Rychlíky Praha – Harrachov vyjíždějí, Liberecký kraj za ně doplatí 1,4 milionu
Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy
Harrachov získá od soboty po desítkách let přímé vlakové spojení s Prahou. Dva páry vlaků, které pojedou o víkendu, si
Jízdní doba 3:15, BUS cca 2:30… sice je to hrozně dlouho, ale když se vejde do vlaku kolo, lyže, je tam wc, tak cca 45 min není zase takový rozdíl
K jízdní době vlaku je potřeba přičíst dalších min. 20 min. na přestup na zastávce v Harrachově na autobus a na cestu do centra. A nebo to „udělat“ za 45 minut pěšky. Nemá to význam pro Prahu. Může to mít nějaká pozitiva pro lidi z Neratovic nebo třeba i Mělníka (s přestupem ve Všetatech), ale ostatní města na trase leží na dálnici a autobus je jednak rychlejší, a pak také bere i ty lyže.
Do Harrachova (do obce) tím vlakem nikdo normální z Prahy běžně jezdit nebude, ale Mýtiny nejsou špatným výchozím místem pro další výletní program včetně cyklistického – pokoušeli jsme se ostatně o obnovu toho přímého spojení už před cca 30 roky, ale tehdy, bohužel, neúspěšně: jediným výsledkem byla zjištění z tehdejších zkoušek, totiž to, že „hydry s rychlíkovou brzdou“ tam při větším ojetí obručí „škrtaly o zuby“, což platí stále, a proto teď muselo dojít k těm „šachům“ s motorovými vozy, aby pro ten výkon byly v Praze k dispozici vozy řady 854.2 (bez „rychlíkové“ brzdy). Kdyby si požadavek na tento… Číst vice »
Předpis SŽDC D40 hovoří toto:
50. Pro dopravu vlaků v úseku Tanvald – Kořenov mohou být použity:
a) motorové lokomotivy řady: 708, 714, 715, 730, 731, 742, 743,
b) motorové vozy řady: 810, 820.
Zdroj: http://provoz.szdc.cz/portal/ViewDirective.aspx?oid=228978
Takže motorové vozy 840, které jezdí do Polska, ani motorové vozy 854 tam nemají co dělat.
Poslal jsem dotaz na Drážní úřad, uvidíme, co mi odpoví.
Zbrklost není nejlepším rádcem = viz (už od 4.7.2007): http://provoz.szdc.cz/portal/Show.aspx?oid=78303
———
Článek 50:
Pro dopravu vlaků v úseku Tanvald – Kořenov mohou být použity:
a) motorové lokomotivy řady: 708, 714, 715, 730, 731, 742, 743,
b) motorové vozy řady 810, 820, 843, 854.
———
– ale je pravda, že „štádlery“ tam uvedeny nejsou …
plýtvání penězi
Pokud to nebude jezdit poloprázdné, tak to plýtvání není. Vlaky do Harrachova jezdily i dosud, ale nutný přestup spousta lidí od vlaku mohl odrazovat. Takže za mě je zavedení přímého spojení z Prahy pozitivní krok.
To jsem docela zvědav, jak první ranní rychlík z Prahy (zejména v sobotu) a poslední do Prahy (zejména v neděli) v motorové soupravě a bez „kolovozu“ budou zvládat frekvenci (zejména v létě) – už teď bývaly občas v některých úsecích „k stání“ …
Kolovozi nejezdi uz radu let a zvlada se to spatne