dpp

Rychlíky za každou cenu. Nové spojení Praha – Harrachov může zpozdit jiné vlaky. 

Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 854. Foto: České dráhy

Měsíc a půl před startem nových přímých rychlíků Praha – Harrachov je už jasné, že přímé spojení se nemusí povést každý

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Dělat to narychlo už letos je od samého počátku jen hloupá frajeřina, protože ty trasy jsou dodatečně násilím montovány do hotového GVD, který s nimi nepočítal: když už to někdo považuje za tak užitečné, aby to prosazoval, měl to zadat jakou součást přípravy až dalšího GVD a realizaci tak odložit o rok – letos to bude asi hodně krachovat, což vytvoří dobré argumenty k tomu, aby to někdo vlivný brzy (a oprávněně) označil za naprostou pitomost, a na příští rok už kraj ty vlaky neobjedná, i když by vše mohlo být připraveno v klidu a lépe.

Vít Jůza

U opravy v Neratovicích je samozřejmě otázkou, zda a které vlaky pojedou opět objížďkou přes Poříčany. V případě výluky v Desné i nečekání půl hodiny na náhradní autobus za jiný vlak je plus. Zpoždění přes deset minut je vzhledem k poměrně volným časům nepravděpodobné, i když se to samozřejmě také někdy může povést.

Vlakuška

Nejen Neratovice. Ona bude nějaká vyluka i u Hradiště a u Chotětova. Do toho vyluka v Jaroměři a u Rychnova u Jbc. To všechno přes léto. Takže si na prázdniny asi zlomim nohu.

Radek Janata

Taková pravidla (o zkracování vlaků apod.) přece nejsou nic výjimečného, speciálně na jednokolejné trati, kde je častá taktová doprava. Viz například Praha-Kladno. Pokud to dělat nebudete, tak se vám rozpadne doprava na celý den.

A oprava v Neratovicích? Tam je otázka, proč se dělá v létě, ale pořád je lepší jeden úsek s NAD a jinak žádný přestup než jeden úsek s NAD a 1 přestup.

železničář v důchodu

Problém vidím spíše v kolizi výluk v Neratovicích s omezením provozu přes Čelákovice, protože zjevně není dost kapacity na to, aby ty rychlíky objely Neratovice přes Lysou nad Labem, což by mohlo výsledné zpoždění tanvaldských rychlíků snížit – jinak to vidím na minimálně 10 – 15 minut (a spíše ještě víc), což už nelze zcela zlikvidovat pouhým zkrácením pobytů v Bakově nad Jizerou a v Turnově. Ta oklika by sice nebyla o mnoho rychlejší, ale aspoň by nebylo třeba komplikovat cestování přestupem z vlaku na autobus a zpět na vlak. Stálo by ovšem m.j. navíc „tramvaj“, která by rychlík vyvezla… Číst vice »

coudy

no tak to je super když zase udělají přes léto výluku v Neratovicích proč ten most nazačli opravovat již teď….

petr.r

už jsem to psal, že pražáci jen chtějí naštvat moraváky a je to tu zase, aby liberecký kraj nahnal pražáky do nemovitostí tak okrade moraváky o motoráky, co bude příště v pragocentralismu?

Tomáš

Takovejhle nazor bych cekal nekde na Novinkach nebo v nejaky kinder sekci na KReportu, rozhodne ale ne tady. Nemuzu Vam v tom navic nijak oponovat, protoze jsem Vase souveti nepochopil.

Jarda

Nikdo nikoho neokrade..

Jirka

O jaké motoráky pražáci brňáky okradli když vše šlo výměnou? Dobře přiznávám, že z důvodu velkých oprav na pražských vozech bylo v Praze vždy na pár dní o ten jeden brněnský motorák více. Jinak když už jsme u toho všechny tři motoráky byli ještě nedávno pod Trutnovem kam žádné na výměnu nepřišli takže když o tom nic nevíte tak radši mlčte

Jan Losos

Ja bych na Petra vubec nereagoval, vzdyt je to nejaky blbec.

J.J.

Nikdo nikoho neokradl , šlo o výměnu motorových vozů 854.2 za 854.0 …

petr.r

trochu diskuze by neškodilo a tak když nás neokradli, tak napište za co to měnili.

Michal

Hlavně mě baví, že se tu chcete hádat o nějaké podělané staré škopky, které by měly dělat cokoliv jiného než se pokoušet zdolat Zubačku. Je věčným paradoxem, že nejmodernější motoráky má v Praze Arriva, ale na ty se samozřejmě nesmí šáhnout…

petr.r

No jasně, ale představoval jsem si diskuzi o technice, když tak, kdyby tu zakázku nedal liberecký kraj přímo čd, kdo by tam třeba jezdil.

Romanero

Petr.r: člověče, ty radši mlč. To jsou strašný žvásty, co tu předvádíš.. Liberecký kraj objedná vlaky a můžou za to.. no jistě, kdo jiný, nepřítel všeho utiskovaného moravského lidu – Pražáci!

Hydra šly samozřejmě výměnou. 854.212 a 217 z Brna do Prahy, 007 a 033 z Prahy do Brna.

petr.r

nerozčiluj se, nebo ti praskne něco v těle. Jenom chci se zeptat v jakým městě sídlí ti co o tym rozhodli. Co kdyby taky tys dal někomu nový za starší stroj, přeci nebudeš proti i kdyby někdo měl žvásty, přeci nepotřebuješ silnější a ekologičtější stroj. Jenom to je příklad a mám rád, že ti co na tym vydělají se ozvali.

Romanero

Tak to si buď doplň znalosti nebo tady nemel nesmysly..

1) Ti, co to objednali sedí v Liberci a v článku je to napsaný.

2) 854.2, který šly z Brna do Prahy, jsou starší stroje z původní řady 852 (rok výroby 1968-69). Motory 854.0, poslané náhradou si Brna, jsou původní řady 853 (výroba 1969-70) s rychlíkovou brzdou pro mezinárodní provoz, o čemž celý tenhle přesun je. Takže je to přesně naopak. Nehledě na to, že brněnský stroje nemají informační systém, který se tam bude muset za mega dodělat.

petr.r

beru to zpět a omlouvám se.