Rychlíky bez kontroly. Stát nezvládá hlídat kvalitu dálkových vlaků, na které posílá miliardy
R23 16.2.24 04 Čistota vozové skříně a nefunkční dveře na konci soupravy...
Ministerstvo řeší, jak navýšit počet kontrol.
Ministerstvo řeší, jak navýšit počet kontrol.
Ministerstvo nemá lidi na kontroly? Hlavně že neustále žádá ČD o uvolnění dalších kanceláří v budově pro své nové úředníky…
R11 🤣🤣🤣
Nejvyssi cas skoncit s dopravnim socialismem a centralnim planovanim.
Nejsem žádný obhájce RJ, ale na kritiku R8 jsem už alergický. Co Vám udělal? Není to žádný luxus, ale nepřipadám si, jako bych cestoval půl století dozadu, což je na S6 standart. A přesto mě obtěžuje průvodčí, jestli mám lístek.
Luxus R8 je odpad.. to má být rychlík,?S6 není rychlík.
Že to není R, už dnes moc neznamená. Na některých tratích už jako Os klidně jezdí i RegioPanter. A v čem je RJ na R8 odpad? Wi-Fi tam je, která z 95% funguje jak má. (Sice je špatné pokrytí, ale za to nemůže dopravce) Klimatizace nefungovala pouze jednou a to se mně stevartka omluvila a přeobsadila do vedlejšího vagónu. Zásuvky tam jsou a během jízdy si můžu klidně něco objednat (a pokud mám vyšší třídu, tak to mám v ceně) A hlavně, místenku je samozřejmostí. A co mám na S6? Wi-Fi nic, klimatizace nic, zásuvky nic, místenku nic. A pokud… Číst vice »
Srovnávat R8 a S6,přitom používat takové argumenty a završit to tím, že napíšu, že je to záruka kvality, na to musí mít prostě člověk koule 😀😀😀😀😀😀😀😀
A jaké argumenty mám použít? Chtěl jsem poukázat na to, že RJ není tak špatný, ale k tomu, abych sepsul ČD, nepotřebuji žádného soukromého dopravce, poněvadž vozový park ČD je jedna velká farma zvířat, kdy vůbec nezohledňuje kvalitu a čas strávený ve vlaku (a krajský lístek to taky neřeší). Každopádně, zárukou kvality jsem myslel, že byť je dražší, dá se jím cestovat. U ČD je to sice levnější, ale cestovat se tím nedá (zvláště v létě).
A kde jezdí osobák s minibarem nebo restaurákem, rád bych se s ním svezl 🙂
Co třeba ty slavné S2/S3? Ještě jsem jím nejel, ale od pohledu je to RegioPanter v jiném designu. A ty jsou označeny jako Os.
27.5.2024, Bohumín, R 1124 Nastupujem do špinavého vozňa č. 2 a prichádzam do kupé, kde poťahy čiastočne vyzerajú ako po natáčaní filmu pre dospelých. Už to ani nevnímam, sadám si na miesto ku stolíku. Mám šťastie – tento vozeň má zásuvku (niekedy sa stane, že nemá) pri stolíku (ostatné miesta majú smolu. Na wi-fi sa ani nepripájam, ta vypadne hneď za Přerovem a portál je má z 3/4 rozbité odkazy. Blíži sa čas odchodu a neodchádzame. Dôvod? Zrážka s osobou niekde za Ostrava – Svinov. RegioJet okamžite bombarduje smskou a mailom – toto im funguje skvele. Informáciu sa o 10… Číst vice »
když je jeden kontrolor na celou čr, tak se nedím že třeba r13 nekontroloval za cely rok nikdo
Možné to je, ale zrovna R13 jsem několikrát jel a docela v pohodě…
Když by zaměstnali jen 10 lidí co nebude od pondělí do pátku dělat nic jinýho, než jezdit vlakem celou pracovní dobu a v tabletu zpracovávat výsledky kontrol, tak i přes směšný pokuty se ti lidi zaplatí z 10% nově vybraných pokut a zbytek je k dobru MD.
Jen mám pocit, že sami moc dobře ví, na koho by to zejména dopadlo a proto se jim do toho zase tak moc nechce.
10 lidí? Zbláznil jste se? To by museli zrušit tabulky jinde a to nejde!
Dodržování řazení může kontrolovat automat s přístupem do jediného systému SŽ.
Jak dlouho by to těch 10 lidí, než by jim závodní lékař musel předepsat léčbu depresí v nějakém sanatoriu, asi tak mohlo vydržet?
A že by lidé z RGJ tak velice milovali svoji práci, že by se opravdu snažili dodržovat řazení a čistotu vozů a tak dále ? Že by se peníze které vyděla majitel ( majitelé ) vrazili do udržby ? A vykaslali se na orchideu na wc ,
Ale to už by byl ten zlý kapitalismus, ne?
To není o tom milovat praci, jak má dispečer dodržet řazení když ty vozy treba proste nejsou a jsou na údržbě…
RGJ a na údržbě? 😀
tak na opravě, prostě servis
To jsou tyhle vlaky tak ztrátové, že se musí dotovat 6 miliardami ročně?
pokuty jsou směšně nízké a proto dopravci si dělají co chtějí
Myslím, že ČD ultras nepotřebují žlutou obrázkovou nápovědu, klidně jste tam mohli dát nějakého šedomodrého šmudlu…
Cože, na MD mají málo lidí? 😀 Vtip roku 😀
Mají, zvláště těch v krajích. V Praze jich je dost.
Když by chtěli tak by to mohli zadat externě.
Přesně tak, určitě jsou na to i agentury a pokud nejsou, Aleš Petrovský jim ji postaví na klíč. 🙂
Takový železniční Pohlreich…
A to je takový problém, aby se MD dohodlo na provádění kontrol s kraji, kteří jsou zároveň objednatelé místní dopravy? Stejně jako si třeba jedna obec smluvně domluví řešení přestupků u jiné obce, nebo, ze na jejím území bude MP z města, atd.
Navíc když PIDí kontroly existují a jezdí autobusy i Os. Jet navíc něčím kde PID platí (Rychlík Praha – Benešov) by klidně mohlo.
Jak jako, poslat lidi do terénu, pracovat a rozhodovat místo papírování? 🙂
Nějak nechápu příspěvky vymyšlející kolo a jak by se ty kontroly dělaly…. Kontrolory dodržování standardů má každý objednatel (třeba ROPID), často to dělají i studenti na DPČ.
Příspěvky? Jsme jen diskutující. Vaše nepochopení by mělo směřovat na objednatele.
Když někdo něco napíše do diskuze, tak to není příspěvek? Nebo to má být přiznání, že to co tu mnozí píši, je nutno brát jen jako jistou formu jejích psychoterapie? 😉
Bohužel špína v interiéru na R8 je dána špínou, která to uklízí v Bohumíně. Pytle s odpadem po celém nádraží, partička pochybných existencí s vybavením na úklid kouřící u východu z haly na 1.nástupiště. A rychlouklid, kdy je souprava ve stanici skoro hodinu, ale uklízečky vyskočí po chvíli z vagónů? A tuším, že stejná parta má v Bohumíně na starost i Leo express, tam je to taky poznat. Bohužel je tento vlakový uzel celkově zanedbaný, moči znečištěný vstup do výtahu, výtahy špinavé, dvůr s popelnicemi naproti tržnici o víkendu přetékající odpadové nádoby, bezdomovci konzumující alkohol přímo na prvním nástupišti a… Číst vice »
To je tak, když úklid dělá externí firma, kde jsou zaměstnanci placeni minimální mzdou. Kdo vám za to dneska odvede pořádnou práci? Timto se nechci těch lidí nijak zastávat, protože v každé práci by měl zaměstnanec odvádět plný výkon. Na druhé straně na R8 jezdí pěkný šunt. Staré spací vagóny na koleně předělané na kupé, co vagón, to jiný typ. Po těch letech provozu (nejen u RJ) je citit zatuchlina. Klima mnohdy jakoby tam nebyla. jediný rozdíl oproti bývalým ČD soupravám Beer je, že tam je wifi a ta polofunkční klima. Kolikrát chybí vůz č. 5. Nějaké extra zlepšení od… Číst vice »
Takže by jim zaplatili více a ušetřili by na pokutách…
Výborně. Napsala jste to za jedna. Tohle je přesná realita. Ví to tady většina. V deseti řádcích shrnuto. Stačí nakopírovat a přeposlat Jančura/Leo/ČD/Svoboda/Kupka/Havlíček/atd atd místní poslanec, senátor, všechny ale do kopie. 🙂
V nepřímé nebo přímé souvislosti můžeme připomenout u žlutě zbarvených vlaků v téměř 90% nefunkční, či ve dne neviditelné označení konce vlaků.
Pokud jde o technické nedostatky, které ohrožují bezpečnost provozu , měly by konat i jiné organizace, jako například Drážní úřad. Já mám pocit, že Jančura má všechny všude podplacené, pokud mu úplně všechno prochází a celý stát je vůči němu maximálně vstřícný…
Technické nedostatky se kontrolují denně a je-li třeba, koná se. Ale některé věci se dost blbě obhajují. Třeba že svítí koncová světla některých vozů (nejen u RJ) málo, je známý fakt. Ale když není předepsaná intenzita, nemá DÚ žádné páky, jak to změnit…
DÚ nemůže navrhnout změnu předpisu?
DÚ je národní instituce, takže teoreticky může ovlivnit národní nastavení (třeba vyhlášku, když se jednou za X let změní, tu dostává DÚ k připomínkování, takže k tomu se podněty dávají – sám mám na svědomí asi 5 paragrafů ve stávající 173/1995), ale třeba ta světla jsou už tématem na evropskou úroveň (většina vozů je RICová), kam sice taky dáváme podněty – viz třeba https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/ecm/recommendationsForUse/default.aspx , ale na vlastní projednání a změny už nemáme vliv…
a ten podnět byl v tomto případě podán?
Netuším, spíš asi ne, neb jde v tomto případě o hodně subjektivní záležitost, kterou není moc čím podložit, ani jak změřit (ČSN EN 13272 nelze uplatnit).
Vlastně ani není zřejmé, komu by se měla taková záležitost adresovat. Nejspíš do některé komise řešící TSI, ovšem spadá to do TSI OPE nebo RST, nebo jiné?
Tak vozy CD v ONJ alias OCÚ stred se vždy při prohlídce vozu kontrolují zadní konce všech vozu. Za to bych klidně šel na hranici místo Jana Husa.
Potvrzuji. Jedná se o úkon který zvládne i nováček týden od nástupu.
Já vím, byl jsem tam. Ale neděje se se tak z daleka všude. Resp. světla se mnohdy kontrolují v přítmí hal, kde je to, že svítí, dobře vidět. Ale venku na denním světle se teprve projeví skutečná (ne)viditelnost té červené…
Ono by to chtělo změnit i nějaké předpisy. Jak jsme jezdili s RJ do Polska (linka Praha – Przemysl) tak když v Bohumíně nesvítili konce museli se sehnat viaflexy co svítili, ne ty obyčejné, jinak Polák nepřevzal soupravu do Polska. Když v Polsku nám odešla žárovka hned volali z věže že nesvítíme a odstavovali nás na vedlejší kolej. Tady v Česku jsem několikrát zažil že jsme jeli bez svítících konců a nikdo nic.
A on stát vůbec něco zvládá? Cha
Stát zvládá to, o čem se v běžných mediích nedozvíte.
Kasírovat umí celkem zdatně.
No jak od koho, když máte na poradce – kvalitního a příjmy z kapitálového majetku, daně téměř neplatíte…
Pár věcí by se našlo: provozuje základní, střední a vysoké školy, zajišťuje policii, zajišťuje zdravotnický systém, zajišťuje požární ochranu, staví a udržuje silnice a železniční tratě, zajišťuje dopravní obslužnost, stará se o památky, spravuje energetickou infrastrukturu, spravuje vodní cesty, zajišťuje ochranu přírody a pár dalších věcí by se našlo.
A teď vážně. Strašně mě otravuje tohle nekonstruktivní nadávání, jak stát všechno dělá špatně. Všichni víme, že mnoho věcí nefunguje ideálně, ale většinu potřeb stát na nějaké přijatelné úrovni zajišťuje. Až budete příště kritizovat, snažte se prosím místo jednoduchého nadávání vznést konstruktivní námitky.
Základní a střední školy zřizují obce (ZŠ) a kraje (SŠ), zdravotnický systém jde z části také za kraji (krajské nemocnice), silnice mimo dálnic a silnic 1. třídy udržují kraje a obce, dopravní obslužnost kromě rychlíkových železničních linek jde za kraji… ano stát něco dělá, něco dělají v přenesené působnosti kraje nebo obce s rozšířenou působností… ale když už stát něco platí a vydělává si na to výběrem daní, měl by to také v zájmu daňových poplatníků kontrolovat, aby neplatil za nekvalitní služby…
Ano, to souhlasím. Co se týče kontrolování kvality osobní železniční dopravy je situaci opravdu špatná a o tom neni pochyb.
Jde mi spíš o tyto nic neřikající komentáře, které bez argumentů nádávají na všechno, co stát dělá.
Stát to všechno dělá “tak nějak”. Špičková kvalita je málokde. 🙁
Hlavně stát jsme my , my všichni . Silnice , bezpečí , zdraví , příroda budou takové jací jsme my. Švýcarsko je takové jací jsou Švýcaři …
„Ministerstvo aktuálně posuzuje možnosti zapojení kontrolních pracovníků bez přímé vazby na ministerstvo dopravy“, tedy uvažuje o zavedení švarcsystému?
Ten už ve velkém provozuje, jako alternativu pracovním místům za směšný tabulkový plat na které se nikdo nehlásí, jelikož outsourcing bez ohledu na to kolik stojí je mimo okraj zájmu jednoduchých závistivců, kteří mají taky volební právo.
Jj, je to “soukromé”, takže v cajku…
Ve verejne sprave dnes rozhodne nejsou smesne tabulkove platy.
To je lež https://www.pracomat.cz/poradna/pro-pracujici/228-platy-statnich-zamestnancu.html
Ne; agenturní práce je něco jiného než švarcsystém.
Vy jste docela jednoduchý človíček, že ano?
Nikoliv. Stát uvažuje o zadání zakázky nějaké spřátelené firmě, která tyto činnosti bude zajišťovat. O jedné takové firmě bych i věděl. Regio jet 🙂
Dohoda o provedení práce není přece pseudopodnikání.
Proplácet miliardy a provádět kontrolu jen v průměru dvakrát týdně, to je opravdu možné jen v tom našem Kocourkově.
I kdyby byly kontroly dvakrát denně, je to málo. Ale tohle….
a co byste tam chtel kontrolovat dvakrat denne?
Dodržování řazení, jízdní řád, pořádek, chování průvodčích atd. Trochu ten váš dotaz nechápu.
to nemusite delat dvakrat denne. na to vam staci namatkove kamtrolx 2x tydne
Tak jestli to myslíte 2x týdně u každé rychlíkové linky, potom ano.
A kdo ty kontroly bude dělat?
Tak jeden pracovník by měl zvládnout zkontrolovat minimálně 4 rychlíky za den. Ono zkontrolovat řazení a kvalitu cestování zase tolik času nezabere. To by znamenalo asi 1000 vlaků za rok. Takže kdyby ti pracovníci byli 3, jsou to třeba 3000 vlaků každý rok. Když si vezmeme, že MD objednává rychlíkové linky, kterých je asi 30, tak by se každá linka dala zkontrolovat třeba 100x ročně a to už by pro dopravce mohlo být významné, kdyby dostal pokutu 2x do týdne a jsem si celkem jist, že ti pracovníci by si na sebe vydělali a zbylo by i na jejich cestovné… Číst vice »
Stačí se podívat co udělá za den Aleš Petrovský, že…
A to Aleš Petrovský testuje i catering, takže musí jet delší trasu, aby si objednal, připravili mu to, najedl se a zaplatil. Kontrolorovi by u kratších souprav mohla stačit třeba půlhodina, řatení se dá zkontrolovat podle údajů dodávaných dopravcem Správě železnic, takže jde vlastně jen o fyzickou kontrolu interiéru, služeb ve vlaku, blokování dveří apod. Nafotit to a poznamenat si to. Protokol může vyplnit následně.
Jak to souvisí s tématem?
Jednoduše, přece. Vlastní nedostatky zakryjeme poukázáním na kohokoli jiného. Osvědčená metoda…
V tomto případě bylo základním nedostatek už to, že vůbec čínský šmejd někdo chtěl testovat. Stereotypy v tomto případě platí – jak o kvalitě výroby, tak o něschopnosti číňanů o čemkoliv racionálně jednat.
R17 byla dlouho pověstná tím, že to byl bordel na kolečkách, ale dnes už je to celkem v pořádku. Ne, že by se nevyskytovalo Bčko, ale to spíš jako posila, kmenové soupravy jsou celkem pravidelně řazené z klimatizovaných vozů. Já tím jezdím dost často a jsem docela spokojen.
Oproti takovým děčínským rychlíkům je to jako nebe a dudy. A i hradecké rychlíky s jejich sice rakouskými, ale neklimatizovanými vozy na tom jsou hůř.
Teď jedu hradečákem na Prahu a vše funguje.
Hradečáky jsou slušné už dlouho.
No nevím, ty původně rakouské vozy se stahovacími okny by to chtělo vyměnit za klimatizované.
U hradeckých rychlíků je vůbec zajímavé jejich řazení. Každý vůz jiný.
Jak zvýšit počet kontrol? Nabrat více kontroloru…
Dat aspon 45hrubeho, on ten kontrolor si už po 1. Kontrole u RJ (nebo i jiných dopravců) na svoji vyplatu vydělá
Už slyším ten kvikot jednoduchých závistivců že dostávají nějak moc a dělají ho….
Samozřejmě – kdyby tu práci nabídli hned by se hlásili.
Rozdat pár šotoušům síťové jízdenky, denní proškolení na metodiku a dokumentaci a vypustit do divočiny 🙂
Brigádně beru hned 😀
Ostatně nedobrovolně a neplaceně to dělám při skoro každé cestě dálkovým vlakem 😀
Nápad dobrý,bohužel nahoře to nikdy nikoho nenapadne
Ono by i napadlo. Ale kdo z toho bude co mít? A hlavně by to ohrozilo kámoše politiků – nezapomeňte že ti náměstci jsou tam jen z politické vůle.
To vidím běžně na R11 – namísto Bbdgmee neplánovaně BDs, někdy to celé je i bez vozu 1. třídy.
IMHO jedna z nejhorších linek rychlíkové sítě.
Jedničky nejezdily nebo netopily v zimě, teď celkem cajk.
Když jsem se na to ptal na MD, tak odpověď zněla, že si to kontroluje dopravce. Tehdy to bylo ČD. Prostě komedie, sám sebe nahlásit, že jsem udělal přestupek. To bychom ušetřili na silnicích za policii. Každý bude hlásit kdy s kde překročil rychlost.😉
Nemohla by se R8 vrátit Českým drahám? Jedinou výhodou Regiojetu je, že nabídl navíc spoj z Brna do Bohumína v 8:02, ale jinak otrava. Vysoké a kolísající ceny, nefunkční záchody, přihlouplé místenkování, kvalita vozů velmi různorodá.
Ale navýšení spojů bylo v rámci smlouvy s MD. Nebo si k tomu RJ ještě přidalo pár spojů nad rámec?
Ano bylo to v rámci smlouvy MD. Z mé strany tak trochu pokus o vtip a trochu snaha najít alespoň nějaké hmatatelné zlepšení.
Jenom to ne. To už máme za sebou A bylo to ještě horší. Vysoké ceny a přihlouplé mistenky jsou spíš ironie. Lístečky s expresní rezervaci všude už máme chválabohu za sebou s
Tak jezdi na nárazníku za 10 Kč!
Ve špičce to kdysi vycházelo levněji oklikou přes Olomouc s ČD nevím jak teď.
tak jizdnne: krome jizdneho od RJ, jsou tam i jizdenky patricnych IDS
Tak zrovna u R8 a R23 je to z bláta do louže, bohužel.
Ale není. Předtím tam byly odchylky minimální. Až s přechodem (a těsně před ním) se cestující dočkali totálních úletů na pravidelné bázi.
Za R23 hlásím, že sice předtím byly staré vozy, ale po základní modernizaci a čisté. Takže žádné bláto, za návrat ČD bych byl rád. Klidně i někoho jiného, ale prostě alespoň základní úroveň, ne to co jezdí teď.
Až na situace, kdy tam byla lokomotiva a jeden vůz, což se hlavně ke konci stávalo častěji. A jinak tam byly kmenové Bdtee, ale někdy taky AB, nebo co zrovna depo dalo.
Což byl jeden jediný případ.
Přesně tak. Tam se to dost srovnalo.
Zachody ve vozech 4 a 5 funkcni jsou, ale jsou zamčené z důvodu toho, ze nejsou vakuové a RJ by se zbytecne vystavovalo navíc pokutě
Fakt? Takže žádné WC lepší než hnojník, kdo to do smlouvy prosadil?
A teď tu o Červené Karkulce prosím. Vakuové WC jsem na této lince využil X krát. Při uzamčení se pak navíc neplní podmínka 1 WC na max XX míst.
Kdyby alespoň se střídali ob hodinu s jiným dopravcem, aby si cestující mohl „svobodně“ vybrat. Na takto důležitém rameni je jeden dopravce, kterého musíte užít „povinně“ málo.
Přesně tak, dnes prakticky není na vybranou (pokud nechceme absolovat obří okliku EC přes Břeclav, byť časově se to vydržet dá). Nelze moc ani zkoušet přes Olomouc, neb přípoj směr Ostrava či Valachy v reálném čase není (odjíždí před pár minutami).
v Olomouci lze přestoupit na autobus
Proč se to nevyřeší nějakým rozhraním (webovka, aplikace), kde by libovolný cestující mohl závadu vyfotit a nahlástit?
To není objektivní.
Čím víc závad nahlášeno, tím líp by se zaměřovaly kontroly.
Mno, predstavte si zhrzeneho zamestnance.
Timto zpusobem by mel zamestnavatel peklo.
Jenom je potřeba se zamyslet, co z fotky vyplývá.
Ve voze je bordel – mohl ho narafičit fotograf. Na videu je vlak s otevřenými dveřmi
Ve voze je bordel – mohl ho narafičit fotograf.
Na videu je vlak s otevřenými dveřmi – i kdyby to fotograf chtěl otevřel, mělo to být normální cestou blokované, po použití nouzového otevírání zastavit. Pokud to nemá zelenou linku ale jenom blokování za jizdy, má vlakoš zkontrolovat zavření.
Na videu je chování průvodčího – zajímavé je gps razítko (čas+místo), mimo vlak to samozřejmě mohlo být sehrané.
Na fotce je málo vozů – mohl jet na blok násled, ale co se dělo ve skutečnosti to snad bude v záznamech SŽ, po stížnosti to prostě prověřit.
Kvantita vetsinou kvalitu neprinese.
uz vidim jak tam kdejakej jouda, kterymu dopravce slapl na kuri oko, bude plevelit nerelevantnima, aranzovanejma fotkama …
Neustálé kontroly by neměly být potřeba. Pokud bychom se pohybovali v normálním prostředí, tato opakovaná a záměrná porušení smluv by vedla k nenapravitelné reputační škodě soukromníka, a vyřazení z budoucích soutěží.
Pokud bychom se pohybovali v normálním prostředí, pravděpodobně by ten soukromník na R 8 a R 23 ani nevyhrál. Při těch cenách, kterými uspěl, bylo přeci zřejmé jak to dopadne, že bude ošizena údržba i úklid. V normálním prostředí nerozhoduje jen cena. Pro cestující např. na R 23 musí být hodně deprimující, když usednou v Kolíně do té špíny, na druhé straně nástupiště stojí nový Panter a oni vědí, že ve stejném vlaku mohli jezdit i oni. Snad se konečně MD poučí z chyb, které udělalo a dělá.
Měla by přijet původní souprava ČD a současná RJ, aby se mohl někdo objektivně rozhodnout.
Vybral bych si původní soupravu ČD. Alespoň byla čistá.
To je samozřejmě pravda, protože veřejná doprava není a z principu nemůže být volnotržní prostředí. Cíl veřejné dopravy (poskytovat garantovanou službu) je v rozporu z podstatou podnikání (maximalizace zisku). Soukromník v současném sytému tedy chce posbírat co nejvíce peněz od státu, přepravit co nejméně lidí, a až se to přestane vyplácet, společnost zlikvidovat. Je to podobný problém, jako se zdravotnictvím, jehož cílem by mělo být lidi vyléčit, zatímco soukromník má zájem, aby pacientů bylo co nejvíce a aby byli pacienty už navždy. Některé sektory lidské činnosti prostě nelze liberalizovat. V jiných je naopak třeba zasahovat co nejméně. Nacházení této rovnováhy… Číst vice »
Ve smlouvě má limit pokuty maximálně 10% roční dotace na každý rok zvlášť. Celkem trapné číslo. Jediná výjimka jsou neodjeté spoje, kde je maximální pokuta bez omezení.
Z toho vyplývá, že kdyby jezdil 1 lokomotiva + 1 vagón všechny spoje celý rok, tak nemůže dostat větší pokutu než těch 10% dotace. Prostě smlouva na tři tečky.
To je tady věčná diskuse, ale schválně napište výběrko, kde budete zohledňovat reputaci tak, aby nebylo v rozporu se zákonem.
Mnoho zákonů má ten problém, že s firmami zacházejí jako by to byli lidé s právy. Nahrává tomu už terminologie, prý „právnická osoba“. Firma není člověk, firma je věc. Zákon s ní má zacházet férově, ale zcela nekompromisně.
Systém výběrových řízení by tedy tedy zjevně měl zohledňovat historii. Bylo by jednoduché v zákonu zahrnout koncept „trestné lavice“ – selhal jsi, určitou dobu si nezasoutěžíš. Podobné koncepty konec konců už existují, ale jen v kontextu bezpečnosti státu.
Tady se furt argumentuje tím, „co nové firmy bez historie“ ? Tak budou mít nula plusových i mínusových bodů – pokud ve výběrku mají nahradit „spolehlivého“ dopravce, musí přesvědčit lepší kvalitou.
A jak tu kvalitu, když máte předepsané standardy, dopředu poznáte. Navíc je to diskriminační podmínka, která by konzervovala trh…
Úplně jednoduše, když se soutěží na období (viz třeba PID), stačí zkontrolovat jak to dodržovali minule.
Takže když je firma v mínusu, stačí založit dceru a je zpátky na nule?
A nebylo by efektivnější, když by se jim dalo posílat foto od cestujcích a po upozornění by přišla kontrola?
Tak to může fungovat i dnes
Nebylo by lepší nabrat na DPČ pravidelné dojížděče?
Já si to myslím taky, ale nějak se ta myšlenka setkala s nepochopením. 😄
Nebylo. Strach z pravdy je příliš silný.
oni tu pravdu znají, jen hledají výmluvy proč nic nedělat… Z cizího krev neteče
Sic transit gloria mundi. Nejprve kobercové informování o „štikách v rybníku“, „svěžím větru v zatuchlém prostředí české železnice“, rozhovory s funkcionáři štičích firem… a najednou bác ho! Pojednání o nedostatcích státní kontroly nad dopravci je provázeno snímkem vozu, druhdy obdivovaného.
„Tak to chodí na tom světě, každou chvíli jinak…“ (K. Havlíček Borovský)
Možná jen zpravodaj reflektuje stav věcí. Chápuu, že ve světě zapřísáhlých fanatiků, kteří vidí jen černě/modře/žlutě se zřejmě jedná o těžko pochopitelný koncept.
Moc nechápu smysl tohoto příspěvku… RegioJet ve svých začátcích objektivně byl štikou v rybníce, která přinesla svěží vítr do zatuchlého prostředí české železnice. Konkurence je vždycky dobrá, protože nutí ostatní soutěžitele ke zlepšení- a zlepšení ČD ve srovnání s dobou okolo roku 2010 je obrovské. To, že RegioJet šel po 13 letech provozu s kvalitou pozvolna dolů je taky nesporný fakt, a je dobře, že na to novináři i cestující poukazují. Není to najednou (aspoň ne pro toho, kdo včera nespadl po 11 letech z Marsu), ale ten pokles kvality už trvá několik let. Nebo si snad myslíte, že co… Číst vice »
Ministerstvo dopravy něco řeší? Nevěřím.
V Pardubickém kraji mají ČD povinnost každou odchylku od předepsaného řazení každý den hlásit na kraj. Nebo to tak alespoň bylo, když jsem tam pracoval. Tak myslím, že to tak je stále. A za každé porušení byla pochopitelně pokuta. To by byl problém toto nařídit ministerstvem dopravy i dopravcům provozujícím rychlíky v objednávce MD ? A pochopitelně i s pokutou za nedodržení toho nahlášení.
Jako že by na sebe měli sami žalovat je víc než vtipné. Navíc dohled o řazení vozu pro stát by mohlo dělat SZ , stejně by měli vědět co jim jezdí po kolejích kvůli placení.
115 kontrol za rok zvládne provést jeden člověk. Na pokutách vybere 1.35 milionu, to mu bohatě pokryje všechny náklady.
Proč se stát nechová jako dobrý hospodář, nenajme pár takových kontrolorů a nevydělá na tom peníze?
Vedlejší efekt v podobě kvalitnější železniční dopravy je bonus navíc.
To je řečnická otázka, že jo? 🙂
Protože voliči chtějí snižování počtu úředníků a moc nepřemýšlí, jaké to bude mít následky.
A cona ty kontroly převést úředníky z jiných úřadů? Třeba z Námořního úřadu ČR, který jako vnitrozemský stát nepotřebujeme.
To je blbost, voliči nepožadují konkrétní počtu na konkrétní pozici. A když se vytvoří pozice, která má přímo v krátkodobém horizontu možnost se zaplatit, tak není o čem. Navíc na to můžou najmout externího dodavatele místo svého zaměstnance a i tak se to vyplatí. Až počet prohřešků klesne a tak časté kontroly se přestanou vyplácet, tak to zas zruší. Jak jednoduché.
Mohla by být zajímavá i tabulka počtu kontrol ročně, dle příslušné vlády.
Každopádně, kde není vůle není ani cesta. Už jen takovou kravinu, jako je aspoň počet vozů lze někde zjistit.
Idem pracovať ako kontrolór na ministerstve. Práca snov 🙂
Ano, práce snů. Také mi přijde, že ti kontroloři musí v práci spát, že dělají tak málo 🙂
Otázka je, komu to vadí. Myslím že dopravci si určitě nestěžovali…
Ne. To jenom nějakej Sůra furt votravuje…
ČD mají apku Můj vlak, kde je aktuální řazení online. Toaleťák na záchodě z toho nevyčte, ale řazení stovek vlaků za směnu ano.
Problém je, že hodně často jsou tam vagóny a vlaky obráceně vůči směru jízdy. Některým lidem to třeba při rezervaci místenky může dělat problém. Někdo nesnáší jízdu pozadu, někdo chce kvuli výhledu sedět na konkrétní straně. Třeba na lince R9 je to tak 70 procent obraceně a 30 procent správně, vlak od vlaku náhodně.
SPPO ČD: vnitřní uspořádání vozu ani směr nejsou garantovány
Toto zvládají všichni dopravci. I na R8 se to děje ve většině případů.
Kromě pendolina a railjetů není směr jízdy garantován.
V R8 se mi snad ještě nestalo, že bych měl směr jízdy tak, jak jsem si ho zarezervoval.
Já na Slováckém expresu, když rezervuji pozdě, a jsou kdispozici jen protisměrná místa typicky v polovině případů skončím po směru jízdy:)
Mně už se na jižním expressu stalo, že mimořádné řazení bylo stejné jako plánované. Jak když už tam mají dávku (automat), která to vždy změní a pak někde reálně stahuje informace o řazení.
Tak ono mimořádné řazení může znamenat i že třeba místo jednoho podtypu Bmz jede jiné Bmz, to pak laik nepozná.
Ale on tam ten automat fakt je, jenže takový, který porovnává plán se skutečností. Takže rozdíl tam 100% byl, jen jste jej neodhalil 😉
Myslím že na některých tratích a spojích je plánované řazení skutečně mimořádností.
A proč musíme dálkový vlak mezi Prahou a ČB dotovat z eráru? U vlaku na obchodní riziko by čistotu cestující hodnotili peněženkou a nemusíme na to mít ouřadu.
Tak to porušování smluv je spíš zábavou jistého žlutého dopravce :D, než toho modrého…
Vlaky na obchodní riziko by jely tak tři ráno a čtyři odpoledne a mezitím (a večer) nic. To nechcete.
Třeba ráno se normálně dostanete z Olomouce do Ostravy až na 10:00.
Nic moc na to, že OL má 100 tisíc obyvatel, Ostrava 300 tisíc a 2 univerzity.
To není pravda. První expresní přímé spoje přijíždějí do Ostravy krátce po 9h (RJ i ČD). A dá se dostat i výrazně dříve, akorát s přestupem, ale některé z nich jsou docela rozumné.
Mno jako olomoučáka mě mrzí,že zrušili Hukvaldy. A to i proto,že z Boumína to jelo ve 20:01 zpět . Ideální vlak.
Zkuste se večer, např. Po divadle, dostat z Prahy na Ostravu.
A co teprve z Olomouce třeba do Ústí nad Orlicí. Ne vše se naštěstí zůstává ještě odehrává v Praze.
Tak se podívejte kolik lidí by tak jelo? Pokud 500, tak tam logicky s vidinou zisku nějaký dopravce nasadí vlak. Pokud by mělo jet 5 lidí, tak vypravovat vlak je drahé a zbytečný luxus. V tomto případě máte jet autem nebo jiným prostředkem. Ano, jízdenka by VÁS stála méně než palivo, ale tento dotovaný vlak několikanásobně zaplatíme všichni. A pokud trváte na vlaku, tak nevím jakou raketu by stála jízdenka pro 5 lidí, aby to nebylo ztrátové. Myslím, že se dotují vyšší desetikoruny na kilometr. To máte skoro 30 tisíc z daní na ten Váš vlak do Ostravy, tak tohle… Číst vice »
Pokud by MD použilo lépe zařízení SŽ ( záznamy kamer ve stanicích, počítače náprav, atd) bylo by možné provádět kontroly počtu vozu, možná i typu vozu třeba i každý den. Současně by tyto záznamy sloužily jako důkaz.
Tak, na řazení stačí kamera s AI. Ale úroveň kvality uvnitř vlaků s tím nezkontrolujete, to musí být mystery…
není potřeba žádný AI. Každý dopravce a každý vlak musí mát odeslanou vlakovou dokumentaci pro SŽ. Kde je každý vůz identifikovaný svým UIC číslem. Takže stačí jen aby každý dopravce na každou linku udělal tabulku s UIC čísly vozů které na linku nasazuje a hned online člověk uvidí jaké je řazení a zda jedou správné vozy. Jednoduché a prosté.
To sice jo (tedy by teoreticky stačil výstup z příslušného IS SŽ), ale já bych jim ani tak nevěřil. Tady zatím nefixlují, protože je k tomu ekonomicky nic nenutí.
Jsou to osli. To jsou peníze úplně za nic, leží na chodníku, jenom je zvednout. Že by museli zaměstnat víc lidí? Ty pokuty je zaplatí 100 násobně.
Souhlas. Ale i kdyby to bylo finančně efektivní, budou lidé řvát, že roste počet státních úředníků placených z daní. Vlastně i tato diskuze je toho příkladem – prostě na ministerstvu se nic nedělá, každý je „líný zvednout prdel“ a všude jezdí autem – viz diskuze níže.
Však ano. Lidem nejvíc právě vadí to množství úředníků schovávajících se v kancelářích, kteří nudou neví co by, tak si vymýšlí stále nová lejstra, a nutí lidi, aby jim je nosili.
Naopak do terénu se líným úředníkům nechce, tak tam takhle chybí i na ty nejzákladnější kontroly.
A vy nějakého takového úředníka znáte? Nebo jsou to jen hospodské kecy?
Lejstra nevymýšlí úředník, ale poslanec, když schvaluje zákony…
Nejde o líné úředníky, ale o úředníky alibistické. Většina agend existuje proto, že si to někdo vymyslel (obvykle nějakej chytrej normotvůrce, často zákonodárce). Zbytek proto, že si někdo stěžoval (typicky státní manažer nebo politik).
Například legislativa ohledně provozování dráhy a drážní dopravy je neskutečně absurdní. Eviduje se takovejch nesmyslů, a přitom tak nejasně a nepřesně; ale k tomu se musí každej rok počítat nesmyslné statistiky (á la přesné součty z nepřesných čísel). Ale úředníci potřebujou svoje místečko, nemohou se snažit o optimalizaci.
Jenže tohle jsou přesně ty ideologické kecy, co nás do této situace přivedly. Vy to možná rozlišujete, ale pro většinu lidí existuje jen jeden typ státního zaměstnance, toho si kvůli těmhle kecům představí vždy jako toho líného a pak jsou proti jakémukoliv zvyšování počtu státních zaměstnanců. A už jim je jedno, jestli to budou učitelé, policisti nebo kontroloři z terénu.
Holt to má někdo řádně ošetřené. 😉
To by chudáci kromě tváření se nadřazeně a šoupání vagonků po kolejišti taky museli něco dělat. Neblbněte.
Ono by stačilo, kdyby každý zaměstnanec SŽ, když by jel na služební cestu vlakem, dostal za úkol zdokumentovat stav toho vlaku, stačilo by, kdyby závady vyfotil na mobil, vyplnil formulář a po návratu předal na kontrolní oddělení. Ale to bych chtěl asi moc. Jezdí vůbec ouřadové ze SŽ na služební cesty vlakem?
Milerád to budu dělat kamkoliv se vrtnu (nehledě na to, že když už se teda musím někam táhnout osobně, tak zcela přirozeně ve vlaku pracuju). Ale to bych asi brzo dojezdil. 🙂
Zaplatí se ovšem jen tehdy, dokud bude vše v nepořádku. Tedy najmout do doby, než se dopravce polepší?
Někdo se diví? Jedná se o názorný příklad úspor a snižování počtu „ÚŘEDNÍKŮ „na Ministerstvu dopravy. Tak se šetří za každou cenu
Ono by stačilo, kdyby se jejich práce spíše zefektivnila. Ten systém, kdy z oddělení opravdu makají 3 lidi, zbytek to má tak nějak „na volno“, je na některých úřadech stále zažitý. Na MD nevyjímaje. A to nemluvím o tom, že mají pracovníci jeden den HO. Proto tomu nic, kdyby ovšem opravdu efektivně pracovali.
Ten jeden den HO je v roce 2024 teda nehorázný benefit 🙂 Pro úředníka co kromě kontrol jezdí třeba na služebky i do zahraničí…
No, kdyby to byl jeden den v roce. 😁 Jeden den v týdnu už je znát. Což by nebylo nic špatného, kdyby se opravdu makalo.
Ale on ten den HO není zadarmo. Musí se psát výkaz po hodinách a vykazované činnosti lze snadno ověřit, neb správní systém eviduje i s časem defacto každý klik. Nicméně ano, vypisování toho výkazu zabere nějaký čas, takže práce na HO opravdu teoreticky je o něco méně efektivní… Na druhou stranu – z vlastní zkušenosti – když potřebuju mít klid na psaní (nyní třeba metodického pokynu k novému registru EVR), tak je i tak výhodnější si vzít HO, protože doma si zalezu do separé místnosti a píšu. Jasně, tu a tam vezmu nějaký telefon, ale jinak nechodí klienti, takže je… Číst vice »
Metodické pokyny k registrům. Tohle jsou prostě zdroje úřednické patálie celé Evropy :-/
Má vzniknout jeden registr s jednou metodikou pro celou Evropu, ne aby se zase vymýšlely další národní lejstra. Tohle je fakt mor.
No právě to je k onomu jednomu registru, ke kterému je jedna metodika. Jenže je v angličtině a samozřejmě nebere v potaz „národní zvyklosti“. Tj. onen MP je z větší části překladem originálu + jsou tam doplněny národní specifika, jako třeba úhrada správních poplatků (způsob se napříč zeměmi liší) či komunikační kanály pro řešení problémů…
Pokud se nepracuje se spisovnou službou, tak papír toho snese opravdu hodně.
To ano, ale naprostá většina odvedené práce se dá snadno ověřit (napsané dopisy či protokoly, vyjádření apod.), i když se dělají mimo spisovku…
Model chovných a tažných koní je starý jak Rakousko samo…
A co kdyby využil cestující, kteří v těch rychlících běžně jezdí? Jeden týden by hodnotil Franta, další týden by hodnotil Libor a tak podobně. Až by odevzdali nějaký formulář, tak by se jim vrátila částka za jízdenku plus nějaká odměna za poskytnutou službu. Jezdím celkem často, ne že bych se nudil, ale nedělalo by mi problém zkontrolovat vlak během své cesty. Teda záleželo by na tom, jak by ta kontrola vypadala a jak by byla náročná. Ale výhodu vidím v tom, že personál prostě nepozná, kdo jej kontroluje.
Taky by asi mohli hodnotit do nějaký apky, nahrát fotku… Nebo obecně by objednatel mohl sledovat NPS. Ale to by asi bylo moc práce.
Obavam se, ze NPS neni smluvni kriterium kvality…a dat nekomu pokutu, protoze Franta povidal, by asi neproslo
Franta povídal, Franta vyfotil (případně Libor povídal a vyfotil to samé) a bylo by na dopravci, aby případně prokázal, že tomu tak nebylo.
Že by dopravce zaměstnával oponenty? Nebo přidal práci průvodčím?
Banky úplně běžné mají NPS jako jedno základní kritérium a má to i dopad na odměny boardu…
Ale on by to zvládal. Jen by musel ouřada zvednout zádel a jít do terénu.
Pro stát jsou teď mnohem důležitější Eurovolby než názor veřejnosti na objednávané vlaky.
To jako že úředník na Ministerstvu dopravy nyní (a ani celý minulý rok kdy bylo 115 kontrol) místo kvality vozů řeší eurovolby, kde na nich jako řeší.. co vlastně? Že vy si tak trochu vymýšlíte?
Dost trapný hejt od vás, teda..
Chápu, že co se domluví má být dodrzeno. Otázka je, za jakých podmínek je vymáhání účinné. Aféra Bus line ukázala, že když o provozování spoje projeví zájem pouze cestující, tak objednatel najednou tahá za kratší konec. Ta konkurence není zas tak bezskrupolozni. Věta „venku čeká dalších dvacet zájemců“ nelze používat do nekonečna.
Jo, „…v dalších obdobích….“. Takže až na mláďátka, nebo už na svatýho Dyndy? Za chvíli budou zase volby a politici se budou verbálně předhánět v tom, jak budou bojovat zanaše blaho. Jak to ovšem vypadá v reálu, ukazuje mj. text článku. Na „malé ryby“ si stát došlápne; pokud v daňovém přiznání uděláte chybu, dostanete flastr. Velké ryby si mohou žít v klídku. V osobní železniční dopravě v objednávce MD létají miliardy přitom dosavadní kontrolní činnost je proporčně na úrovni místního spolku včelařů a následná represe směšná. Takže takto v praxi vypadá podpora státu v přesvědčování veřejnosti, aby z auta přesedla… Číst vice »
Úplně jednoduché řešení. Cestující budu hlásit porušení kvality a jako motivaci bych dával kredity za které by šlo nakupovat OneTicket.
To je nápad. 🤣
Co když bude cestující lhát?
To může lhát kdokoliv. Pak to bude tvrzení proti tvrzení.
Protokol v současné podobě musí podepsat vlakvedoucí, aby kontrolor nelhal. Některé věci se samozřejmě dají prokázat velmi jednoduše, ale nevím jestli bychom pak těch lidí nepotřebovali mnohem víc na zpracování dat – padesát fotek chybějícího mýdla od padesáti cestujících v jednom voze jednoho vlaku atd.
Protokoly vznikají při každé kontrole hned dva, musí mít identický obsah. Jeden se vrátí na MD, druhý si nechá průvodčí a pošle ho výš až na vedení dopravce. Smyslem tohoto opatření je, že když MD vymáhá pokuty na dopravci, ten má „doma“ k dispozici tentýž protokol, na jehož základě se pokuta vymáhá. Protokoly musí podepsat a orazítkovat vlaková četa, přičemž kontrola jí nesmí omezit ve výkonu dopravní služby. Samotné protokoly jsou součástí smluv o veřejných službách, takže si je každý může prohlédnout na webových stránkách MD, kde jsou všechny smlouvy zveřejněné, akorát kromě všeobecných požadavků, které jsou vždy stejné (a… Číst vice »
Lhát? To se v Čechách nikdy nevžilo. 🤣🤣
Systém by musel fungovat autonomně bez nutnosti ověření. Čim více podání tím více ověření…
Koukám, že mě napadlo to samé. 😀
To nebude nikdy objektivní.
Co mají společného nedělní vlaky 1124/1126/1128? Na každém mají jet dle smlouvy TŘI posilové vozy. Jaká je skutečnost tuto neděli? Celkem jelo NULA posilových vozů na třech vlacích dohromady. Pokud člověk se podíval do rezervačního systému RJ uviděl, že jede vozů 8, ale když vlak přijede před něj zjistí, že fakticky jede jen 5. RJ to dělá naprosto záměrně, protože toto se neděje jen tuto neděli, ale téměř každou. Každý z těchto vlaků jezdí do Brně vyprodaný takže jestli přijde do Ostravy cestující, který by chtěl jet do Brna řeknou, že jo, ale místenka nebude. Každopádně pointou je, že by… Číst vice »
Tak mě napadá, že dopravce platí za použití dopravní cesty dobré správě. Takže stát ví kolik vozů jede. Jen je líný data použít.
To je ale jinej stát. Víte, kolik miliard na integraci a kompetenčních předpisů by si to vyžádalo? 😉
Jeden člověk ovládající Excell by to pravděpodobně zvládl za jeden den vyhodnotit, to je fakt. Ale musel by dostat validní data, a taky by je měl umět vyhodnotit. Další problém je nutnost dokumentace a zprocesování celého porušení smlouvy a to u každého jednotlivého případu. protože zcela jistě nestačí napsat email typu „Hele Radime podle dat SŽ Ti chyběli na R8 ne a v čase tři vagony, máš to za milion „.Naopak to bude celkem administrativně veselý proces s nejistým výsledkem. Ale ať mě klidně opraví někdo kdo tyhle procesy zná do detailů. Já jen tipuju na základě znalosti komunikace se… Číst vice »
Stačí zažádat SŽ ještě o výstupy z kamer z pár stanic, kde ten vlak staví a bude jasně vidět že má málo vozů.
Teda takové lži tady. To by si velký Radim nestačil nasazovat klaunský nos. 🤣
Super…. Možná by stálo za to tohle odeslat na MD. Docela by mě zajímalo, kolik důvodů by úředníci této instituce našli, aby mohli konstatovat, proč je Váš návrh nerealizovatelný. Určitě by na tom strávili stovky hodin, aby Vám snesli desítky argumentů, proč to takhle jednoduše nejde. Nakonec…. Proč by něco kontrolovali a udělovali pokuty , když platí stát, resp. daňový poplatník.
Třeba začnou ministerští úředníci využívat místo aut vlaky, aby viděli co objednávají.
Spis by bylo dobré prolomit dogma, ze tyhle kontroly musí dělat úředník. Určitě existují nějaké firmy na “mystérium shopping” a podobně specializované, a pokud by byl zájem, mohou denně kontrolovat v různých místech desítky lidí.
Pokud by se vyplatilo kontroly zadávat externě, pak by bylo finančně výhodnější, aby to dělal zaměstnanec ministerstva dopravy (proč má mít zisk soukromá firma, když peníze mohou zůstat státu?). Ale kdyby ministerstvo, které poslední roky snižuje stavy úředníků, protože je to „politicky in“, nabralo najednou cca 10 lidí jen na kontroly, budou všichni křičet, že roste počet státních úředníků placených z daní.
Proc to nema delat stat? Protoze jak je videt, je neschopny…
A nemohli by to dělat cestující?
Volal mě někdo?😀
Dobrá poznámka. Nevím kolik takových lidí na MD je, znám jednoho co mimo jiné řeší výběrka, dohody o mezistátním provozu s okolními státy… takže těch kontrol co mu zabijí pomalu celý pracovní den (musí zkontrolovat aspoň 2 různé linky) logicky nemůže dělat moc, třebaže ho ten provoz opravdu zajímá.
Otázkou je, zda není efektivnější, aby státní úředník při cestě vlakem pracoval na NTB třeba na rozkladu proti stavebnímu povolení dálnice, než aby procházel soupravu….
To moho, ale obvykle nepracujete celou cestu, ale maximálně 75 %. Takže nějaký čas by se našel, před nástupem můžete nafotit vagóny zvenku a jejich identifikaci (ohledně řazení) a vevnitř stav užívaného vagonu.
A dělal jste někdy tu kontrolu? Pod hodinu se většinou nedostanete…. Musíte projít celou soupravu, zkontrolovat všechny záchody, označení vozů, vše nafotit, sepsat, pak to projít s vlakvedoucím, aby mohl podepsat protokol, přitom samozřejmě vlakvedoucí má i své povinnosti.
Souhlas, taková kontrola nějaký čas zabere. Klidně i dvě hodiny, záleží na situaci. Od stolu to vypadá jednoduše. Navíc na každé trati je jiná smlouva a jiná pravidla. Takže každý to dělat nemůže. I když let do vesmíru to samozřejmě není.
To se jedná podrobnou kontrolu, ale pokud budu dělat jen kontrolu řazení, případně jednoho vagónů při jeho využití, tak mám více dat a vlakvedoucí to nemusí vědět. To byl návrh na využití času zaměstnanců MD, kteří jedou vlakem. A za kontrolu řazení (počet a typ vagónů či jednotek se dávají nejčastější pokuty.
Vlakvedoucí to vědět musí a musí to potvrdit. Je tam totiž smluvní stranou za dopravce. Protože jinak by to bylo tvrzení proti tvrzení.
Problém je, že nevím, proč by v dnešní době digitalizace měl zaměstnanec MD někam jezdit vlakem 🙂
No, občas musí. Ale jak si můžete přečíst v úvodním příspěvku tohoto vlákna, jezdí prý autem… Ta zloba, která se tu na ministerstvo šíří bez toho, aniž by diskutující znali smlouvy s dopravci a postup kontroly, je šílená. Je třeba se rozhodnout, jestli mít dost úředníků s odpovídajícím platem, aby to místo bylo zajímavé pro kvalitní lidi, nebo někoho za minimální mzdu s tím, že pokladní v Lidlu bude mít vyšší plat než právník. Ale nadávat na úředníky je móda posledních let. Kdyby to byla tak skvělá práce, tak by asi úřady neměly desítky neobsazených míst (nikdo to za nabízené… Číst vice »
A kdo může za smlouvy s dopravci? Že by zase ministerstvo?
Že mají úřady neobsazená místa z důvodu špatných platových podmínek je vina vrcholového managementu daných státních úřadů. Kdyby ministerstva chtěla, mají peněz dost. Jde přes ně většina státního rozpočtu…
Trošku Vám uniká fakt, že úřady si nemohou určovat počty míst, nebo si přibrat lidi, když potřebují. Počet míst je na služebních úřadech pevně stanoven systemizací ze strany ministerstev. A platy se řídí jednak pevně danými tabulkami, které neřeší povahu samotného úřadu a jen osobní ohodnocení může úřad teoreticky podpořit ze svého (třeba na úkor nákupu vybavení, oprav apod.), ale zas je limitován tím, kolik dostane přiděleno financí z nadřízeného ministerstva. A ty příděly se (bez ohledu na typ úřadu) v poslední době dost seškrtávají…
Pro úplnost dodávám, že „výnosy“ z pokut, správních poplatků apod. jdou do státního rozpočtu…
Ale to já vím. Mluvím ale přesně o těch ministerstvech, která tu vyjednávací sílu mají. Jenže ono se buď nechce nebo tomu velí hňup (ať už politickej, nebo jinej).
Nebojte se, taky jsem pod tabulkou jako kdokoli ve státním. Nicméně u nás (SŽ) se systemizace měnit může, pač nejsme veřejnej úřad. 😉
Ne, tak opravdu nemůže úřad převádět peníze mezi běžnými výdaji a výdaji na plat. To je přímo zakázané.
Prosím, nepište své pocity, ale fakta (nápověda – profilující a neprofilující výdaje).
Nevím, ekonom fakt nejsem, takto jsem to pochopil po dotazu na odbory. Faktem je, že prostředky použitelné do mezd úřad dostává od nadřízeného ministerstva…