Rychlíky Praha – Harrachov vyjíždějí, Liberecký kraj za ně doplatí 1,4 milionu

Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 854. Foto: České dráhy

Harrachov získá od soboty po desítkách let přímé vlakové spojení s Prahou. Dva páry vlaků, které pojedou o víkendu, si

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
To

Jízdní doba 3:15, BUS cca 2:30… sice je to hrozně dlouho, ale když se vejde do vlaku kolo, lyže, je tam wc, tak cca 45 min není zase takový rozdíl

Daniel Mach

K jízdní době vlaku je potřeba přičíst dalších min. 20 min. na přestup na zastávce v Harrachově na autobus a na cestu do centra. A nebo to „udělat“ za 45 minut pěšky. Nemá to význam pro Prahu. Může to mít nějaká pozitiva pro lidi z Neratovic nebo třeba i Mělníka (s přestupem ve Všetatech), ale ostatní města na trase leží na dálnici a autobus je jednak rychlejší, a pak také bere i ty lyže.

železničář v důchodu

Do Harrachova (do obce) tím vlakem nikdo normální z Prahy běžně jezdit nebude, ale Mýtiny nejsou špatným výchozím místem pro další výletní program včetně cyklistického – pokoušeli jsme se ostatně o obnovu toho přímého spojení už před cca 30 roky, ale tehdy, bohužel, neúspěšně: jediným výsledkem byla zjištění z tehdejších zkoušek, totiž to, že „hydry s rychlíkovou brzdou“ tam při větším ojetí obručí „škrtaly o zuby“, což platí stále, a proto teď muselo dojít k těm „šachům“ s motorovými vozy, aby pro ten výkon byly v Praze k dispozici vozy řady 854.2 (bez „rychlíkové“ brzdy). Kdyby si požadavek na tento… Číst vice »

Jan Nejedlý

Předpis SŽDC D40 hovoří toto:

50. Pro dopravu vlaků v úseku Tanvald – Kořenov mohou být použity:
a) motorové lokomotivy řady: 708, 714, 715, 730, 731, 742, 743,
b) motorové vozy řady: 810, 820.

Zdroj: http://provoz.szdc.cz/portal/ViewDirective.aspx?oid=228978

Takže motorové vozy 840, které jezdí do Polska, ani motorové vozy 854 tam nemají co dělat.

Poslal jsem dotaz na Drážní úřad, uvidíme, co mi odpoví.

železničář v důchodu

Zbrklost není nejlepším rádcem = viz (už od 4.7.2007): http://provoz.szdc.cz/portal/Show.aspx?oid=78303
———
Článek 50:
Pro dopravu vlaků v úseku Tanvald – Kořenov mohou být použity:
a) motorové lokomotivy řady: 708, 714, 715, 730, 731, 742, 743,
b) motorové vozy řady 810, 820, 843, 854.
———
– ale je pravda, že „štádlery“ tam uvedeny nejsou …

petr jiny

plýtvání penězi

Milan

Pokud to nebude jezdit poloprázdné, tak to plýtvání není. Vlaky do Harrachova jezdily i dosud, ale nutný přestup spousta lidí od vlaku mohl odrazovat. Takže za mě je zavedení přímého spojení z Prahy pozitivní krok.

železničář v důchodu

To jsem docela zvědav, jak první ranní rychlík z Prahy (zejména v sobotu) a poslední do Prahy (zejména v neděli) v motorové soupravě a bez „kolovozu“ budou zvládat frekvenci (zejména v létě) – už teď bývaly občas v některých úsecích „k stání“ …

Martin k

Kolovozi nejezdi uz radu let a zvlada se to spatne