Rychlíky do Šluknovského výběžku zůstanou, část zaplatí kraje
ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva
Ústecký a Liberecký kraj zaplatí ze svého rozpočtu provoz rychlíků z Kolína až do Rumburku. Podle plánů ministerstva dopravy mají
Režijky vem čert (říkám jakožto sám aktivní režujkář a fipkař), ale za důležitější bych považoval, aby v těhle vlacích byl uznatelný mezinárodní tarif, nebo byly alespoň v mezinárodním rezervačním systému. Co jsem pochopil, tak asi nebude platit ani jedno, nebo se snad mýlím?
A bude tam vůbec existovat nějaký rezervační systém (samozřejmě ne povinný!)?
Nemá ani význam, aby takový tarif platil. Jízdenky NRT jsou extrémně předražené. Jediné, co má význam, jsou nějaké místní přeshraniční nabídky nebo Interrail.
A o Interrail se jak známo s jinými dopravci u nás nechtějí dělit ČD, je třeba děkovat u nich.
Jak je to s Interrailem nevím. Uznávám že NRT tarif je předražený, ale za tím rezervačním systémem si stojím.
Osobně si myslím, že když EU chce liberalizaci, tak by zároveň dopravci měli mít povinnost poskytnout API ke svému rezervačnímu/prodejnímu systému, čímž by vznikla funkční možnost nakoupit všechny jízdenky na jednom místě, a ani by k tomu nebyl potřeba speciální univerzální tarif.
No tak velká paráda… Už jsem měl strach o legendární hospodu na Jedlové 😀😜. Zase více možností, jak se tam rychle a pohodlně dostat na pivo! Ivane, už to roztoč!!!
Vyhrál zdravý rozum.Ukončit toto spojení již v Novém Boru by byla hovadina. Nicméně stejně si myslím , že to měl platit stát až do Rumburka..
Myslím si to samé. A třeba Linka Praha – Turnov by měla být objednána a placena až do Tanvaldu. A i do Harrachova v sezóně bych uvažoval.
a peníze kraje jsou odkdud? os stálu… je to jen jeden velkej bordel – stát, kraje, regiony – úžasný tunel vedoucí k neprůhlednosti … 🙁
Ať to budou z Boru do Rumburku nebo Velkýho Šenova platit obce, kraj, národní park atd.. tak stejně jsou to peníze státu který tyto instituce zastřešuje. Něco jiného je kdyby si ty rychlíky objednal nějaký podnikatel.
Jo , jenže když to zaplatí stát , tak kraj může zaplatit něco jiného někde jinde
To je dobra zprava! Znam radu lidi, ktery tohle spojeni pouzivaji prave v useku za Novym Borem a to o z vetsich dalek- prisedaji v Koline, Nymburce i Boleslavi. Je pravda ze je to vetsinou rekreacni frekvence na vikendy a svatky ale presto nebo prave prpto by tohle spojeni chybelo!
Určitě tam bude dost velký rozdíl mezi typy frekvence a jejími zájmy v pracovní dny a o víkendech a svátcích (je to významný „výletnický“ region), ale v inteligentní taktové dopravě s dostatečně krátkými intervaly mezi jednotlivými spoji by mělo platit staré vojenské pravidlo „blbě, ale jednotně“: to „blbě“ v tomto případě znamená spíše „nákladněji“ (pro toho, kdo takový systém dopravy platí), ale ve výsledku ve skutečnosti příliš nákladnější není, pokud se podaří inteligentně vyřešit využití dopravních náležitostí.
Když jsem viděl návrh jízdního řádu pro GVD 2019/2020, musel jsem zaplakat. Ořezávání a ořezávání. Nic pozitivního jsem v něm nenašel (snad mě jen utěšuje to, že to škrtání mohlo být ještě horší).
Pán je asi úplně slepý.
Pán naopak umí číst. A kdybyste se to ve škole naučil i Vy, tak to budete vědět taky 🙂
A kde se dá ten návrh najít?
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Verejna-doprava/Navrh-jizdniho-radu-vlaku-dalkove-dopravy-2019-202 // Není to celý návrh jízdního řádu, pouze se jedná o objednávku MD v dálkové dopravě u ČD.
Dovolím si nesouhlasit, u R17 i R11 je výrazné zlepšení.
nevím co myslíte tím zlepšením, ale v případě R11 bych byla opatrná, rozšíření počtu spojů s celotýdennim provozem už bylo v návrhu mockrát, ale skutek utek….
(přesněji řečeno v návrzích bývá spoj bez omezení jízdy a pak se v definitivním GVD omezení jízdy objeví)
z hlediska zrychlení uvidíme…..
Dojde-li k omezení, pak samozřejmě zlepšení nebude, to máte pravdu. Uvidíme.
U R17 je to „výrazné zlepšení“ dost podivné – sice jsou navrženy přímé spoje mezi Prahou a Českými Velenicemi, ale v ne vždy v právě optimálních polohách, protože jih Čech je oblastí s dost významnou „výletnickou“ frekvencí, která má ale dost rozdílný charakter v létě a v zimě, na což ten návrh jízdního řádu (ostatně podobně jako i jinde) rozhodně adekvátně nereaguje.
Pro mě je podstatné Veselí, tudíž návrh hodnotím podle toho, jestli napravuje škody způsobené zavedením expresů a nezavádí nové. Z tohoto hlediska vidím samé plusy.
Tahle ta linka třeba dojíždí na neexistenci páteřní trati Praha Boleslav Turnov. Ta by čas urychlila. Ale ještě letos si ji projedu a pak to už prdím. Zprivatizováno.
Téhle lince b nejvc pomohlo, kdyby místo Kolína směřovala do Prahy. Ale na to je bohužel nedostatečná infrastruktura.
Ale není – jen to asi nikdo nechce platit …
Tak to je pozitivní zpráva.
Takový vlak stejně nemá žádný smysl, když v něm nebude platit režijka.
A ještě tam budou jezdit ojeté šroty místo moderních vozidel z konce 60tých let.
Ani klimatizaci to nemá, lidi se v tom upečou. Jsme smetiště Evropy.
no skleník to je bohužel oproti 854+954+(054) horší, nevjětší fekvence je tam přes léto, to moc cestujícím nezavidím, když jsem tam jel posledně tak i třívozová souprava byla narvaná po střechu a ani přes všechna stažená okna to moc neluftovalo..to 845 bude docela masakr při velkém obsazení, ale jinak si nemají 845 a 854 moc co vyčítat..
Mně vadí na jednotkách 845 i vnitřní autobusové uspořádání sedaček. Proti autobusu je to dokonce ještě horší, v autobusu aspoň nesedíte proti směru jízdy.
Zato v 854, 954 ani 054 se proti směru jízdy nesed.. 😉
No. A teď bude pravděpodobně 3 vozová. Navíc ta 854 má luxusní první třídu..
Zapomněl jsem dodat, že tyto tři příspěvky asi nebyly myšleny tak úplně vážně. 🙂