Rychlíky přes Vysočinu nepojedou až do půlky prosince, i když výluka skončí už příští týden

Nová zastávka Vlkov-Osová. Foto: Chládek & TintěraNová zastávka Vlkov-Osová. Foto: Chládek & Tintěra

Původně měla výluka skončit 30. září.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Tak jsem se těšil, že budu moct zase pracovat a ten čas ve vlaku něčemu využít a SŽ se opět rozhodla jinak. Takže budu hezky pokračovat v sezení v koloně na D1 v NAD. Člověk by čekal, že na ty R se tam mezera najde a ono nic. Jak si vůbec můžou dovolit 5.11. prezentovat jako konec omezení provozu, když to zjevně konec není?

Edudant

Jak SŽ? Máte jasně napsáno že výluka skončila, tedy prodloužení NAD jde za ČD a MD.

xyz

Ani moc ne, jestliže souběžně trvá výluka jedné koleje KrPole – Kuřim a poloviny kolejiště v KrPoli. To je akce Dobré správy.

Edudant

Kvůli té ale NAD nutná není, osobáky tam normálně jezdí.

mgr.pavel

Na jednu kolej ze dvou osobáky a rychlíky z obou směrů nenarveš.

Edudant

Když to jde jinde půjde to i Brně.

radys

Obdivuji váš optimizmus, že půjde i nemožné. Na zbylé koleji Kr.-Pole Kuřim byly původně provozované vlaky v intervalu 15 minut, nicméně docházelo ke zpožděním tak je to nyní jen 30 minut. Že by se tam vlezli ještě rychlíky pochybuju, úsek je dlouhý a jezdí se pomalu. V rekonstrukci je i navazující úsek do Maloměřic. Tam se asi také jezdí po jedné koleji, ale nejezdím tam, tak přesně nevím.

Edudant

Výluky jedné koleje Židenice-Krpole nebo Krpole- Kuřim jsou i celý příští rok. A NAD by být nemělo

Dominik

Za mě by tedy dávalo smysl dát primárně rychlíky. V os lidi jezdí kratší trasu a pravděpodobně tolik ani nepočítají s nějakou prací. V R bývalo vždy počítačů a papírů na stolech docela dost. Hlavně teda trochu mizí význam pojmu rychlík. Vyjedu o 10 min dřív, přijedu později a ještě k tomu nemůžu jet ze zastávky ze které chci.

Adam Ř

Imo by dávalo smysl tam procpat rychlíky s tím, že by v inkriminovaném úseku obsluhovaly většinu (všechny?) zastávky

xyz

Celkem by to i do sebe zapadalo – odjezd R z Brna hl. n. v uspíšených X:12 h, v Kuřimi pak v X:42 h a odtud dále již ve své časové poloze směr Praha.

Dominik

Takhle to vypadá hezky, ale zvládal by R v aktuálním řazení ty jízdní doby stejně jako nová Moravia s tím zastavováním?

xyz

Zvládal – protože ty jízdní doby jsou i tak prodloužené (uspíšení odjezdu z Brna).

Navíc řeč je o dodatečném zastavení v KrPoli a Kuřimi (pozn. a NAD by aspoň obsloužila Řečkovice a ne jak je to alibisticky vyřešeno teď s průjezdem Řečkovic bez NAD), max. i Židenicích.

Domis

To by ale R musely být náležitě posíleny – což by se – dle zkušeností nejspíš neumělo/nepovedlo/nechtělo zapaltit. Vzpoměňme, jak byly posíleny rychlíky R19, když byla Ex3 odkloněna přes Vysočinu. Nijak, ČD to bylo jedno a objednateli – MD taky. V pátky a neděle to bylo dokonce i „bez míst ke stání“.

Jiří Kocurek

Co to rozhodnout podle počtu lidí, aby jich muselo přestupovat co nejméně?

Dominik

No pokud by os byly celé nahrazeny NAD a rychlík jezdil bez přestupu tak nemusí přestupovat nikdo. Takže naprosto souhlasím.

Jiří Kocurek

Přesně takto jsem to nemyslel.

Domis

Dobré je srovnat obsazenost R a Os v daném úseku a ve špičkách vám vyjde, že že tím rychlíkem chce jet cca 1/2 cestujících do Os. Taky Os jsou posíleny na 6vz, výjimečně i 8vz soupravy. Pokud by R zastavovaly místo jednoho Os, musely by být adekvátně posílené, a na to by nejspíš nebylo dost vozů – a dále za Tišnov by to vezlo vzduch.

xyz

A v sedle to vychází jak, zejména když je řeč o vložených Os vlacích jedoucích jen do/z Tišnova? 🙂

Přičemž R nepojedou ani v sedle (ani např. v neděli navečer, která je u R víceméně špičkovým obdobím).

Nuž, dalším řešením by byla NAD za Os vlaky v úseku Brno-Kr. Pole (přestup z rychlíkové soupravy; ten kousek z hl. n. by eventuálně část lidí stála anebo můžou využít MHD) – Kuřim. Pořád o dost kratší úsek než Křižanov – Brno.

Dominik

Posílení by finančně ale nejspíš furt vyšlo lépe než to množství autobusů a řidičů. Vím že je nedostatek vozů, ale pár by se jich přece jen někde snad našlo. A čím delší ta nepohodlná výluka bude, tím méně lidí se do vlaků pak vrátí vzhledem k tomu, že tohle není rekonstrukce, která nějak zásadní zvýší atraktivitu vlaku (zrychlení má být o nějaké 3 minuty jestli si pamatuji správně).

Domis

Narvalo by se to tam, kdyby současně v téměř celém úseku KrPole – Kuřim nebyla pomalá jízda 50 km/h. Však počkejte na stav od 15.12., to by měly Os (30′)+R jednokolejně jezdit (ale už traťovou rychlostí po nové koleji).

Ondra Holub

Takže kdyby ta výluka začala podle původních plánů, tak by ty rychlíky jezdily až do Brna? I přes ten jednokolejný úsek mezi Kuřimí a Kr. Polem? Nebo se o této jednokolejce tehdy ještě nevědělo? (Nebo možná plánovali, že se zruší jeden pár Os vlaků v době, kdy jede rychlík – tedy dalších 50% ze současně jezdících 50% – těžko říct, boží myšlenky jsou nevyzpytatelné).

xyz

„Rychlík se do provozu vrátí v celé trase až 15. prosince s novým jízdním řádem, ve dnech 23.–26. 11. dojde kvůli výluce mezi Přibyslaví a Pohledem k prodloužení autobusů až do Havlíčkova Brodu.“ A to Dobrá správa sebejistě předpokládala „nickolejný“ provoz i tam, přičemž nakonec tam začala mít výluku až v červenci + i nedávno jsem viděl, že reálně tam (kromě záhlaví v Přibyslavi) jsou obě koleje snad v celém úseku. Takže se bude pokračovat v příštím GVD. Kdyby to taky zavřeli celé, tak by se to stejně časově přesně nekrylo s uzavírkou Vlkov – Křižanov. (plus lokomotivy od R11… Číst vice »

Edudant

Dopravci požadovali aby se vyluky v Křižanově a Přibyslavi co nejméně prekryvali a tak jim SŽ vyhověla.

xyz

… a to jen částečně (stejně to u Vlkova zavřela natvrdo + je jasné, že nákladní doprava si mezi Kuřimí a KrPolem přes den neškrtne až do prosince) + právě až na základě požadavku dopravců.

aaabbb

16 dní konsolidační jízda 50 km/h? A za to ještě Správa železnic chce od dopravců platit poplatek za dopravní cestu? Za to by spíš měla platit Správa železnic dopravcům….

Honza

Já taky platím dálnični známku z Olomouce do Brna a parametr dálnice to nemá.

Dfg

Kdyby se v Kr Poli tak nechutně neflákali, tak mohlo být už kolejiště… jejich pracovní tempo je pod úrovní šneka

Pavel

Nevím, kdy jste byl v Králově Poli, ale tady se maká o víkendech i na státní svátek. Ta stavbě je opravdu velká.
Vzhledem k objemu stavebních prací, které ještě mají dělníci na trase z Kuřimi do Krpole před sebou se divím, že vůbec ten prosincový termín pro obnovení rychlíku bude.

Dfg

Jezdím tam pravidelně a jediné co se v Kr Poli změnilo je vytrhani všech kolejí výjma traťových … stejně tak s opravou koleje do Kuřimi se neskutečně crcají

radys

Jestli jste si nevšiml, staví se tam nový podchod pod kolejemi. Na tom makají celkem dost a dokud nebude, tak nové koleje položit nemohou.

xyz

Tu verzi od 6. do 22. 11. nemají ČD na svém webu ani teď https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/0?Form.SearchHidden=&Search=250

Přednost v průjezdu „jednokolejným“ úsekem má 2. pár Os vlaků na úkor R z jakého titulu (měl jsem za to, že v takových situacích mají přednost R).

Když k 1. 3. 2024 bylo jasné, že výluka nezačne, zdůvodnily ČD nasazení NAD tím, že NAD je i kvůli dalším omezením, a to mj. mezi Kuřimí a Královým Polem. Přitom v Králově Poli začalo omezení až ve 2. polovině května a „jednokolejka“ začala snad až začátkem srpna.

Traveller

Brno – Křižanov bych jel jedině Os, sice se jede déle, ale platí v nich IDS JMK, ten v R platí jen Brno – Tišnov. Až bude na R9 jezdit RegioJet, na což se velmi těším, tak se rád rychlíkem RJ, těmi novými vlaky od Pesy, svezu.

Jan

Ti, kteří zažili na vlastní kůži žluté rychlíky, se na to fakt netěší.

xyz

Srov. se zastaralými vozy, které dosud jezdí na přinejmenším části vozů na R9.

Milouš

Bee jsou super

Dfg

Radši než tu žlutou špínu co jezdí R8

xyz

Na R9 mají jezdit nové jednotky.

mgr.pavel

Jančura toho nasliboval..

Jiří Kocurek

Jo, zaručeně se vědělo, že Moravie se kupují jen kůvli němu, jak má všecko zařízené.

Jiří Kocurek

Asi jezdíte jiným vlakem.

Jiří Kocurek

Až se dívím, že někteří raději nejezdí s ČD do Nezamyslic a dál osobákem, popřípadě přes Olomouc.

Dfg

Přes Olomouc to je pro Ostravaky hodinu čekáni na přípoj…

Happy

On ten Dart bude nový, takže než se stane nechutným, tak to bude nějaký pátek trvat 🙂

Jiří Kocurek

Ještě se tady traduje, že Dart je jenom na papíře a kvůli Jančurovi to Pesa vyrobit nedokáže.

Další oblibený hejt je, že se Leoškovi rozstřelí kolečka na vlaku, protože paštikář o železnici nic neví. (jako by to nebyla záležitost výrobce vlaku).

Jan Špaček

Z Tišnova do Žďáru platí v rychlících tarif VDV, dá se koupit u průvodčích. VDV každou cestu počítá vzdušnou čarou, takže pokud někdo cestuje ze Žďáru dál autobusem bůhví kam (a náhodou tam zrovna nějaký navazuje), vyplatí se to o to víc. Takže i rychlíky se na této trase dají pokrýt krajskými jízdenkami.

Michal M

„a náhodou tam zrovna nějaký navazuje“
– to je strašně hezky řečeno. 😀

Pavel

O víkendu jsem si ještě „vychutnal“ stávající rychlíkovou soupravu ČD. Už jen rok a měsíc…

LetecJaromír

eh? začátek provozu má být 12/2026 a evidetně se to nestihne a bude se žádat o odklad…

Dfg

Odkud to máte?

Martin H.

Mě osobně zajímá, v jaké fázi rozpracovanosti má Pesa ty jednotky, kterými to chce RJ vozit. Jestli jsem to správně pochopil (pokud se mýlím opravte mě prosím), má se jednat o úplně nový typ vozidel, který dosud nikde nejezdí a tudíž není ani schválen. Pokud je výše uvedené pravda, pak považuji ten zhruba rok do zahájení provozu za dobu zcela utopickou pro kompletní schválení a uvedení do provozu. Co se tedy stane, pokud ty jednotky nebudou k dispozici?

Libor

Myslím, že to budou stejné jednotky jako 654, se kterými jezdí kolem Ústí nad Labem, jen bude vložen jeden vůz doprostřed, čímž vznikne třívozové vozidlo označené 655.

gringoAD

Brno Křižanov, Ždář se dá v pohodě i rychlíkem … asi i když jste Traveller, tak jste si nevšiml, že R9 je zaintegrována nově do VDV v úseku Tišnov Žďár. Takže je nejlepší kombinací koupit IDSJMK Brno Tišnov a z Tišnova VDV …

Vlastimil

Jediná nevýhoda je, že VDV nemá aplikaci. Paní průvodčí na mě jednou začala trošku zostra, že chci jízdenku a už jsme skoro před Křižanovem. Tak jsem se jí zeptal, co mám tedy v tom rychlíku dělat? Vůz s pruhem tam nikde není, tak mám běhat po vlaku a hledat ji? Načež se rychle uklidnila, nasadila příjemný tón (což si cením) a přiznala, že vlastně sama neví, jak to rozumně vyřešit, ale že kdyby přišel revizor dřív než ona, mohl by být problém mu to vysvětlit.

Už aby to VDV svou aplikaci mělo.

Tomáš Gottschalk

Omezení není jen ve stanici Brno – Královo Pole (pro plotňáky Kénik), ale vyloučena je i jedna traťová kolej od Kéniku až do Kuřimi. Procpat tam rychlíky by asi bylo velmi obtížné, proto se v první fázi obnoví jen regionálka.

_mm3

Tak jestli plánují opravovat i druhou kolej z Kr.Pole na Kuřim, tak tam se teď i ty samotné osobáky ve špičce sotva vejdou. Jen co jeden z jednokolejného úseku vyjede, jede další v opačném směru. A to většina nestaví v Řečkovicích

František

Druhá kolej je již dávno opravena, ještě před přestavbou nádraží v Králově Poli.

xyz

Ano, dělali to už před 9 lety (při 2,5měs. „nickolejce“ z Maloměřic až do Kuřimi – žel jen jednu kolej a žel vynechání žst. KrPole).

Další část prací musela těch 9 (!) let počkat.

Dfg

Přesně, tehdy se na to vykašlali a teď to rozkopávají

Martin H.

Druhá traťová kolej KrPole – Kuřim už je po rekonstrukci.

Gregyros

v Řečkách teď bohužel nestaví nic, a kolej se poravuje jen jedna, ta druhá prošla opravou v roce 2015