Rychlík Praha – Liberec nebude. Kraj ani stát ho nezaplatí
Motorový vůz 843, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Myšlenka na obnovení přímého železničního spojení mezi Prahou a Libercem zůstane i nadále jen v myšlenkách některých vlakových nadšenců. Přímý
Bohužel nevím, že by někdo plánoval podstatný uprade Praha Čelákovice. Což je podstatné jak pro Boleslav a Liberec, tak pro Hradec Poděbrady a spol. Hlavně že vymýšlejí 10 VRT.
Myslím že rychlíky v této relaci neuvidíme do doby než bude opravena trať a nataženo trolejové vedení, jenže jak víme, tak je to v severní části republiky kde je stejnosměrná soustava a ta je určena k náhradě (otázka kdy). Jenže na revitalizace a reelektrizace máme asi nutnější tratě, než tuto do Liberce, namátkou úsek mezi Nedakonicemi a Přerovem či Svitavami a Č. Třebovou. Co do rychlosti jsou tu ještě důležitější tratě, například většina tratí v západní oblasti prahy, tratě v Praze samotné nebo dokončení koridorů, v rámci možností a zvyšování rychlosti na již hotových úsecích, kde není prozatím v=160km/h. Pak… Číst vice »
A není to špatně, že do Lbc nevede trať hodná 21. století?
chce to prášiť projekt „V.koridoru“ z Milovic do turnova či kde to…. Ale to je asi sci-fi najťažšieho kalibru
A presto se stale objevuji uvahy typu 300km/hod praha-brno a nebo 200km/hod brno-prerov.V ODBORNYCH CASOPISECH!!trate rozbite,to se neda popsat a tihle pisalkove vymysleji argumenty.prijrdte do gubernie severni morava a svezte se na trati bohumin-c.tesin.hruza zacina v detmarovicich.nekritisuji poddolovany usek louky nad olsi.a tak tem pisalkum lze doporucit studene obklady.
Martin: Jo ale co je taková trať hodná 21. století? Je to 160, 200, nebo 350km/h? Osobně si spíš myslím že by měly být všechny tratě spojující krajská města stavěny na 120+ km/h, minimálně, pokud jsou přírodní podmínky náročné, pak ano, i nižší rychlosti jsou přijatelné, ale alespoň těch 80-90km/h. Liberecko má myslím smůlu v tom že tudy nebude nikdo moc chtít ani vozit náklad, ne bez elektřiny, na to je to příliš hornatý terén, to je obrovských rozdíl proti třeba trati Břeclav-Znojmo, kde přeprava nákladu roste a tedy v rámci revitalizace se na těch 120km/h jde. VS: Kéž byste… Číst vice »