru Praha Ostrava, už je proto, že by se tam mohly rozjet, a to je marketingové lákadlo samo o sobě. Praha -ostrava řed covidem jezdil jančura i s desti vozy, takže Pendolino už začíná být na tu trať i malé.
Hlavním tahákem Pendolina je stabilní kvalita jeho služeb. A dostatek místa. A znalost toho, že vím, zda pojedu po směru a u okna.
Hm, ale jeden pár denně by tam z Ostravy protáhnout mohli. Několikrát jsem jel pendolinem Ostrava-Františkovy lázně po celé trase, kdyby jeli Pendolinem do Budějovic, několikrát za rok bych to taky využil.
Jenže pokud to nebude celá vrstva pokrytá Pendoliny, stejně bude ta rychlost díky naklápění k ničemu (tedy pokud se nebude jednat o posilový spoj mimo takt).
Jo, to je mi jasné, mě by právě nevadil ani ten posilový spoj mimo takt, ale na to se dívám ze svého pohledu Ostraváka, kterému je u takto dlouhých a nepravidlěných cest jedno, jestli tak ano nebo ne. Ale kdyby to vykrili pendoliny kompelt, tak by mi to přišlo super. A praha ostrava by mohlo jezdit něco kapacitnějšího., bez naklápění klidně v konfiguraci 2+2
Ešus? 🙂
Otázka je, jestli není lepší pohřbít SC, a odpovídajícím způsobem upravit EC+Ex. Třeba tím, že přestanou zastavovat v Kolíně a v Třebové…
Tak kdysi taky jel za jeden 1 nebo 2 expresy, které stavěly jinak a byly rychlejší než zbytek rychlíků. Tak proč by takhle nemohlo jezdit Pendolino.
Ministerstvo bude při přímém zadání požadovat jen vozidla, která jsou schválená pro 200 km/h – co to znamená- bude vyžadovat 200 ? nebo ne? pokud trat umožnuje 200/h jen s klopením a normálně jen 185 proč tedy bude vyžadovat vozidla na 200? a nebude vyžadovat vozidla s klopením, když na 200 můžou jen vozidla s klopením, no není to celé BLBOST???
Upřímně netuším, jestli mohou jet v nějakém úseku touto rychlostí vlaky bez naklápění. Vycházel jsem jen z toho článku. Samozřejmě ale co píšete, tak dává smysl.
Není to blbost, protože MD ČR může požadovat reálně vozidla buď pro V = 160 km/h nebo V = 200 km/h, pokud chce, aby jezdila V130/150 = 170/175-180 km/h na Su-Vo a V130/150 = 180/185 km/h na So-Do. Ono totiž jaksi vozidlo schválené pro V = 160 km/h tam víc jak těch 160 logicky nepojede:-))
To jako fakt ministerstvo nemůže požadovat vozidla na 185?
Když se bude někomu chtít schvalovat vozidlo pro 185 km/h.
… tak to nejspíš udělá tak, že vezme vozidlo na 200 km/h a předělá na něm cedulky.
Samozřejmě může, ale třeba osobní vozy tak jak je známe dnes – snad s výjimkou Raijetu – mají rychlosti 120,140,160,200 km/h. Takže ano, formálně by mohly říct, že chtějí vozy „jen“ na V = 185 km/h, ale ve výsledku tam stejně budou vozy na V = 200 km/h.
Nějak z toho pořád nechápu, proč by nemělo stačil požadovat vozidla pro 185 km/h. Zvlášť když normy na 200 jsou přísnější a taková vozidla jsou dražší, a spousta jich je proto schválena na 190.
bingo
Protože ta smlouva je na 10 let a za 10 let na té trati může být i úsek na 200 km/h?
A rozdíl v jízdní době oproti 185 nebo 190 oproti 200 na tom krátkém úseku bude 10 sekund? Takže pro 10 sekund jízdní doby po dobu teoreticky 5 let (plánované dokončení stavby 2028), reálně pochybuji, že více něž jednoho roku, požadovat o cca 20% dražší vagóny?
Která ? Prostě vozy na V = 185 nebo já nevím V = 175 km/h Vám nikdo extra vyrábět nebude:-))
je to asi blbost, ale to nevadí.
taky se tu do mne pustili, že vyžadovat werk na 100km/hod když drtivá většina výkonů je do Vmax 65km/hod….jem považoval za blbost
A proto by tam mělo být vozidlo s Vmax 65 km/h, aby se neplýtvalo potenciálem šukafonu.
Že to bude na trati 190 znamenat předjíždění navíc, to nevadí.
Teď ne ale v budoucnu se snad nové vlaky pořizovat budou, ne? A když ne ČD, tak soukromník. Nabídne rychlejší spojení než má klasický takt. Nějaké oježděné (oklopené?) jendotky by sehnat mohl, ne?
Myslíte asi něco podobného, jako když vás na hračku nalákali do mekáče?
No zrovna tam by pendolíno krátilo o dost víc než na rovné trati na Ostravu, ne?
A na Cheb ještě víc (oběma cestami).
Jo, na Cheb krátí a grafikon s tím nepočítá. Stojíte na Jižním Předměstí a pendolino do Prahy přijede 5 minut před pravidelným příjezdem a pak tam stojí a čeká na odjezd… Cheb a Budějovice jsou snad jediné vnitro trasy z Prahy, kde Pendolino dává význam kvůli 2 systémům, jinak jde o zmařenou investici; do Ostravy se o rychlé spojení postará i konkurence 😉
Presne tak, pendolino sice klopi ale pak stoji Pred Plzni protoze ma stejnou jizdni dobu jako klasika aby byl takt.
Není to pak ale celé jaksi…pro kočku?
Je, ale no to se zeptejte pomazanych hlav placenych z nsich dani.
Velmi slušnou úsporu času Pendolino umí nabídnout i na lukrativní a poměrně obsazené trase do Brna. Ale zas jen teoreticky, jelikož se sem nevejde mezi ostatní silný provoz.
ano, pendolino nemá z brna kam pokračovat, na Vídeň jsou railjety a posílat ho do Pešti je IMHO blbost
V pohodě by se uživilo jako posilový spoj ráno z Brna do Prahy a večer zpět. Pokud by jelo ráno před začátkem čvrthodinového taktu a zpět po něm, mohlo by se možná vejít do Třebové do jízdního řádu i naklápěci rychlostí, tedy s úsporou času. Jenže to by zas muselo nocovat v Brně a na to není zařízené. Pro Pendolino se využití hledá prostě těžce.
To rozhodně, když by některé railjety mohly pokračovat do Budapešti…
A jedna zákeřná otázka: Kolik vozového parku jezdí na Metropolitanech?
to je vskutku zákeřná otázka. hledat někde oběhy nehodlám.
ale vzhledem k jízdní době cca 7hodin a taktu dvě hodiny (tedy cca 7-8 párů denně?) mám pocit, že by 7 pendolin nestačilo…
a navíc minimálně v úseku Brno-Štůrovo by to klopení určitě moc nepotřebovalo….
Výborně. A teď si představte, že ten vozový park z Metropolitanů přešel na R11, R17….
A tím by se další béčka odebrala do šrotu…
O uvolněné kapacitě na koridoru ani nemluvím…
PS. A asi jsme se trochu nepochopili – do té Budapešti by se jezdilo přes Brück an der Leitha, ne přes Slovensko…
Takze i v daleke budoucnosti se tu bude jezdit jen 160km/h.
Upřímně? Kéž by alespoň na více úsecích…
To záleží na tom, co si představujete pod pojmem vzdálená budoucnost.
Za 30 let se bude jezdit 250 km/h.
Rychlíky 200 a expresy 250, což bude snadno uskutečnitelné, protože budou zastavovat pouze v přestupních uzlech.
Nákladní vlaky ale budou jezdit stejnou trasou, protože těch R+Ex nebude v žádném místě ČR víc než 40 párů denně.
Využívám denně tuto trať , doufám že tam ČD šrot brzo ukončí svou působnost , hlavně že se invetuje do propogace SŽ , a na provoz pak peníze nejsou….
Hlavně, aby ČD slnily budou muset obměnit vagony. Na expresech mají některé vagony na rychlost 200 km/hod a něco na 160 km/hod. U rychlíků nasazované vozy B s rychlostí na 140 km/hod také nebudou splňovat zadání.
Pokud dobře čtu, toto se týká pouze Ex … a tam s vozy ČD skutečně až tak velký problém nemá (na rozdíl od rychlíkové vrstvy, která je pojízdným muzeem).
Tak tak pro cesty ČB-Tábor-Praha jsou určeny expresy a ty jsou kvalitní. Rychlíky jsou z velké většiny pro cesty mezi kde nestaví expresy a to je většinou cesta max na hodinu a to se dá v pohodě vydržet.
Já jakožto cestující na lince R12 soucítím se všemi linkami, na které se ještě nedostalo a cestující na nich trpí stejně jako my 🙂
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=SD&cislo=360-389&nazev=&rok=scifi
Lepší?
provoz se platí úplně odjinud než IC dobré správy
Nerozumím, proč se nesoutěží. Alespoň rychlíky. Proč lze soutěžit rychlíky Kolín-Ústí nad Labem, ale ne Praha-ČB? Je to pro ministerské úředníky zbytečná práce navíc? A „přímé zadání“, to je nový eufemismus pro malou domů národnímu dopravci? Nebo je možné „přímé zadání“ i soukromému dopravci? Řečnická otázka. Ve výsledku vše zaplatí bohužel daňový poplatník.
Přímé zadání jinému dopravci možné je, viz R14.
Kolín -Ustí je také přímé zadání.
Na lince Kolín – Ústí nad Labem přímé zadání původně bylo pro ČD, ale LE projevil zájem, tak muselo MD vypsato poptávkové řízení a Regiojet vyhrál. Mimochodem LE se vůbec nepřihlásil.
si říkám, kdyby třeba zde projevil zájem např. RegioJet, vypsalo by se poptávkové řízení?
Bohužel, žádné poptávkové řízení vypsáno nebylo, byly to zřejmě jen tzv. tržní konzultace a zůstalo se u přímého zadání.
Ex7 je linka Praha – Linec, takže by to muselo být domluvené s Rakušáky. Rychlíky Praha – ČB/ČV by se soutěžit daly.
Ministerstvo dopravy naklápěcí vozidla nechce? Krásný důvod! Neumíme je vyrobit v ČR, aby to nebyl zbytečný žrout peněz? Princip samotný špatný není! Ale jak to levné vyrobit a provozovat?
No, jednoduche to neni, kdyz tu technologii nekoupite… vyrobit to umi kdekdo, kdyz vam to umozni…
Příliš mnoho otazníků a vykřičníků, ale asi takhle:
1) Směrem na jih to zásadní rozdíl nebude.
2) Vyrobit neumíme, a i kdyby jo, byl by to teprve skutečný žrout peněz, viz pokusnou řadu 380.
3) Náklady na pořízení, provoz, údržbu, zálohování logicky vyšší.
O kolik vyšší náklady by měly Pendolína, kdyby jezdily na Budějce, oproti Ostravě?
Jakou jízdní dobu by Pendolína mohly systémově dosáhnout?
A tržba z jízdného? Aby si to na sebe vydělalo. Někdy je lepší investici částečně zmařit a být „na svém“, než to zatvrzele držet v mínusu, protože šotokritérium.
A co když si to Leo u Číny objedná? Myslíte si, že mu z prestižních důvodů to klopidlo neudělají?
To by tu technologii museli nekde ukrast, Cina klopidla nepouziva.
Však ty, co jezdí, byly vyrobeny v ČR!
Vyrobili je v Italii, CKD krachlo, nez je stihlo vyrobit.
Národní rozvojový fond chystá nákup desítek vlaků pro dálkové linky ČD, tak třeba budou naklápěcí.